احساسات سرماخورده ی مردان!

بی‌شک باید پدر را وارد دایره‌ی عاطفی خانواده کنند. مردان را باید از سخت‌کوشی و سخت افزاری خارج کرد و آن‌ها را در تمامی مسائل عاطفی و روحی خانواده دخیل کرد. نگاه سنتی در جهت سرکوب عواطف و احساسات مردان قرار دارد.

احساسات، محبت، نیاز های عاطفی ،تربیت فرزند، خانواد، آرامش ،مادر، پدر ،روح و روان مردان ،سایت دکتر طباطبایی، خانه فیروزه ای




ادامه مطلب ...

[ شنبه 29 مهر 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

آیا میتوانم مهریه ام را ببخشم؟

اولا اینکه تا قبل از ثبت عقد امکان بخشش مهریه وجود ندارد.بنابراین اگر قبل از عقد دست نوشته ای مبنی بر بخشیدن مهریه خود به همسرتان داده اید، فاقد اعتبار است. نکته دوم اینکه اصلا نیاز نیست به دادگاه مراجعه کنید مثلا شما روی یک کاغذ می نویسد من مهریه خودم را به همسرم بخشیدم و بعد امضا و اثر انگشت می زنید، این خودش یک مدرک به حساب می آید. با این حال داماد برای محکم کاری بهتر است راهی دفترخانه اسناد رسمی شود و این کار را ثبت کند. این اقدام همان اقرارنامه ثبتی است و بعد از ثبت نام های به دفتر ثبت ازدواج که قبلا آنجا ازدواجتان ثبت شده نوشته شده تا آنها هم در دفتر خود ثبت کنند و در عقدنامه نوشته شود.
اما این راه کمی درد سر دارد و اگر واقعا عروس خانم قصد دارد که مهریه اش را ببخشد، بهتر است با آقای داماد راهی دفتر اسناد رسمی شود و این کار را قانونی کند. محضردار اعتراف همسر برای بخشش مهریه را در قالب «اقرارنامه ثبتی» تنظیم می کند؛ البته کار به همین جا ختم نمی شود، زیرا برای محکم کاری باید نامه ای از آنجا برای دفترخانه رسمی ازدواج- که عقد در آن مکان ثبت شده – برده شود تا در آنجا مفاد نامه در «صفحه ملاحظات» عقدنامه ثبت شود..

 

عروس خانم بدون اجازه پدر هرگز مهریه خود را نبخشید!


بهتر است اگر قصد بخشیدن مهریه خود را دارین بدون اجازه پدرتان این کار را انجام ندهید. در این راستا دفاتر اسناد رسمی در صورت اجازه پدر عروس خانم مهریه را به شوهر می بخشند و آن را ثبت می کنند. می دانیم که طبق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی شما از زمانی که عقد کردید و هنوز مُهر ازدواجتان خشک نشده است، مالک مهرتان می شوید و می توانید هر دخل و تصرفی که خواستید در آن داشته باشید، اما اذن پدر در این مورد خاص لازم است هر چند این موضوع نه جنبه قانونی دارد و نه جنبه شرعی، اما دفاتر اسناد رسمی به دلیل اینکه گاهی این بخشش مهریه از روی اجبار یا از روی احساسات آنی رخ می دهد، این شرط را برای این موضوع می گذارند که یک شرط لازم نیست،اما از بروز مشکلات بعدی پیشگیری می کند.

آیا میتوانم مهریه ام را ببخشم؟

 





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 19 تیر 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

پدر رو ببین پسر رو انتخاب کن!

روانشناسان می گویند والد همجنس بیشترین تاثیر را بر فرزند می‌گذارد. شاید برای همین باشد که قدیمی ها می گفتند مادر را ببین، دختر را بگیر. همین مساله درباره پسرها هم صدق می کند. مردان حتی اگر رابطه خوبی با پدرشان نداشته باشند باز به طور ناخودآگاه از شخصیت آنها کپی برداری می کنند. 

 
والدین ، ازدواج، بدبینی،روانشناسان، خواستگاری، بلوغ




ادامه مطلب ...

[ جمعه 16 تیر 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مدیریت بلوغ زودرس کودکان در سنین پایین

گسترش روزافزون استفاده کودکان از اینترنت پیش از شناخت خاستگاه استفاده از آن و خطرات و آسیب های پیش رو و نحوه ی پیشگیری از خطرات احتمالی، عواقبی از جمله اعتیاد به اینترنت، افزایش تعارض بین والدین و کودکان، افزایش تعداد کودکانی که به بلوغ زودرس دچار می شوند و …… را در پی داشته است.

 

مدیریت بلوغ زودرس کودکان در سنین پایین

گرچه استفاده از اینترنت همه گیر شده و به گروه سنی خاصی تعلق ندارد، اما استفاده از آن توسط کودکان به دلیل اینکه در سنین رشد هستند و بر آینده ی آن ها تاثیر گذار است از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد؛ و نیاز است این موضوع به طور جدی مورد مطالعه قرار گیرد. یکی از پیامدهای استفاده از اینترنت توسط کودکان ابتلا به بلوغ زودرس در آن ها می باشد. در گذشته شاید به ندرت می شنیدیم که کودکی دچار بلوغ زودرس شده که آن هم مربوط به وراثت می شد.

با گذشت زمان و فراگیری استفاده از اینترنت خانواده های بسیاری را مشاهده می کنیم که کودکانشان با بلوغ زودرس مواجه شده اند. اما چگونه استفاده از اینترنت می تواند به بلوغ زودرس منجر شود؟





ادامه مطلب ...

[ شنبه 26 فروردین 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

کدام تحویل سال، کدام خانواده؟
 

هر سال، چند هفته قبل از عید، دیالوگ های عاشقانه ای راجع به تحویل سال، بین زنان و مردان خانواده ها رد و بدل می شود. بعضی از این گفتگو ها به خیر و خوشی تمام می شود، بعضی شان باعث درگیری و پرتاب ماهیتابه و احیانا خونریزی می شود، بعضی با قهر و اخم هنوز هم ادامه دارد و بعضی هم بی نتیجه رها می شود.

 

کدام تحویل سال، کدام خانواده؟

 

شوهر به همسر می گوید: شما مثل اینکه یادت رفته ها ! و همسر محترم در حالیکه چانه اش را بالا می اندازد و چشمانش را نازک می کند می گوید: نه اتفاقا حسابش رو دقیق دارم!! شوهر اما از رو نمی رود و ادامه می دهد: بابا جان! همین سال پیش نبود که عموی مادر شما، دو روز مانده به عید، گفتن دلم برای برادرزاده ام و دخترش قد یه عدس کوچیک شده! عید رو بیاین پیش ما ؟! نگفت ؟ بعدشم مادر و پدر و شما با بغض و خواهش ما رو بردن شهرستان پیش عموی محترم جنابعالی؟ 

و همسر که انگشتانش از شدت بهم فشار داده شدن رنگ ندارد، پاسخ های رگباری اش را در ذهنش مرور می کند، نفسی می گیرد و شروع می کند....

اصطلاح معروفی بین مشاوران ازدواج متداول است که می گوید: ازدواج مثل کنکور است، اگر با موفقیت سپری شود تازه باید برای بعد از آن فکر و برنامه داشت.

اگر همه تلاش تان را کردید و نتوانستید جمع های دورهمی که قبل از این اشاره شد را تدارک کنید، از اصل قدیمی (یکی من یکی تو) استفاده کنید

یکی از چالش های همیشگی بین همسران گرامی، همین نوروز باستانی عزیز است. در نظر همه ما این یک آیین ایرانی کهن و مبارک است، اما با بعضی بد اخلاقی ها، تمامی شیرینی های آن تبدیل به زهر می شود. سوال اساسی این است که نوروز در کنار کدام خانواده عید را سپری کنیم؟ 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 27 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

رهایی از منیت

تا از تُنگ تَنگ منیت در نیایی به دریای اَحدیت راه نیابی.... آنچه انسان را قرار ، می بَرَد منیت هایی است که پیکر بندگی را می دَرَد..... ازدواج ، نقطه ی پایان "من" است و آغاز "مـــآ " ..... از همین رو است که آن را مایه ی آرامش خوانده اند .... پس ازدواج وقتی به آرامشَت برساند که تو را از مَنَت برهاند ♥♥♥

 

ازدواج عبادت است....عبادت اول وقت طلاســت

زندگی پس از ازدواج همه اش عبادت می شود....... بی راه نیست که پیامبر رحمت فرمودند جوانی که در سن کم ازدواج کند دو سوم دینش را حفظ کرده و یک سوم باقی اش را باید تقوا پیشه کند.....

 

 




[ سه شنبه 24 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بوسه ای که واکسینه می کند

تاثیر محبت در تربیت از منظر امام علی (ع)

کودک
 

استفاده از محبت ، از مؤثرترین و كارآمدترین شیوه هاى تربیتى است . محبت جاذبه مى آفریند ، انگیزه خلق مى كند، انسان هاى پرتلاطم و مضطرب را آرامش مى بخشد و فرزندان نابهنجار و ناسازگار را رام مى كند. محبت ، شیوه اى است كه به مرحله اى خاص از تربیت اختصاص ندارد ، اما كودكان و نونهالان بیشتر به آن نیازمندند. حضرت على علیه السلام مى فرمایند:

هر كه فرزند خود را ببوسد ، براى او پاداش و حسنه خواهد بود و هر كه فرزند خود را شاد كند ، خداوند در روز قیامت او را شاد خواهد فرمود. (1)

اگر انسان ، به ویژه در دوره كودكى از محبت سیراب نشود ، در بزرگ سالى معمولا با ناهنجارى هایى مواجه مى شود ، لذا پیامبر اكرم (صلى الله علیه وآله ) فرموده اند:

به كودكان و نوباوگان محبت نمایید و رحمت خود را شامل حال آن ها گردانید. (2)





ادامه مطلب ...

[ جمعه 13 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خوشبختی با جهیزیه و دکوراسیون بِرَند!!!

جهیزیه‌ی زیاد، هیچ دختری را خوشبخت نمی‌کند و هیچ خانواده‌ای را به آن آرامش و سکون و اعتماد لازم نمی‌رساند. اینها جز دردسر و اسباب زحمت و اسباب مشکل فایده‌ای ندارد.

فرآوری: زهرا اجلال
 
خوشبختی




ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 10 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

زیبایی چقدر در انتخاب همسر نقش دارد؟

خواستگاری دختری رفته ام که از همه لحاظ مورد قبول من و خانواده است. چند جلسه صحبت با هم داشته ایم و در تمام زمینه ها تناسب بالایی داریم.

مریم عطاریان
ازدواج

 

راستش را بخواهید تقریبا سه سال است که در صدد یافتن همسر مناسب هستم ولی تا به حال موفق نشده ام.
به انحا مختلف و به دلایل گوناگون طرف مقابل مناسب نبوده است.
اینجا اولین جایی است که از همه لحاظ باب میل من و خانواده است.
اما با این حال هنوز با ظاهر این خانم کنار نیامده ام. اما عفت و پاکدامنی خاصی که وی دارد مانع از جواب رد من می شود.
هراس دارم جواب رد بدهم و دیگر موردی به این خوبی نیابم. 
با خود می گویم شاید ازدواج کنیم  صفات خوب وی بر ظاهرش سایه افکنده و دیگر برایم مهم نباشد و با چهره اش کنار بیایم.
نظر شما چیست؟





ادامه مطلب ...

[ جمعه 22 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

عوامل شادی آفرین در زندگی خانوادگی

عوامل شادی آفرین در زندگی خانوادگینتیجه تصویری برای رضایت مندی در زندگی
 

اهل بیت علیهم السلام درباره عوامل نشاط انگیز در زندگی، به ویژه در روابط همسری، توصیه های ارزشمندی کرده اند و سیره رفتاری ایشان نیز نشان دهنده التزام این بزرگواران به این نکات بوده است.

1. ارتباط کلامی و غیر کلامی : در ایجاد فضای نشاط انگیز و فرح بخش در محیط خانواده، شیوه ارتباط کلامی و غیر کلامی نقش عمده ای دارد. ارتباط کلامی در عین حال که ساده ترین نوع از مناسبات است از شایع ترین و اثرگذارترین آنها نیز می باشد. لحن مؤدبانه و احترام آمیز همسران در گفت و گو با یکدیگر و استفاده از روش های مؤثر و سازنده برای ارتباط کلامی، مصداق خوب سخن گفتن می شود.

2. ایجاد جاذبه های میان فردی: همسران می توانند با ایجاد جاذبه های میان فردی، در ایجاد نشاط و طراوت، نقشی ارزنده داشته باشند. در آموزه های دینی توصیه شده همسران در روابط خانوادگی، مؤلفه هایی همچون تبسم و خنده، نگاه مهرآمیز، گشاده رویی، هدیه دادن و آراستگی و نظافت ظاهری را رعایت کنند.

3. فروتنی و تواضع: فروتنی و تواضع باعث استمرار روابط عاطفی و افزایش محبت می شود؛ زیرا با افراد متواضع می توان به راحتی ارتباط برقرار کرد و این رابطه دلپذیر تر نیز خواهد بود. تواضع موجب دوستی و مودت بیشتر می شود که  در تعاملات خانوادگی بسیار نقش آفرین  است.

4. مثبت نگری و توجه به رغبت ها: یکی از نشانه های سلامت روان، رویکرد مثبت و سازنده به هستی است. چنین رویکردی زمینه ای برای گرایش مثبت به جهان به شمار می رود و به عبارتی دیگر مثبت نگری مقدمه مثبت گرایی است. در روابط همسران تأمین علایق اصولی یکدیگر موجب رضایت خاطر می شود و بر شادکامی زندگی می افزاید.

5. برخورداری از وسعت نظر: در تداوم و تعمیق مناسبات انسانی، برخی عوامل، اهمیت بیشتری دارند؛ از جمله وسعت نظر یا سعه صدر. منظور از وسعت نظر،داشتن ویژگی هایی نظیر بلند نظری، بزرگواری، گذشت و تغافل است. رابطه دوستانه همسران زمانی تهدید می شود که برخی مشکلات پیش آید یا پاره ای از ضعف ها و کاستی ها یا ندانم کاری ها بروز کند، فقدان سعه صدر طرفین را بر  می انگیزد تا در قبال این ضعف ها و کاستی ها و احیاناً بی حرمتی ها، واکنش نشان دهند؛ واکنشی که قطعاً با رنجش و  سرخوردگی عاطفی همراه است.

6. خوش اخلاقی: خوش خلقی و تحمل ضعف ها و کاستی های همسر و بهره گیری از واژه های زیبا موجب افزایش محبت و تقویت و تثبیت علاقه مندی ها می گردد. خوش خلقی باعث گوارایی و شرینی زندگی می شود که گوش دادن با دقت به سخنان همسر و ابراز عواطف در برابر آن، تغافل در خطاها، پیش قدم شدن در آشتی کردن، سخاوتمندی، شوخ طبعی، تقویت مثبت و تنوع تقویت کننده ها در این راه اثرگذار است.

7. ایمان و عمل شایسته: بر اساس منطق قرآن کریم ایمان و عمل صالح علاوه بر سعادت و موفقیت دنیوی و اخروی، باعث ایجاد الفت و دوست می گردد. وقتی همسران به حدود و قوانین الهی پایبند باشند، نورانیت درونی پیدا می کنند و در پرتو این نورانیت می کوشند حقوق و وظایف همسری و اخلاق همسری را به صورت مطلوب رعایت کنند. علاوه بر آن اعتماد متقابل نیز در آنان دو چندان خواهد شد.

8. تفریح و ورزش: تفریح و ورزش در شادی و نشاط افراد تأثیر شگرفی دارد، چراکه جسم و روح و روان را تحت تأثیر قرار می دهد. امام صادق علیه السلام می فرمایند: ده چیز باعث نشاط و شادابی در انسان می شود؛ پیاده روی، سوارکاری، شنا در آب، نگاه کردن به طبیعت سرسبز، خوردن و آشامیدن، نگاه به صورت زیبای حلال، آمیزش با همسر، مسواک زدن، گفت و گو و گپ زدن با مردان.

ورزش علاوه بر جنبه سلامتی و زیبایی شناختی، موجب می شود ورزشکاران از آن لذت ببرند و خلقشان بهبود پیدا کند و نشاط بیشتری یابند. البته ورزش بانوان باید از هر گونه خودنمایی و جلوه گری دور باشد و در محیطی سالم و به دور از بی عفتی و ارتباط با نامحرم باشد.

9. دید و بازدید و صله رحم: یکی از اثرگذارترین و مهم ترین عوامل در تأمین بهداشت روان و نشاط درونی و شادکامی انسان ها، به ویژه همسران دید و بازدید و انجام صله رحم است. توصیه اکید به ارتباط خویشاوندی و پرهیز از قطع ارتباط، از راهبردهای اخلاقی، بهداشتی، روانشناختی و حقوقی اهل بیت علیهم السلام در ایجاد همبستگی و تحکیم پیوندهای اجتماعی و تأمین شادکامی افراد است.

10. مزاح و شوخی: مزاح و شوخی یکی از عوامل شادی بخش و سرور آفرین و از اصول همسرداری است. زیرا شوخی باعث انبساط خاطر و ایجاد انرژی مثبت است و این دو در شادابی و نشاط روانی افراد، لازم و مفید هستند. در سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام و آموزه های دینی شوخی و مزاح مورد تأیید بوده و حتی از ویژگی ها و صفات افراد مؤمن به شمار آمده است.

11. روابط جنسی سالم: بر اساس فرمایش اهل بیت علیهم السلام لذیذترین لذت ها، همبستر شدن با زنان است. بهره مندی از این لذت نیازمند مقدمات و قواعدی است که اهل بیت علیهم السلام به این قواعد در سبک همسرداری خویش پایبند بوده و دیگران را نیز به آن توصیه فرموده اند. روابط جنسی همسران علاوه بر تأمین نیازهای جنسی و زیستی زوجین، نیازهای عاطفی آنان را نیز تأمین می کند، زیرا وقتی رابطه جنسی واقعی و عمیق برقرار می شود، در ضمن آن، رابطه عاطفی صمیمی نیز وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران




[ شنبه 02 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

اصول رفتار عروس خانم ها با مادرشوهر

اگر تصمیم به ازدواج دارید یا به تازگی وارد زندگی مشترک شده اید، بهتر است نکات کلیدی درباره ادبیات رفتار با مادرشوهر را بدانید.

فرآوری:ه. منفرد - بخش خانواده ایرانی تبیان
عروس و مادر شوهر

 

اگر هم سال ها از ازدواج شما گذشته باز هم بدانید که برای شروع استفاده از این توصیه ها می تواند به تقویت روابط بین شما و مادرشوهرتان کمک کند. وقتی با مادر همسرتان رابطه خوبی داشته باشید، این موضوع در خوشحالی همسرتان و بهبود روابط شما تاثیر دارد و از بحث و جدل های بیهوده می کاهد. اگر می خواهید عروس خوب مادرشوهر باشید، و در آینده عروس تان هم با شما خوب باشد، بی زحمت این کار ها را نکنید:

با خصوصیات اخلاقی او آشنا شوید

در همان روزهای اول زندگی مشترک تان با کمک همسرتان از خصوصیات اخلاقی مادرش، حساسیت های او، نیازهایش و هر آنچه فکر می کنید در ارتباط میان شما می تواند کمک کننده باشد، باخبر شوید. اگر دل و جرأتش را دارید، رو در رو با نهایت احترام در یک گفت و گوی دوستانه با او حرف بزنید. او را مادر خودتان بدانید. از او کمک بخواهید تا اگر اشتباهاتی دارید آنها را اصلاح کنید.





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 20 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

از دید اسلام مهمترین وظایف زن کدامند؟

لطفا سیره ی زن موفق و مورد نظر اسلام و اهل بیت را برایم تبیین نمایید.

مشاور: روحانی - مرکز مشاوره تبیان
زن در اسلام

مهمترین وظیفه زن، شوهردارى و تربیت فرزندانى صالح و سالم و كارآمد است و هیچ كارى نباید این مسئله مهم را تحت الشعاع قرار دهد و انجام چنین مسئولیت بزرگى نیازمند به كسب اطلاعات لازم مى باشد چه اینكه بدون شناخت نسبت به مسائل تربیتى، اخلاقى و كسب مهارتهاى ارتباطى براى ایجاد روابط گرم و صمیمى با شوهر امكان پذیر نیست لذا هر كدام از زوجین با توجه با پیچیده شدن مسائل زندگى باید اطلاعات لازم را در این زمینه از طریق مطالعه كتاب هاى مفید، مجلات و دیدن فیلم هاى تربیتى به دست آورند و اگر زنان درس می خوانند باید رشته ی تحصیلی شان مرتبط با و ظایفشان باشد، و الا در امر تربیت فرزند و داشتن یک زندگى سالم و بانشاط با مشكلات جدى مواجه خواهند شد.





ادامه مطلب ...

[ جمعه 14 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نکات همسرداری


.

🎀به یکدیگر توجه و علاقه‌ نشان دهید🎀


کاملاً به یکدیگر توجه نشان دهید. موارد دیگر را فراموش کنید. اگر با همسرتان به پارک می‌روید تلفن همراه‌تان را با خود نبرید. به این موضوع فکر کنید که در پارک دسته گلی به همسرتان هدیه کنید. منتظر موقعیت و یا روز خاصی نباشید





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 06 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

کودک راز دار من

کودکم راز داری نمی داند، صحبت های من و پدرش و هر آنچه را که در خانه اتفاق می افتد، به خانواده خودم و یا همسرم گزارش می دهد، اخیرا با خاطر پیام رسانی های اشتباه او با مادر همسرم اختلاف پیدا کرده ام، کدورتی که می ترسم کینه شتری شود، او حتی حاضر نیست مرا ببیند!

راز دار ، کودک

 

اگر شما هم به دنبال راهی برای پرورش راز داری هستید، توصیه می کنیم یادداشت زیر را بخوانید:

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 08 آذر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

توصیه های حاج اقا قرائتی به زوج های جوان

 

Image result for ‫زوج های جوان‬‎

آقاي عزيز!

١) به همسرت بگو : دوستت دارم!
2) واژه « دوست داشتن » را فقط برای او هزینه کن .
3) همسر تو كريستاله ! مواظب باش او را نشكنی
4)كاري كن كه به تو ا
يمان بياره ؛





ادامه مطلب ...

[ شنبه 23 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

کدام خطرناک تر است؟! خیانت جنسی یا احساسی؟
 

کدام خطرناک تر است؟! خیانت جنسی یا احساسی؟|www.rahafun.com

 این امر زمانی روی می دهد که هیچ گونه پیوند عاطفی میان فرد و طرف مقابلش وجود نداشته و او تنها به دلیل برقراری روابط جنسی و هیجانی که دراز کشیدن پهلوی او می تواند به او بدهد، جذبش شده است.

 

 شـما هـر طـور که به قضیه نگاه کنید، خیانت کردن یکی از بهترین راه هـای بـر هم خـوردن ارتـبـاط بین یک خانم و آقا می باشد. اغلب زمانی کـه یـکی از طرفین مرتکب خیانت مـی شود، اطمینان موجود از بین می رود و بدست آوردن مجدد آن تبدیل به یک کار دشوار می گــردد. البته این چیز جدیدی نیست.

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 08 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

ویژگی های دختران و پسران امروزی
 

ویژگی های دختران و پسران امروزی

در اینجا ویژگی هایی از دختران و پسران امروزی را با هم مرور می کنیم که در ازدواج آنها مساله ساز می شود. اینها روحیاتی هستند که الزاما در همه وجود ندارد اما در عموم جوان ها به چشم می خورد و آنها را برای یک زندگی مشترک، نا آماده نشان می دهد.

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 08 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

ارتباط نزدیک زنان متاهل با پسران مجرد

1

 

متاسفانه امروزه به دلایل مختلف و برخی ناهنجاری فرهنگی شنیده می‌شود که در مواردی جزئی شاهد روابط بین زنان متاهل با پسران و یا مردان متاهل هستیم که این روابط بسیار آسیب زا و مخرب است. خیانت‌های زنانه عوامل مختلفی دارد که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد:

 

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 08 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

ارتباط با جنس مخالف ، سن ازدواج را افزایش میدهد


ارتباط با جنس مخالف ، سن ازدواج را افزایش میدهد|www.rahafun.com

 

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، گفت: هر چند که مسایل و مشکلات مختلفی در زمینه ازدواج جوانان مطرح می‌شود، اما بر اساس پژوهشی که انجام شده است مسائل اقتصادی مانع اصلی ازدواج جوانان نیست، هر چند که ممکن است بر تحقق این امر تاثیر داشته باشد.





ادامه مطلب ...

[ جمعه 08 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

دوستی های مجازی گریبان گیر زن و شوهر های امروزی

za4-2658

 

به جای ابراز احساسات در ارتباطات غیرواقعی، سعی کنیم به ارتباط واقعی با همسر سروسامانی بدهیم

 

اگر می خواهیم برای رفع حساسیت های همسرمان نسبت به ارتباطات مجازی خود، اقدامی بکنیم، باید یک گام به عقب تر برگردیم؛ یعنی از زمان و مکانی شروع کنیم که مناطق حساس روانی و عاطفی او تحریک و بیدار شدند.

«لطفا یه لحظه خودت رو بگذار جای من. اگه همسرت سه چهارم وقت تو خونه بودنش رو سرگرم لپ تاپش باشه، اگه نصف شب بیدار بشی، ببینی انگشتش مرتب داره روی تبلتش سُر می خوره، اگه تو صدتا گروه اجتماعی عضو باشه، اگه موقع کانکت شدن و کامنت و پست گذاشتن و لایک کردن کارای تعجب برانگیزی بکنه، اگه ببینی تو پروفایلش اطلاعات شخصی اش رو قر و قاطی نوشته، انصافا شما باشی حساس نمی شی؟»

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 08 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نشانه های طلاق در زوج های ایرانی چیست ؟
 
طلاق

 

 2 سال بود که برای رسیدن به چنین روزی لحظه شماری می کرد، درست از آن روز که دیگر طاقتش طاق شد، آن روز که احساس کرد زندگی، دیگر زیر این سقف ممکن نیست، قید همه چیز را زد و از تمام حق و حقوقت خود گذشت تا بتواند جدا شود…

و حالا جدا شده بود. ۲سال تمام به این روز فکر می کرد. به روزی که مهر طلاق می تواند تمام روزهای سخت گذشته را از ذهن و زندگی او پاک کند و روزهایی بدون استرس، بدون دعوا، بدون تهمت، بدون ترس و شب هایی بدون گریه و بدون درد را برایش رقم بزند، این حس خوب وقتی طلاق نامه را با اختیار و اشتیاق امضا کرد همراهش بود. اما این «شیرینی» همچون مشکلاتی کوچک خیلی زود از بین رفت. درست وقتی تاکسی مقابل خانه پدری اش نگه داشت. او حالا با یک چمدان لباس به خانه ای باز می گشت که ۸سال پیش با هلهله و شادی آن را ترک کرده بود. تنهایی غریبی روی شانه هایش سنگینی می کرد…

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 08 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

تاثیر دعوا های زن و شوهر ها بر زندگی آن ها چیست؟

دعوا های زن و شوهر ها

 

 

باور می‌کنید یا نه، دعوای زناشویی می‌تواند برای ارتباط‌تان خوب باشد. خیلی خوب است که به‌ عنوان شریک زندگی ناراحتی‌تان را بیان کنید، در کنار همه حس‌های خوب از حال بدتان حرف بزنید و توقع پاسخ و واکنش از همسرتان داشته باشید. به همان اندازه که لحظه‌های خوب و خوشی را در کنار هم تجربه می‌کنید پیش می‌آید که با هم جرو بحث، اختلاف‌نظر و درگیری داشته باشید. گرچه همیشه این بحث‌ها و تنش‌ها بیشتر به یادتان می‌ماند اما حقیقت این است که در یک ارتباط سالم نسبت اوقات خوش به واکنش‌ها ی منفی پنج به یک است. با این حال شما ممکن است فکر کنید تنش و درگیری اصلاً خوشایند نیست.

اینکه چطور اختلاف‌هایتان را بیان کنید با این مساله که چقدر زیاد بین شما دعوا پیش می‌آید فرق دارد. زن و شوهرها به چهار شیوه با هم دعوا می‌کنند اما فقط یکی از این راه‌ها بدترین نوع دعوای زن‌ و شوهری است.

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 08 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

راهکاری برای شکار دل شوهرتان

همسر گرامی و مسلمان:

بسیاری از مردان به حکم الفت و خوشرفتاری خود با همسران زندگی را به سر می برند، نه با انگیزه و قوّه ی عشق و دوست داشتن آنان و اینکه نتوانند بدون آنها زندگی کنند و به شدت به آنان عادت کرده باشند. گاهی هم وقتی کار از کارمی گذرد، تحمّل عادت کردن شوهران به دوری از همسران برایشان چندان ناراحت کننده و مشکل نیست زیرا دلها به روی هم بسته ، احساس ها از هم دور و دلها به یاد شریک زندگی نمی تپد و شوق دیدار همسر ، شوهر را مجبور نمی کند که بعد از یک روز کاری طولانی با عجله واشتیاق برای بهره مندی از دیدار و همصحبتی شریک زندگیش ، به آشیانه اش باز گردد.    default

 





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 06 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

کودکانه دوستت دارم

کودکان بهتر است از دوران کودکی با شور دینی و حسینی آشنا شوند و با رعایت نکته های مهم اخلاقی میراث دار دینداری کودکان کربلایی باشند.

 
محرم برای کودکان

 

کودکان مظلوم امام حسین علیه السلام و اصحابشان ، برای دین خدا با مظلومیت زیادی به اسارت رفته و بسیاری از ایشان در اسارت به شهادت رسیدند. و آنها که ماندند بهترین انسانها در اخلاق و رفتار شدند نه تنها منزوی و افسرده نبودند بلکه به لحاظ روانی الگوی یک انسان سالم بودند.

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 05 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

یاد بگیرکه فکرکنی

سال هاست که همه متخصصان تلاش کرده اند به ما مهارت «نه» گفتن را یاد بدهند اما شاید به جای مهارت «نه» گفتن لازم باشد مهارت بهتر و کارآمدتری را یاد بگیریم که پیش نیاز «نه» گفتن است و آن هم مهارت فکر کردن است!

 
فکر کردن

این از آن مهارت هایی است كه پای درس امام حسین(علیه السلام) می شود به خوبی آن را یاد گرفت. اما چطور؟

وقت فكركردن كجاست؟

«به جوابی كه می خواهید بدهید مطمئن هستید»، «توان انجام خواسته او را ندارید»، «خیلی دوست دارید پیشنهاد كسی را قبول كنید»، اینطور وقت ها به نظر خیلی ها می شود سریع گفت بله یا نه. گاهی دقیقا بعد از همین شرایط است كه دردسر های بله یا نه سریع هم شروع می شود. در همین شرایط زندگی روزمره اگر به سبك زندگی امام حسین(علیه السلام )مراجعه كنیم، شبی را می بینیم كه حاكم مدینه حضرت را احضار كرد و گفت: معاویه از دنیا رفته است و شما باید با یزید بیعت كنید. حضرت فرمودند: «باشد تا صبح برویم فكر كنیم،ببینیم ما باید خلیفه شویم یا یزید باید خلیفه شود!»(1) امام حسین(علیه السلام) حتما و یقینا می دانست كه به بیعت با یزید جواب مثبت نمی دهد اما فورا و در همان لحظه «نه» نگفتند و فكركردن برای پاسخگویی را لازم دانستند.

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 05 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

پاره قلب شما کیست؟

رابطه خواهر و برادری یکی ازبی آلایش ترین رابطه هاست که می تواند در آرامش روح و روان  هر انسانی دارای جایگاه خواص و ویژه باشد.

 
خواهر و برادر

 

بیایید یک بار دیگر به رابطه میان خود و خواهران و برادرانمان نگاه کنیم و آن را مقایسه کنیم با رابطه خواهر و برادر آسمانی اهل بیت. بوی محرم که می آید تمام احوالات شیعیان بوی حسین (علیه السلام) و زینب (علیه السلام) به خود می گیرد. خواهری و برادری که به هم عشق می ورزیدند و لحظه ای از هم فارغ نبوده و پاره قلب یکدیگر بودند. نوع نگاه و نحوه برخورد این خواهر و برادر به یکدیگر دریچه ای تازه را در مقابل چشمان خواهران و برادران می گشاید که این روزها شاید مشکلات و دغدغه های زندگی آنها را از هم غافل ساخته است.





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 05 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

ماجرای تشویش یک زن

 


اگر این مرد همسر من باشد چه؟ شب و روز زندگی ام شده گریه و خیالات و وسواس فکری. همسرم هم متوجه تغییر رفتارم شده ولی حتی نمی توانم بگویم که دردم چیست؟ و واقعا این همه فشار روحی مرا از پای درآورده است.....

 

 

حجاب

 

ما پنج خواهر و سه برادر هستیم. تقریبا بین خواهر بزرگم که 35 سال دارد با خواهر کوچکم که فرزند آخر است و به اندازه کافی لوس هم بار آمده، 15 سال اختلاف سنی وجود دارد.

همه ما یکی یکی و به نوبت ازدواج کردیم و زندگی خوبی هم داریم.

خواهرکوچکترم هم اخیرا ازدواج کرده و زندگی موفقی دارد. ظاهر امر نشان می دهد که مشکلی نیست اما یک موضوعی پیش آمده که شدیدا خواب و خوراک را از من گرفته و ...

کوچکترین خواهرم بنا بر این که فرزند آخر است و همیشه مورد توجه زیاد بوده و طبیعتا خیلی لوس بار آمده.. همه جا کودکانه صحبت می کند، هر طور دوست دارد لباس می پوشد، با همسران ما خواهرها خوش و بش می کند، خیال می کند همه جای پدر و برادرانش هستند، با همه زود اخت می شود و در نتیجه درمقابل همسران ما هم که عمدتا اختلاف سنی زیادی با آنها دارد ، همین رفتارها را ادامه می دهد.

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 05 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مادران بچه دار و مراسم عزاداری

در ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) حضور کودکان در هیئت های مذهبی و مجالس روضه به یکی از دغدغه های اصلی مادران تبدیل می شود.

مادران بچه دار و مراسم عزاداری

 

خیلی از آنها به خاطر كودكانشان ترجیح می دهند در خانه بمانند، برخی دیگر دست در دست فرزندانشان به هیئت می روند و عده ای نیز دلشان می خواهد در این مراسم ها شركت كنند ولی از برخوردهای اطرافیان نگران هستند. اگر شما نیز با چنین مسائلی مواجه هستید بهتر است به راهكارهای دكتر فروغ نیلچی زاده، استاد حوزه و دانشگاه و مشاور خانواده توجه كنید تا با استفاده از این روش ها بتوانید از برنامه های معنوی محرم امسال بهره ببرید.

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 05 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خانواده ای از جنس عاشورا

فراق شوهر برای مادر قابل تحمل نبود. مادر داغدار در روز عاشورا ، علاوه بر شهادت یاران قرآن شاهد شهادت مظلومانه طفل معصوم و شیرخوار خویش و سپس پر پر شدن شوهر عزیزش بوده است؛ آن هم با جسمی مجروح و لبانی خشکیده و ترک بسته از فرط تشنگی.

 
خانواده در نهضت حسینی

 

کتاب «خانواده در نهضت حسینی» نوشته عبدالرحیم پورشجاعی به تحلیل روانشناسی روابط خانوادگی بر اساس معیارهای رفتاری امام سوم شیعیان اختصاص دارد. این کتاب که کوشش چهار ساله نویسنده است، در سه فصل سامان یافته و به تحلیل روانشناسی سه خانواده بنی هاشم، یاران امام حسین(علیه السلام) و دشمنان ایشان اختصاص دارد.

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 05 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

4 راهکار پیامبر برای تربیت دینی فرزندان

 


یک کارشناس مسایل دینی و استاد حوزه و دانشگاه گفت: فرزندان ما آنچنان می‌شوند که ما هستیم، نه آنطور که دلمان می‌خواهد پس باید در تربیت آنها به مسائل گوناگونی توجه داشته باشیم.

 

تربیت دینی کودک

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در جمع عزاداران حسینی با اشاره به نقش خانواده در اسلام با محوریت چگونگی تربیت کودکان و نوجوانانی که در حادثه عاشورا حضور داشتند، افزود: رسول خدا(ص) چهار راهکار برای تربیت فرزندان معرفی می‌کنند. یکی اینکه پدر و مادر ابتدا خود عامل به خیر و خوبی باشند. در خانه‌ای که پدر و مادر به واجبات، محرمات و حلال و حرام توجه نمی‌کنند یا به نماز اول وقت اهمیت نمی‌دهند نباید انتظار داشته باشند که فرزندانشان دینی تربیت شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: والدین باید صداقت، رفاقت، تدین و مهربانی و اهل عمل بودن به خیر و خوبی‌ها را از خود نشان دهند. بنابراین خوشا به حال پدر و مادری که دین را شوخی نگیرد و آن را در عمل به فرزندانش بیاموزد.

 

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 05 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خوب زندگی کردن در کاروان سیدالشهداء

 


امسال نیز مثل سالهای گذشته ، کاروان محرم و عزاداری سیدالشهداء ، به خانه های ما رسیده است . سهم ما و کودکانمان از این نعمت پربرکت ، رنگ و بوی "خوب زندگی کردن"  است ؛ که اگر غافل شویم و بهره نگیریم ، بی شک پشیمان خواهیم بود .

 

تربیت دینی کودک

 

تربیت کودک در مکتب امام حسین (ع) ، شامل خیرات و برکات بسیاری در شخصیت سازی کودک و به نوعی واکسینه کردن وی برای تمام عمر می باشد . والدین ، با هر گونه دغدغه ی مذهبی و غیرمذهبی ، می توانند از این فرصت استثنایی ، جهت پرورش ویژگی های ناب شخصیتی فرزندانشان استفاده نمایند .

 

در مکتب امام حسین (ع) ، نه تنها از دین داری و دین ورزی سخن می رود ، بلکه به گفته ی خود امام (ع) ، سخن از آزادگی و با عزت و شرف زندگی کردن است ، که می تواند برای هر انسانی ، با هر نوع آئین و مسلک ، راهگشای "خوب زندگی کرن"  باشد .

 

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 05 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

محرم؛ فرصتی برای تربیت دینی کودکان

 


یک چادر برزنتی بزرگ، تعدادی طبل و دهل و سنج، زنجیرهای کوچک و بزرگ، دسته‌های عزاداری که در ردیف جلو پیرمردان سینه می‌زدند و در انتها پسربچه‌ها با قدم‌های کوچکشان سعی می‌کردند خود را به بزرگ‌ترها بچسبانند، اینها نشانه‌های محرم بود...

 

محرم و کودکان

 

برادرم که فقط دو سال از من بزرگ تر بود می گفت «عزاداری واسه مرد است نه واسه دخترا!» بعد با غرور مردانه اش زنجیر کوچکش را برمی داشت و در انتهای دسته زنجیر می زد. من و مادرم اما، در حسینیه می ماندیم، من دنبال دخترکان هم سن و سال خودم می گشتم تا در آن چند شب همبازی پیدا کرده باشم و مادرم بیشتر دعا می خواند یا مثل بقیه عزاداری می کرد، هر وقت هم سوالی می پرسیدم سعی می کرد با جملات ساده بگوید چرا دعا می خواند یا گریه می کند.

 

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 05 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

کودکی که خدا را می بیند

بین سنین 3 تا 7 سال مهم ترین سال های شکل گیری شخصیت یک کودک است و لازم است  به پایه گذاری ارزش های اجتماعی، مذهبی و فرهنگی در کودکان بپردازید. 

نماز خواندن  کودک

 

یکی از مهم ترین اتفاقاتی که باید برای کودکان زیر 7 سال بیافتد این است که والدین و مربیان به پایه گذاری ارزش های اجتماعی، مذهبی و فرهنگی در کودکان بپردازند. پس باید در این سن با رعایت تعادل، شروع به آموزش های مقدماتی در حوزه های مختلف اجتماعی، مذهبی و فرهنگی در کودکان داشته باشم. 
از حدود 5 سالگی کنجکاوی نسبت به مسایل مختلف در کودکان ایجاد می شود و ممکن است سوالات پی در پی را مطرح کنند. وظیفه مربیان و والدین این است که به تمام سوالات کودکان در حد توان فکری آنها پاسخ بدهند. 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 05 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

حرف های بدون سانسور زن و شوهری !

برای خوشبخت بودن باید هزینه داد. منظور پول و اسکناس نیست بلکه باید از بعضی چیزها گذشت و به بعضی چیزها قانع بود.

 
مسیر خوشبختی

 

در مقاله ی قبل گفتیم که مسئولیت پذیری، باهم گام برداشتن و احترام می تواند در فضای خانه به ایجاد حس خوشبختی بیانجامد و امروز بقیه ی گام های ما تا رسیدن به خوشبختی....

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 05 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

عاشق شدن قبل یا بعد از ازدواج؟

یکی ازمواردی که این روزها خیلی مد شده است، آشنایی ها و ازدواج هایی است که در مواردی با عشق تند شروع می شود و با تب سرد پایان می پذیرد.

 
دوستی ، زن و مرد

 

یکی از باور های غلط بعضی از جوانان برای ازدواج این است که حتماً قبل از ازدواج باید عاشق هم باشند تا بتوانند زندگی خوبی داشته باشند. اگر چنین است چرا بسیاری از این افراد سرانجام خوبی ندارند؟ چرا نمی توانند بسیاری از مشکلات خود را با وجود عشق آتشین حل کنند؟ آیا نباید این عشق ضامن مشکلات شان باشد؟آنها احساسی تصمیم می گیرند و شناخت درستی از تفاوت های خود و فرد مقابل ندارند.

 





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 27 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

راز دل ربودن از شوهر

شاید شوهرشما نظیر بسیاری از مردان، از لحاظ عاطفی به یک جام خالی بماند. به خاطر بسپارید، او یاد گرفته است که احساساتش را برای خودش نگاه دارد، در حقیقت آن را در خود خفه کند.

 
زن و شوهر

 

دنیای مرد ها استدلالی و زنها احساسی است. راز صمیمیت میان این دو درک تفاوت هایشان است. تحقیقات نشان داده است که مردها اگر مجبور باشند بین عشق و احترام یکی را انتخاب کنند بیشترشان ترجیح می دهند تنها بمانند تا این که به آنها بی احترامی شود و از سوی دیگر اکثر خانم ها به عشق و محبت بیشتر علاقه نشان داده اند. در واقع همان قدر که بشر نیازمند هواست زن به عشق نیاز دارد و مرد به احترام. 
اگر مردها و زن ها بتوانند یکدیگر را بدرستی درک کنند، می توانند کنار هم زندگی آرام و بی دغدغه و پر از عشق و احترامی داشته باشند. نگاه به یک زندگی عاشقانه از دید همسرتان کمک می کند تا فکر نکنید حال زندگی تان خوب نیست.

 





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 27 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

راز آرامش زن و شوهر

شاید طعم محبت دیدن و محبت کردن را فراموش کرده اید. نمی دانید طعم آن زیباترین مزه دنیا است. گاهی فکر می کنید اصلا محبت در خانه شما را نزده است؟ اگر اینطور است، سریع اقدامات لازم برای ورود این آرام بخش، به خانه را فراهم کنید.

 
زن و مرد، علاقه ، عشق

 

دوست دارید خانه ای پر از محبت داشته باشید، اما احساس ناتوانی می کنید زیرا فکر می کنید تمام راهها را رفته اید و کسی به این انگیزه ی شما توجه نمی کند. محبت و دوستی راه و روش مخصوص به خود را دارد.محبت و رحمت موجب شادی و آرامش زن و شوهر و از نشانه های خداوند است.

 





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 27 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مردی که شما را جدی نمی گیرد

زندگی مشترک,شریک زندگی,اولویت زندگی

گاهی زن ها در همان اوایل آشنایی و ازدواج، حتی در سال های اول زندگی مشترک متوجه می شوند که در گیر مردی هستند که به نحوی در دسترس نیست. چه از نظر عاطفی، فیزیکی و یا قانونی... چگونه می توانیم با چنین مردی زندگی مشترک بسازیم؟

 

 





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 20 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

مي‌خواهد قال‌تان بگذارد!

رابطه عاشقانه,نامزد عاشق, همسر آينده‌

اين روزها ديگر با شنيدن صداي پيامك به سمت گوشي نمي‌دود، هر لحظه كه تماس مي‌گيريد، منتظر خداحافظي‌تان است و آنقدر حرف‌هاي مشترك‌تان كم شده كه ميلي براي ماندن پشت خط براي هيچ‌كدام‌تان نمي‌ماند.

شايد هنوز دوستش داشته باشيد و هنوز برنامه‌هاي زندگي‌تان را حول محور او بچينيد اما گاهي نشانه‌هايي وجود دارد كه به شما مي‌گويد حال رابطه‌تان خوب نيست؛ نشانه‌هايي كه اگر جدي‌شان بگيريد ممكن است بتوانيد نامزدي كه در ذهنش خيال ترك شما را مي‌پروراند را پيش از آنكه دير شود به ارتباط‌تان پايبند كنيد.  






ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 20 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

کدام مرد برای زنان جذاب تر است؟

مرد واقعی,انسان دوستی مردان,خواسته های زنان و مردان

یک مرد واقعی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ چطور در مقابل دیدگان همسرش جذاب به نظر برسد؟

پژوهشگران در یک بررسی معتبر، با 709 زن و مرد بالغ تماس تلفنی برقرار کردند و از آنها پرسیدند: «به نظر شما، یک مرد واقعی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟»

یافته های این پژوهش بسیار جالب بود. بیشتر افراد مورد بررسی، روی دو موضوع اساسی اتفاق نظر داشتند. 98 درصد آنان ویژگی «انسان دوستی» و حدود دو سوم آنها، «کمک کردن در امور منزل» را در اولویت می دانستند! نظر آنها درباره دیگر ویژگی ها تفاوتی چشمگیر را نشان می داد.

 

 





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 20 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خیانت مردانه است یا زنانه؟!

زندگی مشترک,خیانت,خیانت مردانه

بعد از اینکه خیانت همسر مشخص شد باید علت های آن را ریشه یابی کرد

 

دخترها و پسرهای زیادی وجود دارند که با هزار و یک امید و آرزو زیر یک سقف می روند و زندگی مشترک شان را شروع می کنند. اوایل هر زندگی مشترک معمولا خوب و شیرین است اما با گذشت زمان خیلی از زوج ها با مشکلاتی مواجه می شوند، مشکلاتی که با رفع نکردن آنها یک روز مثل غده چرکی سر باز می کنند و دردسرها از راه می رسند.






ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 20 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چرا همسرم دروغ می گوید؟

دروغگویی,همسر دروغگو ,دروغگویی در زندگی مشترک

دکتر آزادفروز - روان پزشک : «دروغگو دشمن خداست!» یکی از اولین آموزش هایی است که به هر کودکی داده می شود و از همان بچگی در گوش همه مان می خوانند که دروغ، مادر همه گناهان است و اگر یک دروغ بگویی، باید هزارتای دیگر هم پشت سرش ردیف کنی تا روی دروغ اولت را بپوشانی و آبرویت نرود و...






ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 20 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چگونه از شکست هایم درس بگیرم

چگونه از شکست هایم درس بگیرم

چگونه از شکست هایم درس بگیرم

 

می گویند شکست، مهم ترین گام برای رسیدن به پیروزیست؛‌ درست است اما شکست گاهی می تواند منجر به خرد شدن روح انسان نیز بشود. باید با «شکست» دوست شد و او را به راحتی در آغوش کشید؛ به این وسیله می توان بر آن غلبه کرد. ابتدا بایید به سراغ تعریف شکست برویم.

 

 

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 19 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

اثرات باور نکردنی حسادت بر روح ما

اثرات باور نکردنی حسادت بر روح ما

حسادت آرامش زندگی شما را تخریب می کند!

 

 حسادت، آتشی شیطانی است که  وقتی بر جان آدمی می ‌افتد، چاره‌ای در برابرش نیست، می‌ سوزاند و هم تن خاکی را به غم و آزردگی و اندوه گرفتار می‌ کند و هم روح را به گرفتاری در بند و وسوسه‌ های شیطانی در می‌ آورد؛ با خودش ایمان و آرامش و آسودگی را می‌ برد!

 

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 19 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

برای بهتر شدن روابط موبایل را کنار بگذارید!

برای بهتر شدن روابط موبایل را کنار بگذارید!

برای بهتر شدن روابط موبایل را کنار بگذارید!

 

تلفن همراه این روزها تبدیل به عضوی از بدن ما شده اند و کمتر پیش می آید که مدت زمانی طولانی را از ما جدا باشند. اپلیکیشن های هیجان انگیز، دنیای بی نهایت اینترنت و صد ها عامل دیگر، این دستگاه های کوچک را به شدت برای ما جذاب می کنند و البته باعث می شوند تا رفتار ما و روابط اجتماعی ما نیز بر اساس آن ها، دستخوش تغییر شود.

 

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 19 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

زمانی که تند تند عاشق می شوید!

زمانی که تند تند عاشق می شوید!

ایران ناز: زمانی که تند تند عاشق می شوید!,گاهی فرد از لحاظ شخصیتی دچار مشکل است و گاهی پای یک بیماری عمده روان‌پزشکی مثل اختلال دوقطبی درمیان است،

 

اما در وهله اول بهتر است در مورد تیپ شخصیتی این افراد صحبت کنیم. اگر فرد در سن جوانی تعدد روابط عاشقانه داشته باشد یا مدام دلبسته شود و خیلی زود رابطه را قطع کند، باید مدل شخصیتی اش مورد بررسی قرار گیرد.

 

 دنبال فرد مناسب گشتن اتفاق عجیبی نیست اما مدام عاشق و فارغ شدن و درگیر روابط متعدد بودن، یک اختلال جدی است.

 

وقتی فرد نه‌فقط در عاشق شدن بلکه در تمام تصمیم‌های زندگی‌اش لحظه‌ای عمل می‌کند و بدون اینکه به عاقبت رفتارش فکر کند، هرچیزی که به ذهنش می‌آید عملی می‌کند، فردی است هیجانی و تکانشی.

 

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 19 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نکاتی برای زوجین برون گرا و درون گرا

نکاتی برای زوجین برون گرا و درون گرا

نکاتی مهم برای زوجین برون گرا و درون گرا

 

یکی از اتفاقات جالبی که گاهی در مورد زوج ها می افتد، جذب شدن آدم های متضاد به همدیگر است. یکی از مصادیق این تضاد هم جذب شدن آدم های برون گرا و دورن گرا نسبت به همدیگر است. این آدم ها معمولا ویژگی هایی دارند که ممکن است شعر «تفاوت از زمین تا آسمان است» را برای آدم تداعی کند، اما خب، اتفاقی است که می افتد و  خیلی از زوج ها با وجود این اختلاف های شخصیتی در کنار هم زندگی می کنند. دوست دارید بدانید راز حفظ زندگی مشترک این زوج ها چیست؟ بد نیست نگاهی به ادامه این مطلب بیندازید!

 

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 19 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

استقلال مالی زن خوب است یا بد؟

استقلال مالی زن خوب است یا بد؟

استقلال مالی زن خوب است یا بد؟  دو عامل مهم و تعیین کننده زندگی عصر نوین، یکی فراهم شدن امکان تحصیل و دیگری دشواری های اقتصادی است که موجب شده خانم ها دوش به دوش آقایون در خارج از خانه کار کنند. انگیزه اولیه بسیاری از خانم ها برای اشتغال بیرون از خانه فقط مادی نیست.

 

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 19 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

رابطه هایی که نشان می دهد شما حتما شکست می خورید

رابطه هایی که نشان می دهد شما حتما شکست می خورید

رابطه هایی که نشان می دهد شما حتما شکست می خورید
 
 
آیا رابطه ای که دارید، موجب ناراحتی شما می شود؟ اگر احساس خوب و مثبتی دارید، احتمالا در رابطه ای سالم و شاد به سر می برید. اما گاهی هم پیش می آید که یک رابطه به بن می رسد. دلایل این شکست چه می تواند باشد؟ ما در اینجا 7 دلیل این که چرا یک رابطه با شکست مواجه می شود، برایتان آورده ایم.

 

 
 
 
 




ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 19 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

علت و انگیزه های فرار دختران

فرار دختران

چكیده :

   دراین پژوهش كاربردی محقق سعی داشته تا از طریق مصاحبه و پرسشنامه ، علت و انگیزه های فرار دختران نوجوان از خانه را تبیین نمائید.

در این راستا پاسخ 30 نفر دختر نوجوان فراری دستگیر شده با پاسخ 60 نفر از نوجوانان راهنمایی و دبیرستای به عنوان گروه گواه (كنترل ) مقایسه شده است .

یافته های تحقیق نشان می دهد كه نابسامانی خانواده ، سردی روابط عاطفی ، متاركه و  طلاق ، وجود ناپدری یا نامادری ، فقر فرهنگی و بیسوادی و اعتیاد از مهمترین عوامل بر انگیزنده تمایل فرار در نوجوانان بوده است .

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

.: تعداد کل صفحات 2 :.     صفحه شماره 1 2 صفحه بعد    

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه