نگاه رسانه های ضدانقلاب به بیانات امام خامنه ای

 نگاه رسانه های ضدانقلاب به بیانات امام خامنه ای

ملت مومن موحد و متحد ایران به شکرانه یک ماه روزه داری و عبادت پروردگار، نماز عید سعید فطر را با شکوه خاص در سرتاسر ایران پهناور و پر عظمت اقامه کرد.

در کانون این دایره عظیم معنوی مردم خداجوی تهران، صبح امروز نماز مبارک عید فطر را به امامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دانشگاه تهران و کیلومترها از خیابان‌های اطراف اقامه کردند.

خطبه های نماز عید فطر مقام معظم رهبری به چند بخش تقسیم می شد که رسانه های ضدانقلاب بیانات ایشان درخصوص شرایط منطقه را انعکاس دادند که به چند نمونه اشاره می شود.

bbc5

 

 بی بی سی:

رهبر جمهوری اسلامی خطبه اول را به مسایل دینی ماه رمضان اختصاص داد و ضمن انتقاد از “اسراف” در این ماه، راهپیمایی روز قدس را یکی از دستاوردهای مهم ماه رمضان قلمداد کرد.

آیت الله خامنه‌ای در خطبه دوم نماز به ابراز نظر در مورد مسایل خارجی پرداخت و گفت “در منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا و در مجموع، مناطق اسلامی حوادثی در جریان است.”

وی گفت که در ایران، حادثه مهم، تشکیل دولت جدید است و افزود که “این سنت ملی، به خوبی انجام گرفت” و ابراز امیدواری کرد که با “تایید وزرای صالح” در مجلس دولت تشکیل خواهد شد و کارهای مهمی را که در پیش دارد آغاز خواهد کرد.

در مورد سایر کشورهای منطقه، رهبر جمهوری اسلامی گفت که در این کشورها “حوادث به این صورت شادی‌آور نیست بلکه نگران‌کننده است” و از جمله، از سرگیری مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان را مورد انتقاد قرار داد.

 

رادیو فردا:

در خطبه‌های نماز عید فطر که روز جمعه، ۱۸ مرداد، در دانشگاه تهران برگزار شد، آقای خامنه‌ای پیش‌بینی کرد که تنها نتیجه متصور برای مذاکرات صلح خاورمیانه «عقب‌نشینی فلسطینی‌ها از حقوق خود و تشویق متجاوز به تجاوز بیشتر و سرکوب مبارزات مردم فلسطین» خواهد بود.

مذاکرات صلح خاورمیانه دوشنبه هفته گذشته پس از سه سال با میانجی‌گری ایالات متحده از سر گرفته شد.

به گفته مقامات دولت آمریکا، دو طرف اسرائیلی و فلسطینی موافقت کرده‌اند که مذاکرات دست‌کم ۹ ماه ادامه پیدا کند، در حالی که موضوعات پیچیده‌ای را باید حل و فصل کنند که سال‌ها مانع دستیابی به توافق و صلح شده است، مانند بازگشت پناهجویان فلسطینی و ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری.

اما این مذاکرات از همان آغاز مخالفت مقامات وزارت خارجه ایران را در پی داشت و اکنون نیز رهبر جمهوری اسلامی از دولت‌های دیگر کشورهای اسلامی می‌خواهد که در برابر آن موضع‌گیری کنند.

به گفته آقای خامنه‌ای، «۶۵ سال از اشغال رسمی فلسطین می‌گذرد و هنوز ظلم به مردم آن، انباشتن زندان‌ها از بی‌گناهان و جدا کردن کودکان فلسطینی از پدران و مادران خود ادامه دارد، در حالی که قدرت‌های غرب و کسانی که ادعای طرفداری از حقوق بشر و دموکراسی را دارند، از این روند حمایت می‌کنند».

رهبر جمهوری اسلامی همچنین در انتقاد از نقش آمریکا در از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل گفت که آمریکا نمی‌تواند میانجی باشد، چرا که دولت این کشور جانب اسرائیلی‌ها را گرفته است و از آنها حمایت می‌کند.

  dw3

دویچه وله:

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه (۹ اوت/۱۸مرداد) در خطبه‌های نماز عید فطر در دانشگاه تهران با اشاره به ازسرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه آن را مورد انتقاد قرار داد.

آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «یقینا این گفت‌وگوها مانند مذاکرات قبلی جز پایمال شدن حقوق فلسطینی‌ها و تشویق متجاوز به سرکوب و جنایت بیشتر، نتیجه‌ای نخواهد داشت.»

وی با اشاره به میانجی‌گری آمریکا افزود، این مذاکرات “مطمئنا به ضرر فلسطینی‌ها خواهد بود.”

رهبر جمهوری اسلامی اضافه کرد: «دنیای اسلام در مقابل این ستم متراکم لحظه‌ای کوتاه نیاید و عمل گر‌گ‌های درنده صهیونیست و حامیان بین‌المللی آنها را محکوم کند.»

  zamane1

 رادیو زمانه:

آیت‌الله خامنه‌ای با محکوم کردن “دخالت قدرت‌های بیگانه” در مصر، از احتمال بروز جنگ داخلی و هرج ومرج در این کشور ابراز نگرانی کرد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در ادامه با انتقاد از مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان، گفت: “ظلم و اجحاف به ملت فلسطین همچنان ادامه دارد.”

او با متهم کردن “قدرت‌های بزرگ و مرتجعین” به حمایت از “گروه‌های تروریستی” در عراق، افزود: “در عراق حکومتی با موازین مردم سالاری و آرای مردم بر سر کار آمده است. چون ابرقدرتها و نیروهای مرتجع منطقه از این وضعیت ناراضیاند، نمیخواهند آب خوش از گلوی مردم پایین برود.”




[ سه شنبه 02 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه