آیا بعد از فاجعه منا می‌توان حج را تعطیل کرد؟
نویسنده: مصطفی امیری*

 
 

Image result for ‫حج‬‎
حج سال 1394 ه.ش، به واقع "حج خونین" برای زائران بیت الله الحرام بود، از حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام گرفته تا کشته شدن زائرین در مراسم رمی جمرات که بیش از ٤٧٠٠٠ نفر کشته در این حادثه خون بار وجود دارد. آنچه در وهله اول به ذهن هر انسانی تداعی می شود، بی کفایتی مسئولان آل سعود در برگزاری حج است، خاندانی که مدعی خادم الحرمین است، به جای تمرکز بر مدیریت حج، به دنبال پرورش و حمایت مالی از جریان های تکفیری همچون داعش است و در اوج مراسم حج و در ماه حرام، به فکر بمباران مردم مظلوم یمن، ظلم به مردم بحرین و کمک تسلیحاتی به جریان‌های تکفیری در سوریه است.





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 04 خرداد 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خنده دارترین راه محرم شدن منشی زن با رئیس خود!

خنده دارترین راه محرم شدن منشی زن با رئیس خود!

خنده دارترین راه محرم شدن منشی زن با رئیس خود!
شیخ علی الربیعی طی فتوایی اعلام کرد: بر تمام منشی های زن واجب است که سه بار به مدیر خود شیر بدهند تا در حکم مادرشان باشند و بتوانند کنار آنها کار کنند. این مفتی وهابی یا آن قدر جاهل است که نمی داند این فتوا مساوی با فعل حرام است و یا قصدش مبارزه با احکام، بی ارزش کردن و کوچک جلوه دادن احکام حقیقی اسلام است.  مضحک بودن این حکماز این جهات است:
 
 




ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 14 مرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

تروريسم خادم الحرمين و آمرين به معروف!

تروريسم خادم الحرمين و آمرين به معروف!

حالا ديگر هيچ فرد مسلماني از خادم الحرمين رضايت ندارد. در مدينه؛ شهر پيامبر (صلّي ا… عليه و آله) به ناموس شيعه اهانت شد، چادر از سر زنان برداشتند… و توسط اعضاي هيئت امر به معروف(!) از اين صحنه ها تصوير برداي شد…

انجا به افراد سالخورده نيز اهانت شد و عمامه از سر روحانيون بر روي زمين افتاد و پايمال شد و سپس هدف سنگ و ضربات باطوم قرار گرفتند، به همراه آنان جواناني هم بودند كه كمتر از هفده سال داشتند، آنها با ضربات چاقو و شليك اسلحه مورد استقبال وهابيت قرار گرفتند.





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

زوج هاي درون فيلم، زوج هاي واقعي مي شوند

 زوج هاي درون فيلم، زوج هاي واقعي مي شوند!

“مبارک البذالي” مفتي وهابي کويتي در جديد ترين فتواي خود، اعلام کرد که زن و شوهرهايي که درون فيلم يا سريال زن و شوهر هستند، در واقعيت هم زن و شوهر به شمار مي روند!

index

 

وي در ادامه فتواي خود گفت: در واقع وقتي يک زن و مرد زن و شوهر مي شوند، چه در فيلم يا سريال باشد و چه در واقعيت، در هر صورت زوج به شمار مي روند لذا در مدتي که يک زن در فيلم يا سريالي همسر يک مرد است، در آن مدت زمان، همسر واقعي آن مرد به شمار مي رود!

“البذالي” همچنين افزود: بر اساس روايت هاي موجود از پيامبر، نيت در ازدواج مهم نيست بلکه وقوع عقد نکاح اهميت دارد لذا در فيلم يا سريال شايد مرد و زن نيتشان ازدواج با يکديگر نباشد، اما با توجه به اينکه به ظاهر زن و شوهر هستند، لذا در واقعيت هم زن و شوهر به حساب مي آيند!

گفتني است انتشار اين فتواي “مبارک البذالي” در رسانه ها و فضاي مجازي جهان عرب جنجال آفرين شده و واکنش هاي بسيار زيادي به ويژه از سوي جامعه سينمايي و هنري جهان عرب در پي داشته است زيرا بر اساس اين فتوا، زنان شوهر داري که بازيگر هستند، درون فيلم يا سريال که همسر يک بازيگر مرد مي شوند، انگار با مرد دومي ازدواج کرده اند.

شايان ذکر است، پيش از اين نيز يکي از مفتي هاي دانشگاه الأزهر فتوايي مشابه صادر کرده بود اما در همان زمان الأزهر واکنش نشان داد و اظهارات وي را شخصي اعلام کرد.




[ پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نوشتن «هههههه»برای زنان حرام است

نوشتن «هههههه»برای زنان حرام است!

أبوالبراء یکی از این شیوخ وهابی است که خود را در شبکه اجتماعی توییتر با نام «علامه أبوالبراء» معرفی کرده و در زمینه صدور فتاوای مضحک رنج‎های بسیاری را نیز متحمل شده است.

این مفتی وهابی که عضو هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی نیز هست، در جدیدترین و مضحک‌ترین فتوای خود، در صفحه شخصی توییترش آورده است: نوشتن عبارت «هههههه» از سوی بانوان دلالت بر خندیدن حرام دارد.

18283_739

أبوالبراء در توجیه این فتوا می‌افزاید: استفاده از این عبارت بدان جهت حرام است که مردان را به فکر اقدامات حرام می‎اندازد.

بخش مضحک‌تر ماجرا آنجاست که وی آورده است: در صورتیکه از «ه» بیشتری استفاده شود، شدت حرام بودن آن افزایش می‎یابد.

این عضو هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی برای جلوگیری از ارتکاب این فعل حرام! چاره ای اندیشیده و ادامه داده است: بهتر است که زنان به جای عبارت «هههههه» از عبارت «خنده عفیفانه» استفاده کنند.

پیش‎تر نیز أبوالبراء در فتوایی در مورد «استفاده زن از کولر در غیاب همسر» گفته بود: روشن کردن کولر برای زن، در غیاب شوهر حرام است. وقتی زنی در غیاب همسر خود کولر خانه را روشن کند، ممکن است همسایه متوجه شود که زن در منزل است و به همین سبب مرتکب زنا و فحشا شود.




[ پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

اگر مراسم عاشورا بر پا کنید حسینیه هایتان را ویران میکنیم

اگر مراسم عاشورا بر پا کنید حسینیه هایتان را ویران میکنیم

مفتی وهابی “ناصر رضوان” مبلغ سلفی مصری و موسس ائتلاف موسوم به “صحابه و آل” در جدیدترین اظهارات خود بر علیه شیعیان بر مسئله حسینیه ها و مناسک عاشورا تمرکز کرد.

fc318a281d34e767f5fd5e5f8244de4d

 

این مبلغ سلفی در اظهاراتی گفت: شیعیان نمی توانند آشکارا به ساخت حسینیه ها اقدام کنند، ملت مصر در جای جای آن، این حسینیه ها را تخریب خواهند کرد و اجازه نخواهند داد این طرح ها عملی شود. وی سپس به زعم خودش در تهدیدی خطاب به شیعیان گفت: شما را از بنای معابد شرک -به تعبیر وی- که آن را حسینیه می نامید و هم چنین برگزاری هر گونه مراسمی مربوط به عاشورا و یا غیر عاشورا و اربعین و هرگونه اعمال خلاف اسلام از این دست – به گفته وی- بر حذر می داریم. الا لعنت الله علی القوم الظالمین




[ پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

ابن تيميه: همه اهل سنت به جهنم مي‌روند

ابن تيميه: همه اهل سنت به جهنم مي‌روند!

از عقايد فرقه ساختگي و گمراه وهابيت، کافر و مرتد دانستن همه مسلمانان اعم از شيعه و سني است. 
 

ابن تيميه در مورد تقليد از مذاهب اربعه مي‌گويد:

فَمَنْ قَالَ: أَنَا شَافِعِيُّ الشَّرْعِ أَشْعَرِيُّ الِاعْتِقَادِ قُلْنَا لَهُ: هَذَا مِنْ الْأَضْدَادِ لَا بَلْ مِنْ الِارْتِدَادِ.
هرکس بگويد: من در فقه، شافعي هستم و از نظر کلامي، اشعري هستم، اين‌ها ممکن نيست و ضد هم هستند، بلکه هرکس چنين اعتقادي داشته باشد، مرتد هست!! مجموعه الفتاوي ابن تيميه ج4ص106

الان تمام شافعي‌ها طبق نظر ابن تيميه، مرتد هستند، چون همه شافعي‌ها از نظر فقهي شافعي هستند و از نظر کلامي، يا اشعري هستند يا ماتريدي هستند يا اهل حديث يا… هستند. يا مثلا خيلي از اهل سنت، حنبلي هستند و از نظر اعتقادي اهل حديث هستند و يا حنفي هستند و از نظر اعتقادي ماتريدي هستند. الان همه اين‌ها طبق نظر ابن تيميه مرتد هستند.

421641

 

421643

 

– آقاي محمد صديق قنوجي بخاري در کتاب الدين الخالص، کلا يک باب آورده و مي‌گويد: تقليد از مذاهب شرک است!
تقليد المذاهب من الشرک

 «تأمل في مقلدة المذاهب کيف أقروا على أنفسهم بتقليد الأموات من العلماء والأولياء و اعترفوا بأن فهم الکتاب و السنة کان خاصاً بهم و استدلوا لإشراکهم في الصلحاء بعبارات القوم و مکاشفات الشيوخ في النوم، و رجحوا کلام الامّة و الائمة علي کلام الله تعالي و رسوله علي بصيرة منهم و علي علم.

فما ندري ما عذرهم عن ذلک غدا يوم الحساب و الکتاب؟ و ما ينجيهم من ذلک العذاب و العقاب. وقد ذکر تعالي عن الکفار…

تامل کن و بيانديش به تقليد کنندگان از مذاهب (چهارگانه) که چگونه بر تقليد مردگان پافشاري مي‌کنند و اعتراف مي‌کنند که فهم قرآن و سنت پيامبر مختص به آنان است و براي شرک خود به عبارات ديگران و خوابهاي بزرگان استناد مي‌کنند و کلام مردم و ائمه (چهارگانه اهل سنت) را به کلام خداوند ترجيح مي‌دهند هر چند بر اين موضوع بي‌خوبي آگاه هستند. نمي‌دانيم که چه عذري در پيشگاه خداوند در روز حساب و کتاب خواهند آورد و چه چيزي باعث نجات آنان از عذاب خداوند خواهد شد!!!. الدين الخالص ج1ص140




[ پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

وهّابيّت در سرازیری سقوط به دره نابودی

وهّابيّت در سرازیری سقوط به دره نابودی!

تمام قراين و شواهد نشان مى دهد كه عمر «وهّابى گرى افراطى» به سر آمده و طرفداران و حاميان خود را به سرعت از دست مى دهد و به گذشته تاريخ سپرده مى شود، و هم اكنون آثار اين فروپاشى نمايان شده است، زيرا در بطن اصول «وهّابيّت تندرو» امورى نهفته است كه قابل بقا و دوام به خصوص در دنياى امروز نيست.

وهابی

 

 





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خدا کفش‌ طلایی می‌پوشد و فرشتگان او راجابه جا می‌کنند...

خدا کفش‌ طلایی می‌پوشد و فرشتگان او راجابه جا می‌کنند!

وهابیت

 

شیعه همواره از سوی وهابیت مورد اتهام و شرک قرار گرفته است و باورهای این مذهب حقه از هجمه این فرقه ضاله در امان نمانده است؛ این در حالی است که اعتقادات آنها بیشترین انحرافات را از اصول و موازین دین دارد! از این رو در گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین حبیب عباسی کارشناس ارشد مذاهب اسلامی درباره برخی ازا عتقادات بی پایه و اساس و انحرافی وهابیت به گفتگو پرداخته ایم که شرح آن در ذیل می آید:

اصلی ترین انحرافی که در اعتقادات و باورهای وهابیت می توان یافت، چه مساله ای است؟

یکی از اصلی ترین انحرافات در عقاید وهابیت، انحراف در مساله توحید است؛ این فرقه ضاله با این که دائم دم از موحد بودن می زند و به اصطلاح دفاع از توحید می کند و به بهانه آن مسلمانان را تکفیر کرده و می کشد اما خود به شدت دچار انحراف در مساله توحید است.

آیا در این زمینه می توانید به مصداق هایی در منابع آنها اشاره کنید؟

بله؛ ابن تیمیه که بنیان گذار فکری وهابیت (قرن ۷- ۸ ه.ق) محسوب می شود در بخش های مختلفی از کتاب خود صفاتی را برای خدا ذکر کرده است که نشان از اعتقاد به تجسیم خدا (برای خدا جسم قائل شدن مانند انسان) دارد.

یکی از آن موارد در کتاب “بیان تلبیس الجهمیة، ج ۷، ص ۲۹۰” از قول پیامبر (ص) روایت کرده است:” من خدای خودم را در صورت و شکل جوان بدون ریش و مو فرفری در یک باغ سرسبز مشاهده کردم”

ذکر این ویژگی در رابطه با خدا نشان دهنده اعتقاد ابن تیمیه به جسم داشتن خداست. وی در همین کتاب صفحه ۲۰۶ روایت دیگری را نقل و تایید می کند: پیامبر (ص) فرمودند:… من خدا را دیدم که دستش را بین دو کتف من قرار داد به طوری که من سردی انگشتان خدا را در سینه خود احساس کردم.”

جالب اینجاست که ابن تیمیه این روایت را از جهت متن و سند صد در صد می پذیرد.

همچنین، در همان کتاب صفحه ۱۹۴ از پیامبر (ص) نقل کرده است: “من خدا را در خواب در یک جای سرسبزی از فردوس مشاهده کردم در حالی که لباس او تا نیمه ساق او بود و دو پای او کفش هایی از طلا بود.”

این موضوع نیز اعتقاد ابن تیمیه به جسم داشتن خدا را ثابت می کند و این روایت، روایت بسیار ناپسند و توصیف بدی نسبت به خداست.

باز هم در همان کتاب صفحه ۲۳۴ از عبدالله بن عباس سول می شود که پیامبر (ص) خدای خود را چه طور و در چه شکل و شمایلی دیده است؟ سپس پیامبر (ص) پاسخ می دهد:” خدا را در یک محل سرسبز دیدم که زیر پای او فرشی از طلا بود و روی یک صندلی از طلا نشسته در حالی که چهار فرشته او را این سو و آن سو می بردند و یک فرشته در صورت یک مرد، یک فرشته در صورت گاو، یک فرشته در صورت کرکس و یک فرشته در قیافه شیر بود و این چهار ملک خدا را جا به جا می کردند.”

همین مطلب را عبدالعزیز بن عبدالله بن باز مفتی اعظم سابق سعودی در سایت رسمی خود نقل و تایید کرده است که در دنیا مشهور است چهار فرشته خدا را این طرف و آن طرف می برند. اینها نشان دهنده این است که وهابیت اعتقاد به خدای حی قادر متعال را ندارد و خدای آنها جسمانی و دارای جسمی با توانایی های محدوی است.

کسانی که همه مسلمان ها را رمی به شرک می کنند و به اتهام شرک آنها را می کشند و خود را موحد واقعی می دانند، چنین خدایی را می پرستند!

آیا در بین اهل سنت نیز چنین اعتقادی مرسوم است یا آنها این اعتقاد را نفی و طرد می کنند؟

علمای اهل سنت کسانی که قائل به تجسیم باشند و برای خدا جسم قائل شوند را کافر و خارج از امت اسلامی می دانند. قرطبی در تفسیر خود ج ۴، ص ۱۴ می گوید:” کسانی که از مجسمه هستند و روایاتی که در کتب آمده حمل بر جسم بر خدا می گیرند و برای خدا صورت، چشم، دست و پا و انگشت قائل می شوند، قول صحیح درباره آنها این است که اینها کافر هستند و فرقی بین آنها و بین عبادت کنندگان بت ها و تصاویر نیست.”

لذا عموم اهل سنت و شیعه اعتقاد به تجسیم را اعتقادی کاملا انحرافی و باطل می دانند. حال علمای وهابی هستند که باید پاسخ دهند که چرا اعتقاد آنها برای خدا تا این حد سست و بی پایه و انحرافی است.

آیا تا کنون پاسخی از فرقه ضاله وهابیت برای این مساله صادر شده است؟

بله، آنها می گویند این موضوع در روایات آمده و ما این ویژگی ها را برای خدا می پذیریم اما نمی دانیم چگونه. بنابراین اصل آن را می پذیریم اما کیفیت جسم داشتن خدا را نمی دانیم!




[ پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بیرون رفتن در دوران نامزدی حرام است

بیرون رفتن در دوران نامزدی حرام است!

محمد-النجیمی

محمد النجیمی ، مفتی وهابی عربستان گفت: بیرون رفتن دختر با شوهر خود در دوران نامزدی جایز نیست.
وی اعلام کرد: دختر نباید در دوران نامزدی و پس از ثبت عقد ، بدون همراهی شخص محرم با شوهر خود بیرون برود مگر آنکه رسما عروسی کند.

وی که عناوینی چون “دکتر” و عضو مطالعات و تحقیقات حقوقی در دانشکده امنیتی ملک فهد و کارشناس مجمع فقه اسلامی را یدک می کشد در ادامه افاضات خود گفت: یکی از عوامل طلاق در دوران نامزدی ، بیرون رفتن دختر با شوهر بدون همراهی شخص محرم می باشد که این مورد خلاف شرع است.

النجیمی بدون آنکه استنادات شرعی خود را بیان کند ابراز داشت: دختر در دوران نامزدی نباید بدون محرم با شوهر خود بیرون برود و نیز نباید با او خلوت نماید. پسر نیز نباید در دوران نامزدی با همسر خود بیرون برود زیرا این کار شرعا حرام است و دختر نیز نباید با او همراهی نماید.

این چهره افراطی وهابیت ، در گذشته نیز با صدور فتوایی هرگونه اختلاط مردان با زنان را حرام اعلام کرده و حتی گاهی خواستار مجازات و اعدام خاطیان شده بوده بود.

«النجیمی» که چنین فتوایی را صادر کرده بود، مدتی قبل در همایشی که زنان بی‌حجاب حضور داشتند شرکت کرد و حتی علاوه بر نشستن در کنار زنان بی‌حجاب، با تعدادی از آنان شوخی کرد. انتشار تصاویر حضور وی در این همایش توسط رسانه‌های مختلف، موجب رسوایی شدید این مفتی وهابی شد و بسیاری از محافل اهل سنت و سایت های وابسته به وهابیت او را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار دادند.




[ پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مفتی وهابی : آیه قرآن اشتباه است

 مفتی وهابی : آیه قرآن اشتباه است!

محمد بن صالح عثیمین، یکی از شیوخ معاصر وهابیت در صفحه‌ای از کتابش “القول المفید علی کتاب التوحید” پس از مقدمه‌ای می‌گوید: نوشتن این آیه “وقل اعملوا فسیری‌الله عملکم و رسوله” (و بگو: هر چه می‌خواهید عمل کنید که به زودی خدا ورسول او و… عمل شما را خواهند دید) بر برخی از اعمال خطاست .

محمد-بن-صالح-عثیمین

این مفتی وهابی می گوید : رسول(صلی‌الله علیه و آله) پس از رحلتش نمی‌تواند ببیند، فقط خداوند می‌بیند، پس کتابت این آیه اشتباه است زیرا دروغ بستن بر پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) به شمار می‌رود! این شیخ وهابی به این سؤال که چگونه نوشتن یک آیه ممنوع می‌شود در حالی که در متن قرآن موجود است؟ جواب نداد. سؤال دیگر اینست که آیا این شیخ می‌خواهد این آیه را از قرآن بردارد؟




[ پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بیوگرافی صالح بن فوزان مفتی دربار آل سعود

بیوگرافی صالح بن فوزان مفتی دربار آل سعود

صالح بن فوزان بن عبدالله بن علی آل فوزان متولد 28 سپتامبر1935 (اول رجب 1355 هـ.ق) در منطقه شماسیه حوالی شهر بریده در منطقه قصیم عربستان است. در کودکی پدرش می میرد و با سرپرستی اقوام و خویشان رشد می یابد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه اش را در شهر بریده زیر نظر صالح بن إبراهيم بليهي، صالح بن عبد الرحمن سكيتي،علي بن سليمان ضالع، صالح بن عبد الله مقبل،حمد بن محمد محيميد و فهد بن محمد المشيقح پشت سر می گذارد و سپس تحصیلات آکادمیک خود را تا مقطع دکترا در دانشکده فقه ریاض تا سال  1394قمری طی می کند.

صالح-بن-فوزان

عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد او «تحقیقات مرضی درباره امور فرضی مباحث ارث » و پایان نامه دکتری او نیز «احکام خوراکیها در اسلام»؟! است.

استادان
علاوه بر افراد یاد شده در بالا این افراد نیز در شکل گیری شخصیت وی اثرگذار بوده اند:
1. محمد امين شنقيطي
2. عبدالعزيز بن باز
3. عبدالله بن حميد
4. عبدالرزاق عفيفي
5. صالح سكيتي
6. محمد السبيل
7. عبدالله بن صالح خليفي
8. إبراهيم بن عقلاء شعيبي
9. صالح العلى ناصر

 





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

علما اشکال ندارند که دختر‌ان را لمس کنند

علما اشکال ندارند که دختر‌ان را لمس کنند!!

شیخ عبدالطیف محمود سلفی از پیروان سقیفه و از اهل جماعت در صفحه شخصی اجتماعی خود در توجیه دست دادنش با دختران در هنگام جشن فارغ التحصیلی چنین نوشت: “پیامبر (ص) را در خواب دیدم که به من می گفت: برای علمای دین اشکالی ندارد که با دخترها دست دهند و یا به آنها دست بزنند، به همین خاطر با این دختران دست دادم.”

m1f7a60lg2c68apuec6k

چند نکته در پاسخ به این فتوای ضد قرآنی
با توجه به این که مصافحه و لمس نامحرم امری بر خلاف روایات و آیات است برای روشن شدن مطلب به نکات زیر توجه شود:

نکته اول: قرآن می فرماید:
“قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ” (نور آیه ۳۰ و ۳۱)
به مردان مؤمن بگو چشم هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این براى آنان پاکیزه ‏تر است؛ خداوند از آنچه انجام مى‏ دهید آگاه است‏ و به زنان باایمان هم بگو چشم هاى خود را (از نگاه هوس ‏آلود) فرو گیرند، و دامان خویش را حفظ کنند.
حال با توجه به این آیه ، وقتی قرآن تاکید می کند که که هم مرد و هم زن باید از نگاه حرام دوری کنند، پس به طریق اولی باید از لمس حرام اجتناب کنند .

نحوه استدلال به این آیه
مناوی از علمای اهل سنت می گوید: پیامبر خدا (ص) با زنان اجنبی در روز بیعت مصافحه نکرد یعنی دست خود را در دست هیچکدام از آنها قرار نداد بلکه با کلام از آنها بیعت گرفت… با توجه به اینکه آن حضرت (ص) معصوم است و احتمال ریبه در مورد آن حضرت (ص) منتفی است؛ دست خود را به دست زنان نامحرم نگذاشت، پس دیگران به طریق اولی باید از دست دادن خودداری کنند.
حافظ عراقی هم گفته است: ظاهر این است که دست دادن با اجنبیه بر آن حضرت (ص) حرام و ممنوع بوده است (۱)

طبرانی: از شهر بن حوشب نقل می کند که با اسماء بنت یزید ملاقات کردم و او برایم داستان بیعت کردن خود با پیامبر (ص) را بازگو کرد که در روز بیعت آن حضرت (ص) با زنان، دست خود را دراز کردم تا با آن حضرت (ص) بیعت کنم اما آن حضرت (ص) دست خود را کشیدند و فرمودند: من با زنان دست نمی دهم و لکن بیعت من با آنها قولی است، من هم جواب مثبت دادم.(۲ )
در میزان الاعتدال ذهبی نقل شده است که بیعت پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) با زنان با گفتار بود؛ به اینکه برای خدا شریک قرار ندهید، و هرگز دست پیامبر (ص) به دست زنی تماس پیدا نکرد مگر زنی که محرم آن حضرت بود.(۳ )
نکته دوم: به شیخ عبدالطیف می گوییم اگر قرار باشد که خواب حجت باشد که نمی شود زندگی کرد، آیا به هر خوابی باید عمل کرد؟
اگر در خواب دیدی که پیامبر (ص) می فرمایند: زنت را طلاق بده یا او را بکش، آیا به این خواب هم عمل خواهی کرد؟
پس معلوم است این فتوا چیزی جز تبعیت از هوای نفس نیست.

پی نوشت ها:
[۱] فیض القدیر شرح الجامع الصغیر، المناوی ج ۵ ص ۲۳۶
[۲] المعجم الکبیر، الطبرانی ج ۲۴ ص ۱۸۲
[۳] میزان الاعتدال ، الذهبی ج ۲ ص




[ پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

عادل بن سالم الکلبانی» شیخ سیه چرده درشت هیکل

«عادل بن سالم الکلبانی» شیخ سیه چرده درشت هیکل!

اولین امام جماعت آفریقایی ‏تبار مسجدالحرام که با صدایی بم و لحنی زیبا از «رأس الخیمه» به عربستان سعودی مهاجرت کرده است. او در محافل فرهنگي عربستان به فقدان وزن علمي و نداشتن آگاهي‌هاي كافي مشهور بوده و به لحاظ شخصيتي، يك فرد متزلزل و فرصت‏‌طلب قلمداد مي‌شود.

440707_560

اوبامای سعودی!
کلبانی را که در 1378قمری به دنیا آمده، نیویورک‌تایمز در گزارش خود که ترجمه عربی آن در شماره روز یکشنبه 2009/4/12 روزنامه “الشرق‌الاوسط” منتشر شد «اوبامای سعودی» خواند. این مرد که فرزند مهاجر فقیری از منطقه خلیج می‌باشد خود را “اوبامای سعودی” می‌نامد.

 





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خدا به جز ریش همه چیز دارد

خدا به جز ریش همه چیز دارد+ سند

خداوند را به صورت نوجوانى دیدم که هنوز موى صورتش در نیامده .

thumb2_526511

 

ابن تیمیه آورده است: ابن عباس از رسول الله نقل می کند که:

رأیت ربّی عزّ وجلّ، شابّ أمرد وفرده جعد قطط، فی روضه خضرا…
خداوند را به صورت نوجوانى دیدم که هنوز موى صورتش در نیامده، سرش پرمو، پیچ پیچ (فرفرى) …
بیان التلبیس الجهمیه ج7ص 290

ابو یعلى از ابن عباس نقل کرده که پیامبر گرامى(صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود: «رأیت ربی عز وجل، شاب أمرد جعد قطط، علیه حلیة حمراء».
خداوند را به صورت نوجوانى دیدم که هنوز موى صورتش در نیامده، سرش پرمو، پیچ پیچ (فرفرى) و داراى زیور و آلات سرخ بود.

ابو یعلى در کتاب دیگرش گفته: ابوزرعه دمشقى این روایت را صحیح شمرده و أحمد بن حنبل گفته: «هذا حدیث رواه الکبّر عن الکبّر، عن الصحابة عن النبی(صلى الله علیه وآله وسلم) ، فمن شک فی ذلک أو فی شیء منه فهو جهمیّ لا تقبل شهادته ولا یسلّم علیه، ولا یُعاد فی مرضه!!!

این حدیث را بزرگان از بزرگان از صحابه روایت کرده اند و هر کس در صحت این روایت شک نماید او جهمى و شهادت او پذیرفته نیست، سلام نباید به او داد و به هنگام مریضى از وى نباید عیادت کرد
طبقات الحنابلة: ج3 ص81 ج 82، ط ج مکتبة العبیکان، مکة المکرمة ج جامعة أم القرى.إبطال التأویلات لأبی یعلى: ج1 ص141، ط1 ج مکتبة دار الإمام الذهبی الکویت، 1410 هـ.، إبطال التأویلات: ج1 ص145

خدا به جز ریش  همه چیز دارد
ابو بکر ابن عربى مى گوید: فردى که مورد وثوق من بود نقل کرد که ابو یعلى، امام و پیشواى ابن تیمیه (پدر فکری و معنوی وهابیت که محمد ابن عبدالوهاب متاثر از او بود) مى گوید:
در باره خدا هر عضوى را جز ریش و عورت اثبات خواهم کرد:
«إذا ذکر اللّه تعالى وما ورد من هذه الظواهر فی صفاته، یقول: ألزمونی ماشئتم فإنّی ألتزمه، إلاّ اللحیة والعورة»
العواصم من القواصم: 210، الطبعة الحدیثة: 2/283، دفع شبه التشبیه بأکف التنزیه لابن الجوزی: 95، 130 ـ الهامش

index1

 

مسلم مهکی

 




[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

خرید و فروش آیفون ۵ حرام شرعی است

خرید و فروش آیفون ۵ حرام شرعی است!

 68180-204089-13944354121

 

خرید و فروش آیفون ۵ حرام شرعی است؛ چراکه عدد ۵ اشاره دارد نزد شیعیان به عدد اهل کسا (پنج تن آل عبا)؛ خرید و فروش آن حرام است، چراکه شادی و بهجت برای شیعیان به ارمغان می‌آورد.
 “وقتی این فتاوا در فضای مجازی و رسانه ها منتشر می شود، ما هیچ عکس العملی از جانب وهابیت و مراکز معتبر آنها نمی بینیم یعنی مشاهده نمی شود که آنها ردیه ای بر این فتاوا بنویسند یا آن را انکار کنند و در واقع دفاعی از خود داشته باشند، بلکه بی تفاوت از کنار آن رد می شوند و احتمالا آن را به عنوان اجتهاد به رسمیت می‌شناسند، همین مساله نشان می دهد این فتاوا ساختگی نیست.” این جملات بخشی از سخنان حجت الاسلام علی امیرخانی، پژوهشگر پژوهشگاه اهل البیت (ع) در دانشگاه قرآن و حدیث در خصوص صدور برخی از فتاوای به دور از عقل وهابیت است که باشبستان در میان گذاشته است و مشروح آن از نظرتان می گذرد:
 
گاه فتواهای عجیبی از وهابیت شنیده می شود که هر صاحب عقل و خردی را دچار حیرت می کند؛ ابتدا به چند نمونه از این فتاوا اشاره کرده و پس از آن دلیل صدرو این فتاوا را بیان فرمایید.
 
بله، این مطلب صحت دارد و گاه به گاه از وهابیان فتواهای عجیب و مضحک صادر می‌شود، تعداد این فتاوا کم نیست. به طور مثال برخی وهابیان خرید و فروش گوشی آیفون ۵ را حرام اعلام کرده اند. در این راستا یکی از مفتی های سلفی آنها به نام محمد خالد بیان کرده است: خرید و فروش آیفون ۵ حرام شرعی است؛ برای این که عدد ۵ اشاره دارد نزد شیعیان (روافض) به عدد اهل کسا (پنج تن آل عبا) از این رو خرید و فروش آن حرام است به دلیل آن که شادی و بهجت را برای شیعیان به ارمغان می آورد. (اخبار للنشر)
 
چه تحلیلی بر صدور این فتوا می توان داشت؟
وهابیت به جهت رویکرد ظاهرگرایی و مخالفت با رویکرد عقل‌گرایی و تأویل و نیز مخالفت و تضاد فکری و رفتاری با شیعه و حتی بالاتر از آن به دلیل کینه و بغضی که از شیعیان دارند، مسائلی که شباهت ظاهری با برخی از اعتقادات و مقدسات شیعه دارد، با این مسائل هم مخالفت کرده و حتی آنها را حرام اعلام می کنند. یعنی این شباهت ظاهری کفایت می کند که چنین حکمی صادر شود. اما دلیل واقعی صدور فتوای مذکور کینه ای است که وهابیت نسبت به شیعه دارد؛ به تعبیر دیگر از باب عدم تشبه به شیعه این حکم صادر شده؛ چرا که وهابیت شیعه را کافر می داند و از جهت عدم تشبه به کافر این فتوای مضحک را بیان می کنند و از این رو شباهت های ظاهری و عدم دقت و تعمق و ظاهر گرایی مطلق در فتاوا و عقاید آن ها دیده می شود.
 
آیا به نمونه ای دیگر از این دست فتاوای مضحک و تهی از عقل می توانید اشاره کنید؟
بله، به طور مثال برخی از مفتیان وهابی خوردن سمبوسه را نیز حرام می دانند. این فتوا توسط هیئت فتوای جنبش الشباب المجاهدین (جوانان مبارز) سومالی صادر شده است. کشوری که مردمانش از گرسنگی رنج می‌برند، با این حال عده‌ای از جوانان سلفی خوردن سمبوسه را به عنوان یک غذای مسیحی حرام اعلام می‌کنند! آنها به این دلیل که سمبوسه شکل سه ضلعی داشته و از این جهت با ثالوث مقدس مسیحیان مشابهت دارد خوردن آن را حرام اعلام کردند. البته فتوای های مضحک تری هم وجود دارد که می توان به آن اشاره کرد مانند حلال بودن گوشت جن. برخی از آنان قائلند که حلال ها و حرام ها در اسلام مشخص شده و از آنجا که سخنی در خصوص گوشت جن به میان نیامده، در نتیجه خوردن گوشت جن حلال است البته به شرطی که ذبح شرعی شود! بدون آن‌که معقول یا نامعقول بودن آن را در نظر داشته باشند.
 
ممکن است این فتاوا ساختگی باشد و به وهابیت نسبت داده شود؟
ببینید وقتی این فتاوا در فضای مجازی و رسانه ها منتشر می شود، ما هیچ عکس العملی از جانب وهابیت و مراکز معتبر آنها نمی بینیم یعنی مشاهده نمی شود که آنها ردیه ای بر این فتاوا بنویسند یا آن را انکار کنند و در واقع دفاعی از خود داشته باشند، بلکه بی تفاوت از کنار آن رد می شوند و احتمالا آن را به عنوان اجتهاد به رسمیت می‌شناسند، همین مساله نشان می دهد این فتاوا ساختگی نیست ضمن این که این مسائل در پایگاه های اطلاع رسانی خود وهابیت منتشر می شود یا در کتاب های آنها. پس می شود گفت دست کم برخی از سلفی‌های وهابی فتواهای جنجالی و مضحک دارند که مورد رد و انکار دیگر وهابیان نیست و چه بسا آن فتاوا را به عنوان حق اجتهاد به رسمیت هم شناخته باشند
 
دلیل صدور این فتاوای ضد عقلی و سطحی چیست؟
مهمترین دلیل را می توان در روش شناسی آنان در اجتهاد دانست. به این ترتیب که در روش آنان برای صدور فتوا به ظواهر اکتفا می‌شود و عقل در تبیین و تحلیل آنها هیچ نقشی ندارد.
 
با توجه به این که اشاره کردید هر یک از مفتی های وهابی و حتی گروه های سلفی برای خود فتواهای خاصی صادر می کنند، آیا این ها فتواهای یکدیگر را می پذیرند یا در درون خود دچار چالش می شوند؟
بله، همانگونه که اشاره شد اینها گاه فتواهای دیگر وهابیون و سلفی ها را قبول دارند و تأیید می‌کنند، گاه در برابر یک فتوایی سکوت کرده و آن را رد و انکار نمی‌کنند و البته گاه علیه هم موضع می گیرند. در واقع سلفی های وهابی در پی احیای باب اجتهاد هستند؛ اما با روش حدیث‌گرایی و ظاهرگرایی که در آن عقل نقشی ندارد.
 
این مسائل برآمده از مبانی ظاهرگرایی در باب اجتهاد و دخالت ندادن نقش عقل در فهم متون است. وهابیت می گوید هر چه در متن آمده همان را باید گرفت و نباید بر خلاف ظاهر آن فتوا داد. همین موضوع سبب می شود انواع فتواهای مضحک از میان آنها درآید. اما این که چرا این فتاوا مضحک به نظر می رسد به دلیل آن است که با عقل فطری و عرفی جور در نمی آید؛ کدام انسان عاقلی می پذیرد که خوردن گوجه فرنگی حرام است چرا که وقتی آن را برش طولی می‌دهیم، وسط آن شکل صلیب دیده می شود، پس معلوم می‌شود گوجه توحید را نپذیرفته و به تثلیث اعتقاد دارد!!
 
اما وهابیت به این نوع فتاوا که خالی از عقل است، افتخار می کند و از باب احیای اجتهاد و ورد در مسائل جدید آن را نیکو دانسته و این را شجاعت علمی می داند که بر اساس روش اجتهادی خود فتواهای جدیدی در مسائل مستحدثه صادر کرده است. اما قاطبه انسان ها چون به ملاک عقل فطری و عرفی معتقدند این مسائل را نامعقول می دانند.
 
نکته مهم ‌تر آن‌ که مفتیان وهابی با این روشِ عقب مانده و ابتدایی اجتهاد و صدور فتواهای عجیب و نامعقول موجب وهن و تمسخر اسلام و مسلمانان شده و برآیند کاری آنان علیه دین عزیز اسلام تمام می شود و بهترین دستمایه و بهانه برای دشمنان اسلام می‌شوند تا با مطرح ساختن آنها، اساسا دین مبین اسلام را نامعقول نشان دهند، همان گونه که از فتاوای تکفیری و رفتارهای خشونت بار و ضدانسانی آنان، در راستای اسلام هراسی بهترین بهره را برده‌اند و اسلام را دین وحشت و مسلمانان را وحشی جلوه می‌دهند!



[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

خوارج جهان اسلام را بشناسید

خوارج جهان اسلام را بشناسید 

استعمار انگلیس با سیاست مزورانه و تفرقه‌انگیز خود تلاش کرد که اندیشه‌های انحرافی وهابیت را در میان اهل تسنن و فرقه بهائیت را در شیعیان ایجاد و تقویت کند تا بتواند منافع و امنیت خود را در سایه مدیریت بحران و تفرقه در بین مسلمانان تامین نماید.

بنابراین در طول سلطه بریتانیا بر کشور ایران عناصر بهائیت در حکومت از موقعیت ممتازی برخوردار بودند تا حدی که در دوران محمدرضا پهلوی حکومت شاه به اراده آنها اداره می‌شد.

خاستگاه گروه‌های تکفیری در جهان اسلام تاریخچه بلندمدتی دارد که برخی از آنها به دوران اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی برمی‌گردد.

آنچه مسلم است، به دنبال اشغال نظامی افغانستان از سوی شوروی سابق و آغاز جنگ آزادسازی افغانستان، کشورهای عربی با مقدس خواندن این جنگ، تبلیغات وسیعی را علیه دولت شوروی و حکومت افغانستان به راه انداختند و در همین رابطه کمک‌های مالی و نظامی فراوانی را به چریک‌های نظامی درگیر جنگ ارائه کردند و نیروهای متعصب و مذهبی زیادی از کشورهای مختلف عربی در این دفاع مقدس شرکت کردند.

این نیروها، بنیادگران تندرو از کشورهای مصر، الجزایر، تونس، عربستان، فلسطین، یمن و افغانستان را شامل می شدند. آنها شبکه‌ای را با عنوان «القاعده» تاسیس و با هدف گسترش فعالیت خود شعبه‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کردند.

 





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

هر کس بگويد خدا در همه جا هست،کفر است؟

هر کس بگويد خدا در همه جا هست،کفر است؟!!

 

کفر

 از محمدبن صالح العثيمين عالم معاصر وهابيون سوال شده :
عن قول بعض الناس إذا سئل اين الله ؟ قال : الله في کل مکان او موجود فهل هذه الاجابة صحيحة على إطلاقها ؟
فأجاب بقوله : هذه إجابة باطلة لا على إطلاقها ولا على تقييدها فإذا سئل أين الله ؟ فليقل : في السماء …وأما من قال : إن الله في کل مکان وأراد بذاته فهذا کفر.
برخي از مردم زماني که از آنها سوال مي شود خدا کجاست مي گويند: خدا در همه جا هست. آيا اين جواب صحيح هست يا نه؟
پاسخ:اين که کسي بگوبد خدا در همه جا هست همانا باطل است.اگر از شما پرسيدند که خدا در کجاست بگوييد:خدا در آسمان است
اما اگر کسي بگوييد خدا در همه جا هست و منظورش ذات خدا باشد همانا اين کفر مي باشد.مجموع فتاوي و رسائل فضيله الشيخ العثيمين ج1ص132 و  133

majmo

 

2(1)

 

133

 

گويا اين شيخ وهابي(که ادعا مي کنند اهل قرآن و توحيد هستند) اين آيه را هرگز نديده که مي فرمايد: فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّـهِ؛بقره 115 . پس به هر جاى که رو کنيد،خدا آنجاست .




[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

زنان بدون مَحرم قلیان نکشند

زنان بدون مَحرم قلیان نکشند!

در ادامه سلسله “محرومیت”‌های زنان عربستان از انجام فعالیت‌های مختلف، سرانجام یکی از این محدودیت‌ها به نفع آنها شد!

1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابع خبری عربستان اعلام کردند که “شورای امر به معروف و نهی از منکر”، ممنوعیت ارائه قلیان به زنان بدون مَحرم و زنان زیر 18 سال را در شهر جده عربستان به اجرا گذارده است.

در این اخبار تصویری نیز از یک قهوه خانه در شهر جده منتشر شده که این خبر را تایید می کند.

بدین ترتیب به نظر می رسد در میان تمامی فعالیت هایی که زنان عربستان بدون حضور مرد مَحرم از انجام آن محروم هستند و هر روز هم بر فهرست آنها افزوده می شود، این مورد برای “سلامت” آنان مفید است و به نفع آنان خواهد بود!




[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خدای وهابیت اینگونه است

خدای وهابیت اینگونه است

وهابیت همواره دیگر فرقه های اسلامی و در رأس همه، شیعه را متهم به شرک نموده و تنها خود را پرچمدار اسلام راستین و توحید واقعی می پندارند، در حالی که همان گونه که امیرالمومنین سلام الله علیه در آغازین خطبه نهج البلاغه(خطبه 1 ص 14) می فرماید:« اساس آغاز دین، معرفت و شناخت پروردگار جهانیان است»

 گروهی که دربنیادی ترین مباحث اعتقادی و کلامی، یعنی توحید دچار گمراهی و ضلالت است چگونه می تواند دیگران را در مباحثی همچون؛ تبرک جستن، توسل، زیارت و دیگر احکام فقهی و فرعی اسلامی به چالش کشیده و آنان را مشرک بخواند؟ بعبارت دیگر کسی کهدر مسلمان بودنش شک و شبهه وجود دارد آیا می تواند از مسلمانان در مورد احکام فقهی آنان ایراد گرفته و آنان را مشرک معرفی کند؟
در این نوشتار به برخی از اعتقادات موسس، مفتیان و بزرگان وهابیت پرداخته و در جای خود با آیات و روایات مورد قبول مسلمانان به آنان که مدعی مسلمانی هستند جواب خواهیم داد.

 





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

ماجراي 52 جن شيعي از زبان يک مفتي وهابي

ماجراي 52 جن شيعي از زبان يک مفتي وهابي!

«سليمان جبيلان» از مفتي هاي وهابي عربستان سعودي است که اخيرا با اظهارات جنجالي خود در حال شهرت گرفتن است. او روز گذشته با حضور در يک برنامه تلويزيوني، اظهارات و ادعاهايي بيان کرد که هر فرد عاقلي آن را به سختي درک و باور خواهد کرد.

33414_887P2V2J_pic

وي که در برنامه تلويزيوني “لابي” در شبکه ماهواره اي “العدالة” سخن مي گفت، مدعي شد: چندي پيش در مسجد الحرام بودم. مردي نزد من آمد و از کمر دردش ناله کرد.

«سليمان جبيلان» افزود: آن مرد مي گفت 52 جن شيعي در بدن من فرو رفته و درد را وارد کمرم کرده اند! گفتني است،‌ بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد که افراط گرايي در اعتقادات و انديشه فرقه ضاله وهابيت باعث شده که روز به روز تعداد بيشتري از وهابيون به خرافه گرايي روي بياورند.




[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

معاویه،مؤسس سنت حسنه ی جهاد نکاح

 معاویه،مؤسس سنت حسنه ی جهاد نکاح!!!

«محمد العریفی» از مفتی های سرشناس وهابیت عربستان، در آخرین اظهارات خود مدعی شد که معاویه بن ابی سفیان، مؤسس سنت حسنه ی جهاد نکاح است. محمد العریفی این مفتی وهابی گفت: «در جنگ صفین، مشاور اسلام عمربن عاص، این پیشنهاد را به دایی ما معاویه داد، دایی ما شخصاً دستور داد که زنان شوهردار و بلکه تمامی زنان، برای جهاد به صفین بیایند، تا که بتوانند به سربازان اسلام کمک کنند.»

mohammad alarifiمحمد العریفی2

«محمد العریفی» که فتوای جنجالی جهاد نکاح را صادر کرده است بعد از اینکه فتوای او در محافل عربی و اسلامی جنجال به پا کرد، حرفش را پس گرفت و در چندین تریبون، به صورت رسمی مدعی شد که وی چنین فتوایی را صادر نکرده است.

در حالی که العریفی پس از جنجال به پا شده فتوای خود را پس گرفته، کسانی که این فتوا موجب خرسندی آنان شده و به آن عمل می کنند، به حرام شدن آن متقاعد نشدند و هنوز هم برخی از مفتی های کینه توز همچون «شیخ خباب مروان الحمد» و «ناصر العمر» افکار سلفی و وهابی خود را به تروریست های سوریه القا می کنند.




[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

هر کس به خاطر کرونا بمیرد شهید است

 هر کس به خاطر کرونا بمیرد شهید است!!!

عضو مجمع علمای ارشد سعودی اعلام کرد که در صورت اعلام “کرونا” به عنوان یک بیماری همه گیر، هر فردی که جان خود را به علت ابتلا به این ویروس از دست بدهد، “شهید” محسوب می شود .

8dded666-df2e-4d5c-9495-7fc8602ee87b-444x333

روزنامه “الحیات” چاپ لندن به نقل از “علی الحکمی” نوشت : اگر سازمان بهداشت جهانی و پزشکان متخصص بیماری کرونا را نوعی بیماری همه گیر تشخیص بدهند، هر کسی که به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست بدهد، مانند فرد درگذشته به دلیل ابتلا به طاعون، شهید است.
سازمان بهداشت جهانی تاکنون بیماری کرونا را به عنوان یک بیماری همه گیر اعلام نکرده است .
منبع و منشأ بیماری کرونا نامعلوم است، و درمان و واکسن پیشگیری ندارد و وزارت بهداشت عربستان تلاش می کند که این بیماری را کنترل کند.
افزایش آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا باعث نگرانی بیشتر عربستان و چند کشور دیگر در جهان شده است.




[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مبعث پیامبر اکرم 10 محرم است!

مبعث پیامبر اکرم 10 محرم است!

شيخ «عبدالعزيز آل الشيخ» مفتی عربستان سعودي در آخرین اظهارات خود مدعی شد که شیعیان روز 27 رجب را عید مبعث نبوی می دانند در صورتی که اگر تاریخ را بررسی کنیم، این عید در 10 محرم واقع شده است! وي در ادامه افزود: “رافضي”ها تاریخ را به انحراف کشیده اند. آنها می گویند که 10 محرم روز قتل “حسین بن علی” است در صورتی که ما برای 10 محرم اعیاد فراوانی داریم!

ale sheikh3آل شیخ

مفتي آل سعود در ادامه گفت: از برادران اهل سنت در کشورهاي مختلف درخواست داریم که تاریخ را از مکتب حاکم در عربستان بگیرند!

گفتني است، «عبدالعزيز آل الشيخ» در حالي اين اظهارات را مطرح کرده که حتی در منابع تاریخی اهل سنت، سند تاریخی ندارد. وی با طعنه به معصومین گفت: شیعیان مدعی هستند که حتی پیامبر (ص) به شهادت رسیده، ولی با مطالعه و بررسی ها مشخص شد که نه تنها پیامبر بلکه خانواده ی پیامبر هیچ کدام به شهادت نرسیده اند و همه به مرگ طبیعی رحلت کرده اند!

مفتي اعظم سعودي در پایان افزود: در تاریخ اسلام ما، فقط یک شهیده داریم که آن هم توسط دایی ما به شهادت رسید! منظور از این شهیده “عایشه” و منظور از دایی “معاویه بن ابی سفیان” است.




[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

برداشت نادرست وهّابیّت از واژه عبادت

برداشت نادرست وهّابیّت از واژه عبادت

10766_979
 
سوال: وهابیون چه برداشتى از واژه عبادت در قرآن دارند؟
«عبادت» واژه قرآنى است که وهّابیان برداشت نادرستى از آن دارند. آنها با صراحت مى گویند: اگر کسى به سراغ صالحان برود که آنها نزد خداوند براى او شفاعت کنند مصداق آیه شریفه ذیل مى باشد: «أَلاَ للهِ الدِّینُ الْخَالِصُ وَالَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِیَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلاَّ لِیُقَرِّبُونَا إِلَى اللهِ زُلْفَى إِنَّ اللهَ یَحْکُمُ بَیْنَهُمْ فِى مَا هُمْ فِیهِ یَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللهَ لاَ یَهْدِى مَنْ هُوَ کَاذِبٌ کَفَّارٌ»، (1)
(آگاه باشید که دین خالص از آنِ خداست، و آنها که غیر خدا را اولیاى خود قرار دادند، [دلیلشان این بود که:] اینها را نمى پرستیم مگر براى این که ما را به خدا نزدیک کنند. خداوند روز قیامت میان آنان در آن چه اختلاف داشتند داورى مى کند; خداوند آن کس را که دروغگو و کفران کننده است هرگز هدایت نمى کند).
ولى آنها به این نکته قرآنى توجّه ندارند که عیب کار مشرکان این نبود که از صالحان شفاعت مى طلبیدند، بلکه مشکل کار آنها این بوده که براى شفاعت، آنها را «عبادت و پرستش» مى کردند، در برابر آنها به خاک مى افتادند و سجده مى کردند. (در مفهوم آیه فوق و جمله «ما نعبدهم» دقّت فرمایید)
ما هنگامى که به زیارت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) برویم و بگوییم از تو مى خواهیم در دنیا و آخرت براى ما شفاعت کنى، آیا او را پرستش کرده ایم؟ براى او به خاک افتاده و سجده کرده ایم؟
«طلب شفاعت» چه ارتباطى به «عبادت» دارد؟ هر کس اهل لغت و اهل عرف باشد مى داند اگر کسى نزد حضرت مسیح مى آمد و بچّه کور مادر زاد خود را مى آورد و به او مى گفت تو که مى گویى کور مادر زاد را به اذن خدا شفا مى دهم «وَ أُبْرِءُ الاَکْمَهَ وَ الاَبْرَصَ» خواهش مى کنم فرزند مرا به اذن الله شفا بده، کجاى این کار عبادت است؟! این کارى است که قرآن آن را مجاز شمرده است.
«عبادت» در لغت و عرف به نهایت خضوع در برابر دیگرى گفته مى شود مانند رکوع و سجود، امّا خواهش کردن از دیگرى هیچ ارتباطى با این موضوع ندارد.
راغب در مفردات مى گوید: «العُبُودِیَّةُ إظْهارُ التَذَلُّلِ وَ الْعِبادَةُ أبْلَغُ مِنْها لأنَّها غایَةُ التَذَلُّلِ». (2)
در لسان العرب مى خوانیم : «اَصْلُ الْعُبُودِیَّةُ الخَضُوعُ وَ التَذَلُّلُ».
جالب این است که پیشواى مذهب وهّابیّت جمله: «لِیُقَرِّبُونَا إِلَى اللهِ زُلْفَى» را مورد توجّه قرار داده، ولى از کنار جمله «مَا نَعْبُدُهُمْ إِلاَّ…» به راحتى گذشته است، پس اشکال کار در عبادت غیر خدا است نه در «تقاضاى شفاعت براى قرب به خدا» آن هم شفاعت به اذن الله. (دقّت کنید)
آرى انسان هنگامى که با پیشداورى ناصوابى وارد مسأله اى مى شود، آن چه را موافق مقصود اوست مى بیند و آن چه مخالف است گاه به هیچ وجه نمى بیند و گاه ساده از کنار آن مى گذارد، سپس فتواى قتل میلیون ها نفر از مسلمین را به عنوان «مشرک» صادر مى کند! و خون و مال و ناموس این مشرکان را مباح مى شمرد! (3)
 
(1). سوره زمر، آیه 3.
(2). مفردات راغب، ماده «عبد».
(3). گرد آوري از کتاب: وهابیت بر سر دو راهی، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، مدرسه الامام على بن ابى طالب(علیه السلام)، قم‏، 1390، ه ش، چاپ شانزدهم، ص 97.



[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

دفاع ابن تيميّه از ابن ملجم

 دفاع ابن تيميّه از ابن ملجم

قال ابن تيميّة: والذي قتل عليّاً كان يصلّي ويصوم ويقرأ القرآن ، وقتله معتقداً أنّ اللّه ورسوله يحبّ قتل عليّ، وفعل ذلك محبّة للّه ورسوله في زعمه، وإن كان في ذلك ضالاًّ مبتدعاً(منهاج السنة: 1/153).
«ابن تيميّه» مى گويد: آن كسى كه على را كشت، اهل نماز و روزه بود و قرآن مى خواند، و معتقد بود كه كشتن على مورد رضايت خدا و پبامبر است، و اين كار را به خاطر به دست آوردن محبّت خدا و پيامبر انجام داد، اگر چه در اين عقيده دچار گمراهى شده بود. و نيز مى گويد:«وقال أيضاً: قتله واحد منهم وهو عبدالرحمن بن ملجم المرادي مع كونه كان من أعبد الناس وأهل العلم»( منهاج السنّة: 5/47) . على بن ابى طالب را يكى از خوارج به نام عبد الرحمن بن ملجم در حالى كه از عابدترين انسانها و داراى مقام علمى بود به قتل رساند.

0001860

ملاحظه مى كنيد كه «ابن تيميّه»، ابن ملجم را چگونه مدح مى كند با اين كه پيامبر گرامى(صلى الله عليه وآله وسلم)، او را از شقى ترين انسانها و در رديف پى كننده ناقه ثمود شمرده است.
قال علي(عليه السلام): «أخبرني الصادق المصدّق أنّي لا أموت حتى أضرب على هذه وأشار إلى مقدّم رأسه الأيسر فتخضب هذه منها بدم، وأخذ بلحيته وقال لي: يقتلك أشقى هذه الأمّة كما عقر ناقة اللّه أشقى بني فلان من ثمود»( مسند أبي يعلى: 1/431، المعجم الكبير: 8/38، كنز العمّال: 13/192، تاريخ مدينة دمشق: 42/543)
قال الهيثمي: رواه الطبراني وأبو يعلى وفيه رشدين بن سعد وقد وثّق ، وبقيّة رجاله ثقات.
حضرت امير (عليه السلام) مى فرمايد: پيامبر راستگو و راستين به من خبر داد كه مرا شقى ترين انسانهاى اين امت به شهادت خواهد رساند.

هيثمى رواياتى به اين مضمون نقل مى كند، سپس مى نويسد: روات اين روايات همه مورد وثوق هستند.
سپس روايت ديگرى به همين مضمون نقل مى كند و مى گويد: وقال بعد رواية أخرى بهذا المضمون: رواه أحمد والطبراني والبزّار باختصار، ورجال الجميع موثّقون(مجمع الزوائد: 9/136)
احمد وطبرانى و بزّار آن را به اختصار نقل كرده اند، و راويان اين حديث همه آنان ثقه مى باشند.




[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

حسین الموید را بشناسید

 حسین الموید را بشناسید

چندی است شبکه وهابی “نور” با اجرای پروژه ای تبلیغاتی مدعی شده که یکی از مراجع بزرگ شیعیان عراق، به مذهب اهل سنت گرویده است! این شبکه وهابی در قالب ویژه برنامه تبلیغاتی و فضاسازی گسترده در این خصوص، از سویی با معرفی فردی به عنوان “مرجع تقلید بزرگ شیعیان” و از سوی دیگر ادعای گرویدن وی به مذهب اهل تسنن، سناریویی برای پیشبرد مأموریت ضدشیعی خود تدارک دیده است.
اما شخصی که این شبکه وهابی برای برنامه تبلیغاتی خود انتخاب کرده، مهره سوخته ای است که سابقه همکاری با سرویس های اطلاعاتی عراق و عربستان سعودی را به عنوان جاسوس دارد.

IMG-20131108-WA0004

“شیخ حسین المؤید” همان مرجع بزرگ شیعیان در عراق[!] است که در دسامبر 2013 “ترکی بن بندر” خواهرزاده پادشاه عربستان در خصوص وی دست به افشاگری زده بود. شاهزاده ترکی بن بندر آل سعود، در پی اختلافاتی که با خاندان سلطنتی عربستان داشت در ضمن افشاگری علیه خاندان سعودی، پرده از راز شخصی با نام شیخ حسین المؤید برداشت که عیان می کرد مرجع مورد ادعای شبکه نور در حکومت بعثی صدام در کسوت “جاسوس” با لباس روحانیت به این رژیم خدمت می کرده و اصلا به همین منظور وارد حوزه های علمیه عراق شده بود. طبق اسناد موجود، شیخ المؤید پس از سرنگونی رژیم بعث در عراق، خود را در اختیار سازمان اطلاعات سعودی قرار می دهد تا در خدمت امرای وهابی خویش باشد.
بر پایه گزارش خبرگزاری رویترز (reuters)، ترکی بن بندر در افشاگری خود به این موضوع اشاره می کند: «زمانی که در وزارت کشور و در اطلاعات سعودی مشغول بودم، شعبه ای خاص به نام “شعبه روافض” وجود داشت. بودجه این گروه به اندازه بودجه تونس، اردن و یمن بود. از جمله وظایف این شعبه، اجرای توطئه هایی علیه شیعه و بدنام کردن و بد جلوه دادن آن ها از طریق کتاب های جعلی پر از دروغ و تقلب جهت پخش در ایام حج در میان حجاج بود تا به این وسیله حجاج را به قتل شیعیان تحریک کنند.»

2حسین الموید در لباس روحانیت

این افشاگری از سوی شاهزاده سعودی که توسط رویترز عربی منتشر شده بود، می افزاید: «در همان زمان اشتغالم در اطلاعات، حکومت سعودی یک روحانی نمای شیعه را به خدمت گرفته بود. وی از برجسته ترین افراد سازمان اطلاعات سعودی بود و فقط یک بار هفت میلیون دلار برای بازگشایی یک شبکه، مجله و رادیوی خاص از خزانه عربستان دریافت کرد. در مقابل این پشتیبانی ها، سعودی ها از وی خواسته بودند اوامرشان را اجرا کند…»
طبق گفته ترکی بن بندر، «پس از مرگ این روحانی، دستگاه اطلاعاتی آل سعود، روحانی نماهای دیگری را به خدمت گرفت. برخی از آن ها به واسطه یک افسر سابق اطلاعات رژیم بعث عراق جذب شده اند و الآن در آن کشور به سر می برند. از جمله این افراد می توان از … و شیخ مؤید نام برد؛ کسانی که میلیون ها دلار از حکومت سعودی دریافت می کنند اما ثمری نخواهند داشت زیرا این افراد در نزد شیعه مهره سوخته هستند و به غیر از عده ای ساده لوح، کسی از آن ها پیروی نمی کند.» نکته قابل توجه اینکه المؤید پس از ناکام ماندن در جذب شیعیان عراق، به یکباره در شبکه وهابی و عربی زبان “وصال” ظاهر می شود و به القای شبهه پرداخته و اعتقادات شیعه را باطل می داند تا زمینه را برای فتنه های سایر شبکه های وهابی خصوصا شبکه های فارسی زبان فراهم آورد.
شبکه وهابی نور به تبعیت از شبکه وصال عربی با دنبال کردن این سناریوی ضدشیعی، در برنامه ای با عنوان “در مسیر هدایت” جاسوس آل سعود را به عنوان مرجع بزرگ شیعیان عراق معرفی کرد و مدعی شد که وی به مذهب اهل سنت گرویده است. اصرار شبکه نور بر این دروغ در حالی است که شبکه وصال عربی بعد از این اقدام رویترز، علیرغم اسناد موجود، با عقب نشینی از مدعای خود اعلام کرد که المؤید را به عنوان مرجع شیعیان عراق معرفی نکرده است.

images

در همین زمینه “طه الدلیمی” کارشناس ثابت و برجسته شبکه وهابی وصال، در این شبکه عنوان کرد: «شیعیان عراق چهار مرجع بیشتر ندارند… بعضی آمدند گفتند که شیخ حسین مؤید یک مرجع شیعی است که سنی شده است؛ این یک دروغ است… خودتان دروغ می گوئید و دروغ خود را بزرگ می کنید…»
گویا مخاطب این کارشناس وهابی، شبکه نور و عوامل آن هستند که همچنان بر این دروغ بزرگ اصرار دارند و بی توجه به فاش شدن حقیقت ماجرا، کماکان به فریب و تحمیق مخاطبان خود ادامه می دهند.
اکنون شبکه نور باید پاسخگو باشد که با اجرای این سناریوی تفرقه برانگیز، سخنگوی اهل سنت ایران است -چنان که ادعا می کند- یا مجری سیاست های رژیم وهابی آل سعود؟
آیا جز این است که شبکه نور با اجرای این شوی تبلیغاتی، نقش مترجم شبکه های وهابی عربی زبان را برای اهل سنت ایران بازی می کند؟
آیا ادعای سایر اشخاصی که در شبکه مورد اشاره با عنوان “رافضی هدایت شده” در برابر دوربین حاضر می شوند، از درستی و وثاقتی به اندازه همین دروغ بزرگ برخوردار است؟!




[ دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه