احساسات سرماخورده ی مردان!

بی‌شک باید پدر را وارد دایره‌ی عاطفی خانواده کنند. مردان را باید از سخت‌کوشی و سخت افزاری خارج کرد و آن‌ها را در تمامی مسائل عاطفی و روحی خانواده دخیل کرد. نگاه سنتی در جهت سرکوب عواطف و احساسات مردان قرار دارد.

احساسات، محبت، نیاز های عاطفی ،تربیت فرزند، خانواد، آرامش ،مادر، پدر ،روح و روان مردان ،سایت دکتر طباطبایی، خانه فیروزه ای




ادامه مطلب ...

[ شنبه 29 مهر 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

زندگی زوج های خوشبخت چگونه است؟

در همه جا صحبت از ارتباطات مناسب زن و شوهر است. چرا ارتباط در زندگی زناشویی دارای اهمیت است. با داشتن آن چه چیزی بدست می آید و با نداشتن آن چه چیزی از بین می رود؟ زن و شوهرهای موفق و خوشبخت چگونه رفتار می کنند؟...

زوج خوشبخت، ازدواج ، زن و شوهر، همسر، قلب زن و مرد، زندگی زناشویی،خانواده، عشاق موفق




ادامه مطلب ...

[ شنبه 29 مهر 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

آیا میتوانم مهریه ام را ببخشم؟

اولا اینکه تا قبل از ثبت عقد امکان بخشش مهریه وجود ندارد.بنابراین اگر قبل از عقد دست نوشته ای مبنی بر بخشیدن مهریه خود به همسرتان داده اید، فاقد اعتبار است. نکته دوم اینکه اصلا نیاز نیست به دادگاه مراجعه کنید مثلا شما روی یک کاغذ می نویسد من مهریه خودم را به همسرم بخشیدم و بعد امضا و اثر انگشت می زنید، این خودش یک مدرک به حساب می آید. با این حال داماد برای محکم کاری بهتر است راهی دفترخانه اسناد رسمی شود و این کار را ثبت کند. این اقدام همان اقرارنامه ثبتی است و بعد از ثبت نام های به دفتر ثبت ازدواج که قبلا آنجا ازدواجتان ثبت شده نوشته شده تا آنها هم در دفتر خود ثبت کنند و در عقدنامه نوشته شود.
اما این راه کمی درد سر دارد و اگر واقعا عروس خانم قصد دارد که مهریه اش را ببخشد، بهتر است با آقای داماد راهی دفتر اسناد رسمی شود و این کار را قانونی کند. محضردار اعتراف همسر برای بخشش مهریه را در قالب «اقرارنامه ثبتی» تنظیم می کند؛ البته کار به همین جا ختم نمی شود، زیرا برای محکم کاری باید نامه ای از آنجا برای دفترخانه رسمی ازدواج- که عقد در آن مکان ثبت شده – برده شود تا در آنجا مفاد نامه در «صفحه ملاحظات» عقدنامه ثبت شود..

 

عروس خانم بدون اجازه پدر هرگز مهریه خود را نبخشید!


بهتر است اگر قصد بخشیدن مهریه خود را دارین بدون اجازه پدرتان این کار را انجام ندهید. در این راستا دفاتر اسناد رسمی در صورت اجازه پدر عروس خانم مهریه را به شوهر می بخشند و آن را ثبت می کنند. می دانیم که طبق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی شما از زمانی که عقد کردید و هنوز مُهر ازدواجتان خشک نشده است، مالک مهرتان می شوید و می توانید هر دخل و تصرفی که خواستید در آن داشته باشید، اما اذن پدر در این مورد خاص لازم است هر چند این موضوع نه جنبه قانونی دارد و نه جنبه شرعی، اما دفاتر اسناد رسمی به دلیل اینکه گاهی این بخشش مهریه از روی اجبار یا از روی احساسات آنی رخ می دهد، این شرط را برای این موضوع می گذارند که یک شرط لازم نیست،اما از بروز مشکلات بعدی پیشگیری می کند.

آیا میتوانم مهریه ام را ببخشم؟

 





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 19 تیر 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چه اتفاقاتي باعث سردي شوهران مي‌شود؟

 



وقتي يك خانم دائما دور و بر آقا بچرخد يا به او بچسبد، نخستين موضوعي كه به ذهن آقا مي‌رسد اين است كه همسرش به‌شدت آدم نيازمندي است. بسياري از خانم‌ها در جلسات مشاوره از اين موضوع ناراحتند كه چرا نمي‌توانند خودشان را كنترل كرده و اينقدر به آقا نچسبيده و به او اجازه دهند به حال خودش باشد! اين احساس نيازمندي باعث مي‌شود خانم روز به روز بيشتر آسيب ببيند و احساس بدي داشته باشد چون همسرش نمي‌تواند تمام توجهش را صرفا به او معطوف كند و در نتيجه خانم احساس مي‌كند نيازش برطرف نشده و به عبارتي طرد شده است.


 





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 31 خرداد 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

در هفته چند بار رابطه جنسی طبیعی است؟

ح ،حد و حدود رابطه جنسی در زمان عقد و نامزدی

 

برای برقراری رابطه جنسی در روز یا هفته، نشانه و رقم مهم نیست . بعضی ها  پرسش می‌کنند که مثلا در دهه ۴۰۰ زندگی چند  دفعه ارتباط جنسی  در هفته نیاز است. درحالی که اصلا در مورد تعداد برقراری رابطه نرمال در دهه های مختلف عدد و رقم خاصی وجود ندارد و ارتباط جنسی مثل  بیماری  دیابت نیست که مثلا بگوییم اگر قندخون بیشتر از 100 میلی‌گرم در 100 میلی‌لیتر خون باشد، طبیعی نیست.

 

از آن طرف، میل جنسی زیاد را نباید با بیش‌فعالی جنسی که روان‌شناسان و روان‌پزشکان آن را «اختلال رفتاری» محسوب می‌کنند، اشتباه گرفت. بیش‌فعالی جنسی عبارت از تمایل و احساس نیاز مرضی به برقراری رابطه جنسی است، به‌طوری‌که فرد مبتلا مثلا با 20-15 بار برقراری رابطه در روز هم ارضا نمی‌شود اما در شرایطی ممکن‌است مردی در روز 3 بار رابطه زناشویی داشته باشد ولی این حالت بیماری به‌شمار نمی‌رود.

 

به‌علاوه، دفعات روابط زناشویی به نیازهای طرفین بستگی دارد و ممکن است یک زوج 30 ساله با 2 بار برقراری رابطه در هفته نیازهایشان برطرف شود ولی زوج 30 ساله دیگر با ماهی یکبار رابطه نیازهایشان برطرف شود. برخلاف تصور عام، رابطه جنسی هیچ‌گونه اثر سوئی بر بدن ندارد و این باور که هر بار رابطه زناشویی باعث مصرف هزاران کالری انرژی و از بین رفتن مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی از بدن می‌شود، کاملا نادرست است. 60 درصد حجم منی ترشحات پروستات و حدود 40 درصد بقیه ترشحات کیسه منوی است که فاقد هر نوع ویتامین، کلسیم و… است. عده‌ای حتی پا را از این فراتر گذاشته و بر این باورند که نزدیکی باعث پوکی استخوان و کاهش دید می‌شود که به هیچ‌وجه صحت ندارد.

 

اما با این حال گاهی دفعات روابط جنسی و درخواست از طرفین به میزانی است که باعث ایجاد مشکل در زندگی روزمره می‌شود. در این موارد است که تعدد روابط مشکل‌ساز می‌شود، آن هم نه مشکلات جسمی، بلکه مشکل در رابطه با همسر، کارهای روزمره و شاید هم آثار سوءروانی. به همین دلیل در مواردی که میل جنسی زیاد است (و مرضی هم نیست) با توجه به تجربه‌های به دست آمده باید به 2 نکته مهم توجه داشته باشید؛ معمولا علاقه یا نیاز جنسی زوج‌ها کاملا با هم منطبق نیست و درمواردی که این نداشتن تطابق اندک است، طرفین با تعدیل در میل جنسی به حالت تعادل می‌رسند و زن و شوهر بدون مشکل در کنار هم زندگی و نیازهای جنسی همدیگر را برطرف می‌کنند ولی مشکل زمانی ایجاد می‌شود که این نداشتن تطابق زیاد باشد. مثلا مرد یا زنی تمایل داشته باشد 3-2 بار در روز رابطه برقرار کند ولی همسرش حتی تمایل به برقراری یکبار رابطه در ماه هم نداشته باشد. در این موارد مشکلات پیچیده می‌شود و حتی کار به جدایی می‌کشد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از ازدواج از میزان نیازهای جنسی همدیگر برآوردی دقیق داشته باشید.
نکته مهم دیگر، منجر شدن میل جنسی زیاد به اختلال در کار روزانه و روزمره زندگی است.

 

مثلا اخیرا زوجی به کلینیک مراجعه کرده بودند که رابطه زناشویی کاملا طبیعی داشتند و نیازهای آنها نیز تطابق خیلی زیادی با همدیگر داشت و زندگی مشترک ایده‌آلی داشتند ولی خانم به‌شدت مضطرب و ناراحت بود و می‌گفت در برقراری رابطه زناشویی هیچ مشکلی ندارد و میل جنسی‌اش به همان اندازه شوهرش است ولی کار به جایی رسیده که می‌خواهد تقاضای طلاق بدهد چرا که 7 سال است ازدواج کرده‌اند و در این مدت تقریبا از 7 روز هفته حتما 5 روز شوهرش او را برای برقراری رابطه زناشویی ساعت 3، 4 یا 5 صبح بیدار می‌کند. علاوه بر این، حتی در بیشتر زمان‌هایی هم که خسته هستند، شوهرش اجازه 15 دقیقه استراحت هم به وی نمی‌دهد و درخواست فوری و فوتی برای برقراری رابطه دارد. اینگونه مسائل به‌ تدریج باعث تنفر فرد از رابطه زناشویی می‌شود و حتی ممکن است مثل این زوج، باعث ‌شود همسر از فرط استیصال تقاضای جدایی کند.




[ شنبه 02 اردیبهشت 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

همسرداری آیت الله حق شناس، نمونه ای از سبک زندگی اسلامی

به دلیل عوارض عمل جراحی حضرت آیت الله حقّ شناس قادر رفتن به « مسجد امین الدّولة » نبودند و آن اوایل که هنوز به میدان هروی نقل مکان نکرده بودند در منزل محقرشان در میدان قیام تهران حضور داشتند ولی ایشان که تا لحظه ی آخر عمر و تا هنگامی که نفس می آمد خود را وقف ارشاد جوانان کرده بودند همان منزل را محفل انس خود قرار دادند. 

منزلی که دو اتاق تو در تو بیرونی آن و یک اتاق هم اندرونی آن بود که با یک در از بیرونی جدا شده بود، یک ساعت قبل از اذان مغرب درش گشوده می‌شد تا عطر عبودیت و رایحه ی مهرورزی را به مشام تشنگان معرفت برساند.

Image result for ‫آیه الله حق شناس‬‎ 





ادامه مطلب ...

[ شنبه 02 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

دانلود کتاب همسرداری

دانلود کتاب همسرداری

این کتاب داری عناوینی :سیاست های همسرداری، سیاست های زنانه، سیاست های مردانه،ازدواج، احادیث و  سخنان و .. میباشد که قابلیت اشتراک گذاری هم دارد.بهتر است خودتون از لینک زیر دانلود کنید و استفاده و راهکارهای آن راعملی کنید

http://s8.picofile.com/file/8275712126/hamsardari.apk.html

طریقه دانلود:

دریافت لینک دانلود را میزنیدو سپس دانلود فایل را بزنید.اگر با گوشی دانلود میکنید اگر پیام آسیب زدن به گوشی براتون آمد بی اعتنا باشید و دانلود رو بزنید کتاب هیچ مشکلی ندارد.

 




[ یکشنبه 07 آذر 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

از دید اسلام مهمترین وظایف زن کدامند؟

لطفا سیره ی زن موفق و مورد نظر اسلام و اهل بیت را برایم تبیین نمایید.

مشاور: روحانی - مرکز مشاوره تبیان
زن در اسلام

مهمترین وظیفه زن، شوهردارى و تربیت فرزندانى صالح و سالم و كارآمد است و هیچ كارى نباید این مسئله مهم را تحت الشعاع قرار دهد و انجام چنین مسئولیت بزرگى نیازمند به كسب اطلاعات لازم مى باشد چه اینكه بدون شناخت نسبت به مسائل تربیتى، اخلاقى و كسب مهارتهاى ارتباطى براى ایجاد روابط گرم و صمیمى با شوهر امكان پذیر نیست لذا هر كدام از زوجین با توجه با پیچیده شدن مسائل زندگى باید اطلاعات لازم را در این زمینه از طریق مطالعه كتاب هاى مفید، مجلات و دیدن فیلم هاى تربیتى به دست آورند و اگر زنان درس می خوانند باید رشته ی تحصیلی شان مرتبط با و ظایفشان باشد، و الا در امر تربیت فرزند و داشتن یک زندگى سالم و بانشاط با مشكلات جدى مواجه خواهند شد.





ادامه مطلب ...

[ جمعه 14 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نکات همسرداری


.

🎀به یکدیگر توجه و علاقه‌ نشان دهید🎀


کاملاً به یکدیگر توجه نشان دهید. موارد دیگر را فراموش کنید. اگر با همسرتان به پارک می‌روید تلفن همراه‌تان را با خود نبرید. به این موضوع فکر کنید که در پارک دسته گلی به همسرتان هدیه کنید. منتظر موقعیت و یا روز خاصی نباشید





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 06 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

شرایط و مضرات ازدواج در سن پایین چیست ؟

 

ازدواج

 

عواقب ازدواج در سنین پایین
– دختر یا پسرهای نوجوان به دلیل اینكه هنوز به رشد ذهنی، عاطفی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… نرسیده اند، بسیاری از مهارتهای لازم برای رسیدن به یك زندگی موفق و پیروز را كسب نكرده اند به همین دلیل معمولاً در زندگی مشتركشان با ناسازگاری ها و اختلافات بسیاری رو به رو می شوند.

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 08 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

روز هایی ممنوعه برای رابطه جنسی


 hhw702

 

رابطه جنسی پس از شادی زیاد یا غم زیاد مناسب نیست

در این مواقع رابطه جنسی نداشته باشید
سید جواد علوی کارشناس طب سنتی درباره تدبیر جماع یا نزدیکی جنسی اظهار کرد: جماع یا نزدیکی جنسی از مهمترین راه‌های پاکسازی بدن و جزء سته ضروریه سلامتی است.

به گفته وی نزدیکی جنسی طبیعی باعث سرحال شدن، احساس سبکی، رفع وسواس و اندیشه بد می‌شود، همچنین عدم نزدیکی جنسی موجب تپش قلب، تب، سرگیجه، احساس سنگینی در بدن می‌شود.

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 08 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

اهمیت مهارت جنسی زنان در امیزش
 

اهمیت مهارت جنسی زنان در امیزش

 

 

گاهی بهتر است زنان برای رابطه جنسی پیشقدم شوند

دکتر مرقاتی متخصص رفتارشناسی جنسی گفت: گاهی اوقات دیده می شود که هیچ یک از زوجین برای آغاز رابطه جنسی پیش قدم نمی شوند، که همین مسایل منجر به ایجاد مشکل میان آنها می شود در حالی که ساده ترین راهکار داشتن ارتباط موثر است.دکتر مرقاتی خوئی اظهار داشت: به طور معمول به دلیل این که برخی زوجین قادر به بیان نیازهای جنسی خود نیستند و هیچ وقت نیاز های جنسی شان را به صورت کلام در نمی آورند و پیغامشان را هم به یکدیگر نمی رسانند امکان ایجاد مشکلات مختلف در عدم بیان نیاز جنسی وجود دارد.





ادامه مطلب ...

[ جمعه 08 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

همه چیز درباه بستن لوله رحم زنان

همه چیز درباه بستن لوله رحم زنان

بستن لوله‌های رحم در خانم‌ها یک روش جراحی است که باعث عقیم شدن خانم‌ها می‌گردد . در این روش لوله‌های رحم بسته می شود و از انتقال تخمک به رحم جلوگیری می کند . همچنین با این کار، از رسیدن اسپرم به لوله رحم و ایجاد لقاح جلوگیری می شود . روش‌های جراحی مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که دراین روش‌ها ، لوله رحم بریده ، سوزانده ویا با استفاده از یک حلقه ، کلیپس یا نوار بسته می‌شود.

 

 





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 04 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

زود انزالی مردان و روش هایی برای درمان آن

زود انزالی مردان و روش هایی برای درمان آن

خانومی ۲۰ ساله هستم و چند سالی است ازدواج كرده‌ام، همسرم اوایل خوب بود ولی مدتی است زود انزالیدارد و واقعا اذیت میشوم،  نه میخواهم و نه میتوانم خیانت كنم! اما شدیدا عذاب می‌كشم.

 

راهنمایی میخواهم كه خودم را كنترل كنم. قرص و دارو هرچیزی که باشد، تنها راه را در سرکوب می‌دانم چون تحت فشارم، از حكمت خدا سر درنمی‌آورم چرا زنی مثل بنده باید این مشكل را داشته باشه، از طرفی میترسم كارم به طلاق کشیده شود، خواهشا راهنماییم نمایید.

 

رابطه جنسی مطلوب از جمله فاکتورهای مهم در قوام و میزان رضایت زوجین از زندگی مشترک است. لذا شرایط شما قابل درک است اما متاسفانه زودانزالی موضوعی است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند و اختصاص به همسر شما ندارد.

 

 





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 04 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

رفتار صحیح با خانم هایی که سقط جنین داشته اند

رفتار صحیح با خانم هایی که سقط جنین داشته اند

 در روبرو شدن با خانم هایی که به دلایل گوناگون مجبور به سقط جنین شده اند، این شیوه رفتاری را داشته باشید.

1.حمایت خود را با غذا بردن برای آنها نشان دهید.
کریستین هیلکرهالینگزوورث : «افرادی که برای ما غذا می آوردند، دقیقا کاری که نیاز داشتیم را انجام می دادند. این نشان داد که چقدر می خواستند در زمانی که نمی توانستیم خودمان این کار را انجام دهیم، از ما مراقبت کنند.»

 

 





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 04 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

اساس و نشانه های یک عشق واقعی

اساس و نشانه های یک عشق واقعی

در این بخش اشاره ای می شود به ویژگی های یک عشق واقعی. بسیاری از افراد، عشق را فقط در جملات احساسی خلاصه و از معیار های واقعی آن از جمله احترام به طرف مقابل غفلت می کنند که این مساله موجب شکل گرفتن ازدواج های بی ثبات و در نتیجه افزایش آمار طلاق شده است.

 

عشق واقعی
اما عشق واقعی چطور است؟ چگونه باید متوجه شوید عشقی که طرف مقابل به شما ابراز می کند حقیقی است و نه از روی هوس و فرصت طلبی؟

 

 





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 04 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خطر زنده شدن عشق های گذشته!

خطر زنده شدن عشق های گذشته!

مشکل و بازگشت عشق های قدیمی هیچ گاه تمامی ندارد و بسیاری از زوج های جوان را گریبان گیر تازه شدن عشق های گذشته می کند. پس چه کنیم؟

 

به تازگی نامزد کرده اید که سر و کله نامزد قدیمی تان پیدا می شود. با وجودی که با نفرت از او جدا شده اید و وقت جدایی مطمئن بودید ازدواج شما امکان پذیر نیست، اما حالا فکر می کنید چه ایرادی دارد فقط دوست معمولی همدیگر باشید؟

 

 





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 04 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

پسران در انتخاب همسر این نکات را فراموش نکنید

پسران در انتخاب همسر این نکات را فراموش نکنید

نکاتی که شما آقایان باید در انتخاب یک همسر خوب در نظر بگیرید.

 

شاید انتخاب همسر، مهم‌ترین تصمیمی است که هر کسی می گیره، مخصوصا در فرهنگ ما که انتخاب همسر، تصمیمی است به وسعت یک عمر! اهمیت این تصمیم اون قدر زیاده که امروزه خیلی از دختر و پسرهای جوان سعی می کنند تا جایی که می‌تونند این تصمیم گیری رو به تعویق بیندازند!

اما تا کی میشه از زیر برعهده گرفتن مسئولیت زندگی فرار کرد. شاید اگر بدونیم که چه زمانی وقتشه که تصمیم به ازدواج بگیریم و چه چیزهایی در انتخاب بهتر به ما کمک می کنه، پروسه انتخاب همسر نه تنها استرس آور نخواهد بود بلکه به یکی از شیرین ترین لحظات عمرمون بدل خواهد شد.

 

 





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 04 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

عامل و درمان کیست تخمدان در خانم ها

عامل و درمان کیست تخمدان در خانم ها

یک راهنمایی کامل برای خانم هایی که احساس می کنند کیست تخمدان دارند .  کیست هایی که در تخمدان رشد می یابند اغلب کیسه هایی پر از مایع و غیرسرطانی هستند. اما گاهی ممکن است این کیست ها بسیار رشد کرده و بزرگ شده و سبب درد شدید و سرطانی نیز بشوند. اگر مبتلا به کیست تخمدان هستید باید زیر نظر پزشک تان و براساس دستورالعمل های او به درمان کیست های تخمدان مبادرت کنید.

 

۱- اگر دچار علائم ظاهری کیست تخمدان هستید با یک دکتر مشورت کنید. تنها یک دکتر می تواند کیست ها را با دقت درمان کند. علائم این بیماری شامل اختلالات پریود، درد لگن، تهوع، احساس پری و ترشحات واژن است.

 

 





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 04 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چرا برخی قاعدگی ها دردناک هستند

چرا برخی قاعدگی ها دردناک هستند

علل و بررسی قاعدگی های دردناک در زنان

 

 

برخی از خانم ها در زمان قاعدگی به ندرت احساس ناراحتی می کنند و فقط گاهی اوقات دچار انقباضات و دردهای خفیف می شوند درحالی که عده ای دیگر به علت سردرد و تهوع، خونریزی زیاد و انقباضات شدید در ناحیه رحم، چاره ای جز مراجعه به درمانگاه و تزریق سرم و مسکن ندارند.

 

قاعدگی های دردناک در علم پزشکی دیسمنوره نامیده می شود که واژه ای است یونانی و همه ناراحتی های دوران قاعدگی شامل استفراغ، اسهال، ضعف و بی حالی، تنش، احتباس مایعات در بدن، دردهای شکمی و پاها، خستگی های مزمن، افسردگی و… را دربر می گیرد. دکتر سولماز توانگر، متخصص زنان و زایمان و عضو هیئت علمی دانشگاه درباره انواع قاعدگی های دردناک بیشتر توضیح می دهد.

 

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 03 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چرا زنان نباید طلاق بگیرند

چرا زنان نباید طلاق بگیرند

دلایل و خطرات طلاق گرفتن زنان در جوامع دنیا

مطالعات محققان دانشگاه دوک در دورهام نيويورک نشان می دهد که طلاق احتمال حمله قلبی را بويژه در زنان افزايش می دهد.

طلاق يکی از پر تنش ترين رويدادهای زندگی است که معمولا عواقب سلامتی، اقتصادی، عاطفی و فيزيکی بدنبال دارد. مطالعات بر روی بيش از 16 هزار فرد متاهل و مطلقه، بين سنين 45 تا 80 سال نشان می دهد که احتمال حمله قلبی و انفارکتوس ميوکارد حاد در افراد مطلقه بيشتر است.

در ادامه تحقيقات آمده که احتمال بروز مشکلات قلبی پس از طلاق در زنان شايع تر است و بيش از يک طلاق در زندگی، احتمال ابتلا به حمله قلبی در زنان را دو برابر افزايش می دهد. اين موضوع در مورد مردان نيز شايع است اما آمار دقيقی در اين رابطه در دست نيست.




[ سه شنبه 03 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خانم ها فقط این بیماری را تجربه می کنند

خانم ها فقط این بیماری را تجربه می کنند

این بیماری که در این بخش به شما معرفی می شود را تنها خانم ها دچار آن می شوند علل و راه های درمان این بیماری را در ادامه همین بخش بخوانید.

 

دکتر رضا دانشمند، روان پزشک: نشانگان پیش از قاعدگی نشانه های مختلفی دارد که نه تنها می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد بلکه ممکن است در هر شخص به طور ماهیانه اندکی تغییر کند. مثلا شما ممکن است هر ماه این نشانگان را با نشانه های خفیفی تجربه کنید اما در بعضی ماه ها همان نشانه ها شدیدتر شوند یا اینکه هر چند ماه یکبار نشانه های متفاوتی داشته باشید. هر زنی ممکن است این اختلال را به طور متفاوتی تجربه کند. نشانه ها معمولا هر ماه در زمان مشخصی از چرخه قاعدگی خانم ها اتفاق می افتد که حتی ممکن است تا 2 هفته قبل از شروع عادت ماهانه باشد. این نشانه ها معمولا با شروع قاعدگی رو به بهبود می روند و تا زمانی که چرخه جدید آغاز می شود کاملا از بین می روند.

تاکنون بالغ بر 100 نشانه مختلف برای این نشانگان گزارش شده است که در فهرست زیر چند نمونه از معمول ترین  آنها را نام می بریم:

نشانه های جسمی: احساس نفخ و تورم، سردرد، کمردرد، احساس در و ناراحتی در شکم و پایین تنه، درد ماهیچه و مفاصل، درد در سینه ها، بی خوابی و بدخوابی، حالت تهوع، افزایش وزن (تا 1 کیلوگرم)، حادشدن بعضی از بیماری های طولانی مدت مثل آسم یا میگرن.

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 03 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

دلایل پرخاشگر و عصبی شدن بعضی از خانم های باردار

دلایل پرخاشگر و عصبی شدن بعضی از خانم های باردار

دلایل پرخاشگر و عصبی شدن بعضی از خانم های باردار

 

« از زمانی که همسرم باردار شده دیگر آن زنی نیست که می شناختم! قبلا فوق العاده آرام و صبور بود اما حالا پرخاشگر و بدخلق شده است. با شنیدن کوچک ترین مخالفتی از سوی من بهم می ریزد و داد می زند. انگار همیشه عصبی است.» شاید اینها حرف های شمایی که قرار است به زودی پدر شوید هم باشد. در مواجهه با این رفتار معمولا سوال های زیادی ذهن اطرافیان را مشغول می کند؛ چه اتفاقی افتاده؟ چرا رفتار او این گونه تغییر کرده است و… خبر خوش اینکه این حالت طبیعی و البته گذر است و جای نگرانی ندارد.با دکتر   رضایی، متخصص زنان و زایمان، در مورد علت های بروز این تغییر گفت وگو کردیم.

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 03 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

راه های درمان سرد مزاجی در خانم ها

راه های درمان سر مزاجی در خانم ها

راه های درمان سر مزاجی در خانم ها

 

درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان در کشورهای مختلف برای درمان سردمزاجی پیش از هر چیز تغییر و اصلاح شیوه زندگی و سبک زندگی را پیشنهاد می‌کنند و بعد از آن به سراغ شیوه‌های طبیعی مهار استرس و اضطراب و کنترل تنش‌های ناشی از زندگی می‌روند و برای تقویت توان جنسی و درمان ناتوانی جنسی مراجعان‌شان در نهایت دست به دامن انواع گیاهان دارویی یا داروهای با منشا گیاهی می‌شوند.

 

 

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 03 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چرا برخی زنان رفتارهای مردانه دارند

چرا برخی زنان رفتارهای مردانه دارند

چرا برخی زنان رفتارهای مردانه دارند و بالعکس؟!!

 

دکتر میناپور فرخ، روان شناس در یک برنامه رادیویی با بیان این مطلب گفت: گوناگونی نقش زنان در زندگی به عنوان همسری وفادار، مادری مهربان و کارمندی وظیفه شناس یا مدیری موفق امروزه جایگاه ویژه ای پیدا کرده و مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی چگونگی دور شدن زنان جوامع صنعتی و مدرن از سرشت و فطرت طبیعی خود مسئله ای است که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی نمود. از آنجایی که هر زن دارای مردانگی درون (آنیموس) و هر مرد دارای زنانگی درون (آنیما) می باشد پس لازم است افراد بتواند در این زمینه به تعادل برسند. از نظر روان شناختی لازم است هر زن 4 جنبه انرژی روانی درونش را تجربه کند و آنها را به تعادل برساند.
 

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 03 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بهترین همسر دنیا این شکلیه!

بهترین همسر دنیا این شکلیه!

بهترین همسر دنیا این ویژگی ها را باید داشته باشد. شریک زندگی مناسب شما کیست؟ اگر به دنبال شریک زندگی مناسب می گردید اما نمی دانید که او باید چه خصوصیاتی داشته باشد، به نشانه های زیر دقت کنید.

 

 

1. اشتباهات گذشته شما را فراموش می کند

یک شریک خوب، گذشته شما را نادیده می گیرد و دائم اشتباهاتی را که یادآوری آنها هیچ نفعی به حال رابطه تان ندارد، بازگو نمی کند.

 

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 30 مرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

شکلات زندگی را این گونه تهیه کنید!

شکلات زندگی را این گونه تهیه کنید!

شکلات زندگی را این گونه تهیه کنید و مصرف کنید!

 

راز و رمز شیرین زندگی کردن خیلی سخت نیست . فقط می بایست بدانیم چگونه زندگی کنیم.
آری مشکلات و ناکامی های مسیر زندگی، مواد خام شکلات زندگی هستند. زندگی ما همواره با مشکلات و سختی ها معنا پیدا می کند و ما آمده ایم تا مسائل زندگی را حل کنیم و لذت حل مسائل و مشکلات را بچشیم.
از مشکلات و رنج های زندگی نهراسیم و با اقتدار در میدان زندگی وارد شویم و اینگونه از مشکلات و ناکامی های مسیر بهترین «شکلات» زندگی مان را تهیه کنیم و از طعم آن لذت ببریم.
برای تهیه «شکلات» زندگی می باید به نکات مهم و دستورالعمل ذیل دقیقا توجه داشت تا طعم «شکلات» زندگی، دلچسب همه اطرافیانمان باشد :

 

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 30 مرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

اشتباهات رایج خانم ها در رابطه زناشویی

اشتباهات رایج خانم ها در رابطه زناشویی

خانم ها اجازه ندهید هیچ یک از موارد (بسیار رایج) زیر در اتاق خوابتان یک شب لذت بخش را خراب کند!

 
 
اشتباه شماره 1: زمانی را صرفا به خودتان اختصاص نمی دهید.

 

زنان عموما به فرزندان و دوستان صمیمی شان بیش از خود توجه نشان می دهند. بسیار دشوار است به اشتراک گذاشتن جسم تان در حالی که هیچ زمانی را بخود اختصاص نمی دهید. بهتر است کمی خودخواه تر شوید! در هر روز زمانی را تنها به خودتان اختصاص دهید. این زمان می تواند صرف امور کوچکی مثل لاک زدن ناخن هایتان و یا رفتن به باشگاه ورزشی و یا خواندن کتاب مورد علاقه تان شود. مطئمن باشید هر چه بیشتر به خود برسید، برای برقراری رابطه جنسی آمادگی بیشتری (به لحاظ روحی و جسمی) در خود ایجاد خواهید کرد.

 
 

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 30 مرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

هفت عامل به ارگاسم نرسیدن خانم ها

هفت عامل به ارگاسم نرسیدن خانم ها

هفت عامل به ارگاسم نرسیدن خانم ها

 

میزان اطلاع ما از رفتار جنسی مان چقدر است؟ شاید در پاسخ به این سوال عده ای به این نکته اشاره کنند که داشتن اطلاعات علمی در یک امر غریزی به چه کار می آید؟ و چرا اصولا دانستن درباره اندام جنسی و رفتار جنسی در شرایطی که بدون این اطلاعات نیز می توان نیازهای روزمره انسان در این باره را براورده کرد، لازم است؟ گزارشهایی که نشان می دهد نداشتن اطلاعات کافی در مورد رفتارهای درست جنسی چه آسیبهایی را متوجه افراد می کند و چه بسا ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی را باید در رفتارهای نادرست جنسی دنبال کرد. یکی از بزرگترین مشکلات جنسی حال حاضر نرسیدن به ارگاسم در بسیاری از زنان است.

 

 

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 30 مرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بررسی عصبانیت های زنانه با علت مردانه!

بررسی عصبانیت های زنانه با علت مردانه!

بررسی عصبانیت های زنانه با علت مردانه!

 

به خانه می آیید و می بینید همسرتان با شما سرسنگین است…. از محل کارتان به او تلفن می زنید با بی میلی پاسختان را می دهد…. اما هرچه فکر میکنید که چه کاری انجام داده اید که مستحق این نوع برخورد سرد و بی عاطفه او شده اید، پاسخی پیدا نمی کنید! این مقاله به شما کمک می کند علتش را پیدا کنید! و مهمتر از آن، راه حل این مشکل را بیاموزید!

 

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 30 مرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نیازهای سانسور شده مردان چیست

نیازهای سانسور شده مردان چیست

اسمشان بد در رفته ، مردان را می گویم ، بخاطر صدای مردانه و ظاهرشان گمان می کنیم سر سخت تر از آن هستند که نیاز روحی داشته باشند. دلمان قرص است که مردمان مرد است و بیدی نیست که با این بادها بلرزد. اما به ظاهرشان نباید نگاه کرد. آنها همانطور که تکیه گاه چهاردیواری خانه مان هستند ، اگر از نظر عاطفی و روحی تامین نباشند ، می توانند خیلی شکننده شوند و این یعنی خانه ی ما آسیب می بیند.

 

بسیاری از ما خانم ها نمی دانیم نیازهای روحی همسرمان چیست .شاید این مطلب کمی باشد برای شناخت بهتر همسرتان…

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 30 مرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

آنچه مردها از همسرانشان پنهان می‌کنند را بدانید

آنچه مردها از همسرانشان پنهان می‌کنند را بدانید

آنچه مردها از همسرانشان پنهان می‌کنند را بدانید

 

صرف‌نظر از اینکه چند سال است ازدواج‌کرده‌اید و یا تا چه میزان نسبت به هم شناخت دارید، مردها بازهم چیزهایی برای پنهان کردن از شما خواهند داشت. در واقع مردان ممکن است در زمان‌هایی احساس ناامنی کنند و احساساتی شوند و باید به آن‌ها در بروز احساساتشان کمک کرد. به همین منظور از یک درمانگر خواسته‌ایم تا در این بار توضیحاتی را اراده کند.

 

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 30 مرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

آبروی همسرت را حفظ کن

آبروی همسرت را حفظ کن

راه و روش های صحیح زندگی و روابط عاطفی زن و شوهر و مهم ترین مسئله حفظ آبروی همسرتان …

 

«تو هیچ کاری رو درست انجام نمیدی»، «اخلاق برادرت خیلی از تو بهتره»، «یه ذره آشپزی رو از مادرم یاد بگیر»، «شوهرهای مردم همه کار برای زن‌هاشون انجام میدن ولی تو فقط ادعا داری»، «مامانت خودشو کشت با این جهیزیه‌دادنش» و هزار طعنه و کنایه دیگر میان برخی همسران رد و بدل می‌شود و زندگی شیرینشان را به سمت و سوی تلخی سوق می‌دهد.

درست است كه تحمل اين رفتار براي زوجين بسيار سخت است اما بايد گفت اين مشكلي نيست كه راه‌حلي برايش وجود نداشته باشد. به‌طور قطع چگونگي برخورد با يك همسر بد زبان، به ميزان شكيبايي شما بستگي دارد. اگر شما نيز در زندگي مشترك با مشكل آزار زباني و كلامي همسرتان مواجه هستيد بهتر است به راهكارهاي دكتر فروغ نيلچي‌زاده براي مقابله با آن توجه كنيد.

 

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 30 مرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

به همسرتان یکدستی بزنید!

به همسرتان یکدستی بزنید!

می‌گویند قبل از ازدواج باید خوب چشم‌ها را باز كنید، با چشم باز شریك زندگی‌تان را انتخاب كنید و بعد از ازدواج چشم‌ها را ببندید، دهان‌تان را هم ببندید؛ اصلا با من حرف می‌زنید، دست‌تان را هم بیندازید. یعنی قبل از ازدواج، همه ایرادها را با چشم باز ببینید اما بعد از ازدواج چشم‌های‌تان را مقابل ایرادها ببندید و اگر خط بریل بلدید از این طریق به ایرادها نگاه كنید.

پیش از ازدواج، باید درباره همه‌چیز تحقیق كنید ببینید با كی می‌رود، با كی می‌آید؛ یعنی اگر با یكی می‌رود و با یكی دیگر می‌آید، او آدم زندگی نیست. ببینید چه برنامه‌ای تماشا می‌كند، چی می‌خورد، چی می‌پوشد. اصلا اگر می‌داند كه چی بپوشد سریع با او ازدواج كنید تا بعدا همسری گیرتان نیاید كه حتی وقتی لباس پوشیده هم گیر بدهد كه «حالا لباس چی بپوشم؟» خلاصه؛ از همه دوروبری‌های همسر آینده سوال بپرسید، از این بپرسید، از آن بپرسید (نه نه، از آن نپرسید، غرض و مرض دارد و چون برای دختر خودش خواستگار زیاد نمی‌آید زیرآب دختران دم بخت محل را می‌زند!)

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 30 مرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

ابرازعشق در حضور فرزندان

ابرازعشق در حضور فرزندان

ابراز عشق,ابراز عشق و محبت به همدیگر ,عشق‌بازی باهمسر

دوست دارید بدانید تا چه میزان ابراز عشق و محبت به همدیگر در حضور فرزندانتان بی‌اشکال است؟


بااینکه به هیچ عنوان نباید در حضور بچه‌ها با همسرتان عشق‌بازی کنید اما کمی ابراز محبت و عشق هیچ لطمه‌ای به زندگی آنها نخواهد زد. اگر دوست دارید بدانید که چطور می‌توانید با ابراز عشق و علاقه، بدون رد کردن مرزهای مجاز، می‌توانید نمونه و الگوی رفتاری خوب برای فرزندانتان شوید، این مقاله را دنبال کنید.






ادامه مطلب ...

[ جمعه 26 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

همسری همیشه مشغول!

همسری همیشه مشغول!

 

پرکاری همسر,مسائل کاری,تعهدهای شغلی

همیشه سرش شلوغ است و دیر به خانه بر می گردد ، آخر هفته ها هم مشغول کاراست. وقتی هم شکایت می کنم می گوید به خاطر ماست که این همه کار می کند.

در دنیای پرفشار و پرهیاهوی امروز زیاد کار کردن امری عادی به نظر می رسد. همه ما سرمان شلوغ است، همه ما بیمار می شویم و درگیری های خانوادگی داریم و مسائل کاری توجه هر کسی را به خود جلب می کند اما کسانی هم هستند که کار، همه زندگی آن ها را به خود اختصاص داده و می خواهند با کار به رضایت خاطر و خوشنودی برسند ، به تعبیری دیوانه کار هستند.






ادامه مطلب ...

[ جمعه 26 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

آیا زنان می توانند موفقیت شغلی و خانوادگی را با هم داشته باشند؟

آیا زنان می توانند موفقیت شغلی و خانوادگی را با هم داشته باشند؟

نگاه به زندگی, دیدگاه‌های ذهنی,بازسازی دیدگاه‌های ذهنی

چرا این که به زنان بگوییم شما نمی توانید همه چیز را با هم داشته باشید ، تا این حد آزاردهنده است ؟ و چرا من اینقدر از شنیدن این عبارت  بیزارم!

نوشته : کیتی کاپرینو، او یک مربی رشد و موفقیت است و تاکنون مشاور 10000 زن موفق در زمینه مسایل حرفه ای بوده است !

افراد بسیاری هستند که در رابطه با رهبری زنان می گویند که آنها نمی توانند همه چیز را با هم داشته باشند (و ضمنا) آنها باید دست از تلاش بردارند! بنابراین بسیاری از زنان برجسته سیاسی و رهبران حقوقی در سال های گذشته نقل کرده اند که به ایشان گفته شده شما نمی توانید همه چیز را با هم داشته باشید، این یک رویای محال است و تلاش کرده اند تا آنها را ناامید کنند ، اما چرا ؟

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 26 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خدا کند امشب شوهرم دیر بیاید!

خدا کند امشب شوهرم دیر بیاید!

در خانواده های با سطح سلامت پایین تر، زن و شوهر به سفر رفتن و یا میهمانی رفتن یکدیگر به صورت جدا جدا، علاقه دارند و دائم می گویند: خدا کند امشب شوهرم دیر بیاید.

 

بعضی ها فکر می کنند همین که با همسر و فرزندشان مشکل آنچنانی ندارند و صدای داد و بیدادشان، گوش فلک را کر نمی کند، خانواده سالمی دارند. آنها تصور می کنند، اگر اهل اعتیاد نیستند و تا به حال پایشان به پاسگاه پلیس و دادگاه کشیده نشده، پس جزو خانواده های سالم این مملکت هستند. درستی یا نا درستی تصورشان با خودشان، اما روانشناسان، ویژگی های دیگری را در مورد یک خانواده سالم عنوان کرده اند.






ادامه مطلب ...

[ جمعه 26 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

جروبحث در مقابل فرزندان

جروبحث در مقابل فرزندان برای سلامتی آن‌ها و ازدواج شما مفید است!

جروبحث در مقابل فرزندان,رابطه سالم بین همسران

شاید به نظرتان عجیب برسد اما جر و بحث کردن در مقابل فرزندانتان برای سلامتی آن‌ها و ازدواج شما بهتر است، حتما می پرسید چطور ؟

آیا چیزی ضایع‌تر از جر و بحثی که سعی در مخفی کردنش دارید وجود دارد؟ مثلا زمانی که به دیدن زوجی می روید و ناگهان بحثی ایجاد می‌شود و آن‌ها معذرت‌خواهی می‌کنند و از اتاق خارج می شوند تا با هم جرو بحث کنند.

ایده این است که جر و بحث آرام و یواشکی که شما قرار است نشان دهید در حال رخ دادن نیست، از یک جروبحث پر سر و صدا بهتر است، اما چطور؟ همه می‌دانند که شما در حال جرو بحث هستید. همه حس غریبی نسبت به این قضیه دارند. قرار نیست اسرارتان را جلوی همه بیان کنید، اما به نظرم بهتر است که مانند زمان‌های قدیم جر و بحثی آزاد و جلوی دیگران به خصوص فرزندانمان داشته باشیم.






ادامه مطلب ...

[ جمعه 26 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

با کدام زبانِ عشق صحبت می کنید؟

 با کدام زبانِ عشق صحبت می کنید؟

هستند زوج هایی که به یاد می آورند در کنار دریا با هم گردش کرده اند، در بهار در باغچه گل کاشته اند، زمانی که پای یکی از آن ها پیچ خورد و ... این ها خاطرت عشقند.

هر کسی یک زبانِ اصلی عشق دارد که صحبت با این زبان برای او تأثیری بسیار عمیق دارد. برای آن که بدانید زبان عشقِ هر کسی کدام است باید با او صحبت کنید و نظرات او را بررسی کنید، تا زبان عشق اصلی او را بفهمید و اگر نتوانید با زبان عشقش با او صحبت کنید، او فکر می کند که دوستش ندارید.
 





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 25 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

اگر همسر شما هم افسرده است، اینگونه با او رفتار کنید

اگر همسر شما هم افسرده است، اینگونه با او رفتار کنید

«مهربانی و فداکاری او، توجه او، شفقت و عشق او، بیش از هر چیز دیگر مرا در مدت عذاب روانی ام روی پا نگه داشت. اگر بخواهم شخصی را به عنوان فردی که بیشترین تاثیر را در بهبودی من داشته است، انتخاب کنم، آن شخص مطمئنا همسرم است.» این جملات را نورمن اندلر؛ روان شناس، بعد از بهبود از افسردگی شدیدی که دچارش شده بود، نوشته است. واقعیت این است که هرچند نقش همسران در ایجاد افسردگی در همدیگر به اثبات نرسیده است اما نقش آنان در بهبودی از افسردگی کاملاً اثبات شده است!






ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 25 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

کدام زن ها زیباترند؟

کدام زن ها زیباترند؟

شاید تعریف هر کسی از خوشبختی با دیگری فرق داشته باشد اما با این وجود همه باور داریم که آرامش توام با شادی عین خوشبختی است. و این خوشبختی حاصل نمی شود مگر در سایه همراهی که درونی آرام و ظاهری شاد داشته باشد. و هیچ کس در زندگی همراه تر از همسر نیست و نباید باشد.

همسری که آرام باشد و زندگی را با اضطراب های بیهوده، پر از غم و اندوه نکند... همسری که بتواند احساساتش را مدیریت کند و همیشه اسیر احساسات و هیجانات منفی نباشد.

چنین همسری شاید مومن هم نباشد شاید اصلا باور و اعتقاد دینی نداشته باشد اما چون آرام و شاد است زندگی را پر از آرامش و شادی کند. شاید به این دلیل که در خانواده ای آرام و شاد بزرگ شده وخوب تربیت شده است. بر همین اساس، آرام است و برخوردهایش با دیگران همیشه شاد کننده است.






ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 25 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

افسردگی در یکی از زوج ها

افسردگی در یکی از زوج ها

افسردگی همسر,همسران افسرده,افسردگی یکی از زوج ها

وقتی یکی از همسران افسرده می شود ، نمی توان توقع داشت که به تنهایی از پس این مشکل بربیاید. حمایت همسر در رفع افسردگی تاثیر زیادی دارد.

گاهی در روابط زن و شوهر افسردگی یکی از زوج ها مشاهده می شود و ریشه ی بعضی از مشکلات زن و شوهر است. افسردگی همسر بر عملکرد او با همسرش و فرزندان تاثیر گذار است و موجبات سردی روابط را در محیط خانه بوجود می آورد . متاسفانه بدلیل اینکه در بیشتر موارد زن و شوهر ها افسردگی را مربوط یک نفر می دانند و کمتر این مشکل را مشکلی دو طرف می دانند. بنابراین به فکر بر طرف کردن مشکل از جانب هر دو طرف نیستند. لذا نگاه دو جانبه به افسردگی همسر ، می تواند موجبات شادی و مسرت را در محیط خانه باشد.

افسردگی با نشانه های مانند بی خوابی، از دست دادن اشتها و وزن، بی قراری، تحریک پذیری، اضطراب، تمایل به تحقیقر خود و هذیان است. البته در هر بیمار تمام علائم وجود ندارد.






ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 25 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چرا شعله عشق بعد از ازدواج فروکش میکند؟

چرا شعله عشق بعد از ازدواج فروکش میکند؟

زوجهای بیشماری شکایت میکنند که شعله عشقی که در آغاز رابطه شان بوده، فروکش کرده و خاموش شده است. خیلی ها آن را به گردن تفاوتهای بین دو طرف میاندازند که به مرور زمان و با شناخت بیشتر آنها را از هم دور میکند.

موج "مردگی" که بعد از ماه های پرهیجان اول، رابطه را در خود غرق میکند، باعث میشود خیلی از زوجها امید خود را از دست داده و جای دیگری جز رابطه شان به دنبال آن هیجان بگردند. باوجود یافته های محققان که نشان میدهد 60-30 درصد از زوجها در نقطهای از زندگی مشترک خود اقدام به خیانت میکنند، دیگر زمان آن رسیده که علل فروکش کردن هیجان روابط را بررسی کنیم. واقعاً چه چیز باعث میشود آن شور و اشتیاق اولیه به بی علاقگی و بی تفاوتی تبدیل شود؟ چه چیزی تپش قلب شما از روی هیجان را به بی حوصلگی و نارضایتی تغییر میدهد؟






ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 25 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

این همسران خجالتی هستند

این همسران خجالتی هستند

همسران خجالتی,شناخت همسر خجالتی,خجالتی بودن

زندگی با یک همسر خجالتی برای خیلی ها کسالت بار است. به ویژه اگر شما برونگرا باشید و اجتماعی، کنار آمدن با همسری که در مقابل هر چیزی ابتدا رفتار اجتنابی نشان می دهد و دیر با آن انس می گیرد بسیار عذاب آور خواهد بود.

چطور باید در خواستگاری متوجه شوید که طرف مقابل تان خجالتی است؟ حجب و حیا چه فرقی با خجالتی بودن دارد؟

اشتباه خیلی ها این است که درونگرایی را با خجالتی بودن اشتباه می گیرند. افراد درونگرا ممکن است خجالتی باشند، و ممکن است نباشند. یک فرد درونگرا می تواند بسیار خوب و با اعتماد به نفس صحبت کند، صمیمی شود ولی در عین حال فعالیت های انفرادی را به بودن در جمع ترجیح دهد.






ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 25 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بیا دوست معمولی باقی بمونیم!

بیا دوست معمولی باقی بمونیم!

دوست ماندن با همسر,دوست ماندن با نامزد سابق

شخصی در زندگی شما وجود داشته و بنا به دلایلی از هم جدا شده اید. طبیعی است به دلیل گذشته ای که با هم داشته اید و یا زمانی که برای هم صرف کرده اید، نتوانید به سادگی به این رابطه خاتمه دهید.

بسیاری از زوج ها که از هم جدا می شوند، سعی می کنند بعد از جدایی نیز به دوستی خود ادامه دهند، اما تنها تعداد بسیار کمی در این کار موفق می شوند. اینکه دوست ماندن با همسر و نامزد سابق، حرکتی مثبت و سازنده باشد، به عوامل بسیاری بستگی دارد. اما در 10 مورد زیر، این دوستی به هیچ وجه توصیه نمی شود.






ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 25 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

پیامدهای روانی جدایی

پیامدهای روانی جدایی

طلاق و جدایی در زندگی زناشویی یکی از وقایع تلخ زندگی و فرآیندی است چند نسلی که نه تنها بر زوج ها و فرزندان آنها تأثیر می‌گذارد، بلکه خانواده‌های آنها و سایر خویشاوندان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. در روایات اسلامی، طلاق، بشدت مذمت شده و به عنوان زشت‌ترین حلال‌ها از آن یاد شده است.







ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 25 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مانند والدینتان زندگی نکنید!

مانند والدینتان زندگی نکنید!



زن و شوهر, زن و شوهرهای جوان, زندگی مشترک

خانواده اولین و مهم ترین پایه گذار شخصیتی و معیارهای فکری فرزندان است و نقش حیاتی در تعیین سرنوشت، سبک و خط مشی زندگی آینده آنان دارد. بنابراین خیلی طبیعی است که شما بعد از ازدواج ناخودآگاه روشی را با همسرتان پیش بگیرید که والدینتان در ارتباط با یکدیگر داشتند.






ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 25 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

کارهای واجب و مکروه قبل و پس از آمیزش جنسی

کارهای واجب و مکروه قبل و پس از آمیزش جنسی

 
کارهای واجب و مکروه قبل و پس از آمیزش جنسی

پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم):  هیچ کس دراسلام ایمانش زیاد نمی شود مگر آن که محبت او به زنان بیشترباشد . هر مومنی که با همسرش آمیزش نماید ، هفتاد هزار فرشته بال هایشان را برای آنها می گسترانند و رحمت خدا بر آنان نازل می گردد ( مستدرک الوسائل ج 14 ص 154 )

 

 امام صادق ( علیه السلام ) : هیچ مباح و حلالی نزد خداوند ، دوست داشتنی تر از آمیزش با هم نیست .  پس زمانی که مومن با همسرش نزدیکی و غسل جنابت می کند ، شیطان به گریه می افتد و می گوید : ای وای ! این بنده از پروردگارش اطاعت نموده و گناهانش بخشیده شده است . ( وسائل الشیعه ج2 ص 179 )

 

 





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 18 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

آیا باید در ازدواج به قسمت اعتقاد داشته باشیم؟

آیا باید در ازدواج به قسمت اعتقاد داشته باشیم؟

 
آیا باید در ازدواج به قسمت اعتقاد داشته باشیم؟

 قسمت به معنای نقش و اراده نداشتن انسان در رخدادهای زندگی ـ از جمله ازدواج ـ درست نیست. زیرا انسان آزاد و صاحب اختیار آفریده شده است، البته این آزادی مطلق نیست، بلکه مستند به اراده و مشیت خداوند است.

 

برای تحقق یک رخداد (ازدواج) عوامل گوناگونی از جمله اراده انسان دخالت دارد که البته این موضوع در طول اراده خداوند است. مثلاً برای اینکه لامپ منزل شما روشن شود، باید نیروگاه برقی وجود داشته باشد که نیروی برق را تولید کند و باید از نیروگاه تا منزل شما سیمکشی شده باشد، در سیم ها نیز نیروی الکتریسیته جریان داشته باشد و شما هم باید کلید برق را فشار دهید. اگر هریک از این عوامل وجود نداشته باشد، لامپ روشن نمی شود.

در رابطه با مسئله ازدواج هم همینطور است. برای ازدواج باید اراده و اقدام کنید و فرایند خواستگاری را بگذرانید، اما درنهایت اگر توکل بر خدا کنید، ممکن است خداوند به جهت مصالحی که نمی دانید، اراده خود را بر اراده شما حاکم کند و با وجود شرایط مناسب ظاهری، آن ازدواج به سامان نرسد.

 

 بنابراین، آنچه در بین مردم معروف است که در ازدواج قسمت و تقدیر دخالت دارد و قبلاً همه چیز معلوم و مشخص شده است و یا می گویند: فلان دختر قسمت فلان پسر است و یا بالعکس؛ این گونه سخنان صحیح نیست و هیچ ریشه دینی و عقلی ندارد. همان طور که به روشنی، اختیار و انتخاب را در خرید و فروش، انتخاب شغل و تعیین رشته تحصیلی می بینیم، در ازدواج نیز که موضوع مهم و سرنوشت سازی است، مشاهده می کنیم.

 

علاوه بر حکم عقل و منطق، روایاتی که در آن معیارهای انتخاب همسر ذکر شده اند، دلیل محکمی بر دخالت انسان در سرنوشت خویش است. پیشوایان دین به ما توصیه کرده اند که در انتخاب همسر نهایت دقت را مبذول دارید و چشم بسته ازدواج نکنید. چرا که ازدواج یک موضوع حیاتی است و برای هرکس به طور طبیعی در طول زندگی اش فقط یک بار اتفاق می افتد.

بر این اساس، پسر و دختر جوان، نباید منتظر بخت و شانس و قسمت بمانند، بلکه چه پسر و چه دختر باید برای این تصمیم سرنوشت ساز خود را آماده کرده و با کمال دقت و خردورزی و با کمک تجارب خانواده، راهنمایی مشاوران دلسوز و کاردان، فرد مورد نظر را انتخاب کنند. زیرا منشأ و سرچشمه بسیاری از گرفتاری ها و بدبختی های انسان، غفلت و بی تفاوتی است.

 

 





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 18 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

.: تعداد کل صفحات 4 :.     صفحه شماره 1 2 3 4 صفحه بعد    

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه