گروهي براي ترور!

گروهي براي ترور!

گروهي براي ترور!

گروهك منافقين که با انديشه‌هاي اسلامي و مذهبي در سال1344 پا در پهنه پيکار با رژيم پهلوي نهاده بود، يک‌دهه بعد انديشه‌هاي مارکسيستي را در مرامنامه‌اش جايگزين ساخت.اين تغيير الفباي مبارزه، شکاف با ديگر مبارزان مسلمان را تشديد کرد و باعث شد تا روز‌به‌روز از مردم ايران نيز فاصله بگيرند. اين استحاله ايدئولوژيک در 30 خرداد 1360 سبب شد تا سازمان از مشي مبارزانه با رژيم پهلوي به عمليات مسلحانه با انقلاب اسلامي روي آورد. ادامه آن نيز 6سال بعد با تشکيل ارتش آزاديبخش ملي ايران و استقرار در قرارگاه اشرف در منطقه خالص استان دياله ـ در 80 کيلومتري بغداد و 150کيلومتري ايران ـ تداوم يافت. اين چنين، منافقين با سلاح‌ها، شعارها و البسه‌هاي عراقي کار خود را با تهاجم به واحدهاي کوچک و دسته‌هاي سپاه، ژاندارمري و ارتش شروع کردند و در کنار ارتش بعث عراق با نيروهاي ايراني وارد جنگ ‌شدند. عمده فعاليت‌ها و تحرکات آنان قبل از عمليات مرصاد، عمليات‌هاي تروريستي، جاسوسي، تبليغاتي و شايعه‌سازي عليه دولت و ملت ايران بود.امروز شاهد اخراج اعضاي اين گروهک پس از تلاش ها و پافشاري ‌هاي بسيار دولت و ملت عراق هستيم.
اين در حالي است که در ابتدا تلاش‌ها و مذاكرات انجام شده براي خروج اعضاي گروهك تروريستي منافقين از پادگان اشرف، نتيجه بخش نبود و مقاومت هاي زيادي از سوي آمريکايي ها صورت گرفت.به طوري که بعد از سقوط رژيم صدام نيروهاي آمريكايي به سرعت وارد عمل شده و كنترل پادگان را به دست گرفتند و نيروهاي عراقي را از نزديك شدن به آن منع كردند كه اين نه تنها يك حمايت نظامي بلكه يك حمايت سياسي هم محسوب مي‌شود. نيروهاي عراقي بعد از اينكه نيروهاي آمريكايي اقدام به خروج از شهرها كرده و در پادگان‌ها مستقر شدند، براي گسترش قدرت خود خواستند پادگان را تحت كنترل قرار دهند كه با عكس‌العمل سريع سران منافقين مواجه شدند و به دنبال آن 60 نفر از نيروهاي عراقي زخمي و شهيد شدند. كشورهاي خارجي در تعلل منافقين براي خروج نقش موثري دارند.خواسته آمريكا اين است كه آنها در اين منطقه بمانند. اروپا از اينكه آنها به كشورهاي خودشان منتقل و مشكلات اضافي براي‌شان ايجاد كنند، بيمناك هستند.گروهك تروريستي منافقين تا به حال در همه حوزه‌ها به هر نوع جنايتي كه تصور شود، دست زده‌اند و در ايران 12 هزار تن و در عراق در 20 سال 25 هزار تن را كشته‌اند. در حوزه اروپا نيز عمليات‌هايي نظير پولشويي و خودسوزي انجام داده‌اند. وزير حقوق بشر عراق از کشورها و سازمان‌هاي بين‌المللي که تاکنون همه منافقين را قبول نکرده و به آنها پناهندگي نداده‌اند انتقاد و ادامه حضور منافقين در عراق را نقض قانون اساسي اين کشور توصيف کرد.السوداني از کشورهاي خارجي خواست تا نسبت به دادن پناهندگي به اين عده از منافقين به سرعت عمل کنند و از اعضاي منافقين نيز خواست اگر تمايل دارند، مي‌توانند درخواست بازگشت به کشورشان را بکنند چراکه آنها نمي‌توانند در عراق بمانند.وي افزود: تا به امروز دولت عراق و حتي سازمان‌هاي بين‌المللي آمار دقيقي از اعضاي سازمان منافقين که در اردوگاه اشرف به‌سر مي‌برند ندارند، زيرا منافقين همچنان براي دولت عراق و حتي سازمان‌هاي بين‌المللي که خواهان مقابله با آنها هستند، مشکل ايجاد مي‌کنند.
تاکنون تعدادي از منافقين از اردوگاه اشرف به کمپ ترانزيت در نزديکي فرودگاه بغداد منتقل شده‌اند. عادل المانع” تحليلگر و نويسنده عراقي هم مي گويد:” گروهک منافقين به مدت سي سال خود را مالک اردوگاه اشرف مي دانستند و خروج آنها از اين اردوگاه صلابت دولت عراق را مي رساند و نشان مي دهد که اين گروهک ديگرحامي در عراق ندارند. انتقال گروهک منافقين به اردوگاهي در نزديکي بغداد نشانه ضعف و فروپاشي اين گروهک و مقدمه اخراج آنها از عراق است و موضوع محاکمه اعضاي اين گروهک پس از پايان مرحله انتقال آنها به بغداد گشوده خواهد شد”.”ماجده التميمي” عضو ائتلاف ملي عراق در خصوص برخورد دوگانه غرب با تروريسم
مي گويد:”در حالي که تروريست بودن اين گروهک امري مسجل است آمريکايي ها تلاش دارند نام اين گروهک تروريستي را از فهرست گروههاي تروريستي پاک کنند و به آنان پاداش بدهند. تلاش آمريکا براي حذف نام گروهک منافقين از فهرست گروههاي تروريستي توهين به خون شهيداني است که به دست اين گروهک قرباني شده اند.سازمانهاي بين المللي و حقوق بشري براي آگاهي از ميزان جنايات گروهک تروريستي منافقين تا همين اواخر،بهتر است به عراق بيايند.گروهک منافقين در کشتار افراد بي‌گناه نقش زيادي داشته است و تلاش براي حذف نام اين گروهک از فهرستهاي تروريستي در واقع پاداشي به جنايات اين گروهک است”.

resalat: منبع




[ سه شنبه 26 خرداد 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه