از مواردی که روحانی فراموش کرده است
روحانی در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری چنان از گذشته انتقاد می‌کند که گویا اظهارات و عملکردهای خودش در این سال‌ها را فراموش کرده است.

 روحانی در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری چنان از گذشته انتقاد می‌کند که گویا اظهارات و عملکردهای خودش در این سال‌ها را فراموش کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حمزه ناجیان: « ... اردیبهشت 96 هم یکبار دیگر مردم ایران اعلام می کنند آنهایی که در طول 388 سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، را قبول ندارند.»

«شما آنها را نمی‌شناسید من آنها را می‌شناسم. آن‌ها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده‌رو دیوار بکشند. آنها می خواستند پیاده رو زنانه و مردانه ایجاد کنند...»

اظهارات فوق را نه یک اپوزیسیون و نه کارشناس بی‌بی‌سی فارسی و شبکه‌های ماهواره‌ای بلکه حسن روحانی، رئیس جمهور و شخص نفر دوم کشورمان روز دوشنبه در جمع هواداران خود در همدان خطاب به رقبای انتخاباتیش عنوان کرد.

این گونه صحبت کردن آن هم از سوی کسی که خودش اظهارات و عملکردهای قابل تاملی را در طی سال‌ها حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی داشته و امروز به دلیل کسب رأی، رقبایش را متهم می کند جای تعجب دارد.

شاید این روزها حسن روحانی در قامت یک منتقد قرار گرفته و گذشته خودش را فراموش کرده اما برای تنویر افکار عمومی نگاهی به عملکرد و سخنان منحصر به فرد روحانی در طول سال های پس از انقلاب خالی از لطف نیست.

 




ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چرا رهبری مشکلات جامعه را حل نمی کند؟

"اگرمقام معظم رهبری مشکلات را می دانند پس چرا آنها را حل نمی کنند و اگر هم از مشکلات خبر ندارند این هم خیلی بد است که رهبر مملکت مشکلات را ندانند" شاید در این روزها یکی از سوالهایی که در بین مردم مطرح میشود، همین سوال فوق است.

Image result for ‫پناهیان و رهبری‬‎


؛ حجت الاسلام پناهیان با بیان خاطره ای که در ملاقات با مادر یکی از قربانیان کهریزک  داشته است تلاش می کند با آوردن مثالهایی تاریخی از صدر اسلام به این سوال پاسخ دهد که بازخوانی آن در این روزها شاید خالی از لطف نباشد.

متن سخنان علیرضا پناهیان به شرح زیر است: در ادامه مطلب





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چرا رهبری سکوت میکند؟

 بسیاری از اطرافیان من بر این باورند که رهبری به عنوان شخص اول مملکت‌، در این شرایط که هرکسی به سهم خود اختلاس و دزدی از بیت المال مسلمین می‌کند؛ و بعضاً نام اشخاص معدودی از آنها فاش می‌شود، آن هم بر اساس اغراض سیاسی احزاب و گروه‌ها، باید

وارد عمل شود و حداقل سکوت پیشه نکند. در پاسخ به این مسئله چه باید گفت؟ 

 

Related image

 بیش از آن که بسیاری بر این باور باشند، به این جوّ دامن زده می‌شود؛ یعنی در ضد تبلیغ سعی دارند که فلش همه مشکلات و معضلات  جامعه را به سوی "ولایت فقیه" نشانه روند و بعد نتیجه بگیرند که لابد ایشان ضعف دارند (که در خاتمه اشاره می‌شود) و یا جوّسازی‌های مخرب دیگر!

اما ما باید دقت کنیم و ابتدا با خودمان صادقانه بررسی کنیم که وقتی می‌گوییم: «دخالت رهبری»، حتی اگر پیامبر اکرم یا معصومین علیهم‌السلام باشند، یعنی چه؟!

*- آیا مانند سایت‌ها، یا برخی از نامزدهای انتخاباتی، یک فهرستی دست بگیرد و بگوید: آی مردم، فلانی و فلانی که اسم‌شان فاش نشده است را من به شما معرفی می‌کنم؟!

*- آیا به جای مجلس قانون تصویب کند – به جای دولت کار قوه مجریه نماید – به جای دستگاه‌های اطلاعاتی، تحقیق کند – به جای قوه قضاییه و دستگاه دادگستری، خودش متهمین را دستگیر کند و سپس  محاکمه و محکوم و مجازات نماید – به جای بازرسی کل کشور، همه جا بازرسی کند و پرونده تخلفات را تشکیل دهد – به جای رییس صدا و سیما، کارگردان و هنرپیشه بیاورد و فیلم و سریال بسازد – به جای موسیقی‌دان‌ها آهنگ و ترانه درست و هنرمندانه و جهت‌دار بسازد – به جای مدیریت نظام بانکی و بانک مرکزی وارد عملیات اقتصادی و جلوگیری از وام‌های کلان یا جابجایی دلارها بشود، به جای شهرداری‌ها وارد صحنه شود جلوی ارتشاء، قطع درختان، برج‌سازی‌های غیر اصولی و ... را بگیرد – به جای دستگاه‌های اقتصادی و بازرگانی و گمرکات، واردات و صادرات و ... را کنترل کند و کنار هر پزشک جراح یک بازرس بگذارد که زیر میزی نگیرد – هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی و آزاد را در هر رشته‌ای انتخاب کند که شاهد این وضعیت نابسامان نگردیم و ... .

*- آیا اصلاً این کارها ممکن است؟ آیا نخواهند گفت که پس قانون اساسی، تعریف جایگاه‌ها و شرح وظایف و تشکیلات حکومتی یعنی چه؟! پس کی در این مملکت چه کاره است؟! آیا شالوده نظام از هم نمی‌پاشد و عرصه برای حمله گرگان خارجی و کفتارهای داخلی مساعد نمی‌گردد؟

*- آیا رهبری می‌تواند از آسمان یک تعداد نیروی صالح، متقی، متخصص و کارآمد بیاورد؟ آیا می‌تواند (یا عاقلانه است که) به جای مردم رییس جمهور و نمایندگان مجلس را که بازوهای مردمی رهبری هستند  انتخاب کند؟ بعد از کجا انتخاب کند، از فرشتگان عرش، یا از همین مردم؟!





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

علت غر زدن زنان چیست بعلاوه راه های جلوگیری و پیشگیری

علت غر زدن زنان چیست بعلاوه راه های جلوگیری و پیشگیری

علت غر زدن زنان

زناشویی :  غر زدن اغلب نشانه واضح آن است که یک شکل ارتباطی میان دو شخص وجود دارد. اما به جای پرداختن به  این مسئله، اغلب به مراتب ساده تر است

زن و شوهری در پیتزافروشی با هم بلند بلند صحبت می کردند. وقتی صدایشان بلندتر شد، همه حاضران در رستوران سکوت کردند. اختلاف این زن و شوهر بر سر انتخاب نوع پیتزایی بود که میخواستند به اتفاق بخورند. مرد پیتزای پپرونی میخواست و  زن خواهان پیتزای هاواییایی بود. زن شوهرش را متهم می کرد که هرگز به صحبتها و خواسته های او گوش نمی دهد

پپرونی متنفر است. می گفت وقتی روی پیتزا آناناس میریزند همه مزه آن را تغییر می دهد. از آن گذشته زن معتقد بود که اگر شوهرش حوصله کند و بیشتر به خرید برود، مجبور نیستند که تا این اندازه بیرون از منزل شام بخورند. به هر صورت زن دوست نداشت که مرتب پیتزا بخورد. او ترجیح میداد که غذاهای سالمتری بخورد. خوردن پیتزا بر وزن بدن او می افزود. آیا  اشکالی داشت که یک بار هم او نوع پیتزای مورد علاقه اش را انتخاب کند؟





ادامه مطلب ...

[ شنبه 02 اردیبهشت 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

در هفته چند بار رابطه جنسی طبیعی است؟

ح ،حد و حدود رابطه جنسی در زمان عقد و نامزدی

 

برای برقراری رابطه جنسی در روز یا هفته، نشانه و رقم مهم نیست . بعضی ها  پرسش می‌کنند که مثلا در دهه ۴۰۰ زندگی چند  دفعه ارتباط جنسی  در هفته نیاز است. درحالی که اصلا در مورد تعداد برقراری رابطه نرمال در دهه های مختلف عدد و رقم خاصی وجود ندارد و ارتباط جنسی مثل  بیماری  دیابت نیست که مثلا بگوییم اگر قندخون بیشتر از 100 میلی‌گرم در 100 میلی‌لیتر خون باشد، طبیعی نیست.

 

از آن طرف، میل جنسی زیاد را نباید با بیش‌فعالی جنسی که روان‌شناسان و روان‌پزشکان آن را «اختلال رفتاری» محسوب می‌کنند، اشتباه گرفت. بیش‌فعالی جنسی عبارت از تمایل و احساس نیاز مرضی به برقراری رابطه جنسی است، به‌طوری‌که فرد مبتلا مثلا با 20-15 بار برقراری رابطه در روز هم ارضا نمی‌شود اما در شرایطی ممکن‌است مردی در روز 3 بار رابطه زناشویی داشته باشد ولی این حالت بیماری به‌شمار نمی‌رود.

 

به‌علاوه، دفعات روابط زناشویی به نیازهای طرفین بستگی دارد و ممکن است یک زوج 30 ساله با 2 بار برقراری رابطه در هفته نیازهایشان برطرف شود ولی زوج 30 ساله دیگر با ماهی یکبار رابطه نیازهایشان برطرف شود. برخلاف تصور عام، رابطه جنسی هیچ‌گونه اثر سوئی بر بدن ندارد و این باور که هر بار رابطه زناشویی باعث مصرف هزاران کالری انرژی و از بین رفتن مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی از بدن می‌شود، کاملا نادرست است. 60 درصد حجم منی ترشحات پروستات و حدود 40 درصد بقیه ترشحات کیسه منوی است که فاقد هر نوع ویتامین، کلسیم و… است. عده‌ای حتی پا را از این فراتر گذاشته و بر این باورند که نزدیکی باعث پوکی استخوان و کاهش دید می‌شود که به هیچ‌وجه صحت ندارد.

 

اما با این حال گاهی دفعات روابط جنسی و درخواست از طرفین به میزانی است که باعث ایجاد مشکل در زندگی روزمره می‌شود. در این موارد است که تعدد روابط مشکل‌ساز می‌شود، آن هم نه مشکلات جسمی، بلکه مشکل در رابطه با همسر، کارهای روزمره و شاید هم آثار سوءروانی. به همین دلیل در مواردی که میل جنسی زیاد است (و مرضی هم نیست) با توجه به تجربه‌های به دست آمده باید به 2 نکته مهم توجه داشته باشید؛ معمولا علاقه یا نیاز جنسی زوج‌ها کاملا با هم منطبق نیست و درمواردی که این نداشتن تطابق اندک است، طرفین با تعدیل در میل جنسی به حالت تعادل می‌رسند و زن و شوهر بدون مشکل در کنار هم زندگی و نیازهای جنسی همدیگر را برطرف می‌کنند ولی مشکل زمانی ایجاد می‌شود که این نداشتن تطابق زیاد باشد. مثلا مرد یا زنی تمایل داشته باشد 3-2 بار در روز رابطه برقرار کند ولی همسرش حتی تمایل به برقراری یکبار رابطه در ماه هم نداشته باشد. در این موارد مشکلات پیچیده می‌شود و حتی کار به جدایی می‌کشد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از ازدواج از میزان نیازهای جنسی همدیگر برآوردی دقیق داشته باشید.
نکته مهم دیگر، منجر شدن میل جنسی زیاد به اختلال در کار روزانه و روزمره زندگی است.

 

مثلا اخیرا زوجی به کلینیک مراجعه کرده بودند که رابطه زناشویی کاملا طبیعی داشتند و نیازهای آنها نیز تطابق خیلی زیادی با همدیگر داشت و زندگی مشترک ایده‌آلی داشتند ولی خانم به‌شدت مضطرب و ناراحت بود و می‌گفت در برقراری رابطه زناشویی هیچ مشکلی ندارد و میل جنسی‌اش به همان اندازه شوهرش است ولی کار به جایی رسیده که می‌خواهد تقاضای طلاق بدهد چرا که 7 سال است ازدواج کرده‌اند و در این مدت تقریبا از 7 روز هفته حتما 5 روز شوهرش او را برای برقراری رابطه زناشویی ساعت 3، 4 یا 5 صبح بیدار می‌کند. علاوه بر این، حتی در بیشتر زمان‌هایی هم که خسته هستند، شوهرش اجازه 15 دقیقه استراحت هم به وی نمی‌دهد و درخواست فوری و فوتی برای برقراری رابطه دارد. اینگونه مسائل به‌ تدریج باعث تنفر فرد از رابطه زناشویی می‌شود و حتی ممکن است مثل این زوج، باعث ‌شود همسر از فرط استیصال تقاضای جدایی کند.




[ شنبه 02 اردیبهشت 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چادری ها
عکس و تصویر چادر مشکی است اما دنیای دختران چادری صورتی است !💗 دنیایی پر از شادی و ...

چادر مشکی است اما
دنیای دختران چادری صورتی است !💗 
دنیایی پر از شادی و نشاط و خنده
پر از رفاقت های ناب و صمیمی
پر از دخترانه های قشنگی که
-البته برای هرکسی خرجش نمیکنند-
چادر مشکی است اما
قلب دختران چادری سبز است !💚 
قلبی که پر از
دوست داشتنی هایی است
که خوب اند و خدایی
پر از دوست داشتن پدر های مهربان،
مادر های عزیز
و برادر های غیرتی شان است ،
قلبی که
دوست داشتنِ مرد هایِ رهگذرِ
ساعتی و روزی و ماهی
جایی در آن ندارد !
چادر مشکی است اما
فکر دختران چادری آبی است ..💙 
آبی مثل آسمانِ آبی بهاری
آرام و زیبا و بزرگ
خالی از بوق های ماشین های هرزه
خالی از صداهای روح خراش
آهنگ های تند و تو خالی
خالی از حرف های بچه گانه 
پشت این و آن
دنیای دختران چادری
پر است از رنگ های شاد و زیبا💛 💙 💜 💚 ❤ 
که آنها را مدیون وقار و سنگینی
سیاهی چادرشان هستند .
چادری ها شادترین دختران روی زمین اند .




[ شنبه 26 فروردین 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مدیریت بلوغ زودرس کودکان در سنین پایین

گسترش روزافزون استفاده کودکان از اینترنت پیش از شناخت خاستگاه استفاده از آن و خطرات و آسیب های پیش رو و نحوه ی پیشگیری از خطرات احتمالی، عواقبی از جمله اعتیاد به اینترنت، افزایش تعارض بین والدین و کودکان، افزایش تعداد کودکانی که به بلوغ زودرس دچار می شوند و …… را در پی داشته است.

 

مدیریت بلوغ زودرس کودکان در سنین پایین

گرچه استفاده از اینترنت همه گیر شده و به گروه سنی خاصی تعلق ندارد، اما استفاده از آن توسط کودکان به دلیل اینکه در سنین رشد هستند و بر آینده ی آن ها تاثیر گذار است از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد؛ و نیاز است این موضوع به طور جدی مورد مطالعه قرار گیرد. یکی از پیامدهای استفاده از اینترنت توسط کودکان ابتلا به بلوغ زودرس در آن ها می باشد. در گذشته شاید به ندرت می شنیدیم که کودکی دچار بلوغ زودرس شده که آن هم مربوط به وراثت می شد.

با گذشت زمان و فراگیری استفاده از اینترنت خانواده های بسیاری را مشاهده می کنیم که کودکانشان با بلوغ زودرس مواجه شده اند. اما چگونه استفاده از اینترنت می تواند به بلوغ زودرس منجر شود؟





ادامه مطلب ...

[ شنبه 26 فروردین 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

آزمون احمدی نژاد تمام نشده ‌است


نویسنده: مهدی فضائلی

اشاره:
مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی با عنوان «آزمون احمدی نژاد تمام نشده ‌است» نوشت: (این یادداشت را چند روز پیش برای انتشار آماده کرده بودم ولی به دلایلی در انتشار آن تأمل شد. باتوجه به ثبت نام امروز وی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بدون تغییر و صرفاً برای اطلاع!)

نخست؛ در تفسیر آیات مربوط به «اصحاب سبت» آمده است که، وقتی قومی از بنی‌اسرائیل توسط حضرت داوود علیه السلام از شکار ماهیان در روز شنبه نهی شدند، به حیله‌ای توسل جستند و آن اینکه در ساحل دریا گودال‌هایی کندند و راهی را از دریا به این گودال‌ها تعبیه نمودند تا در روزهای شنبه، ماهیان همراه با مد یا امواج آب به این گودال‌ها بیفتند. سپس روزهای بعد سراغ این گودال‌ها می‌رفتند و ماهیان را صید می‌کردند.
بدین ترتیب آنان ظاهراً در روز شنبه ماهیان را صید نمی‌کردند لذا به خیال خودشان هم حکم خداوند را اجرا کرده بودند و هم به ماهی‌ها رسیده بودند!
خداوند در آیه 163 سوره اعراف، این عمل بنی‌اسرائیل را «فسق» نامیده است!
بر اساس آیات قرآن، افراد اهل این خدعه و حتی کسانی که عمل آن‌ها را انجام نمی‌دادند اما نهی از این عمل هم نمی‌کردند، هر دو دچار عذاب الهی شدند و تنها کسانی نجات یافتند که علاوه بر ترک واقعی صید ماهیان در روز شنبه،اهل این فریب‌کاری را از این عمل نهی می‌کردند.

دوم؛ در اصول فقه بحثی در موضوع قیاس مطرح است که آن را «قیاس منصوص العله» نامیده‌اند.
قیاس منصوص العله آن است که حکمی از راه نص معتبر در اختیار باشد و در آن نص، علت حکم نیز به صراحت یا به اشاره بیان شده باشد. در چنین حالتی مجتهد می‌تواند با تشکیل قیاس منصوص العله، حکم آن اصل را به فرع دیگری که همان حالت را دارد تسری دهد.
مثال مشهوری که برای این قیاس ذکر می‌کنند، حرمت شرب خمر است که مسکر بودن ذکر شده لذا این حکم به مسکرات دیگر نیز تسری داده می‌شود.

سوم؛ رهبر حکیم انقلاب اسلامی در مهرماه سال 95 پس از بگومگوهایی که بر سر ورود دکتر احمدی‌نژاد به صحنه رقابت‌های انتخاباتی مطرح شد، در ابتدای درس خارج خود چنین گفتند:
«...یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه‌ی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید، گفتیم صلاح نمی‌دانیم ما که شما شرکت کنید. این را گفتیم. خب یک‌چیز عادی است. انسان بایستی آن چیزی را که می‌بیند و می‌فهمد و فکر می‌کند که به نفع برادر مؤمن‌اش است باید به او بگوید دیگر. ما هم اوضاع کشور را خب، غالباً بیشتر از اغلب افراد آشنا هستیم. آدم‌ها هم، به‌خصوص آدم‌هایی که صدها جلسه با ما نشستند و برخاستند، بیشتر و بهتر از دیگران می‌شناسیم. باملاحظه‌ی حال مخاطب و اوضاع کشور به یک آقایی انسان توصیه می‌کند که آقا شما اگر در این مقوله وارد شدید، این دوقطبی در کشور ایجاد می‌شود. دوقطبی در کشور مضرّ است به حال کشور. من صلاح نمی‌دانم شما وارد بشوید.»
در این اظهارات رهبر انقلاب اسلامی که من نامش را «نهی صریح» اما محترمانه آقای احمدی‌نژاد از ورود به انتخابات می‌گذارم، اگرچه می‌توان اشاره به دلایل مختلف را استخراج کرد اما یک دلیل روشن‌تر از بقیه است و آن‌هم اینکه «...شما اگر در این مقوله وارد شدید، این دوقطبی در کشور ایجاد می‌شود. دوقطبی در کشور مضرّ است.»
نظر رهبر معظم انقلاب، دقیق و ناشی از اشراف کامل ایشان به اوضاع کشور از سویی و ویژگی‌های مخاطب از سوی دیگر بود؛ نظری که عده‌ای ناشیانه تلاش می‌کنند آن را مشمول اقتضائات زمانی کنند!
از باب تعلیق به محال می‌شود گفت، اگر ویژگی‌ها و خصائص اخلاقی و رفتاری آقای احمدی‌نژاد تغییر کرد «شاید» نظر رهبر حکیم انقلاب اسلامی هم‌تغییر کند!
به‌هرحال، ورود مجدد (و باواسطه) آقای احمدی‌نژاد به صحنه رقابت‌های انتخاباتی اگر به نشاط بیشتر انتخابات و آگاهانه‌تر شدن انتخاب مردم بینجامد، نکته مثبتی خواهد بود اما اگر همان دوقطبی مذموم را ولو باواسطه فرد دیگر به وجود آورد و یا زمینه‌سازی برای تحرکات مشکوک دیگر باشد، قطعاً  خلاف نظر مقام معظم رهبری است.
واقعیت این است که صرف‌نظر از فرد معرفی‌شده برخی اظهارات آقای احمدی‌نژاد نمی‌گذارد انسان خوش‌بینانه صحنه را تحلیل کند!
آقای احمدی‌نژاد که در دور اول ریاست جمهوری‌اش در گفت‌وگو با نویسنده مدعی بود سینه‌اش را سپر کرده تا جلوی اصابت تیرهای نشانه رفته به سمت رهبری را بگیرد باید مراقب باشد تا دوباره خود تیری به سمت رهبری نشود!
آقای احمدی‌نژاد همچنین متوجه این حقیقت باشد که نه‌تنها تحرکات هفته‌های اخیرش با نداشتن برنامه برای رقابت‌های انتخاباتی سال جاری همخوانی ندارد بلکه آزمون ولایت مداری‌اش با نامه شش مهر 95 به رهبر معظم انقلاب و گفتن اینکه «...در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه‌ای برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی سال آینده ندارم...» تمام نشده است.
احمدی‌نژاد که در پایان‌نامه‌اش، خود را سرباز انقلاب خوانده است در این آزمون نشان خواهد داد در کدام جبهه ایستاده است!

منبع: فارس




[ پنجشنبه 24 فروردین 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چرا كودكان حسادت مي كنند؟
1. تبعيض ميان فرزندان 

 

گاهي ديده شده والدين به سبب ويژگي هاي خاص در يكي از فرزندانشان توجه زيادي به او دارند، شايد آنها از صميم قلب تمام فرزندانشان را به يك اندازه دوست داشته باشند ولي كودكي كه بيشتر مورد عنايت والدين خصوصاً مادر است حس حسادت را در فرزندان ديگر به وجود مي آورد 
والدين بايستي سعي كنند تا عدالت و مساوات را در ميان فرزندانشان به خوبي رعايت كنند و اگر هم لازم باشد به يكي از آنها بيشتر كمك كنند، علت را براي فرزندان ديگر توضيح داده تا موجب خشم آنان نشوند. 

2. تفاوت سني ميان فرزندان 
 

كودك كوچكتر نسبت به مزايايي كه برادر و يا خواهر خودش كه بزرگتر از او هستند دارد و بهره مي برد حسادت مي ورزد و يا برعكس محبت و مراقبت خاصي كه كودك كوچكتر از آن برخوردار است موجب ناخرسندي و حسادت برادر و خواهر بزرگتر مي شود به همين جهت اولياء بايد با برنامه و طراحي خاصي ميان فرزندان الفت برقرار كنند تا آنها ميان خودشان جدايي و فرقي احساس نكنند. 




ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 15 فروردین 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

زبان سرخ، سر سبز می‌دهد بر باد

Image result for ‫زبان سرخ، سر سبز می‌دهد بر باد‬‎

 


نویسنده: الهه رشمه

 

مورد استفاده:

این ضرب المثل در مورد افرادی به كار می‌رود كه مواظب كلام خود نیستند و باعث دردسر برای خودشان می‌شوند.




ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 15 فروردین 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

کلینک فوق تخصصی قلب در قرآن

هفت سین، عید، سال نو

بنام خدا

 

با فرا رسیدن فصل بهار و انقلاب طبیعت، عرصه زندگی و حیات مادی طراوت و شادابی خاصی به خود می گیرد. انقلاب طبیعت در خود درس های آموزنده‌ ی فراوانی دارد، درس غلبه بر سرمای یخبندان و خاموش زمستان، درس تغییر و تحول در خود. آدمی می آموزد که همچون بهار به فکر انقلاب و نمایان کردن زیبای های خود باشد، به همین جهت در ابتدای سال، از ایزد منان مدد می طلبد و در جهت اصلاح زندگی خود، دست به دعا و نیایش بر می دارد: «یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ الْحَالِ؛ ای دگرگون کننده ی قلب ها و چشم هـــــا، ای گرداننده و تنظیم کننده ی روزها و شب ها، ای تغییر دهنده ی حال انسان و طبیعـــــت، حال ما را به بهترین حال دگرگون فرمــــــــــا

چند درس آموزنده از دعای تحویل سال:

«یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ؛ ای دگرگون کننده ی قلب ها و چشم هـــــا»

قلبم را بهترین قلب ها قرار ده

در فراز اول دعای تحویل سال، خدای متعال را با ویژگی و خصوصیت «دگرگون کننده ی قلب ها و چشم هـــــا» مورد ندا قرار می دهیم. سؤالی که باید در این فراز از دعا به آن پاسخ داده شود این است که، مراد از قلب چیست و چه جایگاهی در زندگی انسان ایفا می کند؟

در فرهنگ و اصطلاح قرآنی مقصود از قلب همان روح انسانی است که دارای جایگاه خاص و ممتازی در سعادت و شقاوت انسان است. به اذعان محققان و اندیشمندان اسلامی، قلب موجودی است که درک می کند، می اندیشد، مرکز عواطف انسانی، از جمله دوستی و دشمنی است، منشأ و مبدأ صفات و ویژگی های عالی انسانی است، در صورتی که قلب انسان کارکرد و توانایی خود را از دست دهد، می تواند موجب سقوط انسان در دایره شقاوت و هلاکت شود.[1]





ادامه مطلب ...

[ شنبه 05 فروردین 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

ساز ناهمگون رهبر و رئیس جمهور ایران در پیام‌های نوروزی

پیام‌های نوروزی رهبر و رئیس جمهور ایران حاکی از تفاوتی آشکار در ارزیابی سال گذشته خورشیدی و اولویت‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران است.

 

تصویری که آیت‌الله علی خامنه‌ای و حسن روحانی از تلخی‌ها و شیرینی‌های سال گذشته ارائه کرده‌اند به کلی با هم متفاوت است.

حسن روحانی در پیام خود به افزایش تولید کشاورزی، صنعتی و خودکفایی در تولید گندم، رشد ۸ درصدی اقتصاد بعد از ۱۱ سال، رشد تولید و صادرات نفت و گاز اشاره کرده است و گفته: "آنچه در سال گذشته در مهار تورم، در رشد اقتصادی و اشتغال به دست آوردیم، در ۲۵ سال گذشته بی‌نظیر بود."

 

در حالی که آقای روحانی گزارشی از عملکرد اقتصادی دولتش ارائه کرده و دستاوردهای اقتصادی مورد نظرش را در کنار تحولات دیگر زمینه‌ساز "نشاط مردم" دانسته است، آقای خامنه‌ای گفته است اقدام‌های مسئولان در زمینه اقتصادی با انتظارات "فاصله زیادی" داشته است.

رهبر ایران معتقد است "تلخی‌ها و سختی‌ها عمدتا مربوط به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است" و شادی‌های سالی که گذشت به "عزت ملی، امنیت ملی، همت جوانانه در میان ملت ایران و حرکات مومنانه فراگیر" مربوط می‌شود.

آقای خامنه‌ای در پیامش جایگاه بالایی به امنیت ایران داده و گفته است در حالی که "منطقه دچار ناامنی است، ملت ایران بحمدالله در طول سال یک امنیت پایدار را تجربه کرد." در مقابل این تاکید آیت‌الله خامنه‌ای بر تامین امنیت، حسن روحانی گفته است که ضمن تامین امنیت "نباید فضا امنیتی باشد. ما در همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به دنبال این هستیم که فضای امنیتی را کنار بگذاریم."

رهبر ایران راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روز قدس، حضور در مراسم مذهبی، عزاداری‌های محرم و سفر چند صدهزار نفر ایرانی به کربلا برای مراسم اربعین را جزء "نقاط مثبت و شادی‌آفرین" ذکر کرده است؛ مسائلی که در پیام نوروزی حسن روحانی غایب هستند.

حسن روحانی آتش‌سوزی پلاسکو، حادثه قطار سمنان و مرگ اکبر هاشمی رفسنجانی را از "تلخ‌کامی‌های" سال ۱۳۹۵ دانسته و خطاب به مردم ایران گفته که "با حضور حماسی‌تان در تشییع جنازه‌ها توانستید غم‌ها را بزدایید". این حوادث و تشییع‌جنازه‌های پس از آن در پیام رهبر ایران جایی ندارند.

آقای روحانی در پیام خود جایگاهی محوری به اجرای توافق هسته‌ای و نتایج مثبت آن برای ایران داده، اما آیت‌الله خامنه‌ای هیچ کجای پیامش مستقیما به توافق هسته‌ای و نتایج آن نپرداخته است.

مساله کانونی دیگر در پیام حسن روحانی انتخابات ۱۳۹۶ است. او گفته است که "پیام نوروز برای ما، پیام زدودن کینه‌ها است". اشاره به رفع "کینه" در کنار اشاره به انتخابات می‌تواند یادآور درخواست محمد خاتمی برای "آشتی ملی" باشد، درخواستی که آیت‌الله خامنه‌ای بتندی آن را رد کرد.

فارغ از اینکه می‌شود "زدودن کینه در سال انتخابات" را به دعوت تلاش برای تغییر فضای سیاسی ایران پس از انتخابات و اعتراضات ۱۳۸۸ تعبیر کرد یا نه، تفاوت مهم دیگر پیام‌های نوروزی حسن روحانی و آیت‌الله علی خامنه‌ای در انتخابات ۱۳۹۶ است.

حسن روحانی در آغاز و پایان پیامش به انتخابات پیش رو پرداخته و خواهان "مشارکت حداکثری، رقابت سالم و انتخابات قانونی" شده است، اما انتخابات ۱۳۹۶، با همه اهمیتی که می‌تواند در شکل دادن به سیاست ایران داشته باشد، به کلی در پیام نوروزی رهبر ایران غایب است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای از سال ۱۳۷۶ به این سو، هر سالی که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شده، در پیام نوروزی‌ اشاره‌ای هم به انتخابات کرده است، البته به جز سال ۱۳۸۸.

 

 



[ سه شنبه 01 فروردین 1396 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

کدام تحویل سال، کدام خانواده؟
 

هر سال، چند هفته قبل از عید، دیالوگ های عاشقانه ای راجع به تحویل سال، بین زنان و مردان خانواده ها رد و بدل می شود. بعضی از این گفتگو ها به خیر و خوشی تمام می شود، بعضی شان باعث درگیری و پرتاب ماهیتابه و احیانا خونریزی می شود، بعضی با قهر و اخم هنوز هم ادامه دارد و بعضی هم بی نتیجه رها می شود.

 

کدام تحویل سال، کدام خانواده؟

 

شوهر به همسر می گوید: شما مثل اینکه یادت رفته ها ! و همسر محترم در حالیکه چانه اش را بالا می اندازد و چشمانش را نازک می کند می گوید: نه اتفاقا حسابش رو دقیق دارم!! شوهر اما از رو نمی رود و ادامه می دهد: بابا جان! همین سال پیش نبود که عموی مادر شما، دو روز مانده به عید، گفتن دلم برای برادرزاده ام و دخترش قد یه عدس کوچیک شده! عید رو بیاین پیش ما ؟! نگفت ؟ بعدشم مادر و پدر و شما با بغض و خواهش ما رو بردن شهرستان پیش عموی محترم جنابعالی؟ 

و همسر که انگشتانش از شدت بهم فشار داده شدن رنگ ندارد، پاسخ های رگباری اش را در ذهنش مرور می کند، نفسی می گیرد و شروع می کند....

اصطلاح معروفی بین مشاوران ازدواج متداول است که می گوید: ازدواج مثل کنکور است، اگر با موفقیت سپری شود تازه باید برای بعد از آن فکر و برنامه داشت.

اگر همه تلاش تان را کردید و نتوانستید جمع های دورهمی که قبل از این اشاره شد را تدارک کنید، از اصل قدیمی (یکی من یکی تو) استفاده کنید

یکی از چالش های همیشگی بین همسران گرامی، همین نوروز باستانی عزیز است. در نظر همه ما این یک آیین ایرانی کهن و مبارک است، اما با بعضی بد اخلاقی ها، تمامی شیرینی های آن تبدیل به زهر می شود. سوال اساسی این است که نوروز در کنار کدام خانواده عید را سپری کنیم؟ 





ادامه مطلب ...

[ جمعه 27 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چرا تسبیح 101 دانه است. بر چه مبنایی؟

 

 

پاسخ اجمالی

تسبیح برای به خاطر سپردن تعداد تسبیحات است، اصل این موضوع به هر روشی ممکن است انجام شود.
آنچه از روایات استفاده می‌شود این است که در زمان ائمه(ع) تسبیح 34 دانه و ۳۳ دانه وجود داشته است.






ادامه مطلب ...

[ جمعه 27 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

صدای قلبش رابشنو

صدایـــــ قلبــــش را بشــــنو...

وقتی زن میگوید.. دلم برایت تنگ شده.... یعنی دوستت دارد.... اگر بگوید دوستت دارد.. یعنی دلش برایت تنگ خواهد.. شد. جمله ی "دلم برات تنگ شده" برای زن عمیق تر از تمام اقیانوس ها ست. فهمیدن زن سخت نیست.... فقط باید صدای ضربان قلبش را شنید..!!!! که عاشقانه می تپد.......نه بی دلیل!!!




[ سه شنبه 24 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (2) ]

رهایی از منیت

تا از تُنگ تَنگ منیت در نیایی به دریای اَحدیت راه نیابی.... آنچه انسان را قرار ، می بَرَد منیت هایی است که پیکر بندگی را می دَرَد..... ازدواج ، نقطه ی پایان "من" است و آغاز "مـــآ " ..... از همین رو است که آن را مایه ی آرامش خوانده اند .... پس ازدواج وقتی به آرامشَت برساند که تو را از مَنَت برهاند ♥♥♥

 

ازدواج عبادت است....عبادت اول وقت طلاســت

زندگی پس از ازدواج همه اش عبادت می شود....... بی راه نیست که پیامبر رحمت فرمودند جوانی که در سن کم ازدواج کند دو سوم دینش را حفظ کرده و یک سوم باقی اش را باید تقوا پیشه کند.....

 

 




[ سه شنبه 24 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

کشف فیلم رابطه غیراخلاقی "اشرف پهلوی" با حیوان خانگی

مصاحبه کنندگان: عباس کلاهدوز
محمدعلی سافلی
مصاحبه شونده: مصطفی مهذب


 

تاریخ برگ‌های قرائت‌نشده بسیاری دارد. افرادی هستند که لایه‌های پنهانی از تاریخ انقلاب اسلامی را در سینه خود محفوظ دارند. «مصطفی مهذب» یکی از همان اشخاص است که سینه‌ای مملو از ناگفته‌ها دارد. با اولین تماس ما، باب مصاحبه درباره مگوهایی از دوران مسئولیت بر کاخ‌های سلطنتی بعد از پیروزی انقلاب، حضور در دفتر شهید رجایی، پرونده پر ابهام انفجار 8 شهریور و ایام معاونت مالی وزارت ارشاد خاتمی باز شد.
پنج‌شنبه یک روز زمستانی میزبان او در تسنیم بودیم. مصاحبه‌ای که بنا بود در 2 ساعت خلاصه شود، 5 ساعت به درازا کشید؛ ساعاتی که برای خبرنگاران سیاسی مرور فشرده یک دوره تاریخ شفاهی دهه شصت است. پیش از مصاحبه به ما گفت "زمانی که در وزارت ارشاد مسئولیت داشتم، مخالف مصاحبه کردن بودم و به تبع از خبرنگاران فراری". با این‌حال به راحتی به تک‌ تک سوالات ما پاسخ گفت.
مصاحبه ما با "مهذب" ابتدا درباره انفجار دفتر نخست‌وزیری بود اما در خلال مصاحبه به دلیل اینکه او در برهه‌ای معاونت مالی بنی‌صدر را عهده‌دار بوده به کمی قبل‌تر از واقعه 8 شهریور و خصوصیات اخلاقی اولین رئیس جمهور معزول ایران هم کشیده شد.
وی لیسانس مدیریت بازرگانی را پیش از انقلاب اسلامی از دانشکده علوم اقتصاد گرفته است. از سال 44 کارمند اداره دارایی بوده است. به گفته خودش در زمان شاپور بختیار با هدف بکارگیری افراد مذهبی در اداره دارایی، در ذی­‌حسابی سازمان غله و قند و شکر را قبول می‌کند.
در ایام پیروزی انقلاب اسلامی هم از مبارزه غافل نبوده است. وزارت دارایی آن زمان بعد از وزارت نفت، دومین وزارت‌خانه بود که اعتصابات را شکل می‌داد و میتینگ برگزار می‌کرد و او نیز از جمله مسئولان برگزاری این اعتصابات بوده است.
مسئول کاخ‌های شاه برای اولین بار در گفتگو با تسنیم فاش کرد
بخش اول مصاحبه خبرنگاران تسنیم با مصطفی مهذب درباره دوران مسئولیت وی در حفاظت از کاخ‌های سلطنتی و فساد اخلاقی خاندان پهلوی امروز منتشر و بخش‌های بعدی آن که مربوط به خاطراتش از مواجهه با بنی‌صدر و مرحوم رجایی و نیز معاونت امور مالی وزارت ارشاد پرحاشیه خاتمی است، در روزهای آینده منتشر می‌شود.




ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 24 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

گناهکار فقط بدحجاب نیست

 

افسران - گناهکار فقط بدحجاب نیست که بعضی فقط به مسأله‌ بدحجابی چسبیده‌اند، خلاف‌های اقتصادی، خلاف در کار اداری، اینها همه خلاف است.


رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم:


گناهکار هم فقط بدحجاب نیست که بعضی فقط به مسأله‌ی بدحجابی چسبیده‌اند. این، یکی از گناهان است و از خیلی از گناهان کوچکتر است. خلافهای فراوانی از طرف آدمهای لاابالی در جامعه وجود دارد: خلافهای سیاسی، خلافهای اقتصادی، خلاف در کسب و کار، خلاف در کار اداری، خلافهای فرهنگی. اینها همه خلاف است. کسی غیبت میکند، کسی دروغ میگوید، کسی توطئه میکند، کسی مسخره میکند، کسی کم‌کاری میکند، کسی ناراضی تراشی میکند، کسی مال مردم را میدزدد، کسی آبروی مردم را بر باد میدهد. اینها همه منکر است. در مقابل این منکرات، عامل باز دارنده، نهی است؛ نهی از منکر. بگویید: «آقا، نکن.» این تکرار «نکن»، برای طرف مقابل، شکننده است. این نکته‌ی اول؛ که نهی از منکر، اراده و تصمیم و قدرت و شجاعت لازم دارد، که بحمداللَّه، در قشرهای مردم ما و در زن و مرد ما وجود دارد. باید آن را به کار بگیرید. منتظر نباشید که دستگاهها بیایند و کاری بکنند.
farsi.khamenei.ir/sp 

                         




[ یکشنبه 22 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

تبعید


 میخواهد
 شوم
به  ِشما !
وُفــور ِ  بود !
 ...
 ...
 ...
 ...




[ دوشنبه 16 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

سخنی بامعشوق آسمانی

ای مهربان؛ بگذار تا در میان ستاره های شب و تنهایی شب با تو سخنی داشته باشم؛ بگذار تا از درد جدائیت که با غیبتت همه تکیه گاه مظلومان ازبین رفته بنالم؛ پیش از تو آب، معنیِ دریا شدن نداشت ولی می دانم که با حضورت در میان مردم هر قطره آب معنی یک دریا را می دهد و حتی گیاهانی که با نبودنت اجازه زیبا شدن نداشتند ولی با تو گلستان می شوند؛ اما افسوس که بوی غیبتت به مشام تنهاییم می رسد!

ای آقای من؛ شنیده ام که با نماز خواندن شماست که خورشید جان می گیرد و با هر نفس شماست که روشنتر می شود! آخر از حریم کدامین بهاری که عاشقانت با شنیدن نامت به قامت سبزت می ایستند و قلبهایشان را به سوی شما روانه می سازند؛ من می دانم که دل شما مانند دریا پاک است، پس چرا ای سرور امّت، ظهورت را تجلّی نمی کنی؟! طوفانهای دریا برای شما حباب است؛ پس آخر چرا ما را در این سرزمین آفتاب، چشم انتظار گذاشته اید؟! روییدن خورشید از خاک، معنای وجود تو را می دهد و بهار را در نام شما می جویم. عزیز دلم! چه شبها و روزها که نام تو را بر زبان جاری می ساختم و به یادت همیشه دلم آهنگ انتظار را می نوازد و با پای برهنه در جاده های انتظار قدم برمی دارم.

گلدسته های مسجد جمکران در خیال رسیدن نام زیبایت به گوششان در اوج آسمان دعا می خوانند و گنبد جمکران در زیر آسمان غم آلود دلهای عاشقان چشم انتظار، کبوتر تو می باشد! عاشقانی که به مسجدجمکران می آیند، سر بر دیوار جمکران می گذارند و با چشمانی اشکبار تو را یاد می کنند و با دل سوخته شان شما را صدا می زنند. خوب می دانم که مرا نیازی به گفتن این حرفهای غمگین نیست، چرا که شما در چشمهایتان روشنایی است که اینها را می بینید. ای منتهای مهربانی! هر روز جمعه عاشقان منتظر آمدنت هستند و ثانیه هارا به خاطر دیدنت می شمارند؛ چرا که همه هفته به امید جمعه می مانیم و هنگامی که جمعه فرامی رسد زمین و زمان بوی تو را می دهد؛ امّا غروب جمعه دلم را می شکند و هنگامی که جمعه می رود دلم می گیرد، چرا که روزی که وعده داده ای که خواهم آمد بدون تو سپری می شود!

ای محبوب دلها!

تمام هستی ام را خاک قدمت می کنم تا شاید نظری به جاده دلم بیندازی -چرا که تو آفتاب یقینی، که امید فرداها هستی، تو بهار رۆیایی که مانند طراوت گل سرخ می مانی و نرم و سبز و لطیفی تو معنی کلمات آسمانی- هستیی که دستهایش برای آمدنت به زمین دعا می کند.

 

ای تجسّم مهربانی!

غیرت آفتاب و جلوه زیبایی ماه تو را توصیف می کنند و نفس آب تو رامعنی می کند و نبض خورشید تو را وصف می کند.خوب می دانم که تو می آیی؛ آری تو می آیی همانطور که وعده کرده ای و آنگاه است که انتظار را از لغتنامه ها پاک خواهیم کرد.

 

پس ای تمام زیبایی!

بیا تا برای همیشه فریادرس عاشقان موعود باشی.

 

 
Image result for ‫صاحب الزمان‬‎

 




[ دوشنبه 16 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بوسه ای که واکسینه می کند

تاثیر محبت در تربیت از منظر امام علی (ع)

کودک
 

استفاده از محبت ، از مؤثرترین و كارآمدترین شیوه هاى تربیتى است . محبت جاذبه مى آفریند ، انگیزه خلق مى كند، انسان هاى پرتلاطم و مضطرب را آرامش مى بخشد و فرزندان نابهنجار و ناسازگار را رام مى كند. محبت ، شیوه اى است كه به مرحله اى خاص از تربیت اختصاص ندارد ، اما كودكان و نونهالان بیشتر به آن نیازمندند. حضرت على علیه السلام مى فرمایند:

هر كه فرزند خود را ببوسد ، براى او پاداش و حسنه خواهد بود و هر كه فرزند خود را شاد كند ، خداوند در روز قیامت او را شاد خواهد فرمود. (1)

اگر انسان ، به ویژه در دوره كودكى از محبت سیراب نشود ، در بزرگ سالى معمولا با ناهنجارى هایى مواجه مى شود ، لذا پیامبر اكرم (صلى الله علیه وآله ) فرموده اند:

به كودكان و نوباوگان محبت نمایید و رحمت خود را شامل حال آن ها گردانید. (2)





ادامه مطلب ...

[ جمعه 13 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خونه تکانی

دم عید بود و مشغول خونه تکونی، دلش یه تغییر بزرگ می خواست، نمی دونست مبل هاشو عوض کنه و یا پرده ها رو، شایدم هر دو رو...

زینب عشقی_ 

تغییری برای نوروز

 

در حال تمیز کردن و اصطلاحا خونه تکونی بود، اما چشمش دنبال یه کهنگی و یا از مد افتادگی بود که بتونه امسال تغییرش بده، اما همه ی وسایل خونه، نو و یا تقریبا نو بودن.سال گذشته مبل ها رو عوض کرده بود و پشتش هم پرده ها رو، اصلا مگه می شه مبل و پرده یه رنگ نباشن؟! کاغذ دیواری های خونه رو هم سال گذشتش عوض کرده بود.تخت و میز توالتش هنوز روی بورس محصولات مرغوب چوب بودن و اکثر لوازم برقیش هم به همت استفاده نشدن زیاد، در حد نو.

واقعا امسال نمی توانست هیچ تغییری در زندگیش بدهد؟

دست از کار کشید و گشتی در خانه زد، نگاهی به آیینه انداخت، شاید بتواند تغییر را در خودش ایجاد کند، رنگ موهایش که تازه بود، ابرو ها و خط چشم و خط لبش هم تاتو کرده بود، شاید بد نبود که امسال موهایش را فر می کرد؟! اما یادش افتاد چند سال پیش  که موهایش را فر کرده بود، نگهداری و رسیدگی به آنها کلافه اش کرده بود. اگر موهایش را یک سانتی می زد، چی؟ از تصور قیافه اش با موهای شبیه ماهوت پاک کن خنده اش گرفت، حتما شوهرش هم حسابی عصبانی می شد، یاد همسرش افتاد، بنده ی خدا به او و کارهایش نه نمی گفت، اما معلوم بود که از این تغییر های اساسی خسته شده، هفته ای نبود که دکوراسیون خانه عوض نشود و یا جای رومیزی ها و تابلوها و کشوی لباس ها و ...

سری به کمد لباس هایش انداخت، کمدی که سال به سال چاق تر می شد، معمولا خروجی نداشت و فقط لباس و کیف و کفش، وارد آن می شد. لباس هایش را از نظر گذراند، خیلی ها مال دوران جوانیش بودند، همان سال های اوایل ازدواج که فقط 45 کیلو بود، الان 80 کیلو را هم گذرانده بود، اما دلش نمی آمد لباس هایش را به دیگری ببخشد، اویل بر این باور بود که می گذارد برای دخترش، اما وقتی خدا دو پسر بهش داد، دیگر بهانه ای برای نبخشیدنشان نداشت، عروس ها هم که لباس پوشیده ی مادر شوهر را نمی پوشند! 

نمی دوانست چه کند،‌ انگار نوروز بدون تغییر کامل نبود و یه چیزی کم داشت! 

دوباره به آیینه نگاه کرد، خط و خطوط و چین و چروکی دید که گذر زمان آنها را در صورتش نقاشی کرده بود و هر چند وقت یکبار به لطف بوتاکس، محو می شدند، سال های زندگیش را به یاد آورد، کودکی، مدرسه، دانشگاه، ازدواج، فرزند دار شدن، پا به سن گذاشتن، انگار این تصویر ها را مدت ها بود که فراموش کرده بود، زنی که در آیینه می دید، خودش نبود، زنی بود مار خورده و افعی شده، دیگر از آن صفا و پاکی دوران جوانی، چیزی درونش نمانده بود. چقدر صورتش برایش غریبه بود...

دلش برای خودش تنگ شد، برای خود خودش، با همان گذشت و پاکی و یکرنگی، از ماسک زدن خسته بود، از زندگی برای حرف دیگران، به خاطر فامیل از صبح تا شب در بازار ها دویدن، برای بهتر دیده شدن، برای زیباتر شدن!

خودش را در آیینه نگاه می کرد، مانند کتابی که به آخر رسیده، اما آن را ورق می زنی تا دوباره صفحات اولش را بخوانی، دلش برای صفحات اول کتاب زندگیش تنگ شد، از آرامش آن دوران، از راحتی زمانی که سر به بالش می گذاشت.

خندید، تغییر امسال را پیدا کرد، امسال می خواست به دوران گذشته برگردد، به همان سادگی جوانی و صفای کودکی، فارغ از همه ی حرف ها و نظرات و نگاه دیگران.

به سمت کمدش رفت، کیسه ی بزرگی برداشت و هر لباسی که برای تفاخر، شیک بودن، مارک داشتن، بزرگ جلوه دادن و ...بود، در آن ریخت.

کیسه پر شد، کیسه ی دوم هم، فقط لباس هایی را گذاشت که دوستشان داشت، خودش آنها را برای دل خودش خریده بود، رنگ سفید در جای جای کمدش به چشم می خورد، رنگی که تا همین چند لحظه پیش احساس می کرد شیک نیست و او را سنگین تر نمی کند.

به صورتش نگاه کرد، ای کاش میتوانست این رنگ های مصنوعی را از صورتش پاک کند، رنگ هایی که خودش نبود، برای زیباتر دیده شدن آنهم محض خاطر دیگران بود، شاید می شد، باید با آرایشگرش حرف می زد، حتما تعجب می کرد، همه در این وقت سال دنبال تاتو بودند و او می خواست همان ها را پاک کند، تلفن را برداشت، می خواست خودش باشد، خود خودش...




[ سه شنبه 10 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خوشبختی با جهیزیه و دکوراسیون بِرَند!!!

جهیزیه‌ی زیاد، هیچ دختری را خوشبخت نمی‌کند و هیچ خانواده‌ای را به آن آرامش و سکون و اعتماد لازم نمی‌رساند. اینها جز دردسر و اسباب زحمت و اسباب مشکل فایده‌ای ندارد.

فرآوری: زهرا اجلال
 
خوشبختی




ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 10 اسفند 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

زمان حمله آمریکا به وقت تهران!

از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون همواره شاهد تهدیدهای مختلفی از سوی دولتمردان آمریکایی بوده ایم و در این میان تهدید نظامی به کرّات مطرح شده است، غافل از این که توان نظامی ایران اسلامی نیز روز به روز در حال افزایش می باشد.

آزاده مرنی 

زمان حمله آمریکا به وقت تهران!




ادامه مطلب ...

[ شنبه 30 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

تا حالا خدا غافلگیرتان کرده است؟

محسن رفیعی

گرچه در هر یک از نعمت های خدا، دنیایی از اعجاب و شگفتی نهفته است؛ امّا شکل اختصاص بعضی رزق ها، شگفتی مضاعف دارد و کاملاً غافلگیر کننده و خارج از محاسبات عادّی، نصیب انسان می شود. آری! روزی های غافلگیرکننده!

تقوا،خداوند،غافلگیری





ادامه مطلب ...

[ شنبه 30 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

زیبایی چقدر در انتخاب همسر نقش دارد؟

خواستگاری دختری رفته ام که از همه لحاظ مورد قبول من و خانواده است. چند جلسه صحبت با هم داشته ایم و در تمام زمینه ها تناسب بالایی داریم.

مریم عطاریان
ازدواج

 

راستش را بخواهید تقریبا سه سال است که در صدد یافتن همسر مناسب هستم ولی تا به حال موفق نشده ام.
به انحا مختلف و به دلایل گوناگون طرف مقابل مناسب نبوده است.
اینجا اولین جایی است که از همه لحاظ باب میل من و خانواده است.
اما با این حال هنوز با ظاهر این خانم کنار نیامده ام. اما عفت و پاکدامنی خاصی که وی دارد مانع از جواب رد من می شود.
هراس دارم جواب رد بدهم و دیگر موردی به این خوبی نیابم. 
با خود می گویم شاید ازدواج کنیم  صفات خوب وی بر ظاهرش سایه افکنده و دیگر برایم مهم نباشد و با چهره اش کنار بیایم.
نظر شما چیست؟





ادامه مطلب ...

[ جمعه 22 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

اینفوگرافیک چگونه فرزندان آگاهانه از فضای مجازی استفاده کنند؟

 

بنابر توصیه های کارشناسان و پژوهش های انجام شده لازم است در این فضا نکات خاصی را رعایت کنیم که آن ها را در اینفوگرافیک «استفاده آگاهانه از فضای مجازی» ویژه فرزندان باهم مرور خواهیم کرد.

اینفونگاره |‌ فضای مجازی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رسانه های عصر حاضر شناخه می شود. با فرهنگ سازی و مدیریت در این حوزه می توان ضمن کاهش تاثیرات مخرب آن، از کارکردهای مفیدی که دارد، بهره برد. بنابر توصیه های کارشناسان و پژوهش های انجام شده لازم است در این فضا نکات خاصی را رعایت کنیم که آن ها را در اینفوگرافیک  «استفاده آگاهانه از فضای مجازی» ویژه فرزندان باهم مرور خواهیم کرد. گفتنی ست مجری این طرح، مرکز تخصصی اینفونگاره می باشد.

... برای مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید ...




[ چهارشنبه 20 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

پنج شاخص انقلابیگری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن

 

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد امام خمینی رحمه‌الله فرمودند: «انقلاب  مال همه است، انقلاب یک شط جاری است... و همه می‌توانند انقلابی باشند... همه انقلابی باشند تا بتوانیم این راه ]دستیابی به اهداف انقلاب[ را با موفقیت پیش برویم.» در جدول زیر این پنج شاخص به اختصار مرور شده است:

Image result for ‫اینفوگرافیک انقلاب‬‎

۱.پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب: بنده در سال گذشته در همین جلسه راجع به مبانی امام صحبت کردم. مبانی اساسی ما آنهاست ... اگر این پایبندی وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود. در تندباد حوادث این حرکت تغییر پیدا نمیکند... نقطه‌ی مقابل این پایبندی عمل‌گرایی افراطی است. یعنی هر روزی به یک طرف رفتن، هر حادثه‌ای انسان را به یک طرف کشاندن.

۲.هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها   :بعضی سعی می‌کنند جامعه و جوان‌های ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمیشود! نمی‌رسیم! ... شاخص دوم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمان‌های بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها.

۳.پایبندی به استقلال کشور:استقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینه‌ی سیاسی فریب [دشمن را] نخوریم... استقلال فرهنگی که از همه مهم‌تر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم... استقلال اقتصادی هضم نشدن در هاضمه‌ی اقتصاد جامعه جهانی است.

۴.حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمنو عدم تبعیت از آن: باید دشمن را شناخت، نقشه‌ی او را فهمید، از تبعیت دشمن سر باز زد؛ این شاخص چهارم، این عدم تبعیت را قرآن، جهاد کبیر نام نهاده است.

۵.تقوای دینی و سیاسی:اینکه ما عرض کردیم که باید به آرمان‌ها پابند بود، اسلام اینها را از ما خواسته است. یک تکلیف دی.نی است و رعایت آن تقوای دینی است. تقوای سیاسی هم همراه همین است؛ تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاه‌هایی که دشمن می‌تواند از آن استفاده بکند پرهیز بکند




[ چهارشنبه 20 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

معنای خالدون در قرآن

❤️ به نام خدا ❤️

نتیجه تصویری برای خالدون

 خالدون

سلام علیکم و عرض ادب!

 دوستان میخواستم بدون معنی و یا ترجمه اصلی **خالدون**در قرآن چیه؟اگه معنی لغویش به معنای تا ابد بودن در جای هست!خب ما در دنیایی زندگی میکنیم که محدوده!در نتیجه اعمالمون(خوب و بد)محدود هستن.خب این از عدالت خدا دور نیست که بخاطر عمل محدود ما رو تا ابد*خالدون*در جایی قرار بده؟؟؟؟؟؟؟اگه تا خالدون در بهشت باشیم خب میگیم این از رحمت و مهربونیه خداوند هست!اما در مورد جهنم!!؟؟؟؟


با تشکر فراوان


با سلام خدمت شما دوست گرامی 

 خالد به معنای جاوادن است و خالدون حالت جمع کلمه خالد است.

در مورد عمل محدود انسان ها و جزای نامحدود باید به مطالب زیر توجه کرد:

جرم و جزا در سه حالت قابل تصور هستند: 

 جرم و جزای اعتباری، مانند اینکه کسی که از چراغ قرمز عبور کند، 20 هزار تومان جریمه خواهد شد. این جزا، قابل تغییر است و می توان آن را عوض کرد مثلا به 30 هزار تومان.

- جزائی که نتیجه عمل است. این نوع جزاء ، اعتباری نیست بلکه نتیجه خود عمل است، به طور مثال اگر فردی دست خود را قطع کند، دیگر دست نخواهد داشت و نمی تواند مدعی شود که من 1 دقیقه دستم را قطع کردم، چرا برای تمام عمر بدون دست باشم؟ بدون دست بودن برای تمام عمر، نتیجه این عمل است و نمی توان آن را تغییر داد.

- در مورد اعمال دنیوی و نتایج اخروی آنها رابطه ی دیگری می توان تصور کرد و آن بازگشت خود عمل است. در این حالت این نتیجه عمل نیست که به ما باز می گردد بلکه خود عمل است. به طور مثال قرآن کریم می فرماید: إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوَالَ الْيَتَامَى ظُلْمًا إِنَّمَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ نَارًا وَسَيَصْلَوْنَ سَعِيرًا(1) در حقيقت، كسانى كه اموال يتيمان را به ستم مى‏ خورند، جز اين نيست كه آتشى در شكم خود فرو مى‏ برند، و به زودى در آتشى فروزان درآيند. 
در این آیه خداوند خوردن مال حرام را همان خوردن آتش دانسته است نه اینکه نتیجه خوردن مال حرام، خوردن آتش باشد بلکه باطن این عمل (خوردن مال حرام) ، واقعا خوردن آتش است. و در این حالت، این چنین نیست که نتیجه عمل بر ما بازگردد بلکه این خود عمل است که باز می گردد.

در مورد مجرمان در روز قیامت باید به این مطلب نیز توجه کرد که بسیاری از مجرمین، یا مورد شفاعت قرار میگیرند و یا اینکه با عذاب هایی که در جهان برزخ متحمل می شوند، از گناه پاک می شوند و جاودان بودن در جهنم مخصوص کسانی است که با حقیقت علی رغم اینکه می دانند حق است، مخالفت می کنند و ذات آنها آنقدر پلید گشته است که دیگر هیچ امیدی به اصلاح آنها نیست.

موفق باشید.

1. نساء . 10 

سایت اسکدین


اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج


یاعلی






[ شنبه 16 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نعمتی مشترک میان زنان و مردان بهشتی

از جمله موارد نعمت های بهشتی که پیرامون آن سوالات و ابهاماتی بوجود آمده است، نعمت متنعم شدن از حورالعین است. برخی با توجه به سیاق برخی از آیات اینگونه سوال می کنند، در بهشت به مردان وعده ی حورالعین داده شده، پس زنان چه پاداشی می گیرند؟

هدایت الله قدمی- کارشناس حوزه/ 
بهشت ،حورالعین،نعمت




ادامه مطلب ...

[ جمعه 15 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

.: تعداد کل صفحات 59 :.     صفحه شماره صفحه قبل 1 2 ...2 3 4 ...58 59 صفحه بعد    

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه