بیماری های موثر بر میل جنسی زنان

بیماری های موثر بر میل جنسی زنان

 بیماری های موثر بر میل جنسی زنان

بسياري از بيماري‌ها با كاهش ميل جنسي، باعث مي‌شوند روابط زناشويي تحت تاثير قرار بگيرد. در واقع مي‌توان كاهش ميل جنسي را به‌عنوان يكي از بارزترين عوارض اين بيماري‌ها به‌حساب آورد.


با توجه به اين حقيقت مي‌توان اذعان كرد كه اگر دچار كاهش ميل زناشويي و يا هر نوع اختلال ديگري در اين عملكرد هستيد، بهتر است به پزشك مراجعه نماييد تا دليل اصلي آن مشخص شود و با رفع مشكل زمينه‌اي، اين مشكل شما نيز برطرف شود.


بيماري هاي موثر

در ادامه به بعضي از مهم‌ترين بيماري‌‌هايي كه ميل زناشويي را تحت تاثير قرار مي‌دهند اشاره مي‌كنيم:

1- بيماري‌هاي عروقي


برخي از اختلالات عروقي در قالب مشكلات زناشويي خود را نشان مي‌دهند كه به مرور زمان رگ‌هاي خوني را تحت تاثير قرار داده، شريان‌ها را سخت و باريك مي‌كنند و همين مساله، خون‌رساني به دستگاه تناسلي را كاهش مي‌دهد.

2- ديابت

اغلب مشكلات زناشويي ناشي از بيماري ديابت است كه با مشكلات ديگري نظير آسيب‌هاي عصبي و بيماري‌‌هاي عروقي همگام مي‌شود. در زنان اين عارضه به شكل كاهش ميل زناشويي خود را نشان مي دهد. البته اين عوارض با كنترل قندخون ، فشارخون و مقدار كلسترول خون، قابل جبران است.

3- افسردگي

اغلب به‌دنبال افسردگي اختلالات زناشويي بروز مي‌كند. اگر مواد شيميايي مغز و يا هورمون‌ها و ناقل‌هاي عصبي در وضعيت متعادلي نباشند، ميل زناشويي را تحت تاثير قرار مي‌دهند و دارو‌هاي ضدافسردگي باعث كاهش ميل زناشويي مي‌شوند.

البته خوشبختانه دارو‌هايي با فرمول مشابه وياگرا و يا خود وياگرا مي‌توانند به بهبود اين وضعيت كمك موثري كنند.

4- يائسگي

ميل زناشويي زنان به موازات تغيير در هورمون‌هاي خاصي در يائسگي كاهش پيدا مي‌كند. كاهش مقدار هورمون استروژن (هورمون زنانه) در زنان كه در انگيختگي زناشويي موثر است، باعث خشكي واژن و دردناكي آميزش مي‌شود. تستوسترون (هومون مردانه)، هورموني كه در ميل زناشويي هر دو جنس نقش دارد، با كاهش فعاليت تخمدان‌ها كاهش مي‌يابد و در مجموع، اين مساله باعث كاهش ميل زناشويي مي‌شود.

5- عوارض جانبي برخي داروها

دارو‌هاي بي‌شماري هستند كه چنين تاثير ناخواسته‌اي را به همراه دارند. علاوه بر دارو‌هاي ضدافسردگي، دارو‌هاي فشارخون و حتي دارو‌هاي ضدبارداري مي‌توانند ميل زناشويي را تحت‌تاثير قرار دهد.



6- ام.اس

بيماري ام.اس كه باعث تخريب سيستم عصبي مركزي مي‌شود، روي عملكرد آميزشي تاثير مي‌گذارد. عدم خشنودي از آميزش و يا كمبود ميل زناشويي در زنان مي‌تواند دال بر ابتلا به اين بيماري باشد. بيماري‌هاي عصبي ديگري نظير پاركينسون نيز چنين تاثير مشابهي را به همراه دارند.

7- آندومتريوز

علايم دردناك بيماري آندومتريوز نظير گرفتگي‌هاي شكمي‌ دردناك، قاعدگي‌هاي شديد و درد مزمن لگني، امكان آميزش را به سختي فراهم مي‌كند و تجربه‌اي ناخوشايند خواهد بود.

8- كيست‌هاي تخمداني

آميزش‌‌هاي دردناك، مي‌تواند علامتي از كيست‌هاي تخمدان‌ باشد. بيماري التهاب لگن و يا سرطان لگن نيز چنين علامتي را به همراه دارند. به طور كلي آميزش‌هاي دردناك را نبايد ناديده گرفت.

9- اختلالات تيروييدي

تيروييد، غده‌اي  در جلوي گردن است كه نقش مهمي را ‌در حيات و سلامت فرد ايفا مي‌كند. كنترل سوخت و ساز بدن، از دما گرفته تا وزن، و همچنين سلامت زناشويي از جمله فعاليت‌هاي غده‌ تيروييد است.

10- آپنه

آپنه كه اصطلاحا به آن، "خفگي در خواب" مي‌گويند، مشكلي است كه در آن تنفس به مدت 10 ثانيه متوقف مي‌شود و اين روند مرتب در خواب تكرار مي‌شود.

پزشكان مي‌گويند آپنه نيز مي‌تواند به بروز مشكلات زناشويي در مردان منجر ‌شود.


واقعيت‌ها

شما ممكن است احساس كنيد كه ميل زناشويي شما كمرنگ شده است، يا چيزهايي كه قبلا براي شما لذت‌آور بوده، اكنون ناراحت‌كننده به نظر مي‌رسند.

شما تنها نيستيد. خيلي از زنان در مراحلي از زندگي خود، دچار مشكلات زناشويي مي‌شوند.

ناتواني زناشويي در زنان دلالت بر مشكلات مزمن يا عودكننده در برخورد با يك يا برخي از پاسخ‌هاي زناشويي دارد. به آنچه شما تجربه مي‌كنيد، ناتواني زناشويي در زنان نمي‌گويند مگر اينكه درباره آن مضطرب شويد، يا تاثير منفي بر ارتباط شما با همسرتان بگذارد.

اگرچه مشكلات زناشويي مربوط به ناتواني زناشويي در زنان، دلايل متفاوتي دارد، ولي اغلب قابل درمان هستند.


علايم و نشانه‌ها

دلواپسي زناشويي در زنان در هر سني اتفاق مي‌افتد، ولي ممكن است در زمان‌ تغييرات هورموني شايع‌تر باشد، مانند بعد از زايمان، يا يائسگي.

نگراني‌هاي زناشويي همچنين ممكن است با بيماري‌هاي عمده اي مانند سرطان همراه باشند.

اگر شما يك يا بيشتر از موارد زير را تجربه كرده‌ باشيد، مشكل شما به‌عنوان ناتواني زناشويي در زنان دسته‌بندي مي‌شود:

- ميل زناشويي در شما كم شده، يا وجود ندارد.
- با انجام فعاليت زناشويي برانگيخته نمي‌شويد، يا علي‌رغم ميل زناشويي، برانگيخته نمي‌شويد.
- نمي‌توانيد به اوج لذت زناشويي (ارگاسم) برسيد.
- هنگام نزديكي، درد داريد.




[ جمعه 22 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه