سخنی بامعشوق آسمانی

ای مهربان؛ بگذار تا در میان ستاره های شب و تنهایی شب با تو سخنی داشته باشم؛ بگذار تا از درد جدائیت که با غیبتت همه تکیه گاه مظلومان ازبین رفته بنالم؛ پیش از تو آب، معنیِ دریا شدن نداشت ولی می دانم که با حضورت در میان مردم هر قطره آب معنی یک دریا را می دهد و حتی گیاهانی که با نبودنت اجازه زیبا شدن نداشتند ولی با تو گلستان می شوند؛ اما افسوس که بوی غیبتت به مشام تنهاییم می رسد!

ای آقای من؛ شنیده ام که با نماز خواندن شماست که خورشید جان می گیرد و با هر نفس شماست که روشنتر می شود! آخر از حریم کدامین بهاری که عاشقانت با شنیدن نامت به قامت سبزت می ایستند و قلبهایشان را به سوی شما روانه می سازند؛ من می دانم که دل شما مانند دریا پاک است، پس چرا ای سرور امّت، ظهورت را تجلّی نمی کنی؟! طوفانهای دریا برای شما حباب است؛ پس آخر چرا ما را در این سرزمین آفتاب، چشم انتظار گذاشته اید؟! روییدن خورشید از خاک، معنای وجود تو را می دهد و بهار را در نام شما می جویم. عزیز دلم! چه شبها و روزها که نام تو را بر زبان جاری می ساختم و به یادت همیشه دلم آهنگ انتظار را می نوازد و با پای برهنه در جاده های انتظار قدم برمی دارم.

گلدسته های مسجد جمکران در خیال رسیدن نام زیبایت به گوششان در اوج آسمان دعا می خوانند و گنبد جمکران در زیر آسمان غم آلود دلهای عاشقان چشم انتظار، کبوتر تو می باشد! عاشقانی که به مسجدجمکران می آیند، سر بر دیوار جمکران می گذارند و با چشمانی اشکبار تو را یاد می کنند و با دل سوخته شان شما را صدا می زنند. خوب می دانم که مرا نیازی به گفتن این حرفهای غمگین نیست، چرا که شما در چشمهایتان روشنایی است که اینها را می بینید. ای منتهای مهربانی! هر روز جمعه عاشقان منتظر آمدنت هستند و ثانیه هارا به خاطر دیدنت می شمارند؛ چرا که همه هفته به امید جمعه می مانیم و هنگامی که جمعه فرامی رسد زمین و زمان بوی تو را می دهد؛ امّا غروب جمعه دلم را می شکند و هنگامی که جمعه می رود دلم می گیرد، چرا که روزی که وعده داده ای که خواهم آمد بدون تو سپری می شود!

ای محبوب دلها!

تمام هستی ام را خاک قدمت می کنم تا شاید نظری به جاده دلم بیندازی -چرا که تو آفتاب یقینی، که امید فرداها هستی، تو بهار رۆیایی که مانند طراوت گل سرخ می مانی و نرم و سبز و لطیفی تو معنی کلمات آسمانی- هستیی که دستهایش برای آمدنت به زمین دعا می کند.

 

ای تجسّم مهربانی!

غیرت آفتاب و جلوه زیبایی ماه تو را توصیف می کنند و نفس آب تو رامعنی می کند و نبض خورشید تو را وصف می کند.خوب می دانم که تو می آیی؛ آری تو می آیی همانطور که وعده کرده ای و آنگاه است که انتظار را از لغتنامه ها پاک خواهیم کرد.

 

پس ای تمام زیبایی!

بیا تا برای همیشه فریادرس عاشقان موعود باشی.

 

 
Image result for ‫صاحب الزمان‬‎

 




[ دوشنبه 16 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نقطه امید

🏵🏵🏵
مردم ما
ولى الله اعظم را
با نام و خصوصیات میشناسند، ازلحاظ عاطفى وفکرى
با او ارتباط برقرار مى کنند،
به او مى گویند،
به او شکوه مى برند،
از او مى خواهند...
اگر
این نقطه امید
درزندگى جمعیتى نباشد،
چاره اى ندارد
جز اینکه به آینده بشریت بدبین باشد...
لذاست که مى بینید
نسل جوان
در کشورهاى غربى،
به سوى پوچى کشانده مى شوند.

مقام معظم رهبری

Image result for ‫رهبر و امام زمان‬‎




[ جمعه 24 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

قائم آل محمد

گاهی میری یه جا
دیدی غذا کم میاد!
بین اون همه
میاد بهت میگه:
اگه میشه تو کم تر بخور،
بذار به دیگران برسه...

آخه تو واسه مایی...
ولی اونا غریبه ان...
وقتی واسه باشی!
آقا میگه میشه کمتر بخوری!
میشه بیشتر بکشی!
بذار دیگران استفاده کنن...
آخه تو واسه مایی... !!!

بچه ها کاری کنید؛
امام زمان برنامه هاشو روی ما کنه...

photo_2016-08-10_19-53-00.jpg



[ دوشنبه 17 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

یک تلنگر

یـــــــــــک تلنــــــــــگر


شباهت دوران حضرت نوح با زمان حاضر

در دوران حضرت نوح وقتی نوح خواست کشتی خود شو بسازه وسط بیابون بود یعنی ازنظرعقلی مسخره بود ولی ازمیان اون همه مردم فقط هشت نفربه نوح ایمان آوردن که همشون مسخره میشدن ساخت کشتی طول کشید اینقدرکه خدا ازمیان اون همه آدم خوبا رو
الک کرد خوبا رو کشیدبیرون.

الانم اینجوریه بعضیا هستن مسخره میکنن میگن امام زمان کجا بود الان دوره الک کردنه خوب ازبده حواسمون جم باشه درسته خوباکم ترن ولی نوح هم یاراش کم بودن آخرشم کی سود کرد همون هشت نفر هم دنیا واسشون موند هم آخرت.
پس اگه دیدی مسخرت میکنن دیدی دارن گولت میزنن فریب نخوری چون خدا داره حجت تموم میکنه تا خوبا رو  واسه مهدی فاطمه جمع کنه

سخنرانی استاد رائفی پور




[ پنجشنبه 06 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

توقعات امام زمان(عج) از شیعیان

پرهیز از افراط و تفريط: امام زمام (عج) در توقيعي مي فرمايند:

امام-زمان

 

«تقوا پيشه کنيد، تسليم ما باشيد و کار را به ما واگذاريد که بر ماست شما را از سرچشمه سيراب بيرون آوريم چنانکه بردن شما به سرچشمه از سوي ما بود … به سمت راست ميل نکنيد و به سوي چپ نيز منحرف نشويد.» (1)

توجه به آن حضرت همراه با محبت

امام زمان (ع) در توقيع شريفي خطاب به شيعيان مي فرمايند: «توجه خود را همراه با محبت و دوستي به سوي ما قرار دهيد و در مسير دستورات روشن و قطعي دين حرکت کنيد که همانا من براي شما خيرخواهي مي کنم و خداوند گواه است بر من و شما و اگر نبود علاقه ما به نيکو بودن شما و رحمت و مهربانيمان بر شما، به سخن گفتن با شما نمي پرداختيم.»(2)

 





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 13 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

شگفتی ها و عجایب دنیا در بعد از ظهور امام زمان (ع)

قرار داشتن ملائکه و اجنه در لشکر حضرت مهدی علیه السلام

امام-زمان

در کتاب «کامل الزیارة» و «غیبت» نعمانی از امام صادق علیه السلام در ضمن حالات آن حضرت روایت شده است که فرمود:«سیصد هزار و سیصد و سیزده ملک نزد حضرت مهدی علیه السلام می آیند.»

 





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 13 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

35 ویژگی امام زمان (عج )

در اين مجال مختصر بر آنيم كه خصوصيات و ويژگيهايي را كه خداوند به حضرت ولي عصر (عليه السلام) اختصاص داده به اختصار ذكر كنيم.

حضرت-مهدی

1ـ نور و درخشندگي آن حضرت است كه پيامبر اكرم (صلي الله عليه و أله و سلم) در حديث معراج فرمود: نور مهدي (عليه السلام) در ميان انوار ساير ائمه مانند ستاره‌هاي درخشان بود در ميان ساير ستارگان.
2ـ در روز ولادت أن حضرت دو ملك آن، بزرگوار را به سراپرده عرش بردند وحق تعالي به او فرمود: مرحبا به تو أي بنده من!





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 13 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

سن دقیق امام زمان چقدر است؟

روشن است که سن، با گذشت یک سال (حرکت زمین به دور خورشید) افزایش می‌یابد و به افراد بستگی ندارد. با این حساب هر سال، سن امام نیز یک سال زیاد می‌شود و چون امام، متولد ۱۵ شعبان ۲۵۵ هـ.ق. هستند، در روز ۱۵ شعبان ۱۴۳۴هـ.ق. سن شریف ایشان به ۱۱۷۹ سال کامل می‌رسد.

امام-زمان

البته حضرت با گذشت زمان، پیر و ضعیف نمی‌شود و همیشه از لحاظ بدنی در سن بین سی تا چهل سال دیده می‌شود.[۱] یعنی جوانی قدرت‌مند و قوی است و تا زمان ظهور هم چنین خواهد بود. به‌طور خلاصه، امام از نظر سنی پیر، اما از لحاظ ظاهری، جوان است.

پی‌نوشت‌ها :
۱. الغیبة، شیخ طوسی، ص۴۲۰؛ بصائرالدرجات، محمدبن‌حسن صفار، ص۱۸۸.




[ دوشنبه 13 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

حدیث ثقلین دلیل بر وجود بقیة اللّه(عج)

هر زمان که اسلام و قرآن هست، در همان زمان قائم، ولى، عالم به اسلام و شارح قرآن که خود خدا معیّن کرده است، باید باشد. لایفرّق بینهما، نمى شود قرآن باشد ولى شارح قرآن نباشد. . .

حقیقت اسلام در ایمان مى باشد به دلیل آیه الیوم أکملت لکم دینکم و إنما ولیکم اللّه و رسوله والذین امنوا و امثال اینها؛ انسان عاقل متوجه مى شود که نبىّ وصىّ مى خواهد، و وصایت تکوینا بقاء نبوّت است. بنده ندیده ام که کسى اینگونه بگوید، ولى حقیقت مطلب همین است که: دلیل بر وجود بقیة اللّه(عج) در این زمان، از ابتداى غیبت صغرى تاکنون، همان روایت ثقلین با ضمیمه اى که در آن است، مى باشد:

حدیث-ثقلین

 





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 13 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

دلایل غیبت صغری چیست ؟

در مورد علت غيبت صغري مي توان مهمترين آن را تصميم جدي خلفاي غاصب وقت براي شهادت آن حضرت دانست. آنان با تمام توان نظامي و اطلاعاتي در پي آگاهي از تولد آن حضرت و به شهادت رساندن ايشان بودند و آن امام به امر خداوند به مدت 69 سال به طور پنهاني زندگي کرد و به واسطه نوّاب چهارگانه خود با شيعيان ارتباط داشت.

Image result for ‫امام زمان‬‎

 غيبت شأنيّه
با توجه به شؤون و تصرّفات گوناگون امام در جهان، به اين نتيجه مي رسيم که غيبت حجّت خدا کلي نيست؛ بلکه اين غيبت، غيبت جزئي است.





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 05 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (3) ]

نَسَب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 

Image result for ‫امام زمان‬‎

مهدی منتظر از اولادامام حسین (ع)
محدثین شیعه و سنّی، روایات متعددی از پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ نقل كرده‌اند كه حضرت مهدی – عجل الله تعالی فرجه الشریف- از اولاد امام حسین ـ علیه السلام ـ است از جمله:
1. شیخ صدوق به روایت عبدالرحمان بن سَمره از پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ در یك حدیث طولانی كه صفات امام علی ـ علیه السلام ـ و حسنین ـ علیهما السلام ـ را بیان داشته نقل كرده است كه:
«حسن و حسین ـ علیهما السلام ـ دو امام و سید اهل بهشت هستند. و نه امام از نسل حسین ـ علیه السلام ـ امام این امت است. كه نهم آن قائم امت بوده و زمین را از قسط و عدل پر می‌كند…[1] هم چنین شیخ صدوق سی و هشت حدیث با سندهای مختلف در این مورد بیان كرده است.





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 05 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

ویژگی های امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)

Image result for ‫امام زمان‬‎

ویژگی های جسمانی امام مهدی – عجل الله تعالی فرجه الشریف :
در بشارت هایی كه از سوی انبیای گذشته و پیامبر اسلام- صلی الله علیه وآله – و ائمه معصوم- علیهم السلام – داده شده، اوصاف جسمانی متعدّدی برای امام مهدی (عج) ذكر شده كه به بعضی از آن ها اشاره می شود:
1- در كتاب «جاماسب نامه» از زرتشت نقل می كند كه می گوید: «مردی بیرون آید از زمین تازیان (عرب)… مردی بزرگ و بزرگ تن و بزرگ ساق و بر آیین جد خویش و با سپاه بسیار و…»[1]





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 05 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

طول عمر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)

درباره این مطلب كه آیا امكان دارد یك انسان، قرن‌ها زندگی كند، ‌تا رهبر موعود را مصداق چنین عمری بدانیم؟

سخن بسیار گفته و نوشته شده است، آن حضرت اكنون بیش از 11 قرن را سپری كرده و حدود چهارده برابر یك انسان معمولی كه مراحل زندگی را، از كودكی تا پیری، دیده عمر كرده است.

Image result for ‫امام زمان‬‎

امكان طولانی بودن عمر یك انسان از نظر عقلی ممكن است؛ زیرا «امكان»، یكی از سه معنی زیر را دارد:
1ـ امكان عملی
2ـ امكان علمی
3ـ امكان منطقی یا فلسفی

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 05 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بررسی معجزات امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف

قبل از بیان مطلب، لازم است كه اشاره اى هر چند مختصر، به معنا و تعریف معجزه داشته باشیم.
محقّق خویى، در تعریف معجزه مى نویسد:
معجزه، در اصطلاح، این است كه مدعى منصبى از مناصب الهى، براى اثبات صحت ادعایش، كارى را انجام دهد كه خارق قوانین طبیعى است و دیگران از انجام دادن آن عاجزند.[1]





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 05 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خودسازى در عصر غيبت حضرت مهدى(عج)

Image result for ‫امام زمان‬‎

 

بايد مسلمانان ، هشيار و بيدار باشند و فراموش نكنند و بدانند كه انگيزه غيبت آن حضرت چه بوده و فوائد آن چيست ؟
انتظار يعنى چه ؟
ياران خاص مهدى (عج ) بايد داراى چه ويژگيهايى و شرايطى باشند؟
امكانات دنياى اسلام بسيار وسيع است و با به كارگيرى صحيح آن مى توان به حكومت جهانى رسيد.
براى تحقق چنين طرحى نياز به برنامه ريزى جامع و جهاد و مبارزه خستگى ناپذير و پى گير و هشيارى است .
هدف ، مشخص است نه كور، بنابراين ، اين گامها به سوى روشنايى برداشته مى شود.





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 05 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

زندگى شخصى امام عصر (عج) چگونه است ؟

زندگى او همچون زندگى پيامبر صلى اللّه عليه و آله و سلم و امامان معصوم عليهم السلام است او در دوران حكومتش همچون طاغوتيان و مستكبران زندگى نمى كند و در كاخهاى آسمان خراش نمى نشيند، لباس و غذا و برخوردش با مردم بسيار ساده است .

مهدی

حضرت رضا عليه السلام فرمود:
(( و ما لباس القائم (عج ) الا الغليظ و لا طعامه الا الخشب ؛))
((لباس قائم (عج ) جز پارچه زبر و خشن ، و غذاى او جز غذاى ساده نيست .)) (1)
او در برخورد با مستضعفان آنچنان است كه به فرموده پيامبر صلى اللّه عليه و آله و سلم .
هنگام حكومت مهدى (عج ) نيازمندانى به حضورش مى آيند و درخواست نيازمنديهاى خود مى كنند، آن حضرت مقدارى كه درخواست كنندگان بتوانند حمل كنند بدون شماره به آنها مى دهد. (2)





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 05 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بشارت ظهور منجی در كتب مقدس هندوها

در آیین هندو كتب مختلفی به چشم می‌خورد كه ظهور منجی را بشارت داده است و حتی باید ذكر كرد كه بعضی از نشانه‌هایی كه این كتب می‌دهند، با همان نشانه هایی که برخی از ادیان ابراهیمی درباره ظهور منجی ذکر می کنند،تا حدودی منطبق است .

در این نوشتار برآنیم تا ماهیت حقیقی کلکی و مختصات پادشاهی وی درآخرالزمان  را در کتب مقدس هندویان بررسی نموده، و توضیح دهیم .

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 05 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

حضرت مهدی در اولین خطبه چه خواهد گفت؟

از امام باقر(ع) روایت شده که آن حضرت فرمودند: در روز اول ظهور، قائم ما در مکه در کنار بیت الله الحرام در حالتی که به کعبه تکیه داده است مردم جهان را مخاطب قرار داده، چنین می فرماید :

Image result for ‫امام زمان‬‎

ای مردم! ما آل محمد -که درود خداوند بر او و خاندانش باد – در درجه اول از خداوند بزرگ و در مرتبه دوم از بندگان خداوند که جواب ما را می دهند یاری می طلبیم. (البته طلب یاری از مردم به جهت امتحان و اتمام حجّت بر آنها است.)

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 05 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

واقعه ظهور و سن امام زمان (عج)

علائم ظهور به چند گونه تقسیم می‌شود که در ادامه به دو تقسیم از علائم ظهور از منظر آیت‌الله محمدعلی ناصری استاد اخلاق و مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اشاره می‌شود.

 Image result for ‫امام زمان‬‎

*علائم حتمیه و علائم غیر حتمیه

یکی از این تقسیمات – که بر اساس قطعی بودن و یا قطعی نبودن پیدایش آن علائم، صورت پذیرفته – تقسیم این علائم به دو دسته بزرگ علائم «حتمیه» و «غیر حتمیه» است.

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 05 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

تفسیر دعای اللهم کن لوليک

اين دعا به غلط به دعاي فرج معروف شده است. دعاي فرج ” الهي عظم البلاء …” است. ما در دعاي “اللهم کن لوليک …” به صورت کلي، از خداوند ميخواهيم که امام زمان(عج) را تحت حمايت کامل خود بگيرد و او را تا رسيدن به هدف نهايياش (استقرار عدل در سراسر زمين) از هر جهت ياري کند. به عنوان مقدمه بايد ياد آور شويم که جهان هستي، بر پايه اسباب و مسببات پايه ريزي شده است؛ به گونهاي که براي تحقق هر امري بايد زمينهها و شرايط آن فراهم شده باشد. دعا کردن نيز در اين نظام، جايگاه خاص خود قرار دارد و در کنار ساير شرايط و يکي از آنها شمرده ميشود. از اين رو، وظيفه هر انسان دعا کردن است؛ همان گونه که بايد تلاش و کوشش نيز داشته باشد.

الهم-کن-لولیک

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 05 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

آیا امام زمان فرزندی به نام«صالح» دارد

در دعای زیبای ندبه، یکی از کنیه هایی که حضرت مهدی(عج) را با آن می خوانیم کنیه «اباصالح» است و در لغت این لقب «پدر صالح» معنا می شود. اولین سؤالی که به ذهن می رسد این است که آیا امام زمان(عج) فرزندی به نام صالح دارند که او را «اباصالح» می خوانیم و یا دلیل دیگری برای دادن این کنیه به حضرت وجود دارد؟

اباصالح

کلمه “اب” در لغت عرب به معنای پدر آمده است. بدین جهت برخی از مردم تصور می کنند که عبارت اباصالح در حالت ترکیبی باید به معنای پدر صالح باشد تا معنی و مفهوم جمله صحیح گردد. برای رفع این شبهه برخی از مؤمنین هم در مقام جواب برآمده و چنین اظهار داشته اند که: چون امام زمان(عج) با تشکیل زندگی خانوادگی، فرزندی به نام صالح دارند، بدین جهت او را با کنیه اباصالح می خوانیم.

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 05 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

آشنایی با اَسماء حضرت مهدی (عج)

 اسماء-امام-زمان

۱- مهدی (ع) از ابی سعید خدری و او نیز از پیامبر اسلام آورده است که فرمود : « نام مهدی ، نام من است »
« اسم المهدی ، اسمی »
امیر مومنان فرمود : نام مهدی ، نام محمد است .
«اسم المهدی ، محمد »
و آن گرامی ، مهدی نامیده شد، چرا که خداوند او را به امور نهانی که هیچ کس از آن هاآگاهی ندارد هدایت و ارشاد می نماید روایت این است :
امام باقر (ع) فرمود : « اذا قام مهدی اهل البیت ، قسم بالسویه و عدل فی الرعیه من اطاعه فقد اطاع الله من عصاه فقد عصاه الله و انما سمی المهدی لانه یهدی الا الامر خفی »  یعنی : هنگامی که ما خاندان پیامبر ، به پا خیزد ثروت ها رابه طور برابر تقسیم می کند و در جامعه به عدالت و دادگری رفتار می کند . هرکس او را فرمان برد خدای را فرمان برده است و هرکس او را نافرمانی کند خدای را نافرمانی کرده است و او مهدی نامیده شد چرا که به امور وشئون نهایی هدایت می گردد .

 





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 05 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

آیا دعای ما در ظهور امام زمان(عج) تأثیر دارد؟

آیا دعای ما در ظهور امام زمان(عج) تأثیر دارد؟

 

 

ظهور امام زمان,امام زمان,دعای ظهور امام زمان

دعا ظرفیت شیعیان را در پذیرش آموزه امامت و مهدویت پرورش می‌‎دهد، چنانچه جامعه از دعا لب فرو بسته، فرج امام زمان را به ‌عنوان خواسته خویش مطرح نکند، توفیقی برای اجابت خداوند نسبت به این نیاز بنیادی جامعه نخواهد بود.

 هر انقلاب و نهضتی برای رسیدن به اهداف عالی خود، به مقدمات و آمادگی‌هایی نیاز دارد، دعوت و قیام جهانی و فراگیر امام موعود نیز به زمینه‌ها و شرایطی نیاز دارد که بخشی از آن‌ها را افراد جامعه آماده می‌کنند، اقشار گوناگون ملت با تشکیل یک حکومت و انقلاب برخاسته از متن جامعه که بر احیای ارزش‌های فراموش شده مبتنی است و در راستای اهداف و شعار‌های بلند امام عصر حرکت می‌کند، می‌توانند شرایط و زمینه را برای ظهور امام عصر فراهم کنند،‌ 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 19 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نشانه های قبل از ظهورمنجی

 نشانه های قبل از ظهورمنجی

منجی

مرحوم شیخ صدوق و برخی دیگر از بزرگان آورده اند:
روزی حضرت امیرالمؤمنین ، امام علی علیه السلام در جمع بسیاری از مردم سخنرانی می نمود؛ در ضمن فرمایشات خود، خطاب به مردم كرد و اظهار داشت : ای مردم ! پیش از آن كه من از بین شما رحلت نمایم و مرا از دست دهید، آنچه می خواهید سؤ ال كنید و جویا بشوید تا از علوم من بهره مند گردید. از بین افراد جمعیّت ، شخصی به نام صعصعه بن صوحان از جای برخاست و سؤ ال كرد: یا امیرالمؤمنین ! دَجّال چگونه و در چه زمانی خارج می شود؟

 

 





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 11 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

علائم ظهوردر کلام پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله

علائم ظهوردر کلام پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله

علائم-ظهور

 

رهبران و بزرگان دین، برای جلوگیری از انحراف ها و کج روی ها، باید منجی و مصلحِ آخر زمان را با تمام شاخصه ها و خصال معرفی نمایند و برای ظهور او نشانه ها و علایمی را بیان کنند تا مردم در تحیر و تردید نمانند. ظهور منجی بشر در دوران آخر زمان، باوری است قطعی و همگانی. ادیان و شرایع توحیدی و غیرتوحیدی و نیز بعضی از مکاتب بشری، نوید چنین روزی را به پیروان خویش دادهاند. در این میان، اسلام با مبانی قوی نظری و عملی، موضوع ظهور را به صورت صحیح تبیین کرده و با راهکارهای مناسب و درخور، واژه انتظار و منتظرِ مصلح را در میان جوامع اسلامی تبیین کرده است. از آن جمله حضرت رسول اکرم صلی الله علیه در روایاتی چند به برخی از علائم ظهور اشاره می دارند که در ادامه تعدادی از آنها را ذکر می نماییم.

 





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 11 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

منجي اديان ديگر چه نام دارند ؟

منجي اديان ديگر چه نام دارند ؟

 اين منجي ها دنيوي است يا اخروي ؟ و بر نامه آنها چيست ؟ در زمان او ديگر جايي براي زشتي و ظلم نيست. بنابر اين ظهور منجي حادثه‌اي بزرگ مربوط به عالم دنيا مي‌باشد.

25850

 





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 11 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

آثار دعای فرج

 

Image result for ‫دعای فرج‬‎

روایات مختلفی به بیان آثار، فوائد و ویژگی هایی که بر دعا کردن برای تعجیل فرج مترتب است، پرداخته است که به پاره ای از آنها اشاره می کنیم.

1- فرمایش حضرت ولی عصر (علیه السّلام) : بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج که فرج شما در آن است.

2- این دعا سبب زیاد شدن نعمت می شود.

3- اظهار محبت قلبی است.

4- نشانه ی انتظار است.

5- زنده کردن امر ائمه اطهار (علیه السّلام) است.

 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 15 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

عطر انتظار

عطر انتظار

 

googlea4.com_imam_zaman_hazrate_mahdi (7)
گرچه خسته ام گرچه دلشکسته ام باز هم گشوده ام درى به روى انتظار تا بگويمت هنوز هم به آن صداى آشنا اميد بسته ام.

 


اى تو صاحب زمان! اى تو صاحب زمين! دل جدا ز ياد تو آشيانه اى خراب وبى صفاست ياد سبز وروح بخش تو ياد لطف بى نهايت خداست کوچه باغ سينه ام اى گل محمدى به عطر نامت آشناست آنکه در پى تو نيست کيست؟ آنکه بى بهانه تو زنده است در کجاست؟

 


اى کرامت وجود! باد غربتى که مى وزد به کوچه هاى بى تو بوى مرگ مى دهد بوى خستگى فسردگى کوچه ها در انتظار يک نسيم روح بخش يک پيام آشنا ودلنواز سينه را گشوده اند. کوچه هاى ما هميشه عاشق تو بوده اند.

 


اى کبوتر دلم هوايى محبتت! سينه ام آشناى نعمت غم است گر هزار کوه غم رسد هنوز هم کم است از درون سينه ام ناله هاى مرغ خسته اى به گوش مى رسد. بالهاى زخمى ام نيازمند مرهم است.

 


صبحگاه جمعه ها آفتاب ياد تو ز (ندبه)هاى ما طلوع مى کند. آنکه شب پس از دعا با سرود اشتياق ونغمه اميد با دلى سفيد خواب رفته است روز را به شوق ديدنت شروع مى کند اى تو معنى اميد وآرزو! اى براى انتظار عاشقانه آبرو! عشقهاى پاک در ميان خنده ها وگريه هاى عاشقان پيش عصمت الهى ات خضوع مى کند.

 


اى بهانه اى براى زيستن! اشتياق همچو سبزه بهاره هر طرف دميده است. جمکران جلوه اى از انتظار وشوق ماست اى بهار جاودان اى بهار آفرين ما در انتظار مقدم توييم اى اميد آخرين!

 


اى عزيز دل پناه شيعيان اى فروغ جاودان! سايه بلند نام وياد تو از سر وسراى عاشقان بيقرار کم مباد قامت بلند شوق جز بر آستان پرشکوه انتظار خم مباد.

عید بر همگان مبارک ......




[ چهارشنبه 13 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

زندگينامه امام زمان، حضرت مهدي (ع)

 

Image result for ‫امام زمان‬‎

زندگينامه امام زمان، حضرت مهدي (ع)

نام: محمد بن الحسن
كنيه: ابوالقاسم
امام زمان حضرت مهدی (عج) هم نام و هم كنيه حضرت پيامبر اكرم(ص) است. در روايات آمده است كه شايسته نيست آن حضرت را با نام و كنيه، اسم ببرند تا آن گاه كه خداوند به ظهورش زمين را مزيّن و دولتش را ظاهر گرداند.

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 12 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه