نقش زن نیک در خانواده ها

 http://www.8pic.ir/images/49454917506646702173.jpg

می فرمایند زن ملکه ی خانه است اگر زن خانه اصلاح شود تمام اهل خانه اصلاح می شوند .حقیقتا اگر تنها مرد خانه دیندار شود دین تا دروازه ی خانه می آید ولی در خانه داخل نمی شود ولی اگر زن خانه دیندار شود دین به خانه وارد می شود . بعضی اعمال هستند که اگر در زندگی زن بیایند زن نزد الله تعالی وبندگان الله تعالی قیمتی وبا ارزش می شود . نقش یک زن نیکوکار در اصلاح جامعه  از چندین مرد موثر تر است . زیرا این زن نیکوکار ذریعه ی هدایت تمام عالم می شود .

 

ومحنت دین فقط کار مردها نیست بلکه زن ها هم در قبال دین الله تعالی مسئول هستند وصحابیات وقتی ایمان می آوردند کار دعوت ومحنت دین را شروع می کردند .اولین کسی که ایمان آورد حضرت خدیجه رضی الله عنها بود و او نبی اکرم صلی الله تعالی علیه وسلم را تسلّی می دادند و قبل از همه حضرت خدیجه دعوت دادن را شروع کرده که به ذریعه دعوت ومحنت او حضرت سمیّه ایمان آوردند ودر راه الله تعالی مشقت های زیادی برداشت کردند . و اولین شهید اسلام هم زن بود حضرت سمیّه اولین کسی بود که در راه الله تعالی به شهادت رسید و حضرت خنساء بچه های خود را ترغیب می داد وهر چهار بچّه ی خود را آماده کرد ودر راه الله تعالی فرستاد وهر چهار بچّه اش شهید شدند و زنی پیش رسول اکرم صلی الله علیه وسلم آمده بچه ی شیر خواره اش را برای قربان کردن پیش کرد لذا تمام زن های صحابه برای غلبه ی دین اسلام قربانی می دادند وتقاضا های خود را قربان می کردند واگرمرد تنها محنت دین را بکند و زن وبچه ها برای دنیا تلاش کنند ومحنت دین را رها کنند زنده کردن اعمال در منزل بسیار مشکل می شود .
هر زمانی که در محنت دین زن هم هم دوش مردش محنت بکنند وبا مردها همکاری بکنند وصبر اختیار بکنند الله تعالی دین را زنده می کند .
حضرت ابراهیم محنت دین را می کرد و حضرت هاجره هم دوش ابراهیم علیه السلام قربانی می داد، الله تعالی از نسل آن ها هزاران نبی را پیدا کرد و حضرت هاجره در صفا ومروه قربانی داد، الله تعالی را این قدر پسند شد که تا قیامت این عمل او را بر مسلمانان فرض قرار داد .
وقتی که رسول اکرم از ازواج مطهرات سوال کرد که شما دین را می خواهید یا دنیا را آن ها دین را بر دنیا فوقیت داده ودین را اختیار کردند .
ولی وقتی که در کار دین زن ها با مردها همکاری نکنند دین زنده نمی شود، حضرت نوح نهصدوپنجاه سال محنت کرد ولی زنش همکاری نمی کرد امتّش خیلی کم بودند .

لذا الله تعالی جنت را برای مرد ها وزن ها درست کرده باید هردو هم محنت بکنند و اگر یک زن به جهنّم رفت چهار مرد را به جهنم می برد ۱ – پدر خود را ۲– برادر خود را ۳ – شوهر خود را ۴ – فرزند خود را

۱ – حضرت سعد بن ابی وقّاص رصی الله عنه می فرماید : رسول اکرم صلی الله علیه و سلم فرمودند : سه چیز برای خوشبختی فرزندان آدم هستند وسه چیز برای بدبختی او . آن سه چیزی که برای خوشبختی او هستند (الف) زن نیکوکار (بمنزل ورهایشگاه مناسب و آرام (ج ) سواری نیک و خوب
وآن سه چیزی که برای بدبختی او هستند (الف ) زن بی دین ( ب ) منزل بد امن و بد (ج) سواری بد ( مسند احمد . باب الترغیب فی النکاح )

۲ – حضرت عبدالله بن عمر رضی الله عنه می فرماید: رسول اکرم صلّی الله علیه و سلم فرمودند : دنیا تمام برای انسان چیز فایده مندی است و در دنیا بهترین سامان زن نیکوکار است . ( مسلم . باب خیر متاع الدنیا )

۳ – رسول اکرم صلی الله علیه و سلم فرمودند : هر زنی که پنج وقت نماز خود را ادا نماید و روزه رمضان را بگیرد . و شرمگاه خود را حفاظت کند واز شوهر خود اطاعت کند هر هشت دروازه جنت برایش باز کرده می شوند از هر دری که دلش می خواهد وارد جنت شود . ( مسند احمد ۱ / ۱۹۱ )

۴ – سیدنا ابو هریرۀ رضی الله عنه می فرماید رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند : اگر من کسی را به سجده کسی حکم می کردم پس زنان را دستور می دادم تا شوهران خود را سجده کنند . ( ترمذی . باب ماجآء فی حقّ الزّوج علی المرأۀ )

۵ – حضرت عبدالله بن عمرو رضی الله تعالی عنه می فرماید رسول اکرم صلی الله علیه وسلم فرمودند : الله تعالی با نظر رحمت به طرف زنی که ناشکری شوهرش را می کند نگاه هم نمی کند . ( رواه الحاکم . ۲ / ۱۹۰ )

۶ – حضرت ابوهریره رضی الله عنه می فرماید رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند : بهترین زن آن زنی است که وقتی شوهر به طرف او نگاه کند شوهرش را خوش بکند و وقتی که به او حکمی بکند از او اطاعت بنماید و وقتی به سفر می رود وغایب می شود غیرت خود ومال شوهر را خوب حفاظت بکند . ( مستدرک حاکم . ۲۶۸۲ )

۷ – حضرت ابوهریره رضی الله عنه می فرماید رسول اکرم صلی الله علیه وسلم فرمودند :وقتی که شوهر از زنش ناراض می شود وشب را می گذراند تا صبح فرشته ها آن زن را لعنت می کنند . ( بخاری . باب اذا قال احدکم امین )

۸ – رسول اکرم صلی الله علیه وسلم فرمودند : سه گروه هستند که نماز آن ها از سرشان بالاتر نمی رود (الف) غلامی که از آقای خود فرار بکند تا زمانی که برگردد (ب) زنی که شب را صبح کند وشوهرش از او ناراضی باشد تا او را راضی کند ( ج ) امامی که مقتدی ها از او ناراضی باشند واو را ناپسند بکنند . ( ابوداوود . ۱۷۲۲ – مسند احمد ۵ /  ۲۱۸ )




[ چهارشنبه 06 آبان 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه