اصول کمک گرفتن از شوهر در کارهای خانه

با نزدیک شدن به سال نو و عید نوروز، همه ی خانم ها دست به کار می شوند تا خانه را تمیز کنند و رنگ و بوی دیگری به خانه شان بدهند. ولی امان از دست تنهایی، امان از تنها خانه تکانی کردن..  

رومینا سادات تجاره، کارشناس ارشد مشاوره- 

اصول کمک گرفتن  از شوهر در کارهای خانه

مسلما همه ی خانم ها دوست دارند همسرشان در انجام دادن کارهای خانه، کمک شان کنند اما  نمی دانند چگونه این مشارکت را ایجاد کنند





ادامه مطلب ...

[ جمعه 15 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

عبارتی بی رحمانه؛ "مرد که گریه نمی کند!"

عجب عبارت بی ‌رحمانه‌ا‌ی است این ضرب‌المثل؛ «مرد که گریه نمی‌کنه!»  مگر مردها دل ندارند؟ اصلاً چرا گریه کردن در فرهنگ ما نماد ضعف و ناتوانی است؟ این در حالی است که گاهی اوقات اشک ریختن آن‌قدر مطلوب است که باعث شادمانی خداوند می‌شود.

فرآوری: زهرا اجلال- 
مرد گریه نمی کند




ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 11 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

قرآن‌درمانی چقدر واقعیت دارد؟

قرآن‌درمانی که امروزه رواج فراوانی یافته است، ریشه در منابع روایی مکتوب دارد. اما سوال این است که آیا یافته‌های علمی و تحقیقات مبتنی بر تجربیات میدانی، مهر تایید بر این روایات می زند یا نه؟ نوشتار پیش رو ضمن تبیین مفهوم قرآن‌درمانی به پاره‌ای از  متغیرهای موثر بر قرآن‌درمانی و نیز یافته‌های دانش دنیا مبنی بر نقش قرآن در درمان امراض جسمانی، اشاره کرده است.

نویسنده: حسن‏رضا رضایى-

قرآن درمانی




ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 11 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چند راه کار براي رضايت مندي در زندگی


✔️استــــــاد رفیعـــــی✔️

 

نتیجه تصویری برای رضایت مندی در زندگی
موضوع: چند راه کار براي رضايت مندي در زندگي
نکته ي اول #تدبير است . حديث هم داريم : برنامه ريزي قبل از کار شما را از پشيماني حفظ مي کند . تدبير يعني اينکه من امکاناتم را با داشته هايم را با آرزوهايم با هم منطبق کنم . عمر سعد مي خواست فرماندار ري بشود ، اين آرزو است . سليمان از خدا مي خواست که حاکم علي الاطلاق بشود . اما آيا اين آرزوي عمر سعد ، مسيرش قتل حسين است ؟ مسيرش تشنه نگهداشتن بچه هاي ابا عبدالله است ؟ اين مسير غلط است . اين بي تدبيري است . نکته بعدي بحث #انس است . يکي از واژه هايي که در مورد خدا بکار مي بريم همين است . يا انيس المريدين . انس دو جور داريم يکي اُنس معنوي مثل انس با خدا و قرآن دعا و زيارت . بعضي از عزيزان ما هفته به هفته لاي قرآن را باز نمي کنند . چرا نگران هستن؟ بعضي ها با نماز بيگانه هستند . نماز براي شما آرامش مي آورد. انس بعدي انس با فاميل است که اسلام به آن صله ي رحم مي گويد . در سوره نسا مي فرمايد : در قيامت از توحيد و از ارحام سوال ميشود . خود اين انس باعث ميشود افسردگي ها و نگرانيها کم بشود . بياييد جلسات ماهانه تشکيل بدهيد و يک دعاي توسل هم بخوانيد و يک چايي هم بخوريد . دو تا آيه قرآن خوانده بشود و در اين رفت و آمدها جوانان بهم معرفي ميشوند و ازدواج هم صورت مي گيرد . همدلي هم صورت مي گيرد . جبرئيل به پيامبر خدا گفت : اي رسول الله اگر قرار بود ما به روي زمين مي آمديم سه تا کار را اولويت مي داديم . يکي آبرساني به مسلمانان ، دوم رسيدگي به خانواده هاي عيالوار و سومي عيوب همديگر را پوشاندن . سومين نکته که باعث ميشود شادي بيايد استفاده از #مواهب است . خدا عالم را زيبا آفريده است . مواهب ، منظور دريا ، کوه ، پارک و درخت است . چند خانواده مي توانند با هم به پارک بروند و غذا بخورند .يکي ديگر از مواهب همسر است . همسر باعث آرامش است . يکي ديگر از مواهب اولاد دار شدن است . قرآن مي فرماید : مال و فرزند زينت است . ديگر مزاح و شوخي است . البته نه تمسخر و طعنه و غيبت . مطالب شاد و قصه هاي خوب نقل بشود و اين باعث ميشود شادي به زندگي ما بيايد . ديگري شغل و کار است . جوانان ، از کار عار نداشته باشيد . حالا جوان ليسانس است و شغل مناسب با تحصيلش پيدا نميشود ، خوب فعلا پيش پدر که پارچه فروش است کار کن . مبغوض ترين افراد پيش خدا کساني هستند که در روز بيکار هستند و کسانيکه در شب سجده و عبادت نمي کنند . به پيامبر(ص) گفتند : فلاني خيلي عبادت مي کند ولي کار نمي کند . پيامبر(ص) فرمود : از چشمم افتاد .




[ یکشنبه 10 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نماز

تعبیر من به نماز نسبت به سایر عبادات این است که نماز گذرنامه است . وقتی ما ازاین دنیا می رویم و وارد محشر می شویم درست مثل کسی که میخواهد از کشور خارج بشود . اگر ارز داشته باشد ، وسایل هم داشته باشد ، بلیط هم داشته باشد ، باز می گویند : گذرنامه ات کجاست ؟ و این را می خواهند . نماز اساس است .
استـــاد رفیعی

 
 
Image result for ‫نماز‬‎

 




[ دوشنبه 04 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (2) ]

آتش نشان فداکار

ڪودڪی بۍخبر از همه ۍ شلوغۍها
بهانه ۍ پدر را مۍگیرد!

و زنۍ ڪہ قلبش زیرِ آوارها جامانده..
و دخترڪۍ جوان ڪہ
مدام بہ حلقہ ۍ عروسۍ‌اش خیره شده و اشڪ مۍریزد

مادری دلشڪستہ، مویه ڪنان سرسجاده اش خدا را صدا مۍ‌زند

"و قلبِ مهربانِ تو ڪہ از همہ نگران تر است"


┄┅═══✼🔅🌸🔅✼═══┅┄
@zinabiuon💠

Image result for ‫پلاسکو آتش نشان‬‎




[ دوشنبه 04 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

آیا خودکشی برای حفظ آبرو و پاکدامنی گناه است؟

👇👇👇

💢 سوال:

☑️ آیا خودکشی برای حفظ آبرو و پاکدامنی، گناه است؟

Image result for ‫خودکشی‬‎

✍ پاسخ:

 

✅ برای حفظ آبرو وپاک دامنی باید از راه درست وارد شد واز خود دفاع نمود و کسی که در راه دفاع از حق کشته شود اجرش شهید دارد ولی کسی حق ندارد دست به خود کشی بزند.
با توجه به نکته مذکور، به یک آیه و دو حدیث شریف درباره حرمت شدید «خودکشی» اشاره می کنیم.

خداوند می‏ فرماید: «ولا تقتلوا انفسکم ان الله کان بکم رحیما و من یفعل ذلک عدوانا و ظلما فسوف نملیه نارا و کان ذلک علی الله یسیرا؛
و خود را مکشید زیرا خداوند به شما مهربان است و هر کس چنین کاری را از روی عداوت و ستم انجام بدهد، به زودی او را در آتش می‏اندازیم و این کار برای خدا آسان است»،(۱)

امام صادق(ع) با استناد به همین آیه می‏ فرماید: «هر کس عمدا خودکشی کند، برای همیشه در آتش جهنم عذاب خواهد شد» «من قتل نفسه متعمدا فهو فی نار جهنم خالدا فیها قال الله عزوجل: «ولا تقتلوا انفسکم...»،(۲) بدیهی است معنای آیه و روایت قطعی بودن جزا نیست زیرا ممکن است از طریق توبه یا شفاعت مشمول عفو الهی گردد.

همه مفاسد و زیان‏هایی که در کشتن دیگران هست در خودکشی نیز وجود دارد از جمله:

۱- خودکشی نافرمانی و سرپیچی از دستور خدا است و کسی که دستور خدا را نادیده انگارد و سرپیچی کند مستحق عذاب می‏گردد و از رسیدن به کمال باز می‌ماند.

۲- خودکشی دلیل بر عدم ایمان و یاس و نا امید شدن از خدا می‏باشد و یاس و ناامیدی از خداوند از بزرگ‏ترین گناهان است که گاهی در رتبه شرک و کفر قرار می‏گیرد.

۳- کسی که دست به خودکشی زده همانند کسی که دیگری را کشته انسان و انسانیت در نظر او بی‏ارزش شده است. از این جهت بین خودکشی یا کشتن دیگران فرقی نیست .

۴- حکیم مفسر علامه طباطبایی دربارة زندگی برزخی می فرماید:

« انسان پس از مرگ از جهت اعتقاداتی که داشته و اعمال نیک و بدی که در دنیا انجام داده، بازپرسی خصوصی می‌شود. پس از محاسبه اجمالی طبق نتیجه‌ای که گرفته شد، به یک زندگی شیرین و گوارا یا تلخ و ناگوار محکوم گردیده، با همان زندگی در انتظار روز رستاخیز عمومی به سر می‌برد . حال انسان در زندگی برزخی بسیار شبیه است به حال کسی که برای رسیدگی اعمالی که از او سر زده، به یک سازمان قضایی احضار شود و مورد بازجویی و بازپرسی قرار گرفته، به تنظیم و تکمیل پرونده‌اش بپردازند، آن گاه در انتظار محاکمه در بازداشت به سر برد.
روح انسان در برزخ، به صورتی که در دنیا زندگی می‌کرد، به سر می‌برد. اگر از نیکان است، از سعادت و نعمت و جوار پاکان و مقربان درگاه خدا برخوردار می‌شود اما اگر از بدان است، در نقمت و عذاب و همنشینی شیاطین و پیشوایان گمراه برخوردار می‌گردد.(۳)

در مجموع از این بیان به دست می آید انسان در برزخ نوعی تجربه کمرنگ وموقت از حیات اخروی وزندگی پس از قیامت را پشت سر می گذارد که بسته به وضعیت رفتاری خود در دنیا با محاسبه ای مختصر شرایطی خاص را دارا می گردد ؛ یعنی اگر از اهل خیر و خوبی بود، زندگی خوب وخوشی را خواهد داشت، اگر از اهل شقاوت وبدی بود ،زندگی بد و دردناکی را خواهد دید. اگر مخلوطی از نیکی وبدی را در دنیا گذراند، در برزخ هم چنین وضعیتی را پیش روی خود خواهد دید.

پی نوشت :
۱. نساء (۴) آیه ۲۹ و ۳۰.
۲. وسایل الشیعه، ج ۱۹، باب تحریم قتل الانسان نفسه، ص ۱۳، ح ۲ و ۳، چ بیروت.
۳. شیعه در اسلام، ص ۱۰۰ ـ ۱۰۱، نشر دار الکتب الاسلامیه، تهران ـ‌ش.

🌎 #پرسش_پاسخ_دینی
┄┅═══✼🔅🌸🔅✼═══┅┄
@zinabiuon💠کانال_زینبیون




[ یکشنبه 03 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

همسرداری آیت الله حق شناس، نمونه ای از سبک زندگی اسلامی

به دلیل عوارض عمل جراحی حضرت آیت الله حقّ شناس قادر رفتن به « مسجد امین الدّولة » نبودند و آن اوایل که هنوز به میدان هروی نقل مکان نکرده بودند در منزل محقرشان در میدان قیام تهران حضور داشتند ولی ایشان که تا لحظه ی آخر عمر و تا هنگامی که نفس می آمد خود را وقف ارشاد جوانان کرده بودند همان منزل را محفل انس خود قرار دادند. 

منزلی که دو اتاق تو در تو بیرونی آن و یک اتاق هم اندرونی آن بود که با یک در از بیرونی جدا شده بود، یک ساعت قبل از اذان مغرب درش گشوده می‌شد تا عطر عبودیت و رایحه ی مهرورزی را به مشام تشنگان معرفت برساند.

Image result for ‫آیه الله حق شناس‬‎ 





ادامه مطلب ...

[ شنبه 02 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

عوامل شادی آفرین در زندگی خانوادگی

عوامل شادی آفرین در زندگی خانوادگینتیجه تصویری برای رضایت مندی در زندگی
 

اهل بیت علیهم السلام درباره عوامل نشاط انگیز در زندگی، به ویژه در روابط همسری، توصیه های ارزشمندی کرده اند و سیره رفتاری ایشان نیز نشان دهنده التزام این بزرگواران به این نکات بوده است.

1. ارتباط کلامی و غیر کلامی : در ایجاد فضای نشاط انگیز و فرح بخش در محیط خانواده، شیوه ارتباط کلامی و غیر کلامی نقش عمده ای دارد. ارتباط کلامی در عین حال که ساده ترین نوع از مناسبات است از شایع ترین و اثرگذارترین آنها نیز می باشد. لحن مؤدبانه و احترام آمیز همسران در گفت و گو با یکدیگر و استفاده از روش های مؤثر و سازنده برای ارتباط کلامی، مصداق خوب سخن گفتن می شود.

2. ایجاد جاذبه های میان فردی: همسران می توانند با ایجاد جاذبه های میان فردی، در ایجاد نشاط و طراوت، نقشی ارزنده داشته باشند. در آموزه های دینی توصیه شده همسران در روابط خانوادگی، مؤلفه هایی همچون تبسم و خنده، نگاه مهرآمیز، گشاده رویی، هدیه دادن و آراستگی و نظافت ظاهری را رعایت کنند.

3. فروتنی و تواضع: فروتنی و تواضع باعث استمرار روابط عاطفی و افزایش محبت می شود؛ زیرا با افراد متواضع می توان به راحتی ارتباط برقرار کرد و این رابطه دلپذیر تر نیز خواهد بود. تواضع موجب دوستی و مودت بیشتر می شود که  در تعاملات خانوادگی بسیار نقش آفرین  است.

4. مثبت نگری و توجه به رغبت ها: یکی از نشانه های سلامت روان، رویکرد مثبت و سازنده به هستی است. چنین رویکردی زمینه ای برای گرایش مثبت به جهان به شمار می رود و به عبارتی دیگر مثبت نگری مقدمه مثبت گرایی است. در روابط همسران تأمین علایق اصولی یکدیگر موجب رضایت خاطر می شود و بر شادکامی زندگی می افزاید.

5. برخورداری از وسعت نظر: در تداوم و تعمیق مناسبات انسانی، برخی عوامل، اهمیت بیشتری دارند؛ از جمله وسعت نظر یا سعه صدر. منظور از وسعت نظر،داشتن ویژگی هایی نظیر بلند نظری، بزرگواری، گذشت و تغافل است. رابطه دوستانه همسران زمانی تهدید می شود که برخی مشکلات پیش آید یا پاره ای از ضعف ها و کاستی ها یا ندانم کاری ها بروز کند، فقدان سعه صدر طرفین را بر  می انگیزد تا در قبال این ضعف ها و کاستی ها و احیاناً بی حرمتی ها، واکنش نشان دهند؛ واکنشی که قطعاً با رنجش و  سرخوردگی عاطفی همراه است.

6. خوش اخلاقی: خوش خلقی و تحمل ضعف ها و کاستی های همسر و بهره گیری از واژه های زیبا موجب افزایش محبت و تقویت و تثبیت علاقه مندی ها می گردد. خوش خلقی باعث گوارایی و شرینی زندگی می شود که گوش دادن با دقت به سخنان همسر و ابراز عواطف در برابر آن، تغافل در خطاها، پیش قدم شدن در آشتی کردن، سخاوتمندی، شوخ طبعی، تقویت مثبت و تنوع تقویت کننده ها در این راه اثرگذار است.

7. ایمان و عمل شایسته: بر اساس منطق قرآن کریم ایمان و عمل صالح علاوه بر سعادت و موفقیت دنیوی و اخروی، باعث ایجاد الفت و دوست می گردد. وقتی همسران به حدود و قوانین الهی پایبند باشند، نورانیت درونی پیدا می کنند و در پرتو این نورانیت می کوشند حقوق و وظایف همسری و اخلاق همسری را به صورت مطلوب رعایت کنند. علاوه بر آن اعتماد متقابل نیز در آنان دو چندان خواهد شد.

8. تفریح و ورزش: تفریح و ورزش در شادی و نشاط افراد تأثیر شگرفی دارد، چراکه جسم و روح و روان را تحت تأثیر قرار می دهد. امام صادق علیه السلام می فرمایند: ده چیز باعث نشاط و شادابی در انسان می شود؛ پیاده روی، سوارکاری، شنا در آب، نگاه کردن به طبیعت سرسبز، خوردن و آشامیدن، نگاه به صورت زیبای حلال، آمیزش با همسر، مسواک زدن، گفت و گو و گپ زدن با مردان.

ورزش علاوه بر جنبه سلامتی و زیبایی شناختی، موجب می شود ورزشکاران از آن لذت ببرند و خلقشان بهبود پیدا کند و نشاط بیشتری یابند. البته ورزش بانوان باید از هر گونه خودنمایی و جلوه گری دور باشد و در محیطی سالم و به دور از بی عفتی و ارتباط با نامحرم باشد.

9. دید و بازدید و صله رحم: یکی از اثرگذارترین و مهم ترین عوامل در تأمین بهداشت روان و نشاط درونی و شادکامی انسان ها، به ویژه همسران دید و بازدید و انجام صله رحم است. توصیه اکید به ارتباط خویشاوندی و پرهیز از قطع ارتباط، از راهبردهای اخلاقی، بهداشتی، روانشناختی و حقوقی اهل بیت علیهم السلام در ایجاد همبستگی و تحکیم پیوندهای اجتماعی و تأمین شادکامی افراد است.

10. مزاح و شوخی: مزاح و شوخی یکی از عوامل شادی بخش و سرور آفرین و از اصول همسرداری است. زیرا شوخی باعث انبساط خاطر و ایجاد انرژی مثبت است و این دو در شادابی و نشاط روانی افراد، لازم و مفید هستند. در سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام و آموزه های دینی شوخی و مزاح مورد تأیید بوده و حتی از ویژگی ها و صفات افراد مؤمن به شمار آمده است.

11. روابط جنسی سالم: بر اساس فرمایش اهل بیت علیهم السلام لذیذترین لذت ها، همبستر شدن با زنان است. بهره مندی از این لذت نیازمند مقدمات و قواعدی است که اهل بیت علیهم السلام به این قواعد در سبک همسرداری خویش پایبند بوده و دیگران را نیز به آن توصیه فرموده اند. روابط جنسی همسران علاوه بر تأمین نیازهای جنسی و زیستی زوجین، نیازهای عاطفی آنان را نیز تأمین می کند، زیرا وقتی رابطه جنسی واقعی و عمیق برقرار می شود، در ضمن آن، رابطه عاطفی صمیمی نیز وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران




[ شنبه 02 بهمن 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نقطه امید

🏵🏵🏵
مردم ما
ولى الله اعظم را
با نام و خصوصیات میشناسند، ازلحاظ عاطفى وفکرى
با او ارتباط برقرار مى کنند،
به او مى گویند،
به او شکوه مى برند،
از او مى خواهند...
اگر
این نقطه امید
درزندگى جمعیتى نباشد،
چاره اى ندارد
جز اینکه به آینده بشریت بدبین باشد...
لذاست که مى بینید
نسل جوان
در کشورهاى غربى،
به سوى پوچى کشانده مى شوند.

مقام معظم رهبری

Image result for ‫رهبر و امام زمان‬‎




[ جمعه 24 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

تنهایی

امیرالمؤمنین (ع)

👌 با تنهايى دمخورتر باش تا با همنشينان بد!

 

Image result for ‫همنشین بد‬‎




[ پنجشنبه 23 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

آزار واذیت مردم

Related image

🔶 آزار واذیت مردم،یکی از گناهان کبیره است.

❇️ پیامبر اکرم فرمود : ( مَن آذی مُؤمِنَاً فَقد آذانِی ) کسیکه مومنی را اذیت کند مانند این است که ،من را اذیت کرده .

💠 آزار دیگران چندین شکل دارد:

1⃣ گاهی توسط زبان 👅 است (اهانت کردن– مزاحمت تلفنی و...)

2⃣ گاهی با قلم 🖊 است( نامه های مزاحمی – پیامک های مزاحمی و توهین آمیز)

3⃣ گاهی با رفتار است( زیاد کردن صدای ضبط 🎵– معطل و سرگردان کردن مردم در ادارات – آلوده ساختن هوا 😷 در محیط های بسته ی عمومی – ایجاد سد معبر و راه بندان در کوچه و خیابان و...)

🗣 گفتن و 👂شنیدن جوک و لطیفه ای 🙄 که اهانت و اذیت به شخص یا اشخاص معینی باشد جایز نیست و حرام است. ⛔️

😱 آزار رساندن به مؤمن حرام 📛 است.




[ پنجشنبه 23 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

سخن چینی

Image result for ‫سخن چینی‬‎

 

سخن چینی در موردی گفته می شود که شخص، سخن کسی را برای دیگری نقل کند مثلا بگوید فلانی در مورد تو چنین و چنان می گفت ، سخن چینی مخصوص سخن گفتن نیست بلکه به غیر سخن هم تعلق می گیرد مانند نوشتن، اشاره و غیره را هم شامل می شود و هر چیزی که صاحبش به افشاء و گفتن آن رضایت نداشته باشد، سخن چینی نامیده می شود.( بحار الأنوار، 72 / 269)

❌مذمت شخصیت شخص سخن چین در بیان قرآن و روایات:👇👇
خداوند درسوره مبارکه قلم آیات 11 تا 13 می فرماید: هَمَّازٍ مَّشَّاء بِنَمِیمٍ * مَّنَّاعٍ لِّلْخَیرْ مُعْتَدٍ أَثِیمٍ * عُتُل بَعْدَ ذَالِکَ زَنِیم

🌺آن که سخت عیبجو و بدگو و گام بردارنده به سخن چینی است. * و بسیار بخیل و بازدارنده از خیر، تجاوزگر و گناه پیشه است * و پس از آن (همه صفات زشت)، خشن و سنگدل و بی اصل و ریشه است.

💥نقل شده که مردی غلامی داشت و وقتی خواست او را بفروشد، به مشتری گفت: این عیبی به جز نمّامی ندارد. مشتری گفت: مانعی ندارد. وقتی غلام را به منزل برد، پس از چند روز غلام سخن چین به زن آن مرد گفت شوهرت تو را دوست ندارد و قصد بد و اذیّت برای تو دارد ولی من راهی بلدم که می توانی علاقه او را به خودت جلب کنی. وقتی که شوهرت خوابید، چند تار مو از پشت گردن او با تیغ بردار.زن قبول کرد.

✅غلام سخن چین نزد ارباب رفت و به او گفت همسرت با مرد دیگری رفیق شده و قصد جان تو را دارد. اگر باور نداری شب هنگام خودت را به خواب بزن و از زیر چشم مواظب او باش. مرد خود را به خواب زد و زن را در حالی که تیغ به دست مشغول کندن مو از گردن او بود، دید و زن را گرفت و کشت. فامیل زن تحریک شدند و به نزاع برخاستند و طایفه مرد هم به کمک او آمدند و این نزاع مدّت ها ادامه داشت.

🍁حضرت صادق علیه السّلام فرمود: امیر المؤمنین علیه السلام فرمود:
شِرَارُکُمُ الْمَشَّاءُونَ بِالنَّمِیمَةِ- الْمُفَرِّقُونَ بَیْنَ الْأَحِبَّةِ الْمُبْتَغُونَ لِلْبُرَآءِ الْمَعَایِب
بدترین شما آن کسانی هستند که سخن چینی کنند، و میان دوستان جدائی افکنند، و برای پاک دامنان عیب جویند. (الکافی، 2 / 369)

🍁قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله:
عَذَابُ الْقَبْرِ مِنَ النَّمِیمَةِ وَ الْغِیبَةِ وَ الْکَذِب
عذاب قبر سزای سخن چینی و غیبت و دروغ است. (بحار الأنوار، 72 / 259)

🍁امام صادق علیه السّلام و امام کاظم علیه السّلام و امام حسین علیه السّلام و امیر المؤمنین علیه السّلام فرمودند:
حُرِّمَتِ الْجَنَّةُ عَلَی ثَلَاثَةٍ- النَّمَّامِ وَ مُدْمِنِ الْخَمْرِ وَ الدَّیُّوثِ وَ هُوَ الْفَاجِر
بهشت بر سه نفر حرام است: سخن چین، آدمکش و شرابخوار. (ثواب الاعمال، ص:475)

🍂امام صادق علیه السلام فرمود:
سخن چین قاتل سه نفر است: قاتل خود و قاتل کسی که سخن چینی او را کرده و کسی که نزد او سخن چینی کرده است. (خصال، 1 / 167)

🍂روایتی در مذمت سخن چینی آمده که شخصی به امام سجّاد علیه السّلام عرض کرد:
فلانی درباره شما چنین و چنان گفت؟ فرمود: سوگند به خدا حقّ برادر خود را حفظ نکردی، زیرا او تو را امین دانسته، (و رازی با تو گفته) ولی تو به او خیانت کردی و حرمت مرا هم نگاه نداشتی، زیرا چیزی را به من گفتی که نیازی به شنیدنش نداشتم، مگر نشنیده ای که سخن چینها سگهای دوزخ اند؟ ضمنا به آن شخص بگو به زودی مرگ همه ما را می گیرد و در گور جای خواهیم گرفت و در قیامت وعده گاه و حاکم بین مردم، خداوند است. (، ارشاد القلوب، 1 / 308)


⭕️و گفتیم همه ی گناهان تجسم اعمال دارد و هر عملی به یه شکلی مجسم میشه برای انسان و آن گروهی

که به شکل بوزینه‌اند: افراد سخن چین هستند




[ پنجشنبه 23 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خواب غفلت ...
شمار تلفات حمله تروریستی در ترکیه به بیش از ۲۰ تن رسید
 
نتیجه تصویری برای حملات تروریستی در ترکیه
رسانه های ترکیه از افزایش شمار کشته شدگان انفجار امروز در ولسوالی سوروچ به ۲۰ تن و زخمی شدن حدود یک صد تن دیگر در این انفجار مهیب در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه خبر دادند.
 
نتیجه تصویری برای حملات تروریستی در ترکیه
 
 
 
نتیجه تصویری برای حملات تروریستی در ترکیه
 
 
 ترکیه در ۲۰۱۶ شاهد ۱۷ مورد حمله تروریستی در شهرهای بزرگ خود بود که در جریان آنها ۳۵۲ نفر کشته و یک هزار و ۸۳۷ نفر زخمی شدند. آمار حملات تروریستی ترکیه در ۲۰۱۶ 
 
 
 




ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 13 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بدون شرح سازش ...

(مَنْ کانَ یُریِدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً)

کسی که خواهان عزت است ]بداند[عزت یکسره از آن خداست.

 

نتیجه تصویری برای بتن ریزی تسهیلات هسته ای




[ دوشنبه 13 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بهترین کانال تلگرام

یک قانونی هست که میگه ...

تا قبل اینکه پرواز کنی
هر چقدر خواستی بترس، فکر کن، شک کن،
دو دل شو، پشیمون شو...

اما وقتی که پریدی
اگه وسط راه پشیمون شدی،

 

@zinabiuon کانال_تلگرام _زینبیون

https://telegram.me/Zinabiuon





ادامه مطلب ...

[ یکشنبه 12 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

فتنه گران بدانند

فتنه گران بدانند :
اشک های آقایمان در نماز جمعه...
خونی که به دلِ آقایمان کردند....
بُردن کشور تا لبه ی پرتگاه....
نماز جمعه مختلط با کفش...
را نه میبخشیم و نه فراموش میکنیم✊

Related image




[ پنجشنبه 09 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بیست جمله‌ی برگزیده از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را درباره «حماسه نهم دی

 نتیجه تصویری برای ‪tjki 88‬‏

بیست جمله‌ی برگزیده از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را درباره «حماسه نهم دی»

* فتنه‌ها را باید با روشنگری خاموش کرد. هر جا روشنگری باشد، فتنه‌انگیز دستش کوتاه میشود. ۱۳۷۸/۰۵/۰۸

 * دنیاطلبان برای اینکه به مقاصد خودشان برسند، در جامعه فتنه ایجاد میکنند؛ جنگها، تبلیغات دروغین، سیاست‌بازیهای ناجوانمردانه؛ اینها ناشی از همین دنیاطلبیهاست. ۱۳۸۷/۰۶/۲۹

 





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 09 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نهم دی ماه

- شناخت موقعیت و حضور در لحظه مناسب و مورد نیاز ، اساس همه کارها است.

- اگر ملتی بیدار ، آگاه ، با عزم و متکی بر ایمان و همراه با رویش باشد بر همه توطئه ها غلبه خواهد کرد.

- نهم دی به یکی از قله های تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شد.

- عکس العمل سرشار از بصیرت و سریع مردم در مقابل فتنه عاشورای سال گذشته (88) نمونه ای از ناکامیهای مستمر توطئه گران است.

- فتنه پس از انتخابات ، بر خلاف انتظار دشمن ، بصیرت ملت ایران را بیشتر کرده است.

- خواص و عوام باید وحدت ملی را کاملاً جدی بگیرند.

- حماسه (( 9 دی)) تجلی قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است.

- مطمئن باشید که روز نهم دی هم در تاریخ ماند ، این هم یک روز متمایزی شد.

- در شرایط فتنه، کار، دشوارتر و تشخیص سخت‌تر است، البته خدای متعال حجت را همهیشه تمام می کند ، هیچ وقت نمیگذارد مردم از خدای متعال طلبکار باشند.

- حرکت عظیم نه دی ماه حجت را بر همه تمام کرد.

- در مقابل همه ی اتخاد و اتفاق نا میمون ، مردم عزیز ما ، ملت بزرگ ما در روز نهم دی ، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کرد.

- نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه گران زد.

- این حرکت یک حرکت خودجوش بود، این خیلی معنا دارد ، این نشانه این است که این مردم بیدارند ، هشیارند.

- جز نیروی ایمان و غیرت و همت و آگاهی و بصیرت چیز دیگری نمیتوانست آن فتنه ها و آن آتشها را خاموش کند.

- آنچه که مهم است ، این است که ملت عزیز ما اتخاد خود را حفظ کنند ، وحدت کلمه را حفظ کنند . این وحدت کلمه ، خاری در چشم دشمنان است.

- انقلاب اسلامی یک حقیقت است ، برخاسته از یک سنت الهی است ، این را نمی شود از بین برد ، این را نمی شود متزلزل کرد.

- اگر بصیرت نباشد ، انسان ولو با نیت خوب ، گاهی در راه بد قد می گذارد.

- در قضایای 9 دی ، عاشورا به کمک کلت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.

- نهم دی 88 ، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی ، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است.

- الحمدالله ملت ما از خیلی گذرگاه های سخت و دشوار عبور کرده که خیلی خیلی دشوارتر از آن چیزهائی بوده است که امروز هست ، بعد از این هم خواهد بود.


🔅بیانات رهبری درباره حماسه 9 دی
سال 88

شور حسینی و غیرت اعتقادی ملت ایران را در 9 دی سال 88 به خیابان های سراسر کشور کشاند تا با خلق حماسه ای عظیم از حمیت مذهبی، ملی و انقلابی بساط چند ماهه فتنه را جمع کنند. پس از این خروش آرامش بخش مقام معظم رهبری در بیانات عدیده شان بارها به این حرکت آگاهانه و به هنگام پرداختند.

Image result for ‫رهبر نه دی‬‎

 




[ پنجشنبه 09 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

سرکوب خشونت‌آمیز شیعیان در مهم‌ترین مرکز شیعی آذربایجان
 

ماجرای "نارداران" جمهوری آذربایجان چه بود؟

نصر: پس از چند روز سیاه نمایی رسانه‌های دولتی آذربایجان علیه شیعیان، صدها نفر از نیروهای نظامی این کشور به همراه زره‌پوش‌ها در اقدامی بی‌سابقه، با یورش به منطقه «نارداران» به سرکوب شیعیان پرداختند.

به گزارش نصر به نقل از مهر، به نقل از فاکت خبر جمهوری آذربایجان، نیروهای «قشون داخلی» به همراه شمار زیادی از ماموران وزارت امنیت ملی و نیروهای پلیس و ماموران دادستانی جمهوری آذربایجان درپی یک هفته محاصره منطقه نارداران و قطع آب، برق و گاز، وارد این منطقه شدند، این در حالی است که درپی حمله خشونت آمیز نیروهای ویژه به مجلس عزاداری اربعین در نارداران در روز پنج شنبه گذشته، پنج تن از شیعیان شهید و بیش از ده نفر نیز زخمی و بازداشت شده بودند.

پلیس هدف از این حمله را بازداشت حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان اعلام کرده بود، روحانی مبارزی که سخنرانی های افشاگرانه اش درباره وهابی ها، تکفیری ها و صهیونیست ها به شدت خشم مقامات دولتی را برانگیخته است.





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 09 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

سردار ایرانی ... خواب از چشم دشمنان ربود ....

سردار قاسم سلیمانی,biography,بیوگرافی

بیوگرافی و تصاویر سردار قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است.[۱] او در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود.[۲] وی در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشکری دریافت کرد.

طبق منابع غربی، سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی رژیم صدام، و تغییر روند جنگ داخلی سوریه داشته است.

وی بارها از جانب آمریکا متهم به دخالت در امور عراق شده‌است. واشنگتن پست او را از مهم‌ترین سیاست‌گذاران سیاست‌های خارجی ایران می‌داند.[۳] در غرب او به عنوان «دشمنی که هم مورد تنفر و هم مورد تحسین است» توصیف شده است. جان مگوایر افسر سابق سازمان سیا در عراق می‌گوید «او قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه است … و هیچ‌کس او را نمی‌شناسد.»[۴]

مجلهٔ وایرد او را در نخستین جایگاه فهرست «خطرناک‌ترین مردم جهان» قرار داده است.[۵] نشریه نیویورکر وی را تاثیرگذارترین فرمانده نظامی جنگ داخلی سوریه لقب داده است.





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 08 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

برای طرفداران فتنه سبز

نتیجه تصویری برای فتنه

 

ز سمت باديه برگرد چو قصد قبله نمایی !

 

تو كز  ولايت قرآن ، رضا  به حكم قضايي           ز سمت باديه برگـرد ، چو  قصد قبلـه نمـايي

به هر دو راهي ترديدكه راه حق نتوان ديد           به چشم دل نظري كن ، ببين به سمت كجايي

 

تو خط خويش بيا و ز خط فتنه جدا كن               تو  اهـل مهـر و وفـايـي ، ز اهل فتنـه جـدايي

كنون كه بر بنشسته غبار فتنه و آشوب               چه جاي شبهه و ترديد؟! چه جاي رنگ ريايي

 

تو ديده اي كه نباشد   به راه سبز، اميدي            بيـا  بـه  راه  ولايـت ، بـه  راه  سبـــز  ولايـي

مگر تو سوره قرآن نخوانده‌ اي به هدايت            به اصل حق و حقيقت چه جاي چون و چرايي

 

نما تو شكر مكرّر ، به حكم  قاطع  رهبــر            شد انقـلاب و چه كشور ، ز دام فتنـه رهايي

اگر مقايسه گردد به چشم و ديده‌ انصاف            به شرق و غرب نباشد ، چنين هوا و فضايي

 

تو اهل خير و سپاسي، نه از عوام و خواصي          به جاي بحث سياسي ، بخوان حديث روايي

بكوش درهمه فرصت ز روي همت وغيرت         به دين و دولت و  ملت ، كه خدمتي  بنمايي

                                 

حميدرضا فاطمي




[ چهارشنبه 08 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

ویژگی های جنگ نرم


نتیجه تصویری برای جنگ نرم

جنگ نرم به دلیل پیچیدگی و اتکا به قدرت نرم از ویژگی های بسیار زیاد و متنوع برخوردار است که به مهمترین آنها دراین نوشتار اشاره می شود.

ویژگی های جنگ نرم :جنگ نرم به دلیل پیچیدگی و اتکا به قدرت نرم از ویژگی های بسیار زیاد و متنوع برخوردار است که مهمترین آنها عبارتند از:

۱- جنگ نرم در پی تغییر قالب های ماهوی جامعه و ساختار سیاسی است.

در این جنگ، اعتقادات، باورها و ارزش های اساسی یک جامعه مورد هجوم برای تغییر قرار می گیرد. با تغییر باورهای اساسی جامعه، قالب های تفکر و اندیشه دگرگون شده و مدل های رفتاری جدیدی شکل می گیرد. مدل های رفتاری جدید به گونه ای است که به جای رفتارهای حمایتی از ساختار سیاسی، رفتارهای چالشی جایگزین شده و این رفتارها به سمت ساختارشکنی جهت می یابد.

۲- آرام، تدریجی و زیرسطحی است.

جنگ نرم دفعی، شتابان و پرتحرک در یک مقطع نیست. این جنگ به صورت آرام شروع شده و به صورت تدریجی به سمت جلو حرکت می کند. آرام و تدریجی بودن این جنگ به گونه ای است که بسیاری آن را تشخیص نمی دهند. جنگ نرم زیرسطحی، غیر آشکار و به همین دلیل نامحسوس است.

۳- جنگ نرم نمادساز است.

نمادسازی با بهره گیری از نمادهای تاریخی و گذشته برای ارائه و نمایش تصویری مطلوب از خود یک ویژگی برجسته از جنگ نرم است. در این جنگ تلاش می شود تصویری شکست خورده، ناامید و مأیوس از حریف ارائه شود و در مقابل مهاجم با نمادسازی و تصویرسازی خود را پیروز و موفق نشان می دهد. در این ویژگی عملیات روانی در حد اعلی خود انجام می شود.

۴- پایدار و بادوام است.

نتایج جنگ نرم در صورت موفق بودن، پایدار و بادوام خواهد بود. هدف اصلی در جنگ نرم تغییر باورها و اعتقادات است. چنانچه این تغییر حاصل گردد، به راحتی تغییر مجدد و بازگشت به حالت اولیه میسر نمی باشد. در جنگ گرم و نظامی، یک سرزمین تصرف شده را ظرف چند ساعت، می توان باز پس گرفت. اما در جنگ نرم، اگر دشمنان موفق به تصرف افکار و دل های جامعه هدف گردند، به راحتی نمی توان آن را باز پس گرفت و تغییر مجدد زمان بر می باشد.

۵- جنگ نرم پرتحرک و جاذبه دار است.

جنگ نرم که به صورت تدریجی و آرام شروع می شود، در نقطه ای به دلیل ایجاد جاذبه های کاذب، خود جامعه هدف را برای تحقق اهداف به کار گرفته و از این طریق بر دامنه تحرکات آن افزوده می گردد. در واقع با گذشت زمان، بسیاری از بازیگران و حتی بازیگردانان جنگ نرم به صورت خواسته یا ناخواسته از درون جامعه هدف به استخدام کارگزاران اصلی جنگ نرم در می آیند.

۶- جنگ نرم هیجان ساز است.

با نمادسازی ها، اسطوره سازی ها و خلق ارزش های جدید، در جنگ نرم از احساسات جامعه هدف نهایت استفاده انجام می گیرد. مدیریت احساسات یک رکن در مهندسی جنگ نرم به حساب می آید.

در مدیریت احساسات، تلاش می شود از احساسات و عواطف جامعه هدف به عنوان پلی برای نفوذ در افکار و اندیشه ها برای ایجاد تغییر و دگرگونی در باورها استفاده شود. احساسات و عواطف به دلیل تحریک پذیری، زمینه های خلق بحران را فراهم می سازد.

۷- جنگ نرم آسیب محور است.

آسیب های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، میدان مانور جنگ نرم است. دشمنان در جنگ نرم با شناسایی نقاط آسیب جامعه هدف در حوزه های ذکر شده، فعالیت های خود را سامان داده و با خلق آسیب های جدید، بر دامنه تحرکات خود می افزایند.

۸- جنگ نرم چند وجهی است.

پردامنه بودن و برخورداری از وجوه مختلف از دیگر ویژگی های جنگ نرم است. در این جنگ، از تمامی علوم، فنون، شیوه ها و روش های شناخته شده و ارزش های موجود استفاده می گردد.

۹- جنگ نرم تضادآفرین است.

جنگ نرم از محیط های آسیب دار در جامعه هدف شروع می شود و با ایجاد گسل های متعدد در بخش های گوناگون جامعه و از طریق متفاوت کردن باورها، ارزش ها و شکل دهی به رفتارهای جدید، اعضای یک جامعه در برابر همه قرار می دهد. تضادهای به وجود آمده از طریق جنگ نرم، همبستگی اجتماعی و وحدت ملی را برهم می زند و زمینه های بروز بحران و درگیری های داخلی را فراهم می سازد. بنابراین تخریب وحدت ملی یکی از پیامدها و ویژگی های جنگ نرم است.

۱۰- جنگ نرم تردید آفرین است.

در جنگ نرم، ایجاد تردید و بدبینی نسبت به بسیاری از مسائل یک اصل و قاعده است. حرکت در این جنگ با خلق تردید و ایجاد ناامیدی و یأس شروع می شود. برای توفیق در این جنگ، با تکیه بر سنت ها و لکن با نوپردازی به صورت ظریف و آرام، در باورها و اعتقادات اساسی تردید ایجاد می شود و به مرور بر دامنه این تردیدها افزوده شده تا در نهایت به ایجاد تغییرات اساسی در باورها و ارزش ها دست یابد.

۱۱- جنگ نرم از ابزار روز استفاده می کند.

در جنگ نرم از پیشرفته ترین تکنیک های روز استفاده می گردد. فضای مجازی و سایبری محیط اصلی جنگ نرم در شرایط کنونی به حساب می آید. این فضا، امکان اغواگری با ایجاد جاذبه های گوناگون و خلق بسترهای لازم برای سوار شدن به امواج احساسات را به خوبی فراهم می سازد.




[ چهارشنبه 08 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

پدر و مادر

 

پدر و مادر 

 

نتیجه تصویری برای پدر و مادر

قد کشیدن فرزندان را میبینند و
فرزندان، آب شدن پدر و مادر را
این عادلانه نیست!

آنها به حرف آمدنت ، تاتی تاتی کردنت ، مدرسه و دانشگاه رفتنت ، عروسیت را میبینند
و در مقابل تو ثانیه به ثانیه موهای سپید جدید آنها را میشماری ،
خم شدن شانه های آنها را میبینی و نهایتا رفتنشان را؛

اما آنجا عادلانه میشود
که این فرزندان نیز روزی پدر و مادر خواهند شد.
این پیوندها شگفت انگیزاند...

 




[ چهارشنبه 08 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چرا نهم دی یوم الله نامیده شد؟


نهم دی 88، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در «سالگرد این حماسه»، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود. ( امام خامنه‌ای)

پس از انتخابات سال 88 تمام جریانات معاند و ضدانقلاب همراه با سرویسهای خارجی و با حمایت مستقیم کشورهای بیگانه جنگی نرم و نیمه سخت بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداختند و پس از 8 ماه آشوب و آتش سوزی و اهانت و مدارا کردن نظام با آنان کار را به جایی رساندند که ساحت مقدس امام حسین (ع) و ولایت فقیه را هدف قرار دادند و نهایتا مردم بصیر ایران اسلامی در روز نهم دی طومار فتنه های آنان را جمع کردند اما ویژگی های این روز عبارت بودند از

1- دفاع همه جانبه از ساحت مقدس امام حسین (ع) و ارزشهای اسلامی

2- دفاع همه جانبه مردم از ولایت فقیه و ارزشها انقلابی

3- حمایت و دفاع همه جانبه مردم از مظلومترین فرد یعنی مقام معظم رهبری 

4- اثبات ريشه دار بودن پايه هاي انقلاب اسلامي ايران به تمام دنيا

5-ظهور و بروز پايبند بودن مردم مومن به عهد فطري خويش با ولايت و انقلاب 

6- تجدید پیمان ملت با انقلاب و آری مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی

7- استکبارستیزی و برائت خودجوش و غرور آفرین مردم از فتنه گران

آری نهم دی ماه یوم الله شد و در تاریخ ایران ماندگار می ماند




[ چهارشنبه 08 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

راه مبارزه با فتنه گری از دیدگاه آیات و روایت

حماسه_نهم دی

بخشی از سخنرانی حاج فرید نجف نیا بهترین راه مبارزه با فتنه، خشکاندن ریشه های فتنه است. ;اگر اساس فرهنگ اجتماعی را باورها و ارزشها بدانیم در آن صورت فرهنگی می تواند در مقابل آفت ها و آسیبها، مقاوم و نفوذ ناپذیر باشد که اولاً باورها و ارزشهای آن از پشتوانه های فکری و نظری قوی برخوردار باشد و ثانیاً آن باورها و ارزشها در جان و دل مردم نفوذ کرده باشد.» برای نجات از فتنه دانستن راه های خروج از فتنه ضروری است. قرآن و اهل بیت علیهم السلام راه های خروج از فتنه را آشکارا بیان نموده اند که عبارتند از: 1. تقوای درونی؛ 2. باور محکم همراه با بصیرت؛ 3. رجوع به قرآن؛ 4. پیروی از امام و رهبری دینی؛ 5 .بهره مندی از کمک الهی در بیرون رفت فتنه؛ ایستادگی  مقاومت: در برخورد با فتنه و فتنه گران...

 

نه دی




[ چهارشنبه 08 دی 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

تلنگر ویژه ایام ولادت پیامبر اکرم(ص)

🍂

یک من

مدیر یک اداره‌ام؛ اداره‌ای که کارمندان بسیار دارد و پرستیژ اجتماعی مدیریتش عجیب حال خوبی به آدم میدهد!
دلم میخواهد هرکس مرا می‌بیند، از حرکات و پوشش و ابهتم، مدیر بودنم را تشخیص بدهد و از صلابتم لکنت بگیرد و دست و پایش را گم کند...
مدیر باید عظمتش را به رخ کارمند و ارباب رجوع بکشد؛ اگر غیر از این باشد که دیگر فرقی با یک کارمند ساده نخواهد داشت...


🍃یک او
دردانه‌ی آفرینش بود؛ تمام هستی به خاطر او خلق شده بود؛ عزیزترین مخلوق خدا از ازل تا ابد بود...اما
کنار منبرش در مسجد می‌نشست، سفره می‌انداخت و بی‌خانمان‌های شهر را که در مسجد بیتوته می‌کردند، دعوت می‌کرد تا کنارش بنشینند و با او غذا بخورند!

رفته بودند سفر؛ فرموده بود که گوسفندی ذبح کنند، هرکس داوطلب کاری شد؛ یکی گفت: «ذبح گوسفند به عهده ی من» دیگری گفت: «پوست كندنش با من» سومی هم گفت: «پختن آن با من» رسول مهر فرمود: «جمع كردن هیزم هم با من»!
همه جا خوردند: «یارسول الله! ما هستیم و هیزم جمع می‌كنیم؛ نیازی به زحمت شما نیست، ما این جا باشیم و شما هیزم جمع کنید؟! هیهات!»
فرمود: «خوش ندارم خود را بر شما امتیازی دهم، خداوند كراهت دارد كه ببیند بنده‌ای خود را بر دوستانش برتری داده است»





ادامه مطلب ...

[ شنبه 27 آذر 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

سروقت

 

نتیجه تصویری برای اهمیت نماز

به دکتر گفتم :

همه داروهامو میخورم
اما تأثیر نداره...

گفت: سر وقت می خوری؟

تازه فهمیدم چرا نمازهام تاثیر نداره......

 




[ یکشنبه 21 آذر 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

ایمان حضرت خدیجه به حضرت علی

نتیجه تصویری برای حضرت خدیجه

ایمان حضرت خدیجه به آقا امیرالمؤمنین:


در ماجرای اسلام آوردن حضرت خدیجه - علیها السلام - واقعه‌ای درخور توجه وجود دارد. از امام کاظم - علیه السلام – چنین نقل شده است که پیامبر - صلی الله علیه و آله و سلم – شروطی از اسلام را برای امیرالمومنین - علیه السلام – و حضرت خدیجه - علیها السلام - بیان فرمودند و ایشان بر این شروط بعیت کردند. سپس پیامبر- صلی الله علیه و آله و سلم – فرمودند:

يَا خَدِيجَةُ هَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاكِ وَ مَوْلَى الْمُؤْمِنِينَ وَ إِمَامُهُمْ بَعْدِي قَالَتْ صَدَقْتَ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَدْ بَايَعْتُهُ عَلَى مَا قُلْتَ أُشْهِدُ اللَّهَ وَ أُشْهِدُكَ‏ وَ كَفَى بِاللَّهِ شَهِيداً عَلِيماً
سپس پیامبر - صلی الله علیه و آله و سلم – فرمود: «اى خديجه - علیها السلام - اين على - علیه السلام - مولاى تو و همه‌ی مؤمنان و امام پس از من است.» خديجه - علیها السلام - عرض كرد: «راست مي‌فرمایى اى رسول خدا - صلی الله علیه و آله و سلم –. من هم بر آن چه فرمودى با او بيعت كردم. خدا و شما را بر اين عقيده گواه مي‌گيرم. تنها گواهى خدا بس است چرا که او گواهى داناست.»
(بحارالانوار، ج 18، ص 232)

 




[ یکشنبه 21 آذر 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

شبهه ازدواج حضرت محمد و حضرت خدیجه

نتیجه تصویری برای ازدواج پیامبر با خدیجه

به مناسبت سالروز ازدواج  پیامبر گرامی اسلام و ام المومنین حضرت خدیجه به شبهه ای که گفته میشود ایشان در سنین میانسالی با نبی گرانقدر (صلی الله علیه و آله) ازدواج کرده اند پاسخ میدهیم :

اثبات ازدواج حضرت ام‌المومنین خدیجه (علیها السلام) در سن ۲۵ سالگی.


◆ نقل شده که بَلَغَتْ خَدِيجَةُ عَلَیْهَا السَّلَامُ خَمْسِينَ سِنَةَ وَ هُوَ اَصَّحُ. یعنی سن مبارک ایشان هنگام وفات، ۵۰ سال بوده است و قول صحیح همین است.

◆ از طرفی دیگر روایت شده؛ اَنَّ النَّبِي صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ تَزَوَّجَ بِهَا وَ هُوَ خَمْسَ وَ عِشْرِينَ سِنَة قَبْلَ اَنْ يَبْعَثَهُ اللهُ نَبِياً بِخَمْسِ عِشْرَةَ سِنَةٌ. یعنی پیامبر (صلی الله علیه و آله) در سن ۲۵ سالگی و ۱۵ سال قبل از بعثت با حضرت خدیحه (علیها السلام) ازدواج فرمودند.

 

ء-------------------------------------------------------


☜ نتیجه‌گیری؛
❶ مشخص شد که سن حضرت خدیجه (علیها السلام) در سال ۱۰ بعثت و هنگام وفات، ۵۰ سال بوده است. پس سن ایشان در سال بعثت پیامبر (۱۰-۵۰) یعنی ٤٠ سال بوده است و چون ۱۵ سال، قبل از بعثت هم ازدواج فرموده‌اند، لذا سن مبارک ایشان (۱۵-٤٠) یعنی ۲۵ سال بوده است.

❷ از روایات و متون تاریخیّه اثبات شد؛ سن مبارک آقا رسول الله (صلی الله علیه و آله) هنگام ازدواج با ام‌المومنین خدیجه (سلام الله علیها)، ۲۵ سال بوده و هردو هم سن بودند.


√ منابع تحقیق از فریقین؛
اعلام الوری، ص ۹.
بحار الانوار، ج ١٦، ص ١٠.
کشف الغمة، ج ۱، ص ۵۱۰.
عقاید کاشف الغطاء، ص ۲۵.
الصحیح من سیرة النبی ص، ج ۲، ص ۲۰۰.
السيرة الحلبية، ج ١، ص ١٤٠.
دلائل النبوة للبيهقی، ج ٢، ص ٧١.
البداية و النهاية، ج ٢، ص ٢٩۴ و ٢٩۵.
محمد رسول اللّه ص سيرته، ص ٤۵.
السيرة النبوية لابن كثير، ج ١، ص ٢۶۵.


√ اثبات اینکه به رغم نظر مخالفان، آقا رسول الله (صلی الله علیه و آله) اولین و آخرین همسر حضرت خدیجه (علیها السلام) بودند.

◆ وَ رَوَى أَحْمَدُ اَلْبَلاذِرِيُّ وَ أَبُو اَلْقَاسِمِ اَلْكُوفِيُّ فِي كِتَابَيْهِمَا وَ اَلْمُرْتَضَى فِي اَلشَّافِي وَ أَبُو جَعْفَرٍ فِي اَلتَّلْخِيصِ أَنَّ اَلنَّبِيَّ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ تَزَوَّجَ بِهَا وَ كَانَتْ عَذْرَاءَ. وَ اِنَّ خَدِيجَةُ عَلَیْهَا السَّلَام لَمْ تَتَزَوَّجَ بِغَيْرِ رَسُولِ اللّٰه صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ الِه.

شرح روایت؛
◆ به اسناد متعدد روایت شده؛ هنگامی که رسول الله (صلی الله علیه و آله) با حضرت خديجه (سلام الله عليها) ازدواج فرمودند، این بانوی بزرگوار، دوشیزه و عزراء (باکره) بوده و قبل از ازدواج با رسول الله (صلی الله علیه و آله)، همسر احدی نبودند.


√ منابع روایت از فریقین؛
الاستغاثه، ص ۱۱۵.
الدر النظیم، ص ۱۸۵.
صفوة الصحیح، ص ٦٤.
ادب الطف، ج ۸، ص ۱۰۸.
ابهی المداد، ج ۲، ص ۲۱۲.
بحار الانوار، ج ۲۱، ص ۱۹۱.
مرآة العقول، ج ۵، ص ۱۷۹.
قاموس الرجال، ج ۹، ص ٤۵۰.
الفصول المهمة، ج ۱، ص ٦٧۵.
اعلام النساء المومنات، ص ٤١٣.
مناقب ابن آشوب، ج ۱، ص ۱۵۹.
الاتحاف بحب الاشراف، ص ۲۵۰.
الصحیح من سیرة النبی ص، ج ۲، ص ۲۰۸.

 




[ یکشنبه 21 آذر 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

.: تعداد کل صفحات 59 :.     صفحه شماره صفحه قبل 1 2 ...3 4 5 ...58 59 صفحه بعد    

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه