تبریک می گم آقای وزیر ....
Image result for ‫وزیر بهداشت‬‎
اهمّیّت مسئولیّت پذیری در آیات و روایات

نظام حقوقی اسلام نظامی تکلیف گراست؛ به عنوان مثال در متون دینی وقتی صحبت از حقّ انسـانها می شود بحث از حقوقی است که انسانهای دیگر بر ما دارند و به عبارت دیگر مسئولیّتی که ما در قبال دیگران داریم . البته چون این حقوق طرفینی است ما نیز این حقوق را بر عهده دیگران داریم امّا بدلیل همان بعد سازندگی و تربیت و هدایت که دین اسلام برای خود، قائل است در بیان به جنبه تکلیف و وظیفه و مسئولیّت ، توجّه بیشتری می کند ؛ لذا امام سجّاد- علیه السّلام- می فرماید: 
اِعلَم رَحَمَکَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَیکَ حُقوقاً مُحیطَةٌ بِکَ فِی کُلِّ حَرَکَةٍ تَحَرَّکتَها وَ سَکَنَةٍ سَکَنتَها اَو حالٍ حَلَّتها اَو مَنزِلَةٍ نَزَلتَها اَو جارِحَةٍ قَلَبتَها اَو ءَالَةٍ تَصَرَّفتَ فِیها فَاَکبَرِ حُقُوقُ اللهِ تَبارَکَ وَ تَعالی عَلَیکَ ما اَوجَبَ عَلَیکَ لِنَفسِهِ مِن حَقِّهِ الّذی هُوَ اصلُ الحُقوقِ 7
بدان که خدای عزّوجلّ را بر تو حقوقی است که در هر جنبشی که از تو سر می زند و هر آرامشی که داشته باشی و یا در هر حالی که باشی یا در هر منزلی که فرود آیی یا در هر عضوی که بگردانی یا در هر ابزاری که در آن تصرّف کنی، آن حقوق اطراف تو را فرا گرفته است . بزرگترین حقّ خدای تبارک و تعالی همان است که برای خویش بر تو واجب کرده؛ همان حقّی که ریشه همه حقوق است. 
امام سجّاد-علیه السّلام- نمی فرماید تو بر گردن دیگران حقّی داری که آنها باید در مورد تو رعایت کنند بلکه می فرماید؛ حقوقی تو را احاطه کرده ؛ یعنی حقوقی که دیگران بر گردن تو دارند و تو باید از عهدۀ آنها برآیی. همانطور که دیدیم اسلام دینی تکلیف گراست و اصولاً دینداری بدون مسئولیّت پذیری و تعهّد معنایی ندارد. در ادامه به اهمیّت مسئولیّت پذیری و جایگاه آن در قرآن و سنّت می پردازیم. 
در قرآن مجید آیات فراوانی وجود دارد که اهمیّت مسئولیّت پذیری و وظیفه شناسی را برای انسان بیان کرده است؛ به عنوان مثال قبول مسئولیّت در قرآن ، به بار سنگین تشبیه شده است. 

بقراط

چیزی که امروزه رفتار خوب بالینی نامیده می شود با این گزاره ها که بیماری زمانی سخت تر است که ذهن مضطرب باشد و بعضی بیماران زمانی که از رفتار خوب پزشک رضایت داشته باشند بهبودی خود را باز می یابند. وی معتقد بود که پزشکان باید خادم بیماران خود باشند و معیارهای سلوک شرافتمندانه را رعایت کنند. در زمان وی گاهی پزشکان برای از بین بردن بعضی از بیماران خود تطمیع می شدند و امکان داشت که یک حاکم به پزشکی دستور دهد که برای کشتن دشمن خود از سم استفاده کند. بقراط گفت: پزشک در مورد بیمار مسئول است.

 

بقراط تعهد نامه ای را که امروزه هم دانشجویان پزشکی موقع اخذ درجه دکتری اظهار می کنند تهیه کرده است. سوگند است. در بخشی از این سوگند نامه امده است که من عمیقا تعهد می کنم که خود را وقف خدمت به انسانیت بنمایم من حرفه خود را با وجدان و شرافت انجام خواهم داد و سلامتی بیماران نخستین وظیفه من خواهد بود.

 

Image result for ‫قسم خوردن پزشکان در فارغ التحصیلی‬‎

 

حالا بقراط جان شما به کنار ............

 

آقای وزیر بهداشت سخن حرف ما ملت با شماست ......

لطفا به این نکات توجه فرمائید ....

 

منشور حقوق بیمار ، حادثه بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر ، بیمارستان خمینی شهر

 

این منشور دانش بیماره که حق داره از اونها استفاده کنه ...

اما در آمد سالانه هم بد نیس یه نگاه بندازیم ... 

 

سایت پارسینه درآمد سالیانه برخی مشاغل را در کشورمان که از یک پایان نامه دانشگاهی اقتباس کرده به شرح زیر منتشر کرده است:

 ۱- دکتر مهندس مدیر کارخانه صنعتی:  ۶۰۰ میلیون تومان
۲- دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک و قلب  ۸ میلیارد تومان
۳- دندانپزشک فوق تخصص جراحی فک و صورت ۱٫۲ میلیارد تومان
۴- فوتبالیست و مربی فوتبال ۳ میلیارد تومان
۵- استاد تمام ممتاز ۱۵۰ میلیون تومان
۶- معلم کنکور درس زیست شناسی ۱٫۲ میلیارد تومان
۷- معلم خصوصی کنکور رشته های ارشد  ۶۰۰ میلیون تومان
۸- دکترای عمومی پزشکی  ۱۲۰ میلیون تومان
۹- معلم ابتدایی با مدرک کارشناسی ۲۵ میلیون تومان
۱۰- کارگر حرفه ای جوشکار برج ها ۸۰ میلیون تومان
۱۱- سرآشپز حرفه ای  ۲۵۰ میلیون تومان
۱۲- خلبان کاپیتان پایه۱ جهانی  ۳۰۰ میلیون تومان
۱۳- دندانپزشک عمومی  ۴۰۰ میلیون تومان
۱۴- آرایشگر زنانه ۳۰۰ میلیون تومان
۱۵- طراح لباس عروس  ۱٫۲ میلیارد تومان
۱۶- استادیار دانشگاه  ۵۰ میلیون تومان
۱۷- نصاب ماهواره  ۲۰۰ میلیون تومان
۱۸- نویسنده مشهور  ۲۵۰ میلیون تومان
۱۹- بازیگر مشهور سینما  ۸۰۰ میلیون تومان
۲۰- برنامه نویس کامپیوتر  ۳۰۰ میلیون تومان
۲۱- مجری مشهور اخبار ۱۵۰ میلیون تومان
۲۲- تعمیرکار اتوموبیل  ۶۰۰ میلیون تومان

 

حالا زیر میزی ها و مبالغی که گرفته میشه وزیر جان پیش کش ......

جواب اینها رو که دادین ....

کودک بیمارستان خمینی شهر اصفهان ، بیمارستان خمینی شهر ، بیمارستان اشرفی خمینی شهر

 کادر درمان بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر از توابع استان اصفهان، به دلیل عدم بضاعت مالی خانواده یک بیمار خردسال، بخیه چانه صدرای چهار ساله را شکافتند و او را با چانه شکافته شده و خونین روانه خانه کردند.

اینو کجای دلمون بذاریم .....

مرگ مادر باردار در اثر قصور كادر پزشكي
هنوز دو هفته از ماجراي صدرا زاهدي‌پور، پسري كه براي بخيه كردن چانه اش به بيمارستان مراجعه كرده بود اما به دليل نداشتن هزينه بيمارستان بخيه او توسط پزشك كشيده شد نگذشته، كه در بيمارستان دولت در كرج با عدم پذيرش خانم باردار توسط مسئولان بيمارستان باعث مرگ او و فرزندش به خاطر انتقال به بيمارستان ديگر مي‌شود.

به گزارش قانون، حدود 50 روز پيش خانم بارداري به بيمارستاني در شهر كرج مراجعه مي كند اما بعد از پذيرش مسئولان بیمارستان عنوان می‌کنند که این زن باید به دلایل خاصی به بیمارستان دیگری منتقل شود که در نهایت این خانم خارج از بیمارستان فوت می‌کند. چندي پيش، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ ای در مورد آخرين وضعيت پرونده مي گويد: پرونده این حادثه در حال حاضر تشکیل شده و منتظر گزارش نظام پزشکی در مورد مسئولیت مدیر بیمارستان و مسئولان این مرکز درمانی در این رابطه هستیم و پزشکی قانونی نیز باید نظر خود را در مورد علت فوت این خانم اظهار کند و تاکنون رسیدگی‌ها به پایان نرسیده و پرونده در دست بررسی‌ است.

 

عذرخواهی و استعفای نخست وزیر کره جنوبی به دنبال مرگ 300 نفر در غرق شدن کشتی

نخست وزیر کره جنوبی یک روز پس از غرق شدن کشتی، به دیدار خانواده های قربانیان و آسیب دیدگان رفت اما با واکنش شدید و فریادهای اعتراض آمیز روبه رو شد. یکی از افراد نیز به نشانه اعتراض به سمت نخست وزیر بطری آب پرتاب کرد.
نخست وزیر کره جنوبی به دلیل نارضایتی از واکنش دولت به مسئله غرق شدن کشتی مسافری با 300 کشته عذرخواهی کرد و استعفا داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)، "چونگ هونگ اوون" نخست وزیر کره جنوبی روز یکشنبه استعفا داد. دلیل این اقدام نارضایتی از واکنش دولت کره جنوبی در موضوع غرق شدن کشتی مسافری در روز 16 آوریل (27 فروردین) با حدود 300 کشته ذکر شده است.


نخست وزیر مستعفی کره جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی همچنین مسؤولیت کامل حادثه غرق شدن کشتی را برعهده گرفت.
این در حالی است که 14 ماه از آغاز کار او به عنوان نخست وزیر می گذرد.

وی گفت: به خانواده های قربانیان حادثه، تسلیت می گویم و از ته قلبم از آنها عذرخواهی و برای نجات یافتگان بهبود و سلامتی آرزو می کنم.

نخست وزیر کره جنوبی (چونگ هونگ اون) به هنگام اعلام استعفا و عذرخواهی

عذرخواهی و استعفای نخست وزیر کره جنوبی به دنبال مرگ 300 نفر در غرق شدن کشتی

 

این شجاعت هم ندارین نه .......................................

 

Image result for ‫بیمارستان حیوانات‬‎

جاهامون عوض شده آقای وزیر مواظب باشن همکاراتون این حیوانات خدای نکرده چیزیشون نشه بالاخره سوگند خوردن ....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




[ جمعه 27 آذر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه