عبارتی بی رحمانه؛ "مرد که گریه نمی کند!"

عجب عبارت بی ‌رحمانه‌ا‌ی است این ضرب‌المثل؛ «مرد که گریه نمی‌کنه!»  مگر مردها دل ندارند؟ اصلاً چرا گریه کردن در فرهنگ ما نماد ضعف و ناتوانی است؟ این در حالی است که گاهی اوقات اشک ریختن آن‌قدر مطلوب است که باعث شادمانی خداوند می‌شود.

فرآوری: زهرا اجلال- 
مرد گریه نمی کند




ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 11 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

آزار واذیت مردم

Related image

🔶 آزار واذیت مردم،یکی از گناهان کبیره است.

❇️ پیامبر اکرم فرمود : ( مَن آذی مُؤمِنَاً فَقد آذانِی ) کسیکه مومنی را اذیت کند مانند این است که ،من را اذیت کرده .

💠 آزار دیگران چندین شکل دارد:

1⃣ گاهی توسط زبان 👅 است (اهانت کردن– مزاحمت تلفنی و...)

2⃣ گاهی با قلم 🖊 است( نامه های مزاحمی – پیامک های مزاحمی و توهین آمیز)

3⃣ گاهی با رفتار است( زیاد کردن صدای ضبط 🎵– معطل و سرگردان کردن مردم در ادارات – آلوده ساختن هوا 😷 در محیط های بسته ی عمومی – ایجاد سد معبر و راه بندان در کوچه و خیابان و...)

🗣 گفتن و 👂شنیدن جوک و لطیفه ای 🙄 که اهانت و اذیت به شخص یا اشخاص معینی باشد جایز نیست و حرام است. ⛔️

😱 آزار رساندن به مؤمن حرام 📛 است.




[ پنجشنبه 23 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

سخن چینی

Image result for ‫سخن چینی‬‎

 

سخن چینی در موردی گفته می شود که شخص، سخن کسی را برای دیگری نقل کند مثلا بگوید فلانی در مورد تو چنین و چنان می گفت ، سخن چینی مخصوص سخن گفتن نیست بلکه به غیر سخن هم تعلق می گیرد مانند نوشتن، اشاره و غیره را هم شامل می شود و هر چیزی که صاحبش به افشاء و گفتن آن رضایت نداشته باشد، سخن چینی نامیده می شود.( بحار الأنوار، 72 / 269)

❌مذمت شخصیت شخص سخن چین در بیان قرآن و روایات:👇👇
خداوند درسوره مبارکه قلم آیات 11 تا 13 می فرماید: هَمَّازٍ مَّشَّاء بِنَمِیمٍ * مَّنَّاعٍ لِّلْخَیرْ مُعْتَدٍ أَثِیمٍ * عُتُل بَعْدَ ذَالِکَ زَنِیم

🌺آن که سخت عیبجو و بدگو و گام بردارنده به سخن چینی است. * و بسیار بخیل و بازدارنده از خیر، تجاوزگر و گناه پیشه است * و پس از آن (همه صفات زشت)، خشن و سنگدل و بی اصل و ریشه است.

💥نقل شده که مردی غلامی داشت و وقتی خواست او را بفروشد، به مشتری گفت: این عیبی به جز نمّامی ندارد. مشتری گفت: مانعی ندارد. وقتی غلام را به منزل برد، پس از چند روز غلام سخن چین به زن آن مرد گفت شوهرت تو را دوست ندارد و قصد بد و اذیّت برای تو دارد ولی من راهی بلدم که می توانی علاقه او را به خودت جلب کنی. وقتی که شوهرت خوابید، چند تار مو از پشت گردن او با تیغ بردار.زن قبول کرد.

✅غلام سخن چین نزد ارباب رفت و به او گفت همسرت با مرد دیگری رفیق شده و قصد جان تو را دارد. اگر باور نداری شب هنگام خودت را به خواب بزن و از زیر چشم مواظب او باش. مرد خود را به خواب زد و زن را در حالی که تیغ به دست مشغول کندن مو از گردن او بود، دید و زن را گرفت و کشت. فامیل زن تحریک شدند و به نزاع برخاستند و طایفه مرد هم به کمک او آمدند و این نزاع مدّت ها ادامه داشت.

🍁حضرت صادق علیه السّلام فرمود: امیر المؤمنین علیه السلام فرمود:
شِرَارُکُمُ الْمَشَّاءُونَ بِالنَّمِیمَةِ- الْمُفَرِّقُونَ بَیْنَ الْأَحِبَّةِ الْمُبْتَغُونَ لِلْبُرَآءِ الْمَعَایِب
بدترین شما آن کسانی هستند که سخن چینی کنند، و میان دوستان جدائی افکنند، و برای پاک دامنان عیب جویند. (الکافی، 2 / 369)

🍁قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله:
عَذَابُ الْقَبْرِ مِنَ النَّمِیمَةِ وَ الْغِیبَةِ وَ الْکَذِب
عذاب قبر سزای سخن چینی و غیبت و دروغ است. (بحار الأنوار، 72 / 259)

🍁امام صادق علیه السّلام و امام کاظم علیه السّلام و امام حسین علیه السّلام و امیر المؤمنین علیه السّلام فرمودند:
حُرِّمَتِ الْجَنَّةُ عَلَی ثَلَاثَةٍ- النَّمَّامِ وَ مُدْمِنِ الْخَمْرِ وَ الدَّیُّوثِ وَ هُوَ الْفَاجِر
بهشت بر سه نفر حرام است: سخن چین، آدمکش و شرابخوار. (ثواب الاعمال، ص:475)

🍂امام صادق علیه السلام فرمود:
سخن چین قاتل سه نفر است: قاتل خود و قاتل کسی که سخن چینی او را کرده و کسی که نزد او سخن چینی کرده است. (خصال، 1 / 167)

🍂روایتی در مذمت سخن چینی آمده که شخصی به امام سجّاد علیه السّلام عرض کرد:
فلانی درباره شما چنین و چنان گفت؟ فرمود: سوگند به خدا حقّ برادر خود را حفظ نکردی، زیرا او تو را امین دانسته، (و رازی با تو گفته) ولی تو به او خیانت کردی و حرمت مرا هم نگاه نداشتی، زیرا چیزی را به من گفتی که نیازی به شنیدنش نداشتم، مگر نشنیده ای که سخن چینها سگهای دوزخ اند؟ ضمنا به آن شخص بگو به زودی مرگ همه ما را می گیرد و در گور جای خواهیم گرفت و در قیامت وعده گاه و حاکم بین مردم، خداوند است. (، ارشاد القلوب، 1 / 308)


⭕️و گفتیم همه ی گناهان تجسم اعمال دارد و هر عملی به یه شکلی مجسم میشه برای انسان و آن گروهی

که به شکل بوزینه‌اند: افراد سخن چین هستند




[ پنجشنبه 23 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

دانلود کتاب همسرداری

دانلود کتاب همسرداری

این کتاب داری عناوینی :سیاست های همسرداری، سیاست های زنانه، سیاست های مردانه،ازدواج، احادیث و  سخنان و .. میباشد که قابلیت اشتراک گذاری هم دارد.بهتر است خودتون از لینک زیر دانلود کنید و استفاده و راهکارهای آن راعملی کنید

http://s8.picofile.com/file/8275712126/hamsardari.apk.html

طریقه دانلود:

دریافت لینک دانلود را میزنیدو سپس دانلود فایل را بزنید.اگر با گوشی دانلود میکنید اگر پیام آسیب زدن به گوشی براتون آمد بی اعتنا باشید و دانلود رو بزنید کتاب هیچ مشکلی ندارد.

 




[ یکشنبه 07 آذر 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نکاتی بدانیم ز لطف خدا !

بعضی گیاهان رونده اند یعنی یک گوشه باغچه می کاری، اما خیلی طول نمی کشد که تمام باغچه را پر می کند.کار خوب و صواب درست مثل گیاه رونده است و رشد کرده و پیش می رودکار بد و خلاف و ناصواب هم از همین دست است؛ درست مثل قطره ای از جوهر سیاه که روی صفحه سفید کاغذ و یا پارچه ای فرو می افتد، اما همانجا نمی ماند بلکه پیشروی کرده و جلو می رود.

لطف خدا

این یک حقیقتی است که رفتارهای خوب و بد، عوامل و حقایقی ثابت نیستند بلکه درست مثل یک گیاه رونده اند؛ رشد می کنند و پیشروی کرده و جلو می روند؛ حقیقتی که در سورهیوسف به زیبایی تمام می توانی تماشا کنی.
برادرها روزی یوسف را با خود به تفریح بردند و به چاه افکندند و نتیجه آن این شد که امروز برادر دیگر خود بنیامین را از دست دادند، پس این اتفاق ریشه در آن اتفاق ناگوار دارد.
و به همین خاطر بود که تا یعقوب ماجرای بنیامین را شنید همان سخنی را تکرار کرد که در وقت از دست دادن یوسف گفته بود.
آن روز:قَالَ بَل سَوَّلَتْ لَکمْ انفُسَکمْ أَمْراً: نفس شما کاری را در نظرتان بیاراست
و امروز نیز همان را می گوید در حالیکه این بار به ظاهر آنان هیچ تقصیری نداشته اند اما یعقوب می  خواهد بگوید: این ماجرا ریشه در همان ماجرا دارد.





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 12 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

نعمت نیاز مردم

با آنها بد نگاه نکنیم..چون نعمتند...

امام حسین علیه السّلام :

إنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَیکم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکم فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ؛

نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید.

بحار الأنوار، ج 74، ص 205

 




[ جمعه 27 آذر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

احادیثی در باب همسرداری

احادیثی در باب همسرداری ,احادیثی در مورد ازدواج

احادیثی در باب همسرداری    
پیغمبر اکرم (ص):«مِن سَعادَةِ المَرءِ المُسلِمِ الزَّوجَةُ الصّالِحَةُ وَالمَسکَنُ الواسِعُ وَالمَرکَبُ البَهیُّ وَالوَلَدُ الصّالِحح» (بحارالأنوار، ج76، ص155) 
پیغمبر اکرم(ص) می‌فرمایند: از خوشبختی مرد مسلمان، داشتن همسری شایسته، خانه‌ای بزرگ، وسیله‌ای راحت برای سواری و فرزندی خوب است.
---------------------------------------------





ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 20 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چشم چرانی زنان!

چشم چرانی زنان!

 

خیلی از  مردم تصور می کنند که فقط چشم چرانی برای مردان حرام است در حالی که طبق نص قرآن هم زن و هم مرد باید چشم خود را از نامحرم فرو ببندند!

رسول خدا (صلی الله علیه و آله):

..و خشم و غضب خداوند بسیار شدید است نسبت به زن شوهر دارى که چشم خویش را به مردان نامحرم بدوزد و پر سازد، و اگر چنین کند خداوند تمام اعمال نیک او را تباه مى ‏سازد، و اگر با مرد نامحرم همبستر شود، بر خداوند است که او را (در روز قیامت) در آتش (قهر خود) بسوزاند، پس از آنکه در گور عذابش کرده باشد.

منبع: ثواب الأعمال و عقاب الأعمال / ترجمه انصارى (آخرین حدیث)

 




[ شنبه 26 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

18 عقوبت برای بی نماز

عقوبت های ترک نماز:
ابن مسعود از حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله نقل کرده است که
هرکس نسبت به نماز سهل انگاری کند تا نمازش فوت شود خداوند او را هجده عقوبت میکند ..:

«ستةٌ فی الدنیا و ثلاثةٌ عند موته و ثلاثةٌ عند قبره و ثلاثةٌ عند محشره و ثلاثةٌ عند صراط»
شش عقوبت در دنیا و سه تا هنگام مرگ و سه تا در قبر و سه تا هنگام محشر او و سه عقوبت هم هنگامی که بخواهد از صراط عبور کند.
 

شش عقوبت دنیا اینهاست:
1-برکت از رزق او می رود.
2-برکت از حیات و عمرش میرود.
3- نورانیت از چهره اش می رود
4- بهره ای از اسلام ندارد (یعنی کافر می میرد.)
5-خدا او را در دعای صالحین شریک نمی کند (السلام علینا و علی عباد الله الصالحین)
6-دعایش مستجاب نخواهد شد.

اما هنگام مرگ:
1-ذلیل می میرد و سنگینی همچون کوه بر سینه اش وارد می شود
2-اگر آب همه دنیا را بنوشد باز هم تشنه می ماند
3- اگر غذای عالم را بخورد باز هم گرسنه می ماند.

اما در عالم  قبر و برزخ:
1 غم شدید و ظلمت قبر
2- فشار قبر و عذاب تا قیامت- نماز از اعمالیست که در برزخ از انسان حمایت میکند و مدافع اوست تا روز قیامت.
3- ملائکه هرگز مژده ی رحمت به آنها نمی دهند.

اما در هنگام محشر:
1 - به صورت حمار (خر) محشور می شود.
2-نامه عملش به دست چپش داده می شود
3- خداوند از او حسابی طولانی می کشد
(یکی از عقوبتهای شخص بی نماز طولانی شدن حساب او و سخت شدن حسابش تا 50 هزار سال خواهد بود ).

عقوبتی که نزد صراط بر او وارد می شود:
1-خداوند به او نظر رحمت نمی کند و تزکیه نمی شود
2- در عوض نخواندن نماز معادلی از او قبول نخواهد شد
3-خداوند هزار سال او را بر صراط منتظر میگذارد.

 

منبع:اصرار صلواة







[ شنبه 26 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بازاریان ملعون!
هشدار شدید الحن پیامبر (ص) که باید جدی گرفته شود!!
 
ذخیره کردن مواد غذایی برای خود یا خانواده یا امری دیگر احتکار محسوب نمی‌شود. البته وقتی شایعه می شود که فلان جنس کمیاب شده عده ای در خانه های خود آن را انبار می کنند در حالی که اگر واقعاً شایعه درست باشد بهتر است همه با هم مصرف کنیم و اگر کمبودی هم هست همه با هم تحمل نماییم.

به گزارش گناه شناسی به نقل از تراز : احتکار در لغت به معنای نگهداری طعام به انتظار گران شدن آن است. جوهری در صحاح گفته: "الاحتکار: جمعُ الطعامِ و حبسه یَتَربّصُ به الغلاء؛ جمع کردن و انبار کردن طعام به انتظار گران شدن." در بیشتر فرهنگهای لغت اصلی و معتبر زبان عربی نیز نزدیک به این معنا برای آن گفته شده است. در اصطلاح نیز احتکار عبارتست از حبس گندم، جو، خرما، کشمش و روغن حیوانی و خودداری از فروش آنها.
یکی از مهمترین علل حرمت و مبغوضیت این عمل در نزد شرع مقدس اسلام اهمیت فوق العاده حق مردم در جامعه اسلامی است. محتکر با عمل خود نظم اجتماع را بهم می زند و باعث گرانی و سخت شدن زندگی برای مردم می گردد.
امیرمومنان علی علیه السلام در این رابطه می فرمایند:
«أیُّما رجُلٍ اشْتَرى طَعاما فکَبسَهُ أربَعینَ صَباحا یُریدُ بهِ غَلاءَ المُسلِمینَ، ثُمَّ باعَهُ فتَصدّقَ بثَمنِهِ لَم یَکُنْ کَفّارَةً لِما صَنَعَ.»
«هرکس مواد غذایى بخرد و براى این که آن را به مسلمانان گران بفروشد چهل روز انبار کند و پس از چهل روز آن را بفروشد و همه درآمد آن را هم صدقه بدهد کفاره گناه او نخواهد شد.»
 (امالی طوسی، ص ۶۷۶)

سه نکته:
* این گناه به قدری در دین ما نهی شده که رسول اکرم (ص) تجار و بازاریانی را مرتکب این گناه شوند ملعون دانسته است:
"الُمحْتَکِرُ مَلْعونٌ؛ محتکر ملعون و از رحمت خدا به دور است."

** ذخیره کردن مواد غذایی برای خود یا خانواده یا امری دیگر احتکار محسوب نمی‌شود. البته وقتی شایعه می شود که فلان جنس کمیاب شده عده ای در خانه های خود آن را انبار می کنند در حالی که اگر واقعاً شایعه درست باشد بهتر است همه با هم مصرف کنیم و اگر کمبودی هم هست همه با هم تحمل نماییم. اینکه ما یک جنسی را انبار کنیم و همسایه ما به آن محتاج باشد هرچند احتکار نیست ولی عمل انسانی ای هم به شمار نمی رود!

*** بنابر به نظر مشهور فقهای امامیه کالاهایی که احتکار در مورد آنها صادق است عبارتند از: گندم، جو، خرما، کشمش، (که غلات چهارگانه معروف هستند) و نیز روغن حیوانی (نه نباتی).
البته اگر کسی کالایی غیر از موارد فوق را انبار کند تا گران شود و به این وسیله به مردم ضرر برساند با وجود اینکه واژه احتکار بر آن صدق نمی کند ولی مرتکب عمل حرام شده است زیرا ضرر رساندن به مسلمانان حرام است.







[ شنبه 26 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

احادیث رسول خدا( صلّی الله علیه و آله) درمورد عفت و حیا

قال رسول الله - صلی الله علیه و آله - : هِبَةُ الرَّجُلِ لِزَوْجَتِهِ یُزِیدُ فی عِفَّتِها.

پیامبرخدا - صلی الله علیه و آله - فرمودند: هدیه شوهر به همسر خود، از عوامل افزایش پاکدامنی زن است.

«من لایحضر الفقیه، ج 4، ص 281»

تبیان زنجان

عَنِ النَّبِی- صلی الله علیه و آله - قال: کُلُّ عَیْنٍ باکِیَةٌ یَوْمَ الْقِیامةِ إِلّا ثلاتَ أعْیُنٍ: عَیْنٌ بَکَتْ مِنْ خَشْیَةِ اللهِ وَ عَیْنٌ غَضَّتْ مِنْ مَحارِمِ اللهِ وَ عَیْنٌ باتَتْ ساهِرَةً فِی سَبیلِ اللهِ.

پیامبر اکرم - صلی الله علیه و آله - فرمودند: همه چشمها در قیامت گریانند، جز سه چشم: چشمی که در دنیا از خوف خدا بگرید و چشمی که از نگاه حرام خودداری کند و چشمی که به خاطر نگهبانی در راه خدا بیدار بماند.

«نور الثقلین، ج 3، ص 583»

تبیان زنجان

قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - : ... و المَرْاةُ اذا خَرَجَتْ من بابِ دارِها مُتَزَیِّنَةً مُتَعَطِّرَةً و الزّوجُ بذلِکَ راضٍ یُبنی لِزَوجِها بکُلّ قَدَمٍ بیتٌ فی النّار.

رسول خدا - صلّی الله علیه و آله - فرمودند: زن اگر از خانة خودش با آرایش و زینت و معطر خارج شود و شوهرش به این کار او راضی باشد، به هر قدمی که آن زن بر می دارد برای شوهرش خانه ای در جهنم بنا می گردد.

«بحارالانوار، ج 100، ص 249»

تبیان زنجان

قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - : ... لِلْابنِ و الاخِ ما فوقَ الدَّرعِ و لِغَیْرِ ذی مَحرمٍ ارَبَعة اثوابٍ: دِرعٌ وَ حمِارٌ وَ جِلْبابٌ وَ ازارٌ.

رسول خدا - صلّی الله علیه و آله - فرمودند: زن در پیش برادر و فرزند خود اگر یک پیراهن بپوشد که تا زانوان یا ساق پای او مستور باشد کافی است ولی در نزد نامحرمان، زن باید چهار لباس داشته باشد: پیراهن، روسری یا مقنعه، چادر و شلوار.

«تفسیر نور الثقلین، ج 3، ص 624»

تبیان زنجان

قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - : اذا رأیْتُمُ اللاّتی القَیْنَ عَلی رئوسِهِنَّ مثلَ استَمَةِ البَعْرِ فَاعْلَموهنَّ انَّهُ لا یُقْبَلُ لَهُنَّ الصَّلوةُ.

رسول خدا - صلّی الله علیه و آله - فرمودند: زمانی که دیدید زنانی موهای سر خود را مثل برآمدگی پشت شتر نموده و در میان نامحرمان ظاهر می شوند، به آنها بگوئید که نمازشان قبول نیست.

«کنزالعمال، ج 16، ص 392» 

تبیان زنجان

قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - : ایُّ اِمْرَاَةٍ تطیَّبتْ ثمَّ خَرَجَتْ من بَیتِها فَهِیَ تُلْعَنُ حتّی ترجَعَ الی بیتِها مَتَی ما رَجَعَتْ.

رسول خدا - صلّی الله علیه و آله - فرمودند: هر زنی که خود را خوشبو نماید و از منزل خارج شود تا زمانی که بر می گردد مورد لعنتِ (خدا و ملائکه) قرار می گیرد.

«بحارالانوار، ج 100، ص 247»

تبیان زنجان

قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - : مَنْ اطاعَ امْرأَتَهُ اکیَّهُ اللهُ عَلی وجهِهِ فی النّارِ فقال الامام علی - علیه السّلام - : و ما تلک الطاعة؟ قال: یاذن لها فی ... و لبس الثیاب الرقاق.

رسول خدا - صلّی الله علیه و آله - فرمودند: هر کس از زنش اطاعت کند خداوند او را با صورت در آتش خواهد افکند. امام علی - علیه السّلام - عرض کردند: منظور از اطاعت زن چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه به او اجازة رفتن به حمامهای عمومی، عروسی هایی که در آن گناه می شود و مجالس آوازه خوانی بدهد و نیز اجازه دهد تا در میان نامحرمان لباس نازک بپوشد.

«بحارالانوار، ج 74، ص 53»






[ شنبه 26 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

فلسفه حرمت لواط

در روایات اسلامى در عباراتى کوتاه و پرمعنا اشاره به دلایل حرمت لواط شده است، از جمله در روایتى از امام صادق (ع) مى‏ خوانیم که:

کسى از آن حضرت سؤال کرد، چرا خداوند لواط را حرام کرده است؟ فرمودند:

اگر آمیزش با پسران حلال بود مردان از زن ها بى‏ نیاز (و نسبت به آنان بى‏ میل) مى‏ شدند، و این باعث قطع نسل انسان مى‏شد و باعث از بین رفتن آمیزش طبیعى جنس موافق و مخالف مى‏گشت و این کار مفاسد زیاد اخلاقى و اجتماعى به بار مى‏آورد.[۱]

همچنین در قران کریم علت حرمت لواط این گونه بیان شده است:

حضرت ” لوط”(ع) این پیامبر بزرگ خطاب به قوم خودش می فرماید:« أَإِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجالَ وَ تَقْطَعُونَ السَّبیلَ وَ تَأْتُونَ فی‏ نادیکُمُ الْمُنْکَرَ …».[۲]

آیا شما به طرف مردان مى‏ آئید و راه تناسل را قطع مى‏کنید؟! و در مجلس خود آن عمل ناپسند را مرتکب مى‏شوید.

با این وجود علت حرام بودن مردان بر مردان یعنى لواط و حرام بودن زنان بر زنان یعنى مساحقه کردن آن است که حق تعالى در آفرینش زنان و مردان گویا آنها را با یکدیگر مرکب قرار داده یعنى زنان را از براى مردان خلق کرده و بر طبق طبع مردان مقرر داشته است و در اصل آفرینش و وضع خلقت بنى آدم زنان را به جهت رغبت و میل مردان آفرید و اجزاء آنها را مناسب میل مردان گردانید و جهت دیگر آن که اگر جایز باشد مردان با یک دیگر لواط کنند و یا این که زنان با یک دیگر مساحقه کنند سبب انقطاع نسل و فساد تدبیر در نظم عالم دنیا شود.[۳]



[۱]. حر عاملى، وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۳۳۳، مؤسسه آل البیت (ع) قم، ۱۴۰۹ هـ ق. « أَنَّ زِنْدِیقاً قَالَ لَه (ْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع‏) فَلِمَ حَرَّمَ اللِّوَاطَ؟  قَالَ مِنْ أَجْلِ أَنَّهُ لَوْ کَانَ إِتْیَانُ الْغُلَامِ حَلَالًا لَاسْتَغْنَى الرِّجَالُ عَنِ النِّسَاءِ وَ کَانَ فِیهِ قَطْعُ النَّسْلِ وَ تَعْطِیلُ الْفُرُوجِ وَ کَانَ فِی إِجَازَهِ ذَلِکَ فَسَادٌ کَثِیرٌ.»

[۲]. عنکبوت، ۲۹٫



لطفا با ذکر منبع منتشر کنید ( منبع: گناه شناسی 313fadaii.blog.ir)




[ شنبه 26 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مردانی که از مرد بودن خود فراری اند +تصاویر
افزایش مد و مدگرائی و به ویژه پسرانی که خودشون رو دوست دارن شبیه دختران کنند ،تبدیل به یک ناهنجاری اجتماعی برای خانواده ها و جامعه شده که باعث بروز برخی تنش ها و چالش های تربیتی شده است.
گناه شناسی به نقل از شهدای ایران: چند وقتی هست که پیرایشگاه های مردانه در حال تبدیل شدن به آرایشگاه هست. یعنی آقایان دیگر به کاستن مو و اصلاح رضایت نمی دهند و می خواهند با اضافه کردن اقلام آرایشی زیبا شوند.
پسرانی که نمی‌خواهند
پیرایش به معنی کاستن و آقایان با کاستن (کوتاه کردن مو ، اصلاح و….) زیبا میشوند و آرایش به معنی اضافه کردن زیبا میشوند  البته ناگفته نماند که خانم ها همینجوری زیبا هستن و  آرایش برای زیبایی بیشتر است .

 





ادامه مطلب ...

[ شنبه 26 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مردانی که خدا لعنتشان کرده است!

در آراسـتـگـی تـشـبـّه مـردان به زنان و عکس آن روا نیست . امیر المومنین امام علی (ع ) شخصی را که با شـکـل و شـمـایـل زنـانـه بـه مـسـجـد پـیـامـبـر(ص ) آمـده بـود، بـیـرون رانـد و فرمود: از رسول خدا(ص ) شنیدم که می فرمود: لَعَنَ اللّهُ الْمُتَشَبِّهینَ مِنَ الرِّجالِ بِالنِّساءِ وَالْمُتَشَبِّهاتِ مِنَ النِّساءِ بِالرِّجالِ.(بحارالانوار ج ۱۷، ص ۲۸۵)

خداوند مردانی را که خود را به شکل زنان و زنانی را که خود را شبیه مردان درمی آورند از رحمت خویش دور کرده است .







[ شنبه 26 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چهل حدیث در باره والدین

مقـدمـه

وَقَضى رَبُّکَ اَلاَّ تَعْبُدُوا اِلاَّ اِیّاهُ وَبِالْوالِدَیْنِ اِحْسانا اِمّا یَبْلُغَنَّ عِنْدَکَ الْکِبَرَ اَحَدُهُما، اَوْ کِلاهُما فَلا تَقُلْ لَهُما اُفٍّ وَلا تَنْهَرْهُما وَقُلْ لَهُما قَوْلاً کَریما...حدیث 
و خداى تو حکم فرموده که، هیچ کس را جز او نپرستید و به پدر و مادر نیکى کنید اگر هر دو یا یکى از آنها به پیرى برسند (که موجب رنج و زحمت باشند) زنهار کلمه اى که رنجیده خاطر شوند مگو و کمترین آزار به آنان مرسان و با ایشان با احترام و بزرگوارانه سخن بگو.
و همیشه پر و بال تواضع و تکریم را با کمال مهربانى نزدشان بگستران و بگو: پروردگارا، به پدر و مادرم رحمت و مهربانى فرما، آنگونه که آنان مرا در کوچکى تربیت کردند.


گرچه هستى ما از خداست، لیکن سبب زندگى و وجود ما، پدر و مادر است و ما شاخه اى از وجود این دو عزیزیم و میوه اى از بوستان محبّت و تربیت و مهر و عاطفه بى نظیر پدر و مادریم.
انسان فراموشکار، وقتى به قدرت و موقعیتى رسید، دوران عجز و کوچکى خویش را از یاد مى برد و پدر و مادر و زحمات طاقت فرساى آنان را فراموش مى کند، و چه ناسپاسى و کفرانى بدتر از این؟
انسانیّت و اخلاق ایجاب مى کند که پاسدار این دو گوهر باشیم و در حال حیاتشان از نیکى و احسان و پس از مرگشان از صدقات و یاد نیک غفلت نکنیم. ما امتداد وجودى والدین خودیم و فرزندان ما تدوام وجود مایند، چگونگى برخورد ما با پدر و مادر و احترام و نیکى ما به آنان سبب مى شود: که فرزندان ما نیز در نسل آینده، حق شناس و قدردان و نیکوکار به بار آیند. فرزندان ما همانگونه خواهند بود که ما با والدین خویش رفتار مى کنیم.
بارى ... اداى حقّ والدین و انجام سپاس زحمات آنان نیز مانند حقّ خدا و شکر نعمتهایش از عهده توانائى ما خارج است و تنها باید زبان به عجز بگشائیم و بال تواضح و فروتنى به زیر پاى آندو فرشته بگستریم.
با اینحال، توجّه به مقام پدر و مادر و شناخت قدر و منزلت آنان نزد خداوند، زمینه اداى بخشى از حق بزرگ آنان را فراهم مى سازد.
روایاتى که در این مجموعه چهل حدیث والدین مطالعه مى کنید، ما را با گوشه اى از وظایف خود در برابر والدین آشنا مى کند.
توفیق الهى یارمان باد که از نیکو کاران به پدر و مادر خویش به حساب آئیم چرا که رضایت خدا در رضایت آنان است.
خدایا! ما را قدردان زحمات پدر و مادر بگردان.
خدایا! ما را به تربیت نسلى با ایمان و حق شناس و پاکدل و نیکوکار موفق بدار.

 
 







ادامه مطلب ...

[ شنبه 26 اردیبهشت 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه