از «پوشیه» تا «شُل‌حجابی»

چرا پوشش بانوان در جامعه ما تا این حد متفاوت است؟ برخی، پوشش میانه (دستور شرعی وجه و کفین) را برگزیده‌اند، عده‌ای فراتر از حد عرف شرعی، بر چهره خود «پوشیه» می‌افکنند و دسته‌ای دیگر، بی‌محابا آغوش می‌گشایند به روی هر گونه مد و فشن که از دیار غرب به سوی این مُلک، سرازیر می‌شود. گفتمان حجاب در کشور ما چه چیز کم دارد که به سامان نمی‌رسد؟

نویسنده: شکوری

پوشیه

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 23 تیر 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

حجاب نگاه...

Image result for ‫حجاب نگاه‬‎

چشمات شده پر از هرزگی؛ پر از گناه؛ پر از نافرمانی خدا در حالیکه همین خدایی که ازش هزار جور توقع داریم فرموده: «قل للمومنین یغضوا من ابصارهم » "به مومنین بگو چشم های خویش را بپوشانند"

اگه میخوای خودت رو از گناه حفظ کنی باید مراقب چشمت باشی؛ سخته اما شدنیه؛ وقتی برات تبدیل به عادت بشه دیگه تا چشمت به گناه بیفته ناخودآگاه جهت دیدت عوض میشه؛ حضرت امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود:  چشم چرانی، تخم شهوت را در دل می کارد و چنین کاری برای نگاه کننده کافی است که منشأ فتنه گردد. 

وقتی مدام چشمت به صحنه های گناه و نامحرم باز باشه، تمام این صحنه های دیده شده توسط چشمت در روح و روانت تبدیل به بمب شهوتی میشه که شاید نتونی اونو کنترل کنی و تو رو از پا در بیاره! "پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود : نگاه به نامحرم تیر زهرآلودی از تیرهای شیطان است." روح  تو محبوس شهوت خواهند شد




[ پنجشنبه 19 آذر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خانم عزیز .....

Image result for ‫حجاب‬‎

خانم ...
لازم نیست از مغازه دار کلی تشکر کنی!

آقا ...
مشتری شما با شما محرم نیست که بهش رنگ لباس پیشنهاد میدی و میگی این رنگ بهت میاد!

 





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 19 آذر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

احساس کمبود بعد از بی‌عفتی

 


هر انسانى، با هر نظام فكرى، افعال اختیارى‏اش را به منظور رسیدن به اهدافى كه آن‏ها را پسندیده و خوب تشخیص داده، انجام مى‏دهد؛ به عبارت دیگر، تمام افعال ارادى آدمى، تابع حسن و قبحى است كه تشخیص مى‏دهد. «حجاب و بى‏حجابى» نیز از این چارچوب برون نیست.

 

حجاب و بی حجابی

 

عده‏اى حجاب را نیك مى‏دانند و بدان پایبندند و در مقابل، بى‏حجابى را زشت مى‏شمارند و از آن بیزارى مى‏جویند؛ چنان كه گروهى بى‏حجابى را پسندیده، به آن اهتمام مى‏ورزند و حجاب را عملى زشت دانسته، دامن خود را از آن پاك مى‏سازند. این نوشتار، فارغ از دلیل‏هاى عقلى و نقلى و مقتضیات فطرى در پى بررسى آثار این دو پدیده است و خوبى و بدى و زشتى و زیبایى هر یك را مى‏نمایاند تا هر كس با تدبیر در آثار آن دو، راه صواب پیش گیرد.

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 05 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

می خوای چادری باشی؟کلیک کن

 


کافی است دوری در شهر بزنید ؛ تعداد شان افزایش چشمگیری یافته است. در خیابان،  مترو،  اتوبوس، مراکز خرید و... دخترها و زنانی را مشاهده می کنید که چادر به سر دارند ، اما گویی هیچ به سر ندارند

 


 

زن چادری

 

پیامبر(ص) فرمودند: دو صنف از مردم اهل آتش هستند که من آنها را می‌بینم گروهی که با آنها تازیانه‌ای مانند دم گاو بود که باآن مردم را میزنند، دوم زنانی که لباس در تن دارند و برهنه‌اند و به شهوترانی متمایل سرهای ایشان مانند کوهان شتر باشد داخل بهشت نمی‌شوند و بوی بهشت را نخواهند یافت (1)

در ایستگاه اتوبوس، خانم چادری با صورت بزک کرده ای را دیدم  که موهایش را با همین کلیپس‌هایی که مد شده، همان‌هایی که در دوطرفش پُر از پَر یا پارچه‌ی انباشته شده است، از زیر چادر آنچنان بالا برده و حجمی را نمایان کرده‌ بود که نگو...

جالب تر آن که در مقابل دیدگان پسرک جوانی، با چنان عشوه ای موهایش را درست می کرد و از جلوی روسری و چادرش بیرون می ریخت که انگار نه انگار...

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 05 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

اسلام خواهی غربی ها و غرب گرایی زنان مسلمان!

 

 

1407832_158

ﺳﺘﺎﺭﻩ ﻫﺎﯼ ﻏﺮﺑﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺎ ﻏﺮﺑﯽ !ﺩﺭ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ ﺯﻥ ﻏﺮﺑﯽ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻋﻤﺮﯼ ﺧﻄﺎ ﻭ ﺑﯿﺮﺍﻫﻪ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺍﺳﻼﻡ ﮔﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻣﺎ ﺗﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻏﺮﺑﯽ ﻭ ﺑﯽ ﺑﻨﺪﻭﺑﺎﺭﯼ ﻭ ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﻨﺪ .

 





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 29 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

سخنی با دخترم

ای دخترم من مردی هستم که پا به پنجاه سالگی گذاشته است و خواب‌های شیرین و توهمات را کنار گذاشته است. 150357_530785166948729_370826070_n

از کشورهای زیادی بازدید نموده و با مردم آنجا ملاقات کرده‌ام و از از اوضاح و احوال جهان آگاهی دارم.

پس بیا سخنان راست و بی‌پرده‌ای را از من بشنو، از این سنّ و از این تجارب من. سخنانی که هیچ جای دیگر نخواهی شنید.

 





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 29 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

فضیلت های حجاب شرعی
 

درود بر شما، باز درود بر شما، مبارکتان باد حجاب شرعی وااسلاماه+حجاب اسلامی

۱- چون حجاب خود واجب شرعی و عبادت است و رعایت آن موجب اجر و پاداش بزرگی است و این عبادت و اجر با پوشیدن آن شروع و با کنار گذاشتن آن پایان می ‌یابد.

۲- قطعاً بدان که در حال عبادت دائمی هستید در صورتی که:

۱- در خانه خود ماندگار و مگر برای رفع نیاز از خانه خارج نشوید.

۲ یا اگر از خانه خارج شدی از رفتن به اماکن مردان پرهیز نمائید.

 





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 29 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چگونه بانوان را به پوشش اسلامی تشویق کنیم ؟
 

درجوامع اسلامی عده ی به دلیل گرایشات دینی که دارند تمایل به اصلاح دیگران بخصوص در زمینه پوشش بانوان دارند و برای عملی ساختن انگیزه دینی خود از روشهای خاص خود استفاده می وااسلاماه+دختر محجبهکنند که ممکن است نتیجه بخش نباشد ، دلیل آن روشن است، حجاب هر چند مهم ولی جزئی از مسلمانی است نه مجموعه مسلمانی، بنابر این شرط اول برای عملی ساختن پوشش بانوان ، اسلامی کردن جامعه به تمام معناست. وبا اسلامی کردن  یک جامعه تمام مجموعه مسلمانی متحقق می گردد، اسلامی که هدف اصلی آن  تحقق مسلمانی زیستن است و اسلام بدون مسلمانی زیستن مورد تایید قرآن نمی باشد ، لذا تلاش برای مسلمانی زیستن باید در محور توجه باشد . چنانکه الله تعالی در سوره مبارکه بقره آیه ۲۰۸ می فرماید یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِی السِّلْمِ کَآفَّهً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ  .

ترجمه : اى کسانى که ایمان آورده‏اید، همگى در تسلیم و طاعت (خدا) درآیید و پیروى از گام‏هاى شیطان نکنید، که او براى شما دشمنى آشکار است .

 





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 29 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

سکانس هایی از ساپورت پوشان!

 

 


ساپورت پوش های جدید در راه اند .تابستان امسال خیابانگردی ساپورت پوشان با خطرهای جنسی و غیر جنسی همراه است. سکانس ها و زوایایی مختلف از ساپورت پوشی.

 

 


 

 

ساپورت

 

چندی پیش رسانه ها  خبری از تحلیل محتوای برنامه آکادمی از شبکه من و تو منتشر کردند؛ در این خبر آمده بود که در سری اول آکادمی  در 14 سکانس متفاوت، سری دوم آکادمی در 17 سکانس و در سری سوم، در 72 سکانس متفاوت، خانم‌ها از شلوار ساپورت استفاده کردند! و گفتند این یعنی در 90 درصد سکانس‌های موجود این سری آکادمی از ساپورت استفاده شده است.

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

پاهای عریان بهتر از ساپورت زنان!

 


این روزها با گرم شدن هوا نوع جدیدی از عریانی در بین زنان و دختران بدحجاب گسترش پیداه کرده و فصل جدیدی را از بی عفتی و دهان کجی به  ارزشهای اسلامی گشوده است.


 

بدحجابی

 

اگر تابستان سال گذشته از بدحجابی در جامعه اسلامی می گفتیم نهایت آن شال‌های باریک روی سر، مانتوهای جذب و آستین کوتاه و شلوارهای تنگ بود، چند سال قبل از آن شلوارها و مانتوهای کوتاه با روسری‌های کوچک و قبل تر از آن مصداق بدحجابی تنها بیرون گذاشتن موی سر به شمار می‌رفت.

هر سالی که به جلو می رویم بدحجابی‌ها شکل و شمایل وقیحانه تری به خود می‌گیرند تا جایی که دیگر با سری به مانتوفروشی ها متوجه می شویم که باید با چیزی به نام «دکمه» در مانتوها خداحافظی کنیم، مانتو هم دیگر معنای خود را از دست داده است و بیشتر شبیه شنلی شده است که تنها روی شانه ها آویزان می شود و از روبرو چیزی به نام «مانتو» دیده نمی‌شود.

شلوار زنانه هم جای خود را به پوششی به نام «ساپورت» داده است پوششی که علی رغم ترجمه آن هیچ حفاظتی برای شخص مصرف کننده ندارد و حتی جذاب تر از برهنگی برای افراد است.

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

حجاب با حضور مانتوهای تنگ؛چگونه؟

 


دومین جشنواره بین المللی مد و لباس از دهم تا بیستم اسفند 91 برگزار می شود.


 

مانتو

 

بنیاد ملی مد و لباس با اهتمام هنرمندان و دست اندرکاران عرصه طراحی و تولید پوشاک به مدیریت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری درارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی و در راستای تولید ملی، دومین جشنواره بین المللی مد و لباس را از دهم تا بیستم اسفند 91 برگزار می کند. این در حالی است که دوره اول این جشنواره اسفند ماه سال گذشته برگزارشده بود.

این طور که از فراخوان جشنواره که 16 تیرماه سال جاری منتشر شد برمی آید، هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فضای مناسب برای معرفی برند، ارایه نمونه طرح های جدید متناسب با فصل اول و دوم سال، متناسب با شاخص ها و استاندارد های جمهوری اسلامی، ایجاد ساختار مناسب برای ساماندهی مثلث طراحی، تولید و توزیع پوشاک، زمینه سازی برای کشف استعدادها و خلاقیت های نو، توسعه صنعت پوشاک با ارائه الگوی اسلامی- ایرانی و ایجاد زمینه های همکاری و صادرات با سایر کشورها، ایجاد اشتغال پایدار برای طراحان مد و لباس کشور، زمینه سازی برای آگاهی بخشی آحاد جامعه، ترویج طرح های ملی مناسب با سلیقه ها و در خور شأن والای ملت ایران بر اساس سبک زندگی اسلامی و در نهایت تقدیر از طراحان و تلاشگران پوشاک ایرانی اسلامی است.

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خواهر خوانده ساپورت آمد!

بعد از ساپورت حالا نوبت پوشش جدیدی است که زنان از آن استفاده کنند؛ پوششی که یک زن را نیمه عریان می کند!

 
مانتو جلو باز

 

با آغاز روزهای گرم سال باز هم مانند سالهای گذشته ماجرای بدحجابی به یکی از مهم ترین موضوعات روز و همچنین اخبار رسانه ها تبدیل شده در حالی که مانتوهای بدون دکمه و نازک و ساپورت، یکی از مصادیق بارز بدحجابی در خیابان ها و معابر عمومی است.

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

لخت در خیابان نماین شوید ....

 کوتاه و بلند، رنگی و شاد، نازک و کلفت، پاییزه و بهاره فرقی نمی‌کند چه طرز فکر و عقیده و سلیقه‌ای داشته باشید. همه مدل و همه شکل آن یافت می‌شود اما این روزها بیشتر به نامرئی شدن تمایل دارد.

 
مانتوهای شیشه‌ای

 


داریم از مانتوهایی حرف می‌زنیم که این روزها با نام مانتوهای شیشه‌ای به فروش رسیده و بحث‌های زیادی را برانگیخته‌اند. اینکه هر از گاهی نوع پوشش جدیدی مد شود و در مدت کوتاهی فراگیر شود موضوعی طبیعی است اما مسأله اصلی این است که هرچه می‌گذرد این مدها به سمت نامرئی شدن حجاب و پوشش اسلامی متمایل می‌شوند. 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

سیرى در آیات حجاب
سيرى در آيات حجاب
 

ندوکاو در آیات حجاب، آن هم یک جا و همه سونگرانه، برای اهل نظر و فقه پژوهان، می تواند ره گشا و پرفایده باشد و آنان را در دستیابی به زوایای گوناگون این گزاره مهم اجتماعی، رهنمون سازد.

کنار هم گذاردن آیات حجاب و درنگ بر روی آنها و توجه به آغاز و پایان نشانه های پیوسته و ناپیوسته هر یک از آیات، بسیار روشن گر خواهد بود و ره گشا،که در ضمن بحث،به این نکته اشاره خواهد شد.

نکته شایان توجه این که:در کنار هم و به ترتیب نزول آوردن آیات و دقت و درنگ روی آنها، نشان خواهد داد که حکم حجاب،یک باره اعلام نشده،بلکه کم کم و با گذشت زمان و آماده شدن زمینه و… بر قلب مبارک پیامبر(ص) نازل شده است.

ابتدا، در روزهای پایانی سال پنجم هجری، در جریان ولیمه ازدواج پیامبر(ص) با زینب بنت جحش(همسر طلاق داده شده زیدابن حارثه) آیه حجاب همسران پیامبر(ص) بر آن حضرت نازل شد.

همه مردان برابر دستور این آیه شریفه می بایست از پس پرده با همسران پیامبر(ص) سخن بگویند.

در مرحله دوم، خویشاوندان نسبی از دایره این حکم بیرون شدند و آنان اجازه یافتند با همسران پیامبر(ص) بی آن که پرده ای در بین باشد، سخن بگویند.

در مرحله سوم، جلباب (چادر) به عنوان حقی برای همسران و دختران پیامبر(ص) و زنان مؤمن قرار داده شد.

در مرحله چهارم، آیات سوره نور احکام حجاب بانوان را روشن ساخت.

در مرحله پنجم، اجازه گرفتن برای ورود به محل استراحت بانوان محرم، مطرح شد.

 





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 12 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مانور تلخ ابتذال در سکوت مسئولان فرهنگی

مانور تلخ ابتذال در سکوت مسئولان فرهنگی

 
 
شب گذشته چهاردهمین جشن حافظ در تالار وزارت کشور برگزار شد و تصاویری که از این جشن منتشر شده، گویای حقایق تلخی است که متأسفانه مسئولین فرهنگی کشور در برابر آن سکوت کرده اند.




ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 18 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

ضرورت رعایت حجاب چیست؟

ضرورت رعایت حجاب چیست؟

 
ضرورت رعایت حجاب چیست؟

  درضرورت لزوم حجاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف: جلوگیری از اذیت دیگران

قرآن كریم وقتی مسأله لزوم حجاب را بازگو می كند ،علت وفلسفه ضرورت حجاب را چنین بیان می فرماید :
ذلك ادنی یعرفن فلا یوذین 19
برای اینكه شناخته نشوند ومورد اذیت واقع نگردند.

 

ب: امانت الهی

ازنظر قرآن زن امین حق الله مطرح است یعنی این مقام واین حرمت وحیثت را خدای سبحان كه حق خود اوست به زن داده واز اوخواسته كه ازاین حقش به عنوان امانت الهی محافظت نماید .یعنی زن باید كاملاً درك كند كه حجاب او تنها مربوط به خود اونیست وحجاب زن حقّی الهی است.

 

 





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 14 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

حجاب وعفاف درادیان

حجاب وعفاف درادیان

 

 

تاریخچه حجاب

نگاهی به پوشش زن در دین مسیحیت و یهودیت

حجاب و پوشش در تمام ادیان و مذاهب، دارای جایگاه خاصی است و یکی از دلایل اساسی آن این است که حجاب و عفاف، یک امر فطری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، براساس جهان‏ بینی ادیان الهی، انسان خلیفه خداوند و مرکز و محور جهان هستی است. وی عهده‌دار رسالت کسب معرفت، تهذیب نفس و اصلاح جامعه است. حیات او در جهان آخرت نیز استمرار دارد. علاوه بر حفظ کرامت انسان، استعدادهای معنوی و عقلانی بشر در پرتو رهیافت‏‌های فطری و هدایت‏‌های وحیانی شکوفا می‌شود. حجاب و پوشش از جمله موضوعاتی است که رعایت آن موجب حفظ کرامت انسان است.

ادیان الهی، به خاطر تناسبشان با فطرت و احکام کلی، جهت و شیوه واحدی دارند.

حجاب در مسیحیت

در مسیحیت، حجاب زنان امری واجب به شمار می آمده است. «جرجی زیدان»، دانشمند مسیحی در این باره می‌گوید: «اگر مقصود از حجاب، پوشانیدن تن و بدن است، این وضع، قبل از اسلام و حتی پیش از ظهور دین مسیح، معمول بوده است و آثار آن هنوز در خود اروپا باقی مانده است.» مسیحیت نه تنها احکام دین یهود در مورد حجاب زنان را تغییر نداده و قوانین شدید آن را استمرار بخشیده است، بلکه در برخی موارد، قدم را فراتر نهاده و با تاکید بیشتری وجوب حجاب را مطرح ساخته است، زیرا در شریعت یهود، تشکیل خانواده و ازدواج، امری مقدس محسوب می‌شد و حتی در کتاب «تاریخ تمدن» ویل دورانت، آمده است که: «ازدواج در سن ۲۰ سالگی اجباری بود، اما از دیدگاه مسیحیت که تجرد، مقدس شمرده شده است جای هیچ شبهه‌ای باقی نخواهد ماند که برای از بین رفتن تحریک و تهییج، این مکتب، زنان را به رعایت پوشش کامل و دوری از آرایش و تزیین، به صورت شدیدتری فراخوانده است».

در این ارتباط، نگاهی به «انجیل» می‏‌اندازیم: «… و همچنین زنان خویشتن را بیارایند به لباس مُزیّن به حیا و پرهیز، نه به زلف‏‌ها و طلا و مروارید و رخت گران‏بها* بلکه چنان‏که زنانی را می‏‌شاید که دعوای دینداری می‏‌کند به اعمال صالحه *… ». (انجیل، رساله پولس به تیموناؤس، باب دوّم، فقره ۹ – ۱۵٫ ) همچنین درباره وقار و امین بودن زن می‏‌خوانیم: «و به همین گونه زنان نیز باید با وقار باشند و نه غیبت‌گو؛ بلکه هوشیار و در هر امری امین». (انجیل، رساله پولس رسول به تیموناؤس، باب سوم، فقره ۱۱٫)

حجاب در دین یهود

رواج حجاب در بین زنان قوم یهود، مطلبی نیست که کسی بتواند آن را مورد انکار یا تردید خود قرار دهد. مورخین، نه تنها از مرسوم بودن حجاب در بین زنان یهود سخن گفته‌اند، بلکه به افراط ها و سخت گیری‌های بی شمار آنان نیز در این زمینه تصریح کرده‌اند. در کتاب «حجاب در اسلام» آمده است: «گرچه پوشش در بین عرب مرسوم نبود و اسلام آن را به وجود آورد، ولی در ملل غیر عرب، به شدیدترین شکل، رواج داشت.

در ایران و در بین یهود و مللی که از فکر یهود پیروی می‌کردند، حجاب به مراتب شدیدتر از آنچه اسلام می‌خواست وجود داشت. در بین این ملت‌ها وجه و کفین (صورت و کف دست‌ها) هم پوشیده می‌شد. حتی در بعضی از ملت‌ها سخن از پوشیدن زن و چهره زن نبود، بلکه سخن از قایم کردن زن بود و این فکر را به صورت یک عادت سفت و سخت درآورده بودند.

در تورات، از چادر و برقع و روبنده‌ای که زنان با آن سر و صورت و اندام خویش را می‌پوشانده‌اند، صریحا نام برده شده است، که نشانگر کیفیت پوشش زنان است.

ویل دورانت در مورد حجاب در دین یهود می‌نویسد:

«اگر زنی از شریعت یهود سرپیچی می‌کرد، مثلا بی آنکه چیزی (روسری) بر سر داشته باشد به میان مردم می‌رفت یا در ملاء عام نخ می‌ریست یا با هر سخنی با مردان (نامحرم) صحبت می‌کرد و یا صدایش آنقدر بلند بود که چون در خانه‌اش حرف می‌زند همسایگانش می‌شنیدند و… مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد».

در این گفتار بطور صریح از سربرهنه میان نامحرمان بودن، در ملأ عام نخ ریسیدن، با مردان نامحرم سخن گفتن و… بعنوان سرپیچی از شریعت یهود نام برده شده است.

ویل دورانت همچنین می‌گوید: گفت‌وگوی علنی میان ذکور و اِناث، حتّی بین زن و شوهر از طرف فقهای دین ممنوع گردیده بود… دختران را به مدرسه نمی‌فرستادند و در مورد آن‌ها کسب اندکی علم را به ویژه چیز خطرناکی می‌شمردند. با این همه، تدریس خصوصی برای اِناث مجاز بود.(‌ ویل دورانت، تاریخ تمدن، ج۱۲، ص۶۲ )

نپوشاندن موی سر خلافی بود که مرتکب آن را مستوجب طلاق می‌ساخت.) تورات، سفر تثنیه، باب ۲۲، فقره ۵ (زندگی جنسی آنان، علیرغمِ تعدد زوجات، به طرز شایان توجّه ، منزّه از خطایا بود. زنان آنان، دوشیزگانی محجوب، همسرانی کوشا، مادرانی پُرزا و امین بودند و از آن جا که زود وصلت می کردند، فحشا به حدّاقل تخفیف پیدا می کرد.) تورات، کتاب اشعیاء نبی، باب سوم، فقره ۱۶ ۲۶).




[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

سهل‌انگاری مسئولین و جولان بدحجابی

سهل‌انگاری مسئولین و جولان بدحجابی

شارع مقدس در دین اسلام مجموعه‌ای از باید‌ها و نبایدهایی را قرار داده است تا یک انسان مسلمان بتواند با استفاده از نسخه الهی راه سعادت و خوشبختی خویش را بپیماید، شاید در برخورد اول برخی از این دستورات الهی برای انسان بسیار سخت و مشکل باشد و به زعم خودش سد راهی برای آزادی و اختیار او تلقی شود، اما هنگامی که با تفکر به اصل و بنیان فلسفه احکام نگریسته شود، متوجه می‌شود که این دستور به ظاهر سختگیرانه بهترین راهبرد کمال و سعادت اوست.

51d41669db70c

یکی از این بایدهای دین اسلام، رعایت عفاف و حجاب در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی است، به گونه‌ای که خداوند متعال به دفعات مختلف در کتاب آسمانی‌اش قرآن به این موضوع اشاره داشته است، با نگاهی در سوره‌هایی نظیر «نور» آیات 30، 31، 33 و 60 و سوره «احزاب» آیات 35، 53، 55 و 59 متوجه می‌شویم که زنان جامعه اسلامی طبق نظر شارع مقدس ملکف به رعایت حجاب هستند.

البته ناگفته نماند که درباره نوع پوشش برای حجاب واجب، خداوند بر زنان سخت نگرفته است بلکه با اشاره به حداقل حجاب، بانوان را در استفاده از حجاب حداقلی و حداکثری آزاد گذاشته است تا مطابق خواست و اراده خود میزان قرب و رضایت الهی را دریافت کنند.

به این آیات توجه کنید:

1-«وَقُل لِّلْمُؤْمِنَـتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَـرِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ وَلاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَآئِهِنَّ…»(نور/31)؛ و به زنان با ایمان بگو: چشم‌های خود را (از نگاه هوس آلود) فرو گیرند و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که ظاهر است، آشکار نکنند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) و زینت خود را آشکار نسازند، مگر برای شوهرانشان یا پدرانشان و… .

2- «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ»(احزاب/59)؛ اى پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که چادر خود را بر خود فرو پوشند، این مناسبتر است تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نشوند و خدا آمرزنده و مهربان است.

در آیه 31 نور با اشاره به نوع حجاب حداقلی یا همان حجاب واجب از عبارتی به نام «وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ» یاد می‌کند که یک بانوی مسلمان می‌تواند از «خمر» که به معنای لباسی است که زن با آن، سر و سینه خودش را بپوشاند، استفاده کند و لباس خاصی مطرح نیست، ولی پوشیدن لباس‌های تنگ، چسبان و جلب توجه محل اشکال است.

با این وجود پروردگار عالم در آیه 33 احزاب از یک حجاب حداکثری یا همان حجابی که دارای فضیلت‌ بیشتری است،‌ برای بانوان مؤمن جامعه اسلامی که خواهان قرب الهی هستند، مطرح می‌کند که ما امروز از آن به عنوان حجاب برتر در جامعه یاد می‌کنیم، در این آیه واژه‌ای به نام «جلباب» را مطرح می‌سازد که منظور همان پوشش سرتاسری است، تقریباً شبیه همان چادری که این روزها بانوان مسلمان بر سر دارند، بنابراین همان طور که بقیه واجبات الهی داراى مراتب مختلفى است، حجاب نیز داراى مراتب خوب، متوسط و خوبتر است و چادر حجاب برتر بانوان محسوب مى‌شود.

اینکه چه اثراتی در واجب شدن حجاب بر جامعه بار می‌شود، می‌توان علت‌های زیادی را از جمله احترام و ارزش اسلام به زن، استحکام بنیان خانواده، جلوگیری از انحرافات اخلاقی، بالا بردن بهداشت روانی افراد و جامعه، رشد عشق‌های پاک، متجلی شدن ارزش‌های عالی انسانی و اخلاقی و ارتباط سالم میان افراد جنس مخالف و افراد هم جنس مطرح کرد، خلاصه اینکه آنچه اسلام به دنبال آن است، برقراری و ایجاد امنیت همه جانبه در جامعه و پاک‌سازی آن از لوث هر گونه مفاسد اجتماعی است.

حال با این اوصاف، توقع می‌رود که در یک جامعه اسلامی مسئولان و مردم برای احیای امر الهی درباره عفاف و حجاب پیش از پیش دغدغه‌مند باشند، هر چند که مسئولان فرهنگی گاهی با راه‌اندازی نمایشگاه مد و لباس یا نمایشگاه‌های عرضه محصولات حجاب سعی دارند به اشاعه این فرهنگ در جامعه سرعت بیشتری ببخشند، اما گرانی اکثر محصولات و طراحی مدهایی که بعضاً بدن‌نما هستند، این مهم دست‌نیافتنی می‌نماید.

متأسفانه این روزها با گرم‌تر شدن هوا شاهد رواج نوعی بدحجابی در جامعه هستیم، وقتی علت آن را جویا می‌شویم به پارامترهایی برخورد می‌کنیم که جای بسی تأمل دارد، ابتدا اینکه عرضه مانتو‌های بدن‌نما در فروشگاه‌ها با آستین‌های کوتاه کجا با نوع حجاب حداقلی همخوانی دارد؟! همچنین تبلیغات گسترده مدها و لباس‌های مخالف شرع اسلامی در فضای مجازی همراه با آرایش‌های تند و به سر داشتن حداقل روسری‌ که بیشتر شبیه حجاب مدل ترکیه‌ای است تا حجاب واجب اسلامی گوی سبقت را از فعالیت فرهنگی نهادهای مسئول ربوده است.

اگر قرار باشد که با دید تسامح و تساهل به این واجب الهی نگریسته شود، معلوم نیست که در آینده حجاب در جامعه ما به کدام سو کشیده می‌شود. آیا شبیخون دشمن در این میدان کارساز خواهد شد؟ این سؤالی است که باید از مسئولان پرسید.

منبع : فارس




[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

واجبی که انجام آن فراموش شده است؟!

واجبی که انجام آن فراموش شده است؟!

حجاب

مهر ماه سال گذشته، یکی از فرماندهان پلیس در گفت‌وگو با مهر، درباره‌ی شکایت نیروی انتظامی از سه طلبه‌ی بروجردی و محکومیت آنها از سوی دستگاه قضا، گفت: «به دنبال از دست دادن نیروهای انقلابی و کارآمد نیستیم! هیچ‌گاه نیروی انتظامی اقدامی را انجام نمی‌دهد که سرمایه‌های انسانی و اجتماعی تضعیف شوند؛ البته این افراد باید بدانند که قانون باید رعایت شود و به اجرا در بیاید

سه طلبه بروجردی سال گذشته در پی اعتراض به بدحجابی، مقابل مقر نیروی انتظامی این شهر تجمع می‌کنند که این اقدام، جرم تشخیص داده می‌شود و منجر به دستگیری، اعمال قانون(!) و صدور حکم حبس، شلاق و … از سوی دستگاه قضا برای این سه طلبه می‌شود!

آنچه که سال گذشته خانم دکتر طبیب‌زاده (نماینده تهران) درباره‌ی کتک خوردن دانشجوی بسیجی ناهی از منکر، در بلوار سیمون بولیوار تهران مطرح کردند نیز، از این دست رخدادها و اعمال قانون‌ها بود!

امسال هم در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان (همین چند روز پیش)، حدود ساعت 5 بعد ظهر در نزدیکی میدان پونک تهران، اتفاق دیگری از این دست رخ داد! یکی از خواهران چادری من و شما، از یک خانم بدحجاب کتک خورد؛ برای این که او را دعوت به معروف (حجاب و عفاف) کرده بود!! این حرکت متمدنانه (!!) درحالی اتفاق می‌افتد که کانکس نیروی انتظامی، در چند قدمی آنها قرار داشت و پلیس‌های محترم، شاهد این ماجرا بودند!

 





ادامه مطلب ...

[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

وقتی بی‌حجابی‌ مدرن می شود!

وقتی بی‌حجابی‌ مدرن می شود!

این روزها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه ما مسئله حجاب است. حجابی که نیمی از اصالت آن در هجوم تجددگرایی و غرب‌زدگی از بین رفته و نیم دیگر هم در میان فلسفه‌بافی‌ها و تعاریف جدید، مدام رنگ عوض کرده و هر روز غریب‌تر و مهجورتر می‌شود. اما واقعاً حجاب چیست؟

معنای لغوی این کلمه به پرده یا حائلی اطلاق می‌شود که وظیفه‌اش پوشاندن و محفوظ نگه داشتن است و در عرف جامعه ما، به طور خاص، به پوشش کامل اسلامی گفته می‌شود. بسیاری از ما با شنیدن این کلمه بی‌اختیار یک خانم چادری را به ذهن می‌آوریم که تنها نمود ظاهری حجاب است. اما آیا تعریف این واژه به همین جا ختم می‌شود؟ آیا می‌توان پوشش چادر و یا نفس «پوشیده بودن» را مطلق حجاب به حساب آورد؟

چندین آیه در قرآن به موضوع حجاب اشاره دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور است. ظرافت موجود در این آیات آن جاست که قبل از پرداختن به  بحث «پوشش»، از حرمت و حفظ «نگاه» سخن به میان می‌آورد؛ و تاکید قرآن چنان است که روی صحبت اول به آقایان و پس از آن به خانم‌ها برمی‌گردد. شاید به این دلیل که اهمیت این موضوع در آقایان بیشتر از خانم‌ها باشد.

خیلی از ما فراموش کرده‌ایم که حجاب به غیر از نوع پوشش – فارغ از بحث‌های مرتبط با آن- مراتب دیگر هم دارد و این مراتب دیگر، در بسیاری از موارد مقدم بر نوع پوشش هستند یا حداقل به عنوان پیش زمینه آن محسوب می‌شوند.

متأسفانه در این مسئله، همانند دیگر معضلات جامعه، تنها یک بعد قضیه را دیده‌ایم. خانواده‌ها و مربیان و دست‌اندرکاران امر تمام تمرکز خود را تنها  صرف ظاهر کرده‌اند. هر جا که بحث حجاب پیش آمده از چادر گفته‌اند و از کیفیت پوشش و باید و نبایدهایی که اگر عمق مسئله حجاب پیش از این شکافته می‌شد، نیازی به تکرار و تذکر بیش از حد نداشت؛ و مهم‌تر از آن این که انگشت اشاره این نصایح و تذکرات فقط و فقط دختران هستند، به حدی که تصور می‌شود اسلام ما هیچ توصیه و سفارشی برای آقایان نداشته و ندارد!

کوتاهی‌هایی از این دست، موجب بسیاری از کج روی‌های امروز شده است؛ توجه افراطی به یک جنبه و بازماندن از جهات دیگر. نمونه بارز آن هم طیف وسیع آقایان مذهبی و متشرعی است که شاید در جوانب دیگر دین‌داری نمونه باشند، اما نحوه ارتباطشان با نامحرم، خارج از حدود شرعی است و این ادعا، اغراقی نامنصفانه از سر تحجر نیست. خیلی از آقایان متدین ما نسبت به کیفیت و نوع برخوردهایشان با نامحرم به طرز اسفناکی بی‌اعتنا هستند. پندار ایشان بر این است که حجاب مختص خانم‌هاست و هیچ مرتبه‌ای از آن شامل آن‌ها نمی‌شود.

ابعاد دیگر حجاب هیچ گاه برایشان تبیین نشده. کسی از پاکی ذهن و نجابت قلب و وقار سخن صحبت نکرده. مسایل مهمی چون «ضرورت یا عدم ضرورت صحبت با نامحرم» و «کیفیت نگاه» برای آن‌ها مطرح نشده و چه بسا که نداشتن همین پیش‌زمینه‌ها، از جمله دلایل گسترش پوشش‌های غلط و غیر معقول مردانه‌ای باشد که امروزه شاهد آن هستیم.

1140_society1

«بی‌حجابی‌های مدرن» -اصطلاحی که شاید بتوان به بعضی رفتارهای ناهمگون دین‌داران امروزی اطلاق کرد- از چنین مسائلی نشات می‌گیرد. از لحن سبک صحبت با نامحرم تا خنده و شوخی‌های بی‌جا و حتی وقیح و نگاه‌های بی‌پرده. در این میان فرق چندانی نمی‌کند طرف مقابل خویشاوند باشد یا یک فروشنده صرف. هم‌کلاسی باشد یا همکار. حتی مجازی یا غیرمستقیم بودن ارتباط هم ضمانی بر بی مشکل بودن آن نیست. متأسفانه فضای مجازی به علت حذف رویارویی مستقیم، پتانسیل زیادی برای ایجاد خطا دارد. آشنایی‌های ساده از گودر و فیس‌بوک و وبلاگ و هزار مجرای دیگر آغاز می‌شود و گاه این آشنایی اساساً عمیق‌تر از آشنایی‌های حقیقی است؛ زیرا فضای بیرون اقتضا می‌کند که تنها ظاهر عمومی فرد جلوه کند و نه ابعاد محرمانه زندگی او، ولی در دنیای مجازی، همین ابعاد محرمانه به سادگی و بدون هیچ ترسی آشکار و زمینه مستعدی می‌شود برای ایجاد اشتراک و هم صحبتی با دیگران.

پنهان کردن نام یا چهره هرگز نمی‌تواند مصونیتی در پی داشته باشد، چون در یک رابطه مجازی تفکر فرد و درونیات اوست که اطرافیان را جذب می‌کند و از سوی دیگر، جاذبه جنس مخالف نیز باعث می‌شود که اطرافیان غیر همجنس بیشتر به سمت فرد جذب شوند. بارها دیده‌ایم که در همین دنیای مجازی بسیاری از ملاحظات و حرمت‌ها فراموش می‌شود و آدم‌های متدین اطرافمان چهره‌ای کاملاً متفاوت پیدا می‌کنند.

آن چه در هنگام رابطه با نامحرم، هم مهم است و هم دشوار، حفظ صحیح حدود شرعی است و هر دو طرف نیز موظف به رعایت آن هستند و چه بسا که وظیفه مرد سنگین‌تر هم باشد. زیرا حیای ذاتی زن در بسیاری از موارد خود عامل بازدارنده بسیاری از خطاهاست، ولی حیا و عفاف در جنس مذکر نیاز به آموخته شدن دارد و تذکر فراوان‌تر.

یادمان نرود که فرض در ترک رابطه با نامحرم، به گناه افتادن و بالاتر از آن، تنها احتمال به گناه افتادن است و همین قانون ساده نشان می‌دهد که اسلام تا چه حد برای این موضوع اهمیت قائل شده است. پس اگر دغدغه حجاب و دین‌داری داریم، کمی بیشتر در رفتارمان دقیق شویم و مراقب باشیم که اندوخته ایمانمان در سیلاب بی‌توجهی و ناآگاهی از بین نرود.

منبع : دخت ایران




[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

با حجاب شدم تا به خدا برسم‎

با حجاب شدم تا به خدا برسم‎

در گفتگویی با “ماشا الیلیکینا” :

20471_199

 

چطور شد که تمام موفقیت‌ها و درخشش‌های خود روی صحنه را زیر پا گذاشتی و به اسلام گرویدی؟
من به لطف خداوند به سوی او گام برداشتم. این اراده خدا بود.

در زمانی که یک خواننده بودی آیا فکر می‌کردی که روزی اسلام بیاوری، روزه بگیری و به حج بروی؟
نه؛ حتی به ذهنم خطور هم نمی‌کرد که روزی به حج بروم و از بهترین و گواراترین آب ـ یعنی آب زمزم ـ بنوشم.

آیا راهی که برای مسلمان‌شدن طی کردی، مسیری طولانی بود؟
من دو سال است که مسلمان شده‌ام. یک روز مطلع شدم که یکی از نزدیک‌ترین دوستانم بر اثر یک حادثه در شهری دیگر به حالت کما رفته است. من نمی‌دانستم که چطور می‌توانم به او کمک کنم. آن روز برای اولین بار نماز خواندم و دست به دعا برداشتم و از خدای بزرگ کمک خواستم.

روز بعد همان دوستم با من تماس گرفت و گفت: «در آن حالات بیهوشی من تو را می‌دیدم و تو خیلی زیاد به من کمک کردی!»، من در آن لحظه بسیار گریستم؛ زیرا برای اولین بار در زندگی‌ام بود که چیزی از خدا می‌خواستم.

در حال حاضر به چه کاری مشغولی؟
من پنج زبان اروپایی بلد هستم و در حال حاضر در مدرسه و دانشگاه تدریس می‌کنم. ضمناً برخی از نت‌های مجاز شرعی را نیز می‌نویسم.

آیا موسیقی هم گوش می‌دهی؟
بله؛ کارهای “گروه ریحان”، “گروه سامی یوسف” و “گروه کت استیونس” ( که پس از اسلام آوردن نام خود را “یوسف اسلام” گذاشت) را گوش می‌کنم.

آیا چیزی از قرآن هم آموخته‌ای؟ آیا آمادگی داری که زبان عربی را هم به آن پنج زبان اروپایی اضافه کنی؟
در ابتدا فکر می‌کردم که آموختن زبان عربی مشکل باشد، اما آن را شروع کرده‌ام و خیلی هم آن را دوست دارم و فکر می‌کنم کلیدی برای فهم دانش برتر باشد.

چرا گرایش به اسلام نسبت به ادیان دیگر بیشتر است؟ و چرا بیشتر کسانی که به اسلام می گروند از بین اهالی هنر و فعالان در کنسرت و موسیقی هستند؟
اسلام نسبت به ادیان دیگر، محکم‌ترین اساس را دارد. تمام قواعد اسلام در زندگی کاربرد دارند. راه اسلام سعادت‌بخش است.

از اینکه مسلمان شده‌ای چه احساسی داری؟
احساس خوشبختی. امروز من این فرصت را دارم که مقایسه کنم قبلاً چه بودم و حالا چه هستم. من اکنون با حیات واقعی آشنا شده‌ام، پس خوشبختم.

و چه تفاوتی با قبل داری؟
ایمان به خدا زندگی مرا متحول کرد. میل به عبادت خداوند در فطرت و وجود همه انسان‌ها نهاده شده است. من اطمینان دارم که خداوند به ما تفکر و تعقل نداده است تا بیاییم، زندگی کنیم، بخوریم، بخوابیم و بمیریم. خدا به ما فرصت زندگی کردن داده است تا به او برسیم.

آیا گاهی به موفقیت‌ها و درآمد سابق خود  فکر نمی‌کنی؟ حسرت آن دوران را نمی‌خوری؟!
آن جلوه‌ها، پس از مسلمان شدن، برایم بی‌ارزش و منفور هستند.

از این‌که آشکارا خود را مسلمان معرفی می‌کنی هراس نداری؟
نه نمی‌ترسم. برعکس، تکلیف و وظیفه خود می‌دانم که دیگران را از راه گمراهی باز دارم و به عنوان الگویی برای آن‌ها باشم.

از اینکه عکس‌های سابقت در اینترنت هست ناراحت نیستی؟
من خودم دوست ندارم به این عکس‌ها نگاه کنم. اما اشکال ندارد که مردم آن‌ها را ببینند تا برایشان عبرت شود و بدانند که انسان می‌تواند تولد دیگری داشته باشد و از نو به دنیا بیاید. انسان می‌تواند توبه کند و با انجام کارهای خوب، تمام سیاهی‌های گذشته‌اش را پاک کند، ان شاء الله.

اینک چه چیزی از اسلام می‌توانی به دیگران بگویی؟
اسلام می‌گوید: «اگر نمی‌توانی راجع به خدا بیاندیشی حداقل سعی کن از قید خودت رهایی یابی و پلیدی‌های نفست را مهار کنی. رذایلی مانند خودپسندی، تکبر، حسد، ظلم، دروغ، خودستایی و خودنمایی». اگر کسی می‌خواهد به سوی اسلام گام بردارد فقط باید اندیشه کند و از فطرت خود مدد بگیرد.

چه پیامی برای مسلمانان داری؟
آرزو می‌کنم که کارهای نیک و عبادات برادران و خواهران دینی من مورد قبول خداوند متعال قرار بگیرد و رحمت خدا بر خانه‌های آنان ببارد.

و برای غیر مسلمانان؟
امیدوارم کسانی که هنوز به دین اسلام مشرف نشده‌اند لحظه‌ای به خود بیایند و فارغ از انبوه اطلاعات پوچ و بیهوده‌ای که چشم و گوش مردم این عصر را فرا گرفته است کمی اندیشه کنند.

منبع:پایگاه خبری تحلیلی اهل بیت علیهم السلام




[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

گرمای هوا هیزمی به تنور بدحجاب های پایتخت

گرمای هوا هیزمی به تنور بدحجاب های پایتخت

این روزها با آغاز ماه های گرم سال و افزایش دما ، روند بدپوششی در معابر عمومی شهر رو به گسترش نهاده است و برخی با چنان لباس هایی در خیابان های شهر قدم می زنند انگار از صحنه فشن شو در حال عبور هستند.

badposheshi(4) badposheshi(10)(1)

ماجرای بدپوششی و بدحجابی اتفاقی نیست که به امروز و دیروز و امسال و سال گذشته باز گردد. سالیان دراز است که برخی از افراد با استفاده از پوشش های نامناسب در محیط های عمومی، نمونه ای از رفتارهای نابهنجار را از خود به نمایش می گذارند. البته اینکه بدحجابی الان بیشتر است یا ده سال پیش ، دقیقا قابل قضاوت نیست در هر حال موج بدحجابی در سالهای ابتدایی دهه هشتاد که باعث شده بود که شلوارهایی پایین زانو بر تن برخی از دختران و زنان ایرانی بنشنید، موجی از اعتراضات را به دنبال آورد. این مسائل باعث شد که دولت نهم از همان ماه های ابتدایی به دنبال کنترل بدپوششی در سطح جامعه  بیفتد و در نهایت این تمهیدات به تاسیس نهادی به نام گشت ارشاد زیر لوای طرح امینت اخلاقی در تهران و سایر کلانشهرهای انجامید. برخورد های سلبی و سلیقه ای و افراط و تفریط های متعدد در عملکرد گشت ارشاد اما باعث شد که این نهاد تنها بتواند به صورت ظاهری آن هم به صورت محدود، مسئله بد پوششی را برطرف کند و صورت مسئله کماکان به قوت خود باقی بماند.

با وجود این، این روزها موج جدیدی از بدحجابی راهی خیابان های پایتخت شده است. موجی که گویا از سوی نهادی هدایت می شود. بدحجابی کنونی مرز بی حجابی را هم ربوده است و در کمال تعجب این روزها بسیاری از مردان و حتی جوانان که در ظاهر شایید چندان بدشان نیاید از چنین پوشش هایی واکنش های سختی را در قبال چنین پوشش هایی از خود نشان می دهند.

بدپوششی نوعی دهن کجی است

این که برخی از جوانان و نوجوانان با ظواهر عجیب و غریب و نابهنجار در معابر عمومی شهر حاضر می شوند شاید بیش از هر چیز نوعی دهن کجی نسل جدید به بزرگ ترهایی باشد که از نظر آنها قادر به درکشان نیستند. این نوجوانان و جوانان را نمی توان با برخورد های ضربتی و سلبی و بگیر و ببند ، بهنجار کرد و چنین رفتارهایی تنها به تشدید رفتارهای نابهنجارانه این نسل می انجامد.

untitled(2)

لزوم برخورد فرهنگی با بدحجابی

بی نتیجه ماندن فعالیت 8 ساله گشت ارشاد نشان می دهد که برخورد های سلبی نمی تواند پادزهری بر مشکل بدحجابی عمومی باشد. در این میان این رسانه ها و مدیران فرهنگی هستند که باید تدبیری برای تغییر در روند بدپوششی در سطح جامعه داشته باشد. کما اینکه برگزاری نمایشگاه های مد و لباس ایرانی و اسلامی در سالهای اخیر و معرفی لباس هایی که با معیارهای دینی و عرفی ما هماهنگی دارند، باعث شد که این روزها حجم بالایی از مانتو های فروشگاه های سطح شهر را مدل های سنتی و ایرانی تشکیل دهند در حالی که چند سال پیش این مدل از مانتو ها را شاید تنها در چند فروشگاه محدود در کل کشور می شد پیدا کرد. از سوی دیگر رسانه ها فرهنگ ساز مانند تلویزیون و سینما هم با نشان دادن پوشش های بهنجار بر تن بازیگران و مجریان خود می توانند اشاعه این مدلهای در  سطح کشور تداوم بخشند تا نوجوانان و جوانان ایرانی برای لباس هایشان به دنبال پوشش مدل ها و بازیگران غربی و هالیوودی نباشند.

متاسفانه این روزها با مد شدن شلوارهایی که بیشتر شبیه به جوراب های ثقدیم هستند، بسیاری از زنان و دختران ندانسته خود را در معرض دید افکار عمومی قرار می دهند! مانتوهای جذب جدید نیز دست کمی از چچنین ساق های ندارند و گویا با افزایش دمای هوا، بدحجابی نیز داغ تر از قبل شده است.

منبع : سایت رهبران شیعه – تهران پرس




[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

واقعا چرا حجاب مهم است؟

واقعا چرا حجاب مهم است؟

واقعا حجاب مهم است؟ چرا تا این اندازه اسلام بر روی آن تاکید دارد به حدی که ضرورت حجاب مورد اتفاق شیعه و سنی است؟ و چرا برخی کشور‌های غربی و غیر اسلامی مانند فرانسه و ترکیه نسبت به آن این چنین حساسیت نشان می‌دهند و برای زنان محجبه محدودیت ایجاد می‌کنند؟ چرا نسبت به آنان تبعیض قائل می‌شوند و انواع فشار‌ها را بر آن‌ها وارد می‌کنند؟ امروزه نمونه این فشار‌ها را در این کشور‌ها زیاد می‌بینیم به طور مثال می‌توان به اخراج پیرزنی از یک بیمارستان در ترکیه اشاره کرد که به علت داشتن همراه محجبه اخراج شد. اهمیت مسئله حجاب تا حدی است که سکولار‌ها در ترکیه روسری را نماد اسلام سیاسی می‌دانند.

آن‌ها به خوبی متوجه جایگاه زنان و حجاب آنان در عفاف جوامع اسلامی شده‌اند که به هر صورت در صدد ضربه زدن به آن هستند تا بتوانند از طریق آن به اهداف خود دست پیدا کنند.

بر خلاف ادعای غرب، زن در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است، اهمیت مقام زن را در جمله‌ای زیبا از امام خمینی می‌شود درک کرد: ((از دامن زن مرد به معراج می‌رسد.))

با قدری تامل می‌توان به حقیقت این جمله دست یافت یقینا وقتی زنان جامعه‌ای خوب و باحیا باشند، مردان آنجامعه نیز از تربیتی صحیح و نیکو بهره مندخواهند بو د و تاثیر زنان بر زندگی مردان انکار ناپذیر است.

غربیان نیز به درستی این سخنان پی بردند و درصدد ضربه زدن به ما هستند، آن‌ها فهمیده‌اند که از مواردی که می‌توان با آن به حیا زنان آسیب وارد کرد حجاب آنان است.

اماحجاب

در باب پیدا شدن حجاب نظریات گوناگونی مطرح شده است که غالبا این دلایل برای ظالمانه یا جاهلانه جلوه دادن حجاب بیان شده است. از جمله این دلایل عبارتند از: میل به ریاضت و رهبانیت (ریشه فلسفی)، عدم امنیت و عدالت اجتماعی (ریشه اجتماعی)، پدر شاهی و تسلط مرد بر زن و استثمار نیروی وی در جهت منافع اقتصادی مرد (ریشه اقتصادی)، حسادت و خود خواهی مرد (ریشه اخلاقی) و عادت زنانگی و احساس او به اینکه در خلقت از مرد چیزی کم دارد به علاوه مقررات خشنی که در زمینه پلیدی او و ترک معاشرت با او در ایام عادت وضع شده است که شهید مطهری در کتاب مسئله حجاب خود به بیان هر یک از این علل می‌پردازد و ضمن انتقاد به آن‌ها، ثابت می‌کند که اسلام در فلسفه اجتماعی خود به هیچ یک ازاین جهات نظر نداشته است.

واقعا حجاب مهم است؟
فلسفه پوشش در اسلام

فلسفه پوشش در اسلام شامل مواردی می‌شود که هر کدام به جنبه‌های روانی، خانوادگی، اجتماعی، بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او برمی گردد. در واقع پوشش زن در اسلام در این است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه‌گری و خودنمایی نپردازد.

زنان چون مظهر جمال خداوند هستند و همینطور به این دلیل است که میل به خود نمایی و خود آرایی دارند، پوشش در اسلام به آن‌ها اختصاص یافته است و برای مردان هم مسئله کنترل نگاه بیان شده است.

اما در فلسفه پوشش در اسلام به آرامش روانی نیز توجه شده است که در اثر وجود حجاب و عفاف در زنان این آرامش برای جامعه به ارمغان می‌آید. در صورت عدم آن و از بین رفتن حریم میان زن و مرد هیجان‌ها و التهابهای جنسی افزایش می‌یابد و باعث می‌شود که جامعه آرامش خود را از دست بدهد و دچار تزلل شده و افراد آن به بیماری‌های روحی مبتلا شوند، این با توجه به روح سرکش و غریزه اشباع نشدنی انسان قابل درک است.

جنبه دیگر فلسفه پوشش جنبه خانوادگی است که به استحکام پیوند خانوادگی برمی گردد، این کاملا واضح است که زن اگر زیبایی‌های خود را در خانه و برای همسر خود محدود کند هم به تقویت بنیان خانوادهٔ خود کمک می‌کند و هم به آرامش روانی جامعه و جلوگیری از ایجاد فساد در آن، با رواج یافتن التذاذهای جنسی در سطح جامعه و بیرون از محیط خانه باعث آسیب‌های اجتماعی از جمله گریز جوانان از ازدواج می‌شود.
حجاب

جنبه اجتماعی حجاب به استواری اجتماع مربوط می‌شود. همانطور که در مورد قبلی مطرح کردیم کشیده شدن التذاذهای جنسی از محیط خانه به اجتماع علاوه بر بروز آسیب‌های اجتماعی متفاوت، باعث تضعیف نیروی کار و فعالیت جامعه می‌شود

شهید مطهری در این باره می‌فرمایند که بر عکس آنچه که مخالفین حجاب خرده گیری کرده‌اند و گفته‌اند: ((حجاب موجب فلج کردن نیمی از افراد اجتماع است)) بی‌حجابی و ترویج روابط آزاد جنسی موجب فلج کردن نیروی نیمی از افراد اجتماع است. و این کاملا در کشورهای غربی معلوم است و چه رسوایی‌هایی که در اینباره در این جوامع پیش آمده و می‌آید.

و بالاخره آخرین جنبه که بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او است موجب ارزش و احترام زن می‌گردد، زنان هر چقدر که در جامعه و در رفتارشان با نامحرمان عفیف‌تر و با وقار‌تر باشند بر ارزششان افزوده می‌شود و احترامشان بیشتر می‌شود و مردان اجازه هر نوع برخوردی با آنان را به خود نمی‌دهند.

حال غرب با توجه به حجاب و اهمیت آن در سلامت جوامع اسلامی سالهاست که درصدد ضربه زدن به آن درآمده تا بتواند از طریق آن به پاکی زنان ضربه وارد کند و از طریق این ضربه است به راحتی می‌تواند به تمامی جامعه آسیب زند و به سمت نیل باهداف خود پیش برود.

منبع: حجابستان




[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بانوان ایرانی؛ فرماندهان نبرد با تهاجم فرهنگی

بانوان ایرانی؛ فرماندهان نبرد با تهاجم فرهنگی

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در پاره‏ ای از بیانات گوهربار خود می‏فرمایند: «عده‌اى خیال کرده‌اند که وقتى ما به تهاجم فرهنگى غرب حمله مى‌کنیم، فقط مسئله‌مان این ‌است که یک نفر در خیابان حجابش را درست رعایت نکرده است. مردم بحمدالله حجابشان را رعایت مى‌کنند؛ الا افرادى قلیل. مسئله‌ این‏‌ها نیست. این، فرعى است. اصل قضیه آن است که داخل خانه‌هاست و از مجامع جوانان سرچشمه مى‌گیرد و دشمنان آن‌جا کار مى‌کنند. آن‏که آشکار نیست، آن‏که پنهان است، خطر آن‌جاست.»

در این مدت، بانوان مسلمان ایرانی همواره ضمن تجدید میثاق با آرمان‏های امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اعلام بیعت مجدد با ولی فقیه زمان و فرمانده کل قوا، امام خامنه‏ای، آمادگی همه جانبه خود را برای مقابله قاطع با هرگونه تهدید و فتنه‏های فراروی انقلاب و میهن اسلامی اعلام داشته‏اند و شکی در آن نیست؛ اما به واقع مسئولان تا چه اندازه به وظیفه خود در قبال این موضوع عمل کرده‏اند؟!

بانوان با حضور پرشور در محافل و مجالس دینی و گرامیداشت ایام‏الله مختلف در کشورمان همواره تلاش کرده‏اند تا با بهره‏گیری از سیره و کلام ائمه معصوم (ع) بر معرفت خود افزوده و نسبت به تجلی آن در تمامی شئون زندگی اهتمام ورزند.

زنان استان سمنان امروز از مسئولان فرهنگی استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و صد او سیمای مرکز سمنان می‏خواهند تا نسبت به بصیرت‏افزایی در خانواده‏ها خصوصا زنان و دختران جوان و معرفی آسیب‏ها و تهدیدات ماهواره، عدم رعایت عفاف و حجاب، تزلزل خانواده و طلاق اقدام عاجل به عمل آورند.

از آنجایی که زنان استان سمنان در تراز بالای علمی و فرهنگی قرار دارند، از نهادهای فعال اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خواستار شده‏اند تا نسبت به تامین مراکز تفریحی، ورزشی، علمی و … خاص این قشر اقدام کنند.

 





ادامه مطلب ...

[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

دغدغه امام خامنه ای و عملکرد ما داشتم تو نرم افزار صحبت‌های رهبری گشت می‌زدم که نگاهم افتاد به ای

 دغدغه امام خامنه ای و عملکرد ما

داشتم تو نرم افزار صحبت‌های رهبری گشت می‌زدم که نگاهم افتاد به این سخنان زیبا گفتم حیفه باز نشر نشود. دوستان بعد از مطالعه این صحبت‌ها حتما کلیپ زیر را هم مشاهده نمایید. 

حجاب بر‌تر که شما اشاره کردید – که مراد همین چادر ایرانى خود ماست – حقیقتا حجاب بر‌تر است؛ هیچ تردیدى در این نباید داشت. البته من هیچ وقت نگفتم که چادر را در جایى اجبارى کنند؛ اما همیشه گفته‌ام که چادر یک حجاب ایرانى است و زن ایرانى این را انتخاب کرده و خوب حجابى هم هست و مى‌تواند کاملا حفاظ و حجاب داشته باشد. به‌هرحال اگر حجاب را حفظ کنند، باز هم خلاف شرعى انجام نداده‌اند؛ منتها چیز بهترى را از دست داده‌اند. 
 
اما این‌که شما مى‌گویید «ما چگونه برخورد کنیم؟» ببینید؛ شما با تبلیغات کار کنید. یعنى‌‌ همان حربه‌اى را که افراد مورد نظر شما براى سست کردن اعتقاد به حجاب به کار مى‌برند، شما هم به کار ببرید. یعنى شما درباره‌ى حجاب بنشینید واقعا تحقیق کنید، فکر کنید، از لحاظ دینى هم مثلا درباره‌اش بحث کنید، یا از بحثهایى که شده استفاده کنید. از لحاظ اجتماعى هم روى همین مسأله‌ى کیفیت حجاب تکیه کنید؛ به ترویج دیدگاه خودتان بپردازید؛ آن چیزى که به نظرتان درست است، آن را بگویید؛ این دغدغه را هم که این‌ها مى‌آیند تمایل به حجاب را در دل مردم از بین مى‌برند، نداشته باشید؛ حجاب از بین نمى‌رود. البته اگر قدرتى مثل قدرت رضاخانى بالاى سرش باشد، یا آن طور که شنیدم در بعضى از کشور‌ها مثل تونس کسى حق ندارد در خیابان با حجاب باشد و اصلا حقوق بشر هم در این‌جا دیگر مطرح نیست که چرا مردم را مجبور کردید بى‌حجاب باشند – کسانى که مسؤول این چیز‌ها هستند، همین‌طور تماشا مى‌کنند و حرفى هم نمى‌زنند! – بالاخره‌‌ همان کشف حجاب دوران رضاخانى پیش مى‌آید؛ اما به مجرد آن‌که این زور برداشته شود، مردم به سمت حجاب برمى‌گردند.
 
حجاب، ارزشى است منطبق با طبیعت انسان. برهنگى و حرکت به سمت اختلاط هرچه بیشتر دو جنس با یکدیگر و افشاء شدن این‌ها در مقابل یکدیگر، یک حرکت خلاف طبیعى و خلاف خواست انسانى است. شرع مقدس اسلام هم براى این حدودى را معین و مشخص کرده و کسانى که معتقد و مؤمن هستند، نمى‌شود که این‌طورى با حجاب برخورد کنند. البته ممکن است کسانى بى‌خبر و بى‌اطلاع باشند؛ بایستى این‌ها را با حجاب آشنا کرد. من در همین سالهاى اول انقلاب به‌وضوح دریافتم که بعضى از زنانى که محجب هستند و خیلى قدر حجاب را نمى‌دانند، این‌ها اصلا از حکم حجاب و فلسفه‌ى حجاب و فواید حجاب اطلاعى ندارند؛ یعنى با این‌ها کمتر صحبت شده است. البته بعضی‌ها چیزهایى نوشتند؛ سفارش کردیم، کارهایى کردند. الان هم به نظر من همین‌طور است؛
 
صحبت های رهبر انقلاب در رابطه با حجاب - نظر رهبری در مورد بد حجابی - راه حل امام خامنه ای برای بد حجابی - راه حل رهبر انقلاب برای مقابله با بد حجابی - امام خامنه ای - آیت الله خامنه ای - بد حجاب - بی حجاب - زنان بد حجاب - زنان بی حجاب - راه حل معضل حجاب - منطق حجاب - عملکرد مسئولین - تبلیغ حجاب - رهبر انقلاب - روزنامه ها - ستاره سینما - سردبیران نشریات دانشجویى - فلسفه حجاب - hejab- hijab- hijab pooster- ابر اسلیمی- بک گراند حجاب- تصویر با موضوع حجاب- تصویر حجاب-تصویر زمینه حجاب- حجاب- خانم- خانم محجبه- دختر محجبه- زن محجبه- محجبه- والپیپر حجاب- پرنده- پوستر- پوستر حجاب- پوستر مذهبی- پوستر مفهومی- پوشیه- چادر- چادر زیبا- فیلم بد حجابی - کلیپ بد حجابی - دختر چادری - دختر بی حجاب -
 
در محیط دانشگاه خودتان، در نشریات خودتان، با نشریات زن – که الان در ایران چند نشریه‌ى مربوط به زنان وجود دارد – با دیگر نشریات رایج صحبت کنید، چیزهایى بنویسید، پخش کنید، در جامعه فکر را بپراکنید؛ منتها با استدلال، با منطق. بهترین راه تأمین حجاب هم همین است که با منطق برخورد شود. البته اگر چیزى جزو مقررات شد و کسى برخلاف آن مقررات رفتار کرد، ممکن است قوانینى وجود داشته باشد که دولت برخورد کند؛ که لابد هم مى‌کند. درعین‌حال آن چیزى که در اساس لازم است و مهم‌تر از همه است، این است که شما ذهن این دختر جوان، یا این زن جوان را – که عمده هم خانمهاى جوان هستند – با اهمیت حجاب آشنا کنید؛ یعنى به او تفهیم کنید که حجاب از لحاظ شرعى و از لحاظ منطقى این است. در ذهن او، استدلال صحیح را در مورد رعایت حجاب راسخ کنید. امیدواریم که ان‌شاءالله روزبه‌روز بهتر شود. البته یکى از عواملى هم که در این زمینه تأثیرات منفى دارد، برخى از این فیلمهایى است که بعضى از زندگیهاى غربى را در دسترس همه مى‌گذارد. این‌ها در سست کردن ذهنیت مردم نسبت به مسأله‌ى حجاب بى‌تأثیر نیست. البته نسبت به پخش این فیلم‌ها هم باید تذکراتى داده شود. بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ى پرسش و پاسخ با مدیران مسؤول و سردبیران نشریات دانشجویى ۱۳۷۷/۱۲/۰۴
 
 
 
براستی چقدر مسئولین دولت در تبلیغ حجاب تلاش کرده‌اند. چقدر صدا و سیمای ما در تبلیغ چادر که حجاب بر‌تر است برنامه ساخته، آنجایی هم که تلاش‌هایی شده نهایتا یک زندانی را چادری نشان داده یا پیر زن‌های فیلم‌ها که معمولا دارایی گرفتاری‌های فراوان هستند و غمگینند و در بلد‌ترین شرایط ستاره و نقش اصلی فیلم را یک خانم چادری قرار داده‌اند که این خانم کلا عیبی ندارند و و انسان کامل هستند و بعد از تمام شدن فیلم و ستاره شدن آن خانم محترم، عکس بدون حجاب یا بهتر بگم کم حجاب یا بد حجابش روی صفحه اول مجله‌ها و روز نامه‌ها چاپ می‌شود و در پایان فیلم برای تقدیر از دست اندکاران فیلم مراسمی گرفته می‌شود و‌‌ همان دختر چادری فیلم با حجابی زننده از دست رئیس صدا و سیما جایزه‌اش را دریافت می‌کند. تا به هفته نکشیده کل تاثیرات این فیلم بی‌اثر شود.
 
از مسئولین بگذریم ما به قول معروف اهالی رسانه ولایت مدار چقدر در تبلیغ حجاب به روش مناسب و اسلامی عمل کرده‌ایم. چقدر تبلیغ کردن ما دختران چادری را با منطق حجاب آشنا کرده و چقدر تبلیغات ما دختران ما را از دین زده کرده است؟ کاش امثال من که این همه داعیه ولایت مداری داریم کمی به سخنان آقا عمل می‌کردیم به جای اینکه مدام نقل کنیم.
 
بد نیست اول یک سوزن به خودمان بزنیم بعد یک جوالدوز به دیگران!
منبع : انعکاس



[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

حجاب،حق شخصی است یا اجتماعی

حجاب،حق شخصی است یا اجتماعی

url

حجاب، آن گونه که بعضی ها پنداشته اند، صرفا یک تکلیف شخصی نیست؛ بلکه افزون بر آن یک مسئله عاطفی، روانی، خانوادگی، اجتماعی است. در این نوشتار عناوین زیر مورد ارزیابی قرار می گیرند:
1- نخست دیدگاهها و دلایل نظریه پردازانی که معتقدند حجاب تکلیف شخصی محض است و نقد آنها
2- اجتماعی بودن حجاب زن از منظر قرآن کریم گرچه اجتماعی بودن حجاب، از منظرهای گوناگون قابل اثبات است، اما در این نوشتار از منظر ارتباط موضوعی آیات در سوره نور بررسی می شود.

کلید واژه‏ها: حجاب، تکلیف شخصی، تکلیف اجتماعی، سوره نور

تردیدی نیست که درگستره تاریخ اسلام، مسلمانان ازعالم وعامی، شیعه و سنی و پیروان مذهب های مختلف فقهی و نحله های گوناگون کلامی و اعتقادی به صورت اجماع حجاب را واجب و رعایت آنرا بر زن مسلمان الزامی می شمارند و بی حجابی و بدحجابی را مساوی با مخالفت با قرآن و زیر پا نهادن حکم واجب الهی تلقی می کنند. فتواهای فقیهان شیعه و سنی بر وجوب حجاب و چگونگی آن در لحظه های مختلف زندگی از جمله در هنگام نماز، بیانگر اهمیت حجاب در اسلام می باشد که نیازی به یاد کرد آن فتواها نیست.

اکنون این پرسش رخ می نمایاند که آیا حکم حجاب تکلیف شخصی محض است؟ یعنی خداوند فقط حجاب را بخاطر اظهار عبودیت از زن مسلمان خواسته و بس؟ که در این صورت اگر زن مسلمان این حکم الهی را نادیده انگارد فقط ترک واجب کرده نه بیش از آن و تنها کیفر اخروی دارد و در برابر جامعه هیچ مسؤلیتی ندارد. یا افزون بر اینکه این حکم، تکلیف شخصی هر زن مسلمان است، جامعه اسلا می در این حکم نیزسهیم است؟

بگونه ای که اگر زن مسلمان این دستورالعمل اجتماعی را به صورت علنی زیر پا نهد جامعه حق داشته باشد علیه او اعلام جرم کند و حکومت اسلامی نیز مسؤلیت داشته باشد تا او را در برابر این تکلیف اجتماعی وادار به امتثال نماید. نوشته حاضر پژوهشی است راجع به این مطلب و کوشیده است که دیدگاههای مطرح شده در این زمینه را تا آنجا که به قرآن ارتباط پیدا می کند مورد بررسی قرار دهد.

 





ادامه مطلب ...

[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

پروژه ” فحشای بهاری” کلید خورد!

پروژه ” فحشای بهاری” کلید خورد!

یکی از عوامل مرتبط با سرویس های جاسوسی فرهنگی دشمن ، برنامه ویژه ای برای طراحی و نمایش مدو لباس ویژه زنان در فصل بهار را ترتیب داده است.
زنی با نام “ف.ع” که چندی قبل در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با گروهی از ایرانیان خارج از کشور مناسباتی قابل تامل و بسیار مشکوک داشته و همینطور در ارتباط با بخش هایی از سیستم های جاسوسی و براندازی دشمن می باشد ، با تبلیغاتی گسترده و کمک های رسانه ای قابل ملاحظه براندازان من جمله صدای آلمان اقدام به طراحی ، برپایی و فروش لباس های ویژه زنان و دختران کرده است که بنابر ادعای وی مخصوص پوشیدن در فصل بهار و البته در محافل و محیط های اجتماعی است.

وی همچنین از ارتباطات معنادار در یکی از کشورهای همسایه نیز برخودار می باشد و با بنگاههای بین المللی فحشا در این کشور تعاملاتی داشته است که در صورت نیاز جزئیات این اطلاعات منتشر خواهد شد و هم اکنون اقدامات خود را از شهرک اکباتان تهران و شهر شیراز سازمان دهی گسترده می کند.ضمنا علاوه بر تمرکز فعالیت های ضد فرهنگی خود در تهران در شهرهای دیگر نظیر اصفهان و شیراز نیز با برپایی شوهای لباس به ترویج فحشا و بد پوشی های بسیار زشت خیابانی می پردازد که طبیعتا تکمیل حلقه های مفقوده براندازی فرهنگی دشمن خصوصا در حوزه حجاب و م عفاف به شمار می آید.

عکس هایی که از مدل های لباس وی منتشر شده است نیز همگی در ایران و خیابان ها تهران تهیه شده است و مربوط به دختر های مانکنی است که از بدترین لباس های و زننده ترین حجاب های محرک و مبتذل با ادعای تطبیق با شرایط ایران تهیه شده است.

وی که عملا خود را یک هنرمند ارزیابی می کند با رویکردی کاملا سیاسی از عبارت “خاکستری” برای ترسیم فضای اجتماعی ایران استفاده می کند و مدعی است که قصد شاد کردن محیط البسه زنان را دارد که خود حاوی یک شعار قدیمی برای ترویج ابتذال در بسته های بسیار زننده می باشد.

لباسهایی که وی طراحی کرده است و همینطور مدل و نوع ارائه خدماتش بیشتر شبیه به یک فعالیت غیر قانونی گسترده است که در سایه کوتاهی های دست اندرکاران و عدم نظارت بر اصناف تولید پوشاک وارد بازار شده است و رسما اقدامی علیه امنیت فرهنگی و سبک زندگی و مدل پوشش و حجاب بانوان ایرانی و مسلمان به شمار می آید.

همینطور عکس های منتشر شده از طراحی های لباس مورد اشاره مصداقی از تبرج و سو استفاده های جنسی و غیر اخلاقی از زنان و دختران و مصداقی از اشاعه منکر و محتوای غیر اخلاقی به شمار می آید.

 

درحالی که نیروی انتظامی توانایی خود را در راستای مقابله با بدپوشی باید درآستانه فصل گرما تدارک ببیند فعالیت کاملا آزادانه اینچنین مراکزی خود تضادی آشکار و عاملی برای خنثی ساختن تمامی تلاش های انضباطی به شمار می آید و منجر به فراگیری جولان عده قابل ملاحظه ای از مانکن های بی حیا در سطح خیابان های تهران می شود که بصورت کامل به اصول پوشش و زندگی در یک جامعه اسلامی بی اعتنا بوده و صرفا مجریان برنامه کارفرمایان برای کسب سود های بیشتر مالی می باشند.

از زمان اعزام همفر جاسوس انگلیسی به کشورهای اسلامی تا دوره ماموریت باب برای از بین بردن اسلام و ماجرای قره العین و همینطور هم اکنون در صحنه گردانی سینمایی غرب علیه زنان و توسل به گلشیفته ، مقابله با حجاب و پوشش زنان یکی از اصلی ترین بسترهای فعالیت دشمن با امید نابودی اخلاقی جامعه و گسترش فساد هرزگی بوده است.

مسئولین امر وظیفه دارند بر اساس مقررات عمومی کشور و شریعت مقدس اسلام در اسرع وقت با این بانیان ابتذال که بدون تردید تحت حمایت استعمار جهانی علیه زنان نیز قرار دارند برخورد قاطع صورت داده و جنبه غیر قابل انکاری از ناتوی فرهنگی را مهار کنند.




[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

تروریسم بی‌حجابی در فضای مجازی

 تروریسم بی‌حجابی در فضای مجازی

بی حجابی

 امروزه جمهوری اسلامی ایران در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، چه در فضای داخلی و چه برون مرزی، با اتخاذ تدابیر مبتنی بر فرامین اسلام و قرآن، بر حفظ حریم و حرمت زنان و مردان جامعه اسلامی تاکید دارد. این بینش فرهنگ اسلامی که باید شعار علمی و عملی هر جامعه مسلمان و استکبارستیزی باشد، اولاً حکومت را از آسیب‌های احتمالی و فساد داخلی مصون نگه می‌دارد و سپس در ابعاد فراملّی و بین‌المللی، جامعه اسلامی را هم به عنوان یک الگو با ضریب آسیب‌پذیری فرهنگی و امنیتی کمتر به جهان معرفی می‌دارد و هم دیپلماسی فرهنگی اسلامی خود را به دیگر کشور ها صادر می‌کند.

بحران بی‌حجابی در فضای مجازی که مدت زیادی نیست خود را به عنوان یک چالش دینی و فرهنگی نشان داده است، کمتر از یک دهه، پس از شکل‌گیری اولین شبکه‌های اجتماعی بروز یافته است. در این مقاله تلاش بر این است که بایسته‌های حفظ حجاب در فضای سایبر با استناد به مفاهیم قرآنی مورد بررسی قرار گیرد و سپس به آسیب‌شناسی این موضوع پرداخته شود.
حجاب
حجاب در منابع متعدد از نظر لغوی، به معناي مانع، پوشش، پرده و ستر و از لحاظ مفهومی یکی از ارکان اساسی عفاف برای رابطه میان زن و مرد به کار برده می‌شود. پدیده حجاب به عنوان پديده‌اي ديني، اخلاقي، معرفتي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي، حقوقي و ایدئولوژیک به طور قطع از ابعاد فرهنگی و اجتماعی جامعه لاینفک است.
مهمترین آیه قرآن کریم در خصوص حجاب می‌فرماید: ای پیامبر! به زنان با ایمان بگو چشم از نگاه به مردان اجنبی فرو بندند و فرج‌های خویش را حفظ کنند و زینت خویش را جز آنچه آشکار است آشکار نسازند و باید که روپوش‌هایشان را به گریبان‌ها کنند و زینت خویش را نمایان نکنند، مگر برای شوهرانشان، یا پدران و یا پدر شوهران یا پسران و یا پسر شوهران و یا برادران و یا خواهرزادگان و یا برادرزادگان و یا زنان و یا آنچه مالک آن شده‌اند یا افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند و یا کودکانی که از اسرار زنان خبر ندارند، و مبادا پای خویش را به زمین بکوبند تا آنچه از زینتشان که پنهان است، ظاهر شود. ای گروه مؤمنان همگی به سوی خدا توبه برید، شاید رستگار شوید. (۱)
برخلاف تصور عموم مردم، حجاب فقط به معنای پوشش صرف و تنها مخصوص زنان نیست. حجاب و عفاف واقعی از منظر قرآن کریم، برای ارتباط با جنس مخالف حریمی ایجاد می‌کند که براساس آن مردان هم باید محدوده خاصی برای پوشش و ارتباطشان قائل باشند تا این حریم به صورت دو طرفه حفظ شود.
 




ادامه مطلب ...

[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

انقلاب جنسی چه بر سر زنان آمریکا آورد

 انقلاب جنسی چه بر سر زنان آمریکا آورد +‌ آمار

آزادی جنسی که از آن به عنوان یک انقلاب یاد می شود یکی از افتخارات معاصر تمدن غرب است. انقلابی که اولین و بیشترین قربانیان آن را زنان و دختران تشکیل می دهند. گذشته از نتایج غیر مستقیم اجتماعی، مادران تنها، فرزندان رها شده، بیماری های جنسی و هرج و مرج احساسات در افراد و نیز سقط جنین گسترده از نتایج مستقیم این آزادی بوده است که بیشترین صدمه را به جسم و روح زنان به خصوص در آمریکا وارد ساخته است.
آزادی جنسی که از آن به عنوان یک انقلاب یاد می شود یکی از افتخارات معاصر تمدن غرب است. انقلابی که اولین و بیشترین قربانیان آن را زنان و دختران تشکیل می دهند. گذشته از نتایج غیر مستقیم اجتماعی، مادران تنها، فرزندان رها شده، بیماری های جنسی و هرج و مرج احساسات در افراد و نیز سقط جنین گسترده از نتایج مستقیم این آزادی بوده است که بیشترین صدمه را به جسم و روح زنان به خصوص در آمریکا وارد ساخته است.

 


انقلاب جنسی با شعارهای فریبنده زنان را هدف قرار داده بود.

 





ادامه مطلب ...

[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

سبک زندگی در ارتباط با نامحرم

سبک زندگی در ارتباط با نامحرم

index

برنامه ها و راهبردهای تغییر سبک زندگی

تغییر فرهنگ دینی و تغییر در سبک زندگی، یکی از اهداف مهم بیگانگان محسوب می شود. این تغییر، در قالب جنگ نرم و بسیار هوشمندانه طراحی و برنامه ریزی، و در برخی سطوح اجرایی شده و یا در حال اجرایی شدن است. برنامه هایی که در آن، این نوع از سبک زندگی به تصویر کشیده می شود، در بلند مدت می تواند قبح بعضی از اعمال زشت و ناپسند از دید فرهنگ ایرانی را از بین برده و حرمت بسیاری از رابطه ها را بشکند؛ حربه ای که با کارگر افتادنِ آن، در آینده نام و بویی از سبک زندگی ایرانی-اسلامی نخواهیم دید. و به گرفتاری های امروز جوامع غرب که انحطاط جامعه و خانواده در آن امری طبیعی است، دچار خواهیم شد.

حرکت های فرهنگی بیگانگان در فضاهای چند رسانه ای و سایبری؛ از قبیل، روزنامه های کثیرالانتشار ملی و محلی، سینما، تئاتر، تلویزیون، اینترنت، ماهواره و هزاران عنوان دیگر؛ به نوعی اقدامات تخریبی به شمار می رود. این امکانات تبلیغی یکی از بسترهای آسیب رسان به جامعه است. در صد قابل توجهی از خانواده هایی که از این امکانات بهره می برند از فرزندان خود در برابر این تهدیدها چندان مراقبت نمی کنند و بیشترین چالش های فرهنگی در درون این خانواده ها است. یکی از مسولین، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در این باره می گوید:” بر اساس نظر سنجی ها انجام شده، حدود 20 درصد بانوان و 10 درصد آقایان سبک پوشش خود را متاثر از مشاهده تصاویر مربوط به پوشش دیگر اعضای شبکه های اجتماعی، اینترنتی، سینما، تلویزیون و…انتخاب می کنند.

همه نهادهای دینی و متولیان فرهنگی وظیفه دارند؛ فرصت ها و تهدیدهای چند رسانه ای تولید شده یا در حال تولید و شبکه های اجتماعی را؛ به مخاطبان جامعه اسلامی، خانواده ها، جوانان و نوجوانان معرفی کنند تا افراد ضمن استفاده از آنها، از آسیب های عمومی و احتمالی در امان بمانند. بیراه نرفته ایم که؛ برخی از مولدان چند رسانه ای، با امکانات پیشرفته و جذاب به دنبال تغییر سبک زندگی دینی و اسلامی، به شیوه غیر دینی و سبک زندگی غربی گام بر می دارند. و هدفشان، تغییر اعتقاد دینی و ملی و سبک زندگی است.

از آنجایی که مبنای نظام و کشور ما اسلامی و دینی است، و نظام اسلامی بر دین مردم استوار است، دشمنان ما به دنبال ترویج بد حجابی و مفاسد اخلاقی و اجتماعی، هستند تا پایه نظام را سست کنند. ترویج بد حجابی، بی بند و باری، ابتذال و…؛ از جمله ابزارهای جدی بدخواهان دین و معنویت، در مقوله جنگ نرم است. هدف نهایی ین است که حکومت اسلامی در بین مردم پشتوانه دینی نداشته باشد.

 





ادامه مطلب ...

[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

پوشش و آرایش،آسیب ها و راهبردها

پوشش و آرایش،آسیب ها و راهبردها

n00008356-b

متن زیر در پی در خواست برخی نهادهای حکومتی از «دفتر مطالعات و تحقیقات زنان» برای ارائه دیدگاه های کلی دفتر در خصوص آسیب شناسی پوشش و حجاب به رشته تحریر در آمده است. طبیعی است با توجه به نیاز مخاطب، جملات در نهایت ایجاز و اختصار بیان شده اند و ممکن است ارتباط خوانندگان محترم با این مکتوب در ابتدای امر قدری دشوار باشد.

مقدمه

با گذشت ربع قرن از استقرار نظام اسلامی، برخلاف انتظار، در نهادینه کردن برخی از ارزش های اسلامی و انقلابی ناموفق بوده ایم. وضعیت «حجاب» نشانگر میزان موفقیت نظام در بسط ارزش های مورد نظر است. تحلیل وضعیت پوشش و آرایش و بررسی عوامل خاص و عام آن، دریچه ای به آسیب شناسی اصلاحات در نظام اسلامی است؛ به این دلیل که بسیاری از عوامل قابل بحث در این موضوع، تأثیراتی نیز در ایجاد ناهنجاری های دیگر اجتماعی از جمله ابتذال در روابط زن و مرد و فقر و اعتیاد دارند. تحلیل علل ناموفقیت نظام اسلامی در کنترل آسیب های اجتماعی، خود موضوع پژوهشی گسترده است اما آن چه بر آن تاکید می شود نظام مندی ارزش ها و هنجارهای جامعه است؛ به گونه ای که با آسیب دیدگی یک ضلع از اضلاع هنجارین، تمام مجموعه آسیب خواهد دید و برای اصلاح یک ضلع نیز لازم است به بازنگری در تمام مجموعه اقدام نمود. به هر حال می توان به طور مختصر به برخی از عوامل اشاره نمود:

1 ـ ضعف نگرش فرهنگی در سیاست گذاران و برنامه ریزان.

اتخاذ تصمیمات مقطعی و نامناسب، به ویژه در شرایط بحرانی؛ عدم اختصاص زمان، نیروی انسانی و اعتبار مناسب برای آسیب شناسی، تحلیل، سیاست گذاری و برنامه ریزی، و انجام عملیات مقطعی و ناپخته و استفاده از عوامل اجرایی کار ناآشنا، نمودهای این ضعف است.

 





ادامه مطلب ...

[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

حجاب و پوشش مردان

حجاب و پوشش مردان

برخی تصور می کنند که حجاب و پوشش فقط مخصوص زنان می باشد و از آنجا که با شنیدن کلمه « حجاب » ذهنمان سریع به چادر منتقل می شود؛ حجاب و پوشش را فقط برای زنان می دانیم! اما در واقع،مردان نیز دارای حد و مرزی برای پوشش خود هستند که برای حفظ حریم های عفت در جامعه، باید آن را رعایت کنند.

 

خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند:

 

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذٰلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ ( سوره نور/ 30)

 

به مؤمنان بگو چشمهای خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ خداوند از آنچه انجام می‌دهید آگاه است!

 

وَ لْیَسْتَعْفِفِ الَّذِینَ لاَ یَجِدُونَ نِكَاحاً حَتَّى یُغْنِیَهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ…  ( سوره نور/ 33)

 

و کسانی که امکانی برای ازدواج نمی‌یابند، باید پاکدامنی پیشه کنند تا خداوند از فضل خود آنان را بی‌نیاز گرداند…

 

 





ادامه مطلب ...

[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

تنها جایی که حجاب داشت

[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

با حیاترین باشیم !!!!

با حیاترین باشیم !!!!

hejab

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از جبرئیل(علیه السلام) پرسید: آیا فرشتگان خنده و گریه هم دارند؟!
جبرئیل عرض کرد: بله! زمانیکه زن بی حجاب و بدحجابی میمیرد و بستگانش او را در قبر میگذارند، (دورش را میگیرند) و رویش را با خاک می پوشانند تا بدنش دیده نشود! فرشتگان می خندند و میگویند: تا وقتی (زنده) و جوان بود و هر کسی را تحریک میکرد و به گناه می انداخت (پدر و برادر و همسرش غیرت نشان ندادند) و او را نپوشاندند، حالا که مُرده و همه از دیدن (لاشه او) نِفرت دارند، او را می پوشانند.
نصایح، ص: 125




[ شنبه 09 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه