مهندسی چهره دین در رسانه‌های ضد ایرانی

مهندسی چهره دین در رسانه‌های ضد ایرانی

در برخی رسانه های ضد ایرانی القای “بی‌هویتی دینی”در میان جوانان و بالاخص دختران ایرانی به طور جد در دستور کار قرار گرفته است.

از جمله برنامه‌های ثابت رسانه‌ها و شبکه‌های ضد ایرانی، مهندسی سبک زندگی و نمایش موقعیت‌های خاص از رفتارهای نابهنجار و تعمیم آن به زندگی همه ایرانیان است.

در این راستا مطالب و تصاویری که بصورت کاملاً گزینشی و بعضاً سفارشی! جهت انتشار در این رسانه‌ها دیده می‌شود و تنها چهره‌ای آلوده به هتک حرمت نوامیس، اختلاط‌های ناهنجار، نشست‌های شبانه بدون تقیدات مذهبی، همجنس‌بازی، القای وجود روابط ضربدری و… به نمایش می‌گذارند.
فصل مشترک چنین خبرسازی‌هایی برای نمایش زندگی ایرانیان، زندگی “بدون دین” و قیاس با رویه‌هایی است که در کشورهای غربی همچون انگلیس و آلمان میان خانواده‌ها و جوانان صورت می‌پذیرد.

با این وجود در برخی رسانه های ضد ایرانی القای “بی‌هویتی دینی”در میان جوانان و بالاخص دختران ایرانی به طور جد در دستور کار قرار گرفته است.
برای نمونه سایت دویچه‌وله وابسته به کشور آلمان که بیشتر رویکرد خود را معطوف به مسائل اخلاقی و جنسی می‌کند طی انتشار عکس‌های کاملاً جهت‌دار و یکسان از مهمانی‌های مختلط در ویلاهای شمال ایران ـ که کیفیت چنین مراسماتی واضح و مشخص است ـ در صدد القای این امر است که زیر پوست و ظاهر مذهبی کل جامعه ایران یک لایه آزاد و به‌اصطلاح مدرن وجود دارد که هیچ اهمیتی به هنجارهای مقبول و دینی فضای حاکم نمی‌دهد.

 

 

DW
اما جالب آنجاست که هیچ‌گاه این پرسش مطرح نمی‌شود که چگونه با بولد کردن چند عکس معدود از جمع‌های خاص درباره کل جامعه ایران نتیجه‌گیری کرده است.
در همین راستا “رادیو زمانه” وابسته به هلند نیز با ترتیب دادن مصاحبه‌های ساختگی از مردم در صدد القای همان مضامین است. نگاهی به برخی از این گفتگوهای برساخته خالی از لطف نیست:
یک فروشنده توتون و تنباکو: «برای مردم دینی باقی نمانده. آن‌قدری که هست، هرکسی وجدان خودش است که نمی‌گذارد دست به بعضی کارها بزند.»
کارمند یک شرکت فروش قطعات کامپیوتری می‌گوید که برای دل خودش نماز می‌خواند. یک دانش‌آموز دبیرستانی از دایی خود می‌گوید که با آن‌که نماز می‌خواند، پنج‌شنبه‌ها مشروب می‌خورد. در کمال شگفتی افرادی وجود دارند که برای شروع انجام مذهبی، “رفتن به حج” یا “ازدواج کردن” را تعیین کرده و معتقدند: «باید تا زمانی که فرصت هست، جوانی کرد.»

RZ
و بالأخره نشاط عبادی زائدالوصف مردم کشورمان در ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان، اعتکاف‌های پرشور جوانان و… می‌تواند بهترین پاسخ به چنین گزافه‌گویی‌هایی باشد.




[ پنجشنبه 04 تیر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه