🌹آیا ازدواج اجباری دختران باکره برای اعدام صحت دارد؟

 

نتیجه تصویری برای قوانین اسلامی

آیا ازدواج اجباری دختران باکره برای اعدام صحت دارد؟

چندی می شود که من یک سوالی برایم پیش آمده که نمی دانم راست است یا دروغ خواهشا حتی اگر اینکار نمی شود طبق دین اسلام و مذهب شیعه جوابم را بدهید چون همگان از جواب دادن تفره می روند.
اگر دختری باکره به هر جرمی به زندان برود و حکمش اعدام باشد آن را اعدام می کنند.

لازم به ذکر است در چندین جای مختلف خواندم که نوشته شده بود دختران باکره به بهشت می روند و خداوند آنها را می بخشد.
حال بعضی از علما می گویند اگر دختر باکره ای جرمی مرتکب شود که محاربه یا مفسد شناخته شده حکمش بر طبق دین اعدام است من نیز با توجه به باکره بودنشان که به بهشت می روند گفتم پس اعدام چه فایده دارد که جوابی شنیده ام که نمی دانم راست است یا دروغ گفتند: دختران باکره را در شب قبل از اعدام به نکاح در می آوریم ومهریه برای آنها تعیین می کنیم که بعد از اعدام به خانواده آنها تقدیم می کنیم.

حال این سوال مطرح است دختری که فردای ازدواجش اعدام می شود مطمئناً دوست ندارد به نکاح کسی که نمی شناسد درآید و پدر یا جد پدری آن نیز این اجازه را نمی دهد که دخترش را به نکاح در بیاورند.حال حکم در اینجا چیست؟

جواب:

اين مسئله كه در مجازات دختر باكره پيش از قصاص و كشته شدن، بكارت او گرفته مي شود، يك تهمت آشكاري است كه از سوي دشمنان اسلام وارد شده است (به خصوص شبکه های ماهواره ای). و اين فريب كاران هيچ دليلي بر اين اتهام ندارند. در صورتي كه دختر باكره عمدا مرتكب قتل نفس شود و اولياي مقتول درخواست قصاص نمايند. حكم قصاص با همان حالت باكره بودن جاري مي شود. هر كسي كه محكوم به قصاص گردد، با همان حالتي كه محكوم به قصاص و اعدام شده باشد، اعدام مي شود. فرق نمي كند دختر باكره باشد يا غير باكره.

به علاوه بهشت رفتن، نتيجه ايمان و عمل صالح است. بدون ايمان و عمل صالح، كسي به بهشت نمي رود. اين كه اگر دختر باكره در زمان دوشيزگي بميرد، مستقيما به بهشت مي رود، با مبناي فوق نمي سازد و در منابع ديني هم چنين چيزي وجود ندارد.

تحرير الوسيله
کتاب القصاص، م 49.

منبع: pasokhgoo.ir

 




[ پنجشنبه 18 آذر 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

*داستان واقعیِ "وقتی که الاغ شدم"

*تابستان سال 1389 بود.

در حال رانندگی بودم حواسم نبود. یه دفعه یک ماشین با سرعت از کنارم رد شد و با بوق ممتد داد زد و گفت هی الاغ حواست کجاست.

همانطور با سرعت رفت پشت چراغ قرمر ایستاد. چون خیابان خلوت بود منم رفتم کنارش ایستادم. شیشه های هر دو تامون پائین بود. یواشکی از کنار چشماش به من نگاه می کرد. منم مستقیم بهش نگاه می کردم.

گفتم ،آقا می دونستی الاغ ماده هست و خرها، نر هستند. تو باید به من می گفتی خر. دوم اینکه اگه من الاغم، حتما تو هم حضرت سلیمان هستی، چون الان داری زبان الاغ ها رو می فهمی که باهات صحبت می کنم.

سوم اینکه اصلا حواسم به تو نبود تو عالم خودم بودم. .... یک لبخندی زد و سه بار گفت معذرت میخوام.

منم تو ماشین شکلات داشتم، براش پرت کردم تو ماشینش.

با اشاره ی اون، هر دو تا کناری ایستادیم و الان که با هم دوستیم، یادمون نمیره که یک الاغ ما رو با هم آشنا کرد.

 




[ چهارشنبه 17 آذر 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چرا رنگ كفن سفيد است؟

 

 

نتیجه تصویری برای کفن

مستحب است مرده را در زميني كه تا حال در آن كاري انجام نشده دفن كنند تا نيروي ميكروب كشي خاك آن بيشتر باشد.

از ديدگاه اسلام حتي اهميت كفن كردن مرده به اندازه اهميت لباس پوشيدن است و در دفن مرده هم دين اسلام اصول اجتماعي، اقتصادي و بهداشتي را به طور كامل مراعات كرده است. جسد را در دو پارچه تميز مي پيچند و پس از آن در يك پارچه سراسري قرار مي دهند و پارچه سراسري را از بالا و پايين مي بندند تا بدن در پارچه متلاشي شود. پارچه اي كه به عنوان كفن انتخاب مي شوند سفيد است زيرا رنگ سفيد خاصيت فرار دهنده ميكروب ها را دارد و اگر ميكروب بخواهد از بدن خارج شود وقتي به پارچه سفيد مي رسد، به جاي خودش بر مي گردد. چند سال قبل در مصر وبا پيدا شد. ارسال مراسلات پستي به اروپا ممنوع شد. يكي از دانشمندان پاريس اعلام كرد كه اگر پاكت ها سفيد باشد اشكال پيش نمي آيد و آلودگي به بار نمي آيد.

مستحب است مرده را در زميني كه تا حال در آن كاري انجام نشده دفن كنند تا نيروي ميكروب كشي خاك آن بيشتر باشد. . قبر بايد عميق باشد تا به آساني ورود و خروج حشرات صورت نگيرد. اگر قبر عميق نباشد حشرات درون قبر به بيرون مي آيند و آلودگي ايجاد مي كنند و حشرات بيروني به درون قبر مي روند و آلودگي بيرون مي آورند.

براي اين كه حشرات داخل قبر نتوانند بيرون بيايند مستحب است روي خاك قبر آب بپاشند تا سوراخ ها مسدود شود و علاوه بر اين آب پاشي باعث مي شود كه گرد و غبار به وجود نيايد و در نتيجه مردم از طريق تنفس مبتلا به بيماري نمي شوند. بنابراين فلسفه آب پاشيدن مي تواند همين باشد كه خاك قبر محكم شود و حشرات نتوانند به داخل قبر نفوذ كنند و يا از داخل قبر به بيرون بيايند. قبرها همه مرتب و منظم و رو به يك جهت هستند تا علاوه بر رعايت نظم، زمين كمتري اشغال و آلوده شود. .

🌹💫قانون قبرسازي در اسلام چنين است كه اول زمين را به اندازه قامت انسان مي كنند. پس از آن در انتهاي گودال رو به قبله به موازات قبر، قسمتي از خاك را بر مي دارند تا مرده را كاملا در آنجا قرار بدهند و با چند خشت جانب حفر شده را مسدود مي سازند تا آن مقدار زمين كه در برابر جسد است سفت و محكم شود و زمين سست برابر سخت ترين اعضا يعني پشت و ستون فقرات، قرار بگيرد و در اين حال بدن فقط از يك طرف با زمين سست سر و كار دارد آن هم طرفي كه كاملا مسدود و پوشيده شده است.

🌹💫بهتر است دو قطعه چوب تر هم با ميت همراه بكنند. در درجه اول از خرما باشد چوب خرما اسانسي دارد كه حشرات از آن گريزانند. در درجه دوم چوب انار است. در چوب درختان و به خصوص خرما و انار موادي وجود دارد كه در برابر تاريكي محفوظ مي ماند و اين دستور يك نوع ضد عفوني كردن فضاي قبر است. قبر را با همان خاكي كه از قبر بيرون آورده اند پر مي كنند و همين مستحب است چون اين خاك احتمال آلودگي ندارد و دست نخورده است.

🌹💫داخل قبر را سفيد كردن و قيراندود كردن ممنوع است و بدن بايد با خاك در تماس باشد نه با موادي كه آتش ديده و قدرت دفاعي خود را از دست داده است. نبش قبر ممنوع است چون احتمال آلودگي زياد است جز در موارد ضروري. بايد مرده پاك و تميز در قبر دفن شود و اگر پس از غسل ها و كفن كردن، جايي از بدن يا كفن آلوده شود بايد شستشو داده شود.

🌹💫 كسي كه با بدن مرده تماس دارد بايد خودش هم غسل مس ميت بكند تا خطر آلودگي برطرف شود. از آنچه گذشت معلوم شد كه فلسفه پاشيدن آب روي قبر مرده مسدود ساختن سوراخ ها و سفت كردن خاك است و فلسفه گذاشتن چوب تر اين است كه ميكروب هاي بدن مرده توسط حشرات به جاهاي ديگر برده نشود چون حشرات از اسانس موجود در خرما مي گريزند و وقتي كه ميكروب هاي مفيد بدن مرده بر ميكروب هاي مضر غلبه يافتند از آن به بعد، خطر برطرف مي گردد ( اولين دانشگاه و آخرين پيامبر، ج 11، دكتر پاك نژاد، ص 31 - 42 و نيز در جلد دوم اين كتاب در زمينه اين مسائل بحث كرده است).

🌹💫 همان طور كه مكرر يادآورى كرده ايم , فلسفه قسمتى از احكام فرعى اسلام براى ماروشن نيست ; ولى با گذشت زمان و تكامل عقل بشر و پيشرفت علوم , فلسفه قسمتهاى مهمى روشن شده و در آينده نيز ممكن است اسرار قسمتهاى ديگر واضح و روشن گردد .

منبع:سایت بیتوته




[ چهارشنبه 17 آذر 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

قلب

heart    قلب   دوستی   عشق   جدایی   نفرت   خوب و بد    خیر و شر

قلب،

خـاک خوبی دارد.

در برابر هر دانـه که در آن بنشانی

هزار دانـه پس می دهد.

اگر

ذره ای نفرت کاشتی،

خروارها نفرت درو خواهـی کرد.


و اگـر

دانـه ای از محبت نشاندی،

خرمن ها بر خواهـی داشت.




[ سه شنبه 09 آذر 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

دانلود کتاب همسرداری

دانلود کتاب همسرداری

این کتاب داری عناوینی :سیاست های همسرداری، سیاست های زنانه، سیاست های مردانه،ازدواج، احادیث و  سخنان و .. میباشد که قابلیت اشتراک گذاری هم دارد.بهتر است خودتون از لینک زیر دانلود کنید و استفاده و راهکارهای آن راعملی کنید

http://s8.picofile.com/file/8275712126/hamsardari.apk.html

طریقه دانلود:

دریافت لینک دانلود را میزنیدو سپس دانلود فایل را بزنید.اگر با گوشی دانلود میکنید اگر پیام آسیب زدن به گوشی براتون آمد بی اعتنا باشید و دانلود رو بزنید کتاب هیچ مشکلی ندارد.

 




[ یکشنبه 07 آذر 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

بهترین نعمت خدا که قدرش را نمی دانیم

نتیجه تصویری برای سلامت بدن

یکی از برترین نعمتی که خداوند متعال در اختیار انسان نهاده است نعمت «سلامتی و صحت جسم و جان» است؛ چنانچه مولای متقیان علی (علیه السلام) نیز در این باره چنین فرموده اند:

«اَلصِّحَّةُ اَفضَلُ النِّعَمِ؛ سلامتی بهترین نعمت است».

شاید بسیاری از بیماری ها و ناراحتی های روحی و جسمی ما به علت مراعات نکردن دستورات اسلامی باشد خواه واجب و حرام یا مستحب و مکروه؛ که اگر به تعالیم ائمه معصومین علیهم السلام توجه می شد

ما گرفتار چنان بیماری هایی نمی شدیم و نیز فرزندان ناسالم به دنیا نمی آمدند؛ زیرا اسلام برای هر کاری آداب مخصوص دارد که انجام صحیح آنها جلوی بسیاری از بیماری ها را گرفته و از پیدا شدن آنها پیشگیری می نماید. 

بنابراین باید یاد آور شد که تمامی سفارشهای اسلام برای قدردانی از نعمت سلامتی، و به تأخیر انداختن بیماری است.

سیستم منظم و دقیق موجود در بدن انسان، به گونه ای طراحی شده است که در صورت رعایت تمامی اصول و ضوابط بهداشت فردی و اجتماعی درصد ابتلای انسان به بیماری و امراض گوناگون را تا حد امکان منتفی می نماید؛

لکن گاه شخص خواه ناخواه در معرض بیماری قرار می گیرد.

بهترین نعمت خدا که قدرش را نمی دانیم

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 25 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

گاهی ...

هر چه باداباد   %d8%af%d9%84%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%87 %d8%b9%d8%a7%d8%b4%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87 %d8%af%d8%b1%d8%af %d9%88 %d8%af%d9%84 %d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82%d8%aa %d9%87%d8%a7%db%8c %d8%aa%d9%84%d8%ae

 


گاهی نیاز داریم بی خیال شویم؛
بی خیال گذشته
بی خیال آینده
بی خیال احساس،
بی خیال اگرها و شایدها
گاهی لازم است
بگوییم هر چه باداباد !


 




[ سه شنبه 25 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

چرا خدا بعضی از انسان ها را بدبخت آفریده؟

جواب این سوال در تعریف بدبختی و بیچارگی است. واقعا بدبختی چیست؟

کسی که معاد را باور کرده و زندگی خود را منحصر به این دنیا نکرده و حیات اصلی را در عالمی دیگر می داند، چه چیزی را بدبختی می داند؟

وَ ما هذِهِ الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوانُ لَوْ كانُوا یَعْلَمُونَ؛(عنکبوت/۶۴) زندگانى این دنیا چیزى جز لهو و لعب نیست. اگر بدانند، سراى آخرت سراى زندگانى است.

کسی که دنیا را مزرعه آخرت می داند، به نیکی دریافته که این دنیا، محل آسایش و استراحت نیست. بلکه میدانی برای عمل و تلاش است.
 فرض کنید که مسابقه ای برگزار شده، و شرکت کنندگان باید مسیری بیست کیلومتری را بدوند، یک نفر با رنج و زحمت زیاد با سرعت به سمت انتهای مسیر می شتابد. در راه می بیند که یک عده نشسته اند و مشغول خوردن غذا هستند، عده دیگری نشسته اند و با یکدیگر گفتگو می کنند و ... آیا این دونده، هرگز خود را بدبخت و بیچاره می خواند؟ یا مسرور است که متوجه بهترین عمل شده و مشغول انجام آن است؟

با این نگاه آنچه در ابتدا اسم بدبختی به آن داده ایم، بستری برای رشد و تعالی می شود، تا آنجا که بدترین محیط  ها، عالی ترین ثمرات را به بار می نشاند:
وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لی‏ عِنْدَكَ بَیْتاً فِی الْجَنَّةِ وَ نَجِّنی‏ مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنی‏ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمینَ؛(تحریم/۱۱) و نیز خداى تعالى براى كسانى كه ایمان آوردند مثلى مى‌‏زند و آن داستان همسر فرعون است كه گفت: پروردگارا نزد خودت برایم خانه‌‏اى در بهشت بنا كن و مرا از فرعون و عمل او نجات بده و از مردم ستمكار برهان.

 و خدای تعالی نیز بندگان را متفاوت آفریده و هر کدام از آنها را به شکلی مورد آزمایش و امتحان قرار می دهد:
در حدیثی قدسی از قول خدای تعالی آمده است: بعضى را كور و بعضى را بینا، بعضى را كوتاه قد و برخى را بلند قد، بعضى را زیبا و بعضى را زشت، بعضى را عالم و برخى را جاهل، بعضى را فقیر و بعضى را غنى كردم، بعضى را مطیع و برخى را عاصى، برخى را بیمار و عده‏اى را سالم، بعضى را زمین ‏گیر و برخى بدون عیب هستند.  
همه این كارها لازمه خلقت بود. براى این كه آن شخص سالم و بى ‏عیب به آن شخص معیوب نگاه كند و به خاطر سلامتى‌‏اش به من شكر و حمد بگوید. و یا آن كه عیب‏دار است به شخص سالم نگاه كند به من متوسل شود تا به او هم سلامتى بدهم. و همچنین به بلاى من صبر كند تا به او پاداش خوب بدهم. یا این كه شخص غنى به فقیر نگاه كند به خاطر ثروتى كه به وى داده‏ام به من حمد نماید، و یا شخص فقیر با دیدن شخص غنى از من ثروت بخواهد و یا این كه مؤمن به كافر نگاه كند به خاطر هدایتى كه داده‌‏ام به من حمد و سپاس گوید... (الجواهر السنیة-كلیات حدیث قدسى  ص ۱۸.)




[ سه شنبه 25 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

پاسخ چند سوال درباره #زیارت_اربعین : چرا زیارت؟ چرا زیارت اربعین؟ چرا پیاده روی اربعین؟ و سابقه تاری

14717463_608400176028271_8544388405151137792_n.jpg




[ پنجشنبه 20 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

زیارت اربعین در کلام شهید سید مرتضی آوینی

 

photo_2016-11-10_14-31-19.jpg



[ پنجشنبه 20 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

اصول رفتار عروس خانم ها با مادرشوهر

اگر تصمیم به ازدواج دارید یا به تازگی وارد زندگی مشترک شده اید، بهتر است نکات کلیدی درباره ادبیات رفتار با مادرشوهر را بدانید.

فرآوری:ه. منفرد - بخش خانواده ایرانی تبیان
عروس و مادر شوهر

 

اگر هم سال ها از ازدواج شما گذشته باز هم بدانید که برای شروع استفاده از این توصیه ها می تواند به تقویت روابط بین شما و مادرشوهرتان کمک کند. وقتی با مادر همسرتان رابطه خوبی داشته باشید، این موضوع در خوشحالی همسرتان و بهبود روابط شما تاثیر دارد و از بحث و جدل های بیهوده می کاهد. اگر می خواهید عروس خوب مادرشوهر باشید، و در آینده عروس تان هم با شما خوب باشد، بی زحمت این کار ها را نکنید:

با خصوصیات اخلاقی او آشنا شوید

در همان روزهای اول زندگی مشترک تان با کمک همسرتان از خصوصیات اخلاقی مادرش، حساسیت های او، نیازهایش و هر آنچه فکر می کنید در ارتباط میان شما می تواند کمک کننده باشد، باخبر شوید. اگر دل و جرأتش را دارید، رو در رو با نهایت احترام در یک گفت و گوی دوستانه با او حرف بزنید. او را مادر خودتان بدانید. از او کمک بخواهید تا اگر اشتباهاتی دارید آنها را اصلاح کنید.





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 20 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

قائم آل محمد

گاهی میری یه جا
دیدی غذا کم میاد!
بین اون همه
میاد بهت میگه:
اگه میشه تو کم تر بخور،
بذار به دیگران برسه...

آخه تو واسه مایی...
ولی اونا غریبه ان...
وقتی واسه باشی!
آقا میگه میشه کمتر بخوری!
میشه بیشتر بکشی!
بذار دیگران استفاده کنن...
آخه تو واسه مایی... !!!

بچه ها کاری کنید؛
امام زمان برنامه هاشو روی ما کنه...

photo_2016-08-10_19-53-00.jpg



[ دوشنبه 17 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

حکایت زیبا

 نتیجه تصویری برای حکایت

پسری بااخلاق و نیک سیرت اما فقیر به خواستگاری دختری میرود،
پدر دختر گفت:
تو فقیری و دخترم طاقت رنج و سختی ندارد، پس من به تو دختر نمیدهم!
پسری پولدار اما بدکردار به خواستگاری همان دختر میرود،
پدر دختر با ازدواج موافقت میکند و در مورد اخلاق پسر میگوید:
ان شاءالله خدا او را هدایت میکند!
دخترگفت: پدرجان مگر خدایی که هدایت میکند با خدایی که روزی میدهد فرق دارد؟!

 




[ دوشنبه 17 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

تلنگر


من الان میفهمم دلشوره یعنی چی ...قول یعنی چی ...
مراقب خودت باش یعنی چی ...
راس ساعت بیا ...کی میای ....چرا دیر کردی یعنی چی ؟!!!!!
اگر خانواده میگن ساعت مشخص بیا و برو ناراحت نشید ...
نگید هعییی دوست دارن آدم رو زیر نظر داشته باشن ...
دلشوره دارن ...
دلشوره سالم اومدن دوباره شما به خونه ...
رسیدنتون به مقصد ...
اگر میگن رسیدی زنگ بزن ...
خب یه تلفن یا پیام هیچی نیست در ظاهر ولی برای اونی که منتظر
دوستتون داره ..خیلی ارزشمنده ...
دنیا ارزش دلهره های کسی که دوستتون داره را ندارد ...
قدر انها را بدانید ...کمیاب و گرانبها هستند...

1464283279814091_large.jpg



[ دوشنبه 17 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

شهدا گاهی نگاهی

دنیازده شده ایم

گیر افتاده ایم میان

زَرق و برقِ این زمین خاکے

و تو اي شهید چه آسوده خاطرگذشتے

ازاین زمین خاکےو آسمانے شدے

photo_2016-11-04_23-30-37.jpg



[ شنبه 15 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نصف اجرمردان برای زنان

رهبر انقلاب: شما مردها هر فضیلتی را که میتوانید در میدان مجاهدات به دست بیاورید، نصفش مال این خانمی است که با شما شریک زندگی است

w535



[ شنبه 15 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مثل دل بچه ها
باران

آقایی كه جلو نشسته بود گفت: «شما كه جوونی، چرا از بارون روی‌گردونی جوون. ببند اون چتر رو، بذار خیست كنه». ما مسافرها و آقای راننده محو حرف‌های زیبای مسافر صندلی جلو بودیم. بعد از سكوتی كوتاه گفت: «آب بهترین نعمت خداست. ما كه راه و رسم صرفه‌جویی بلد نیستیم، خدا خودش به داد ما می‌رسه. بارون میاد، آلودگی هوا رو پاك می‌كنه، رودخونه‌ها رو پر می‌كنه، اصلاً از همه مهم‌تر روح آدم رو صفا و جلا می‌ده. به قول شاعر، باران كه در لطافت طبعش خلاف نیست» مسافر بغل‌دستی گفت: «این همه آلودگی كه با یه بارون از بین نمی‌ره آقا». مسافر صندلی جلو انگار حرف بدی شنیده باشد، به سرعت به سمت عقب چرخید و از روی شانه به مسافری كه با او مخالفت كرده بود، نگاه انداخت و گفت: «اطلاع نداری شما. بارون یعنی همون آب، یك خاصیت عجیب داره. تو همون دقیقه اول همه آلودگی‌ها رو حل می‌كنه تو خودش، بعدش آبی كه می‌یاد از آسمون پاك پاكه». مكثی كرد و بعد گفت: «مثل دل بچه‌ها، مثل آب چشمه‌ها، زلال و صاف».

حرف‌ها كه بیشتر شده بود، آقای راننده پیچ رادیو را پیچانده؛ و خاموش‌اش كرده بود. از آن راننده‌های اهل دل بود. از همان‌ها كه یك كاغذ چسبانده‌اند كنار پیچ تنظیم دمای ماشین و آنجا نوشته‌اند: «روزی دست خداست، اگر نداری چیزی نگو، فقط بنشین و بعد پیاده شو.» و روی داشبوردشان نوشته‌اند: «لطفاً مگر در مواقع بسیار ضروری از تلفن همراه خود استفاده نكنید.» آقای راننده به مسافر صندلی جلو اشاره كرد و گفت: «البته حرف زدن من پشت فرمون خلاف قانونه، از طرفی دوست دارم شما صحبت كنید و من لذت ببرم اما من در مجموع با حرف شما موافقم. آب همه‌‌چیز رو پاك می‌كنه. شما نگاه كن ببین وقتی می‌ری استخر بعدش چقدر سرحالی». مسافر صندلی جلو گفت: «بله دقیقاً همینطوره اما آب بارون یه چیز دیگه‌ هست آقای راننده. چون آب روی زمین بخار شده، آلودگی‌هاش رفته». و بعد سریع گفت: «من پیاده می‌شم بی‌زحمت».

آقای مسافر صندلی جلو اما با تمام این حرف‌ها وقتی پیاده می‌شد، چترش را باز كرد و اجازه نداد قطره‌ای باران به‌صورتش بخورد. خنده‌مان گرفت، دروغ چرا، خندیدیم. آقای راننده گفت: «اشكال نداره، دیروز تو رادیو می‌گفت امام محمدباقر(ع) می‌فرمایند: سخن نیك را از هر كسی، هرچند به آن عمل نكند، فراگیرید». وقتی از تاكسی پیاده می‌شدم چترم را بستم و اجازه دادم باران خیسم كند.




[ جمعه 14 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

از دید اسلام مهمترین وظایف زن کدامند؟

لطفا سیره ی زن موفق و مورد نظر اسلام و اهل بیت را برایم تبیین نمایید.

مشاور: روحانی - مرکز مشاوره تبیان
زن در اسلام

مهمترین وظیفه زن، شوهردارى و تربیت فرزندانى صالح و سالم و كارآمد است و هیچ كارى نباید این مسئله مهم را تحت الشعاع قرار دهد و انجام چنین مسئولیت بزرگى نیازمند به كسب اطلاعات لازم مى باشد چه اینكه بدون شناخت نسبت به مسائل تربیتى، اخلاقى و كسب مهارتهاى ارتباطى براى ایجاد روابط گرم و صمیمى با شوهر امكان پذیر نیست لذا هر كدام از زوجین با توجه با پیچیده شدن مسائل زندگى باید اطلاعات لازم را در این زمینه از طریق مطالعه كتاب هاى مفید، مجلات و دیدن فیلم هاى تربیتى به دست آورند و اگر زنان درس می خوانند باید رشته ی تحصیلی شان مرتبط با و ظایفشان باشد، و الا در امر تربیت فرزند و داشتن یک زندگى سالم و بانشاط با مشكلات جدى مواجه خواهند شد.





ادامه مطلب ...

[ جمعه 14 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نکاتی بدانیم ز لطف خدا !

بعضی گیاهان رونده اند یعنی یک گوشه باغچه می کاری، اما خیلی طول نمی کشد که تمام باغچه را پر می کند.کار خوب و صواب درست مثل گیاه رونده است و رشد کرده و پیش می رودکار بد و خلاف و ناصواب هم از همین دست است؛ درست مثل قطره ای از جوهر سیاه که روی صفحه سفید کاغذ و یا پارچه ای فرو می افتد، اما همانجا نمی ماند بلکه پیشروی کرده و جلو می رود.

لطف خدا

این یک حقیقتی است که رفتارهای خوب و بد، عوامل و حقایقی ثابت نیستند بلکه درست مثل یک گیاه رونده اند؛ رشد می کنند و پیشروی کرده و جلو می روند؛ حقیقتی که در سورهیوسف به زیبایی تمام می توانی تماشا کنی.
برادرها روزی یوسف را با خود به تفریح بردند و به چاه افکندند و نتیجه آن این شد که امروز برادر دیگر خود بنیامین را از دست دادند، پس این اتفاق ریشه در آن اتفاق ناگوار دارد.
و به همین خاطر بود که تا یعقوب ماجرای بنیامین را شنید همان سخنی را تکرار کرد که در وقت از دست دادن یوسف گفته بود.
آن روز:قَالَ بَل سَوَّلَتْ لَکمْ انفُسَکمْ أَمْراً: نفس شما کاری را در نظرتان بیاراست
و امروز نیز همان را می گوید در حالیکه این بار به ظاهر آنان هیچ تقصیری نداشته اند اما یعقوب می  خواهد بگوید: این ماجرا ریشه در همان ماجرا دارد.





ادامه مطلب ...

[ چهارشنبه 12 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

جملات تلنگرآمیز
تصویر مرتبط
فقر و بیماری دردناکترین چیز نیست
بلکه از همه بدتر بیرحمی مردم نسبت به یکدیگر است.

اگه عقایدت رو با تفکر و مطالعه به دست بیاری

کسی نمیتونه بهشون توهین کنه
کسی چیزی بر خلافشون بگه عصبانی نمیشی
یا میخندی یا به فکر فرو میری

تنها در یک صورت به تو ایرادی گرفته نمی‌شود
هیچ کاری نکن
هیچ چیزی نگو
و هیچ چیزی نباش






[ چهارشنبه 12 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

خاص ترین مخاطب دنیا

روزهایی بدی در زندگی آدم
می رسد
که هیچ کسی حتی نمی پرسد خوبی؟
برای چنین روزهای بدی
نیازبه یگانه مهربانِ دلسوزی داری
به شرطی که درروزهای خوب
فراموشش نکرده باشی
ونامش چه زیباست

photo_2016-09-15_23-41-07.jpg



[ یکشنبه 09 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

حسین فهمیده

برخی اصلاح طلبان دوست ندارند حسین فهمیده ها الگوی جوانان باشند...

افسران - برخی اصلاح طلبان دوست ندارند حسین فهمیده ها الگوی جوانان باشند...



[ یکشنبه 09 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

دوست داشتن

05868776753332448450.gif




[ یکشنبه 09 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

معنی مرگ بر آمریکا از نظر یک فعال آمریکایی

12191505_571353956350478_1588020675744076278_n.jpg




[ یکشنبه 09 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مقام رهبر عزیزمان

*** سخنان جالب آیت الله مرتضی تهرانی(معروف به آقا مرتضی تهرانی) حفظه الله در مورد مقام معظم رهبری أدامَ الله ظِلَّه :
*چند شب پیش آثار حرکت در تهذیب نفس و تشدید اخلاص را وقتی ایشان داشت نماز می خواند، در ایشان دیدم.
می پرسید چگونه دیدی ؟ با همین چشم؟
می گویم خیر، با آن چشمِ دیگری که خدا به من عطا کرده است و یقین دارم.
* این جمله ی سر بسته ای است که به نظر من خیلی عمق دارد، و خدا به این بزرگوار این نعمت(شناخت دشمن) را عطا کرده است... خدا این شناخت را به ایشان عطا کرده و دارد جلوی پای خودش و جلوی پای ملّت، چاه ها و چاله ها را می بیند.
* آنچه این ملت را پیش برده اعتقاد و ایمانش بوده است به اضافه رهبر شایسته الهی. بدون رهبر نمی‌شود. امکان ندارد.
* یک کشور ۱۰۰ سال هم دائماً کشته بدهد، بی‌رهبر موفق نمی‌شود. در تاریخ دیده‌ایم. الجزایر ۵۲ سال کشته داد. رئیس‌جمهور روی کار آمد، حداکثر چهار سال توانست رئیس‌جمهور مستقل داشته باشد. بعد از آن تمام شد. چرا؟ چون رهبر نداشت. این باور قطعی‌ من است.
* ما الآن زیر آسمان نداریم انسانی را که مثل آقا، در مسائل سیاسی به صورت ریز، این مطالعات و این تصدیقی، أعم از اثباتی و نفی‌ را داشته باشد.

این مقدار توفیق را که خدای متعال به ایشان داده به خاطر این است که شایستگی اش را داشته است. هر کسی که دلش بخواهد که به این نمی‌رسد.

HamMihan-20157938419002593051468186395.5539.jpg



[ یکشنبه 09 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

یک تلنگر

یـــــــــــک تلنــــــــــگر


شباهت دوران حضرت نوح با زمان حاضر

در دوران حضرت نوح وقتی نوح خواست کشتی خود شو بسازه وسط بیابون بود یعنی ازنظرعقلی مسخره بود ولی ازمیان اون همه مردم فقط هشت نفربه نوح ایمان آوردن که همشون مسخره میشدن ساخت کشتی طول کشید اینقدرکه خدا ازمیان اون همه آدم خوبا رو
الک کرد خوبا رو کشیدبیرون.

الانم اینجوریه بعضیا هستن مسخره میکنن میگن امام زمان کجا بود الان دوره الک کردنه خوب ازبده حواسمون جم باشه درسته خوباکم ترن ولی نوح هم یاراش کم بودن آخرشم کی سود کرد همون هشت نفر هم دنیا واسشون موند هم آخرت.
پس اگه دیدی مسخرت میکنن دیدی دارن گولت میزنن فریب نخوری چون خدا داره حجت تموم میکنه تا خوبا رو  واسه مهدی فاطمه جمع کنه

سخنرانی استاد رائفی پور




[ پنجشنبه 06 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

شعر پندآموز


خدا پرسد  زما  فردا  که از معنا چه آوردی
بجز  بار گنه  با خود  تو از  دنیا  چه آوردی
به دنیا  سالها  خوردی و نوشیدی وپوشیدی
برای  قدردانی   هدیه   بهر  ما  چه آوردی

تو را  دادیم  عقل و منطق و نیروی انسانی
تو  در آنجا گرفتی کام  دل  اینجا چه آوردی
تو بی پروا ندانستی پس ازامروز فرداییست
شد  امروز تو فردا و  تو بی پروا چه آوردی

بسی  داد و ستد  کردی تو  در  بازار آشفته
در   این  بازار  وانفسا  بگو  کالا  چه آوردی
فرستادیم    بهر    راهنمایی    تو ،   پیغمبر
از آنچه گفت  با تو  در صف عقبی چه آوردی

به  تو گفتم  بهشتم  اهل تقوا  را  بود پاداش
من آن پاداش  را آوردم  تو از تقوا چه آوردی
به  قرآن  نقش  کردم  بهرت  آیات  جهنم  را
بگو   بهر  نجات  خود  ز  نار  ما   چه آوردی

در اینجا  هرکسی  دارد شفیعی نزد ما برگو
تو   از  بهر  شفاعت  در بر  مولا  چه آوردی
ملاک   بندگی  ما   بود   ترک   هوای   نفس
بگو  ای بوالهوس از درک این معنا چه آوردی

من  (ژولیده)  میگویم   به   نص   آیه   قرآن
خدا  پرسد  ز ما  فردا   که بهر ما چه آوردی

ژولیده نیشابوری

 

 

 




[ پنجشنبه 06 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

نکات همسرداری


.

🎀به یکدیگر توجه و علاقه‌ نشان دهید🎀


کاملاً به یکدیگر توجه نشان دهید. موارد دیگر را فراموش کنید. اگر با همسرتان به پارک می‌روید تلفن همراه‌تان را با خود نبرید. به این موضوع فکر کنید که در پارک دسته گلی به همسرتان هدیه کنید. منتظر موقعیت و یا روز خاصی نباشید





ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 06 آبان 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

متن شایعه: چرا در عربستان حتي يك امامزاده هم وجود ندارد ؟؟؟؟!!!!

چرا در عربستان كه مهداسلام هست ،، حتي يك امامزاده هم وجود ندارد ؟؟؟؟!!!!

ولی در کشور ما که به زور شمشیر مسلمان شده ایم این همه امام زاده هست!!!؟؟؟!!!

.امامزاده ها از کجا آمدند؟؟ 

امامزاده به کسانی اطلاق میشود که از نسل امامان شیعه باشند...
در زمان یورش اعراب به ایران آنها به مناطق زیادی حمله کردند و نواحی گسترده ای از ایران را ویران کردند و به خاک و خون کشیدند...
بخصوص در نواحی گیلان و مازندران ایرانیان مقاومت جانانه ای کردند...
جنگ تا مدت زیادی ادامه داشت تا قسمت های ماورا النهر و خراسان و در این بین از هر دو طرف کشته میشدند...
جالب اینجاست هر گاه از لشگر اعراب فرمانده یا فرماندهانی کشته میشدن اعراب برای آنها مقبره ای میساختند و طبق رسوم اعراب جاهلیت آن مکان را مقدس میشمردند و بعد از فتح منطقه به ایرانیان تحمیل میکردند و چون به اسم اسلام وارد خاک ایران شده بودند این قبور را قبور صحابه رسول الله تفهیم میکردن و ایرانیان را مجبور میکردند که این قبور را مورد عزت و احترام قرار دهند!

دقیقا از این زمان بنیان امامزاده و امامزاده سازی در ایران شروع شد...
برای مثال:
در کجور، حوالی مازندران قبر "مسلم باحلی" هست که این شخص یکی از فرماندهان لشگر اعراب بود که در سراسر مازندران کشتار بیرحمانه ای از ایرانیان رو به اسم خودش در تاریخ ثبت کرده و در طی حمله به گیلان کشته شد و در منطقه کجور مازندران دفن شد و امروزه تعداد زیادی از ایرانیان به زیارت قبر این شخص رفته و از او طلب حاجت و نیاز میکنند!!!
آری...
«نفهمی بد دردیست »
منبع:
-تاریخ اجتماعی ایران
-تاریخ پس از اسلام نوشته استاد مشکور
-تاریخ طبری
-بهرام چوبینه:پژوهشگر تاریخ اجتماعی ایران

مختار ثقفی کیست ؟

زمانی که عمر بن خطاب خلیفه اسلام پیشنهاد حمله به ایران را مطرح نمود سکوت بر حاضرین حاکم شد ، سکوتی ناشی از عظمت و شکوه ایران زمین ، ناشی از ترس و تردید ،
در این میان ابوعبید ثقفی ( پدر مختار) برخاست و گفت نخستین کسی که در این راه قدم خواهد گذاشت منم ! با من همراه شوید که در این نبرد جز رضایت الله و رسول او و غنائم فراوان برای سپاه اسلام چیزی نیست
در این زمان مختار 20 ساله به همراه پدر, عمو و سپاه متجاوزان عرب راهی ایران زمین شد و در نبرد یوم الجسر شرکت نمود

حال ما را چه شده است ؟
فرزند اولین متجاوز به خاک و ناموس ایران زمین را اسطوره کودکان خویش ساخته ، سرمایه ملی خود را صرف تولید سریال زندگینامه و بیان دلاوری های او نموده و در مقابل پیکر صد پاره رستم فرخزاد ، سربازان و مدافعان ایران را در زیر پای اشتران عرب به فراموشی می سپاریم ؟

بر ما چه گذشت ؟
فریاد و شیون دختران و زنان ایران را به هنگام قتل و غارت و تجاوز مختار نامان عرب از یاد برده و غرق تماشای دیالوگ های عاشقانه مختار و زنانش می شویم ؟

بر حالمان باید گریست . . .

جواب شایعه در ادامه مطلب😔😔

 





ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 20 مهر 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

قرارداد fatf چیست
قرارداد fatf چیست

"Financial Action Task Force on Money Launderin"، یک سازمان همکاری میان دولت‌هاست که ظاهرا به منظور مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با تروریسم شکل گرفته است. این کارگروه اقدام مالی 24 ژوئن 2016 (دو ماه پیش) اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن اعلام شده بود محدودیت‌های نظام پولی و مالی ایران از سوی این کارگروه به‌مدت 12 ماه برای بررسی پیشرفت‌های ایران در عملیاتی کردن یک «برنامه اقدام» توافق‌شده بین ایران و این نهاد به حالت تعلیق در آمده است.






ادامه مطلب ...

[ سه شنبه 16 شهریور 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

.: تعداد کل صفحات 59 :.     صفحه شماره صفحه قبل 1 2 ...4 5 6 ...58 59 صفحه بعد    

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه